Ty ceny Karnevalu jsou opravdu tak atraktivní jako by je nabízel sám veliký žlutý ČTc. Jsem zvědavej, kdo do toho za těchto podmínek půjde.
Jinak opravdu nechápu, proč uvádět tabulku cen bez DPH, když se jedná vyloženě o službu pro koncové zákazníky. Že to dělá Karneval, aby vzbudil zdání nízkých cen, se ještě pochopit dá. Proč se ale v tomhle klamání účastní Lupa?
Uvadeni cen bez DPH je zatim stale pomerne zabehany zvyk, ale mate pravdu, ze u cen pro koncove zakazniky ma velky smysl uvazovat o zmene. Bereme tu pripominku na vedomi a budeme s ni pocitat pri priprave dalsiho obsahu.
Mam pocit, ze zrovna minuly tyden o tom byl soud, ktery rozhodl, ze udavat u ADSL a telefonu ceny bez DPH je nadale zakazano. Sice pravda jen zalovane strane, ale je celkem zrejme ze je to zavazne i pro ostatni, pokud si nechteji vyzkouset, jestli soud nerozhoduje dvakrat ruznym zpusobem.
problém je v tom, že operátoři zaokrouhlují své ceny na celé koruny či celé haléře ještě před započítáním DPH. Když se k tomu přičte DPH ve výši 19%, vychází čísla která už nejsou celá. Alespoň u korunových částek se to ještě dá řešit zaokrouhlením (viz tabulka s paušály, kde jsou ceny i s DHP). Jenže co u cen v haléřích, třeba u minutového hovorného? Zde už zaokrouhlení může přinést relativně velkou chybu. Nebo nezaokrouhlovat a uvádět např. že 1 minuta hovoru přijde na 117,81 haléřů včetně DPH (místo 99 haléřů bez DPH)? Čemu dáváte přednost?
Myslím, že v tomhle případě je nejlepší napsat 1,18 Kč/min. Ty setiny haléře se v tom už nějak ztratí, hlavně když si hned za hovor naúčtujou minimálně 2 minuty. Tohle má na konečnou cenu vliv o několik řádů vyšší.
Chapu, ze to neni uzivatelsky prijatelne (bez dph), ale alespon si clovek uvedemi jakou cast dava na socialni vydaje statu.
Navic zadny z operatoru resp. jejich akcionaru tu nebude delat dobrocinnou sluzbu, to si muze dovolit radnice Prahy 5 z penez danovych poplatniku, ne soukroma firma. Stejne tak by jste prece uvazovali i vy, kdydby jste byli akcionari. Komu se to nelibi, at nekupuje a jde ke konkurenci. To je jedina rada.
Jen ekonomicky sebevrah pujde dramaticky pod cenu CTC, proc by to delal?? Aby za par mesicu zkrachoval?
Proč by to dělal? Proto, aby přetáhl Telecomu zákazníky! A pokud chce, aby služba byla zisková, tak by pod ceny Telecomu jít měl. Nebo si myslíte, že Telecom, je nejlevnější poskytovatel hlasových služeb u nás? Já tedy naprosto určitě vím, že nikoli.
No konecne bude mozne udelat poradne srovnani hlasu a Internetu pres kabel a pres ADSL. Zatim neslo rozumne zahrnout fakt, ze ADSL si bez hlasu nelze poridit.
"Poskytování veřejné telefonní služby je z technologických důvodů podmíněno současným odběrem jakékoli služby přístupu k Internetu společnosti Karneval Media s.r.o."
Rekl bych (i kdyz ta formulace tak nevypada), ze nam tim chcou naznacit nemoznost vyuziti telefonnich sluzeb, pokud dana "zasuvka" neni inet ready a ne ze musite mit zakoupen i nejaky inet pausal. Kdyz to beha na IP vrstve, je to celkem logicke.
No nevim, ale mne obrat, ze sluzba je podminena "současným odběrem jakékoli služby přístupu k Internetu společnosti Karneval Media" dava vcelku jednoznacny vyznam, ze alespon minimalni inet tarif je nezbytny. Myslim, ze neni moc co resit. Termin "odber ... sluzby pristupu k Internetu" ma jen jeden vyznam a zasuvka "inet ready" to opravdu neni.
Já mám připojení od Karnevalu a nevidím jediný důvod si od nich kupovat telefon. Se Skypem můžu zadarmo telefonovat nejen do sítě Karnevalu. Co se týče cen na pevnou linku, tak jsou celkem směšné. Se Skypem volám za 0,8 Kč/min včetně DPH a neznám pojem "meziměsto" ;) Takže se obávám, že Karneval bude proti němu nějakým způsobem bojovat...
Já taky třeba nechci mít pořád zapnutý počítač, ale musím ho mít stejně zapnutý. A protože jedu přes ADSL, příchozí číslo mám stejně, i když nechci. Až bude možnost ADSL bez těch 300,- za "hlas", určitě přejdu na nějaké VoIP s příchozím číslem.
Jasně, že to JDE! Prostě si koupíš VoIP telefon, připojíš ho k netu nakonfiguruješ (většinou pomocí PC, ale pak už to PC nepotřebuješ - dražší IP telefony můžeš konfigurovat i bez PC :-))
Mno a pak můžeš PC klidně hodit z okna a voláš jen IP telefonem - vypadá a funguje podobně (skoro stejně, akorát má mnohem víc funkcí), jako běžný telefon...
Pak bych jako VoIP operátora doporučil 802.VOX, získáš CESKE PRICHOZI CISLO svyho kraje (systém Ti automaticky dá na výběr z cca 10ti čísel tvýho kraje podle PSČ), účtovaný máš všechno po sekundách hned od sestavení hovoru, hovor na pevnou ve špičce máš za 0,78Kč, mimo špičku za 0,42Kč (s DPH) a na mobil to máš za 4,11Kč :-) Platí se tam ještě symbolický paušál za příchozí číslo 1Kč/měsíc - takže vlastně zdarma...
Platby probíhají stejně jako dobíjecí karty na mobilech a dobít si můžeš celkem libovolnou částku - klidně jen 50Kč :-)
Samozrejme hovory do site 802.VOX a do siti jinych VoIP operátorů jsou ZDARMA! :-)
Mno a kdybys byl vasnivej telefonista na pevny, tak si muzes poridit to samy, taky dostanes prichozi cislo a celkem za nejakych cca 350Kc s DPH za mesic ziskas od CzechOnLine (Volný) bezlimitní paušál na pevný do ČR ZDARMA a VoIP samozřejmě taky zdarma :-))
--
btw: A prototyp Skype telefonu, jedoucího bez PC už je taky na světě... jenom jsem to psal, abyste viděl, že abyste měl jen telefon bez PC nemusíte čekat na svýho ISP, ale můžete si to zařídit jinde a sám - stačí se registrovat a mít nějaký obstojný připojení a je to! :)
Příchozí číslo mít můžeš (viz Skype In), ale je to naprosto zbytečné. Já to řeším tak, že na příchozí hovory mám mobil s prepaid kartou, na kterém prokecám za rok kolem těch tří stovek (plus/minus), které jsou nutné pro udržení funkčnosti karty a velkou většinu odchozích hovorů vedu právě přes Skype. Funguje to bez problémů a je to ta nejlevnější možná kombinace. Navíc mobil se vždycky hodí právě pro případ, že jsi od PC daleko.
Omyl! většina z těch, co mi volají má paušálové mobily, takže je to pro ně výhodnější, než kdyby z nich volali na VoIP. To, co navrhuješ není optimální, neznám českého VoIP operátora, který by ti poskytl bezpaušálové příchozí číslo. Zkus si udělat strukturu pasivních volání. Určitě zjistíš, že několik málo lidí má Skype a zbytek mobily, po pevných linkách už se dnes prakticky netelefonuje a pokud jí některý zoufalec používá, tak ať si připlatí (pokud se nevejde do té spousty volných minut, které Telecom teď inzeruje).
Skype používám už dost dlouho, ale že by přes mě někdo volal jsem si nevšiml (a to mám datové limity). Ale třeba mi to někdy vadit začne. Zatím mi mnohem víc vadí žlutý smrad, kterýmu se musí platit výpalné i když to nemá s ADSL nic společného.
Skype zneuziva pouze pripojeni ktere maji svoji vlastni verejnou Ip a to jeste za urcitych predpokladu.
SIP ( H323, atd ) telefonie jako takove nezneuziva nikoho. Jedes si jen svuj vlastni datovy tok.
Muzete mit svuj vlastni telefon adapter , a mimo jine zarizeni je pod standartem - nejste spokojeni s vasim providerem ? Muzete jinam. Chcete treba 2 ruzne operatory neni problem. S zarizenim od Karnevalu se na jineho providera nenapojite
Skoda jen ze Lupa neudela treba takovy srovnavaci clanek.
Karnaval versus CZ VOIP.
To bych bral jako fer hru s porovnanim moznosti atd.
Nicmene pro ostatni kteri nechteji byt pouze zavisli na tom ktere zpravy posle PR ktereme novinari, podivej te po netu v CZ existuje forum kttere se tim zabyva.
Vcetne srovnani cen , instalace zarizeni ATD.
Skoda ze o tomto nasi novinari neinformuji, ono je jednodussi zverejnovat opsane PR ktere vam prijdou na mail.
Pokud je proti pravidlum uverejnit odkaz na nekomercni forum tak prosim pak spravce o odmaz odkazu.
Kdybych chtěl mít stejně kvalitní internetové připojení po drátech, musel bych zaplatit 4x víc. O tom, že ADSL je fabrika na problémy vím z mnoha různých fór, kde 95% příspěvků je o tom, co je to za shit. Já jsem za dva roky provozu nezaznamenal ani koktnutí, natož výpadek.
Tehle článek mě opravdu moc nepřekvapil - rozhodně ne těch 5000 nových uživatelů ADSL od Volný. Sám na něm jedu už nějaký čas a přesvědčili mě, že v i záplavě konkurenčních nabídek jsou prostě nejlepší. Už dřív mě nalákal poměr kvality a ceny, ale po navýšení rychlosti na 512/128 a to pořád jen za 389 bez daně je podle mě víc než férový.
Jako služba připojení samotné je vynikající. Mnohem horší je to se službami kolem. Chtěl jsem například vědět, jak se dostanu ke svému účtu, abych nepřečerpal svůj 2Gb kredit. Přestože vám volný napíše, že můžete své dotazy k nim směrovat sedm dní v týdnu 24 hodin denně, jedná se pouze o jeden směr. Já sám jsem svou odpověď získal až po třech dnech a to nebyl jediný z dotazů takže mohu říci, že jejich péče o zákazníky končí v okamžiku připojení. Navíc vám nikdo neřekne, že modem musíte vypínat nebo odpojovat, protože jinak vám i při vypnutém počítači naskakují jak uploadované tak downloadované byty z vašeho kreditu.