Vlákno názorů k článku Stahovačům hudby přituhuje od Jan Krauz - jo presne tak ,nechapu proc ale neberou tyhle...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 16. 5. 2003 15:03

    Jan Krauz (neregistrovaný)
    jo presne tak ,nechapu proc ale neberou tyhle lidove diskuze vazne ,vzdyt jde o hlas lidu ,tedy potencionalnich zakazniku... jasne ze kdyby byla kvalitni original hudba koupitelna za slusnou cenu na Internetu tak od jinud neberem,a ona by mohl byt levna a hlavne pristupna vsude (kde je inet) takze se vyse*** na otravovani lidi sdilejicich p2p a zacnete budovat nove typy sireni originalnich nahravek pres internet ,v tom je budoucnost.
  • 27. 4. 2003 23:00

    Bubik (neregistrovaný)
    To je přesně ono.
    Kdysi jsem kupoval dost CD. To bylo ovšem ještě v době, kdy nebyly za 600 a nebyly prolezlé kaktusem. Originály hrály doma ve věži, kopie v autě a klukovi v discmanu. Když jsem večer pracoval, pustil jsem si CD v PC - joj, to byly časy.
    Pak se začalo zdražovat, no dobrá, to bych u špičkových CD ještě překousl. Poté se objevil kaktus a moje PC, přehrávač v autě a synův discman přestaly CD číst. No a jak šel vývoj dál, některá CD přestal číst i můj starý Philipsův CD HiFi player.
    Co s tím? Cesta jedna je sednout k PC, přepálit CD na nekaktusoidní a jedeme dál.
    No, ale po zralé úvaze jsem volil cestu druhou - na CD se mi až na vyjímky stejně většinou líbí jedna dvě tři písničky, zbytek je taková - no prostě - vata. Interpreti se stejně převážně opakují, až na vyjímky moc nových dobrých věcí nevzniká. Takže na CD kašlu, Bártu mám rád, ale za ty peníze a s rizikem, že nepřehraju ho mít nemusím.
    Tedy milé IFPI: dřív jsem CDčka kupoval, dnes nekupuju. Není to proto, že bych vypaloval, nebo kupoval od Bulharů. Prostě jsem se rozhodl, že kaktusem prolezlá cédéčka kupovat nebudu. I za tu cenu, že už do smrti do své sbírky nepřidám ano jedno.
    P.S. Vlastně ano, nedávno jsem si koupil CD jedné české začínající skupiny. Prodávali ho na svém koncertu, stálo dvě stovky, kaktus nepotkalo a bylo vynikající.
  • 24. 4. 2003 17:50

    Vítězslav Novák (neregistrovaný)
    No v pořádku. Ať si ji najmou.
    Brání jim někdo?

    Jiné kapely se nechají najmout Nadnárodním Molochem a.s. Ten vloží prachy a nese riziko, že o ně přijde. Takže se snaží nepřijít.

    Jiní nechtějí ani agenturu, vypálí si a prodávají CD po koncertech. Hutka to tak, myslím, dělá. Merta dělal.
    Nepotřebují reklamu, dohadují si akce sami, fandové si je najdou.
  • 24. 4. 2003 15:30

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    Neznám žádnou kapelu, která by toužila po smlouvě s Nahrávací Společností, s.r.o. Ale znám dost kapel, které hledají způsob, jak vydat a prodat desku, zajistit si propagaci a management. To je věc aktivního agenturního zastoupení.

    Kapely si najímají "agenturu", ne obráceně.
  • 24. 4. 2003 15:15

    Martin Kopta (neregistrovaný)

    Tohle je názor, se kterým se velmi rád ztotožním. A dokonce myslím, že už to nahrávacím společnostem dochází nebo jsou k tomu modelu tlačeny. Vypovídají o tom zprávy o šíření písniček přes MMS v sítích mobilních operátorů, kde se za ně platí účtem podobně jako za zpravodajtví z hokeje. Druhá zpráva je také potěšitelná: hudba se začíná prodávat na Internetu...

  • EMI odhaluje plány na on-line prodej hudby
  • 24. 4. 2003 13:26

    Vítězslav Novák (neregistrovaný)
    On někdo znemožňuje muzikantům takhle fungovat? Pořádají na ně vydavatelé parfosní hony, loví je do smyčky jak mongolští pastevci koně nebo je nahánějí do sítí, jako naše ušáky na export?
    Měl jsem dojem, že většina kapel, majících nějaké ambice, se velmi snaží, aby jim nějaký ten vydavatelský moloch umožnil nechat se vykořistit.

    Proč to asi dělají? Že by z masochismu? Nebo z blbosti? A nebo je to tak, že sice moloch sežere většinu vejvaru, leč to, co zbyde, je pořád několikanásobek toho, co by si vydělali samizdatem? Nemluvě o nákladech na studio etc, etc, jak se zmínil Martin Kopta.
  • 24. 4. 2003 11:34

    Rachetik (neregistrovaný)
    Přesně tak, mám doma docela dost mp3jek a tak z 80% to sou věci, který se prostě v normálním kamenym obchodě sehnat nedaj, když, tak přez net ze zahraničí a to už se zase zbytečně prodraží(psytrance, jungle, reggae). Až bude v českejch kamennejch, nebo inetovejch obchodech kvalitní hudba za rozumnou cenu, tak do nich vyrazim a začnu si ji nakupovat, do té doby vivat mp3!!!
  • 24. 4. 2003 9:56

    Jakub Moc (neregistrovaný)
    Vyborne napsano, naprosto souhlasim. IFPI, OSA, RIAA a podobny pochybny spolky hledaj problemy vsude jinde, jen ne u sebe... rejzovat na shitech a la Holki nebo Lunetic (odpocivejte v pokoji, hluboko a hlavne navzdy), to by jim slo. Na to, jaky "hodnoty" produkujou, vydelavaj jeste az moc. A vsichni tyhle "hudebnici" taky.
  • 24. 4. 2003 6:46

    filipp (neregistrovaný)
    Klobouk dolů. Už dlouho jsem tu nečetl tak perfektní analýzu. Naprosto s Vámi souhlasím.
  • 23. 4. 2003 19:11

    pankreas (neregistrovaný)
    jen tak me napadlo...

    jste herec, delate amaterske divadlo. musite chodit domu v sest, abyste zvladnul zkousku. v patek koncite ve tri, protoze na morave je festival. budete rad, kdyz vam vubec proplati cestu. na svetla, dekorace, kostymy a spol se skladate, stejne tak na pronajem salu, kde zkousite. pokud delate predstaveni sami, na sal se skladate taky a modlite se, ze se zaplati ze vstupneho - kdepak aby riziko nesl najemce a sjednal se honorar. osmdesat korun za vstup je az moc, neuzivite se, ani kdyz jste sakra dobri.


    ale dobra, vas vehlas se siri a nejakym zpusobem se poloprofesionalizujete - zamestnate se na polovicni uvazek a po vecerech objizdite stace. neni to nic moc. ale treba si vas nekdo vsimne a dostanete rolicku - tu v dabingu, tu v televizi.

    treba se zprofesionalizujete uplne. na nejaky slastny zivot to nebude, ale uz se nemusite starat o zkusebnu a dekorace apod. rodinu tim uzivite jen tak tak - ale obcas prijde role ve filmu, obcas nejaka ta moderace na spolecenske akci.

    obcas udelate neco pro reklamu, obcas prijmete roli v zahranicnim filmu. konkurence je obrovska.

    treba se na to vykaslete, treba zacnete psat sloupky - jste znamej ksicht, maji o vas zajem. treba budete delat vlastni show v televizi, treba si udelate agenturu.

    a treba se z vas stane hvezda a budete se nadosmrti valet s hollywoodkymi hvezdami v sampanskym.

    ale drtiva vetsina zustane porad na te amaterske urovni, protoze je to bavi delat a nemysli si o sobe, ze by se tim mohla uzivit. a mysli si to spravne.

    a ze si filmy s vami lide kopiruji? no a kolik byste z nich videl? treba natocite neco ve vlastni rezii a za vlastni prachy - treba pak dostanete nabidku, ktera vas nejakym zpusobem zabezepeci a treba i takovou, ktera vam umozni velky tvurci rozlet.

    a propanajana - proc by to v hudbe melo byt jinak? proc stoji cd stejne jako vhs s filmem, ktery je nepomerne drazsi, narocnejsi a podili se na nem vice lidi, pricemz si ji koupi mene zajemcu nez hudebni nahravku? proc jsou videopujcovny v poradku a pujcovny cd ne? proc si skoro kazdy, kdo hrabne do strun, mysli, ze se hudbou bude jednou zivit a ze mu zabezpeci slusny zivotni standard, nerkuli nadstandard a vic?

    berte to analogicky uplne od zacatku - vcetne toho, ze hudebnici, stejne jako herci, zkratka mohou vydelavat i na ruznych promoakcich, skladanim filmove hudby, reklamy... mohou prorazit do zahranici... je absurdni, ze spickovy herec v cesku nevydela tolik jako prumerna kapela.

    neberte to jako obhaobu "piratstvi", jen jako zamysleni, jestli jsou pozadavky hudebniho prumyslu nastaveny skutecne realne.

    a omlouvam se, mam zarazenej shift.
  • 23. 4. 2003 19:07

    LK (neregistrovaný)
    No, v ledasčems máte pravdu, ale jak z toho ven?
    Já osobně třeba CD už skoro vůbec nekupuju, protože 600Kč za CD mi přijde hodně. Pravda je, že je ale nestahuju žádnejma Kaazama apod., zkrátka mám řadu CD z dřívějška a poslouchám ta.
    Podle mně je jediný způsob zlevnit CD, a to razantním způsobem, minimálně na polovinu (jako příklad uvedu CD Rebelové, to jsem si po několika letech koupil, protože se mi líbí a za 200Kč mi to přišlo rozumné) a současně zprovoznit možnost koupě písniček na webu, samozřejmě za rozumnou cenu. Pokud by zahraniční CD s řádově deseti písněmi stálo 300Kč, tak např. písničku za 15-20Kč.
    Buďme realisti a vycházejme z následujících předpokladů:
    1. Kdo chce, tak si dneska CD zkrátka podloudně sežene. Jsou jich plné výměnné systémy, známí si mezi sebou mění MP3 o sto šest, nevěřím, že procento lidí, co by si neorigoš CD chtělo sehnat a nedokázalo to, je nějak výrazné
    2. Naprostá většina lidí nechce obírat hudebníky, na druhou stranu (a to nevím, jak velká ve vztahu k té první skupině) skupina lidí odmítá platit nehorázné ceny s vědomím, že většinu zblazne vydavatel
    3. Stejně tak věřím tomu, že naprostá většina lidí nechce hudbu/film, ale i programy, krást za každou cenu a bude-li mít přijatelnou (a to zdůrazňuji) možnost, jak si danou věc pořídit legálně, jde do toho.

    Mám dojem, že všechny tři uvedené předpoklady jsou pravda. No a pokud se s tím někdo, kdo na to má vliv, ztotožní, tak zvolí cenu nahrávek/programů tak, aby zvítězily body 2 a 3 nad bodem 1. Jenže nahrávací společnosti nepochopily, že doba závratných zisků je ta tam a místo aby akceptovaly realitu, smířily se s menšími, ale aspoň nějakými zisky, tak se chovají jak slon v porcelánu a zdražováním CD, Kaktusy apod. se připraví o poslední zbytky zákazníků.
  • 23. 4. 2003 18:37

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    Mno, dobře, tak si teda kapela ušetří 200--300k na vlastní album a vydá si ho samizdatem a prodávat ho bude po koncertě v klubu a na dobírku přes web. OK. Stejně si ho přepálíte a kluci na tom prodělají kalhoty.

    Dobře, nebudete vydávat Audio CD, ale umístíte skladby na net, ale čím vyděláte, jak vám za skladby někdo zaplatí? Tak jinak. Studio zacvakáte za svý (100--150k) a písničky ať si lidi teda stahujou zadarmo, hlavně ať choděj na koncerty.

    Můžete odehrát tři koncerty tejdně, navštívíte za rok 100--150 klubů (do Rock Café se vrátíte třeba třikrát), ale všude na vás přinde 50--100 lidí (80 % z nich zaplatí těch vyděračskejch 80 korun za vstup, ze kterejch se musíte podělit se zvukařem a osvětlovačem, zaplatit dopravu a nocleh a nakonec ještě daně).

    A jestli to myslíte s hudbou vážně: rád bych získal místo, aspoň za 18k hrubýho (to víte mesabugina leze do peněz), jenom potřebuju chodit domů v šest, abych od sedmi zvlád zkoušku kapely a v pátek musim končit ve tři, protože jedeme na Moravu hrát.

    Tome, vy určitě máte kapelu :-) a zkoušíte v lese,
    12. února hrajete na plese...
  • 23. 4. 2003 15:57

    tom (neregistrovaný)
    Kdy uz si umelci uvedomi, ze nepotrebuji prostredniky, kteri si vezmou 70-80% z prodejni ceny (Naklady na vyrobu,obal,dopravu a provize autorum se pohybuji kolem 20% a to i u her!) A ZACNOU PRODAVAT PRIMO PRES INTERNET???

    Ale ono je porad jednodusi a jistejsi dostat najednou balik penez ci pravidelny plat a brecet ze me pirati okradaji....
    Pritom vetsina vy kdo je tu nejvetsi a nejsprostsi pirat!!!
  • Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).