Špinavé prádlo se má prát doma. Toto NEMOHLA být chyba jednoho Kryšpína Vomáčky, ten seznam musí procházet něčíma rukama coby kontrola kvality.
Google /Stopbadware.org si nepochybně o víkendu hodně telefonovaly a v StopBadware i Googlu určitě došlo k nějakému tomu vřískání jeden na druhého, ale nevidím důvod, proč by mě s tím měl někdo obtěžovat. V první fázi po výskytu krize totiž nejde o to, označit viníka, ale krizi co nejrychleji vyřešit. Na analýzy důvodů a viníků je vždycky času dost, zatímco na nápravu pošramocené reputace ho nikdy dost není.
Systém "Já, Kryšpín Vomáčka, se hrdinně biju v prsa, přijímám vinu a páchám harakiri" je poněkud passé, zejména proto, že jsme byli již příliš mnohokrát svědky toho, jak někdo převzal zodpovědnost aby tím chránil skutečné viníky. Nejrůznější místopředsedové a ministři, co odstoupí, aby nemusel rezignovat premiér, nejrůznější sekretářky, které prohlásí, že fakturu chybně vyplnily ony... takže tupá ovce sledující televizi Nova má pocit, že na světě je spravedlnost, a už ji příliš nevadí, že údajný pachatel je po roce odklizen na teplé místečko v Bruselu nebo na ambasádě v Burundi, nebo že sekretářka přesto nemá problém sehnat práci...
Krom toho pracovník, který udělal chybu, dokáže být často mimořádně loajální, je-li mu dána ještě jedna šance, zatímco pracovník, kterého kvůli první chybě vyrazí, zahořkne a s chutí předá vše, co se naučil, konkurenci.
Takhle se ted resi problemy v IT. Misto toho aby se reklo: "Nas zamestnanec Vomacka tam pridal jeden znak navic. V. slibil ze uz to nikdy neudela." Tak se rozprostre nejistota, ucini se nekolik nejasnych prohlaseni, rekne se ze problem byl komplexni a abstrakni a cele se to zahraje do outu. Nektere firmy se domnivaji, ze tim zvysi svoji duveryhodnost, podle me to ma zcela opacny efekt.