Taky by mne zajímalo, kde byl problém, protože pokud nebyla porucha na oné LLU (tedy přerušená metalika), tak je tady O2 špiněn zcela neoprávněně. Ještě před skoro čtyřmi lety jsem dělal technika na datových službách a mohu říct, že alternativci zásadně jakoukoliv poruchu přehazovali okamžitě k nám aniž prověřili svoji část. Nezřídka jsme pak zjistili, že jen alternatici umřel router, že mají zavirovaný počítač v síti, který dokázal shodit router, nebo jen prostě nejde proud v celé ulici....
Tak tenhle problém jsme za tři roky fungování ještě nezaznamenali. Nepracujeme totiž s plošným pokrýváním, ale s provozem typu point to point a výhradně v pásmu 5 GHz.
V porovnání s produkty Telekomiky jsme mnohem levnější a lepší. A své služby nabízíme především domácnostem a drobným podnikatelům, kteří se spokojí s max. 10 MB.
No jestli to extelecom nedela taky umyslne. Mam na mysli jestli umyslne neposila ihned ty techniky, protoze se mu spise vyplati zaplatit nejake male penale.
Vy treba vite proc mate tuhle sluzbu, ale taky jsou firmy kde jim to prijde nabidnout obchodak z telecomu a sef na tom akorat stahuje porno. Ale ma holt korporejtni solusn. A kdyby jim to jelo klidne jenom na 80 tak si nikdo nevsimne. Takze taky je mozny ze to na vas jen tak zkousi a priste si daji bacha.
Dekuji tem diskutujicim, kteri pochopili o JAKE SLUZBE je rec, tem co blaboli o ADSL, Wifi a podobne nedekuji.
Je to 1:1 SHDSL, 2 MBit tam i zpet. Takze skutecne to zadne ADSL neni, pokud nekdo netusi rozdil mezi ADSL od O2 a SHDSL sluzbama, ktere lze nad LLU postavit, at si o tom neco precte :)
Bohuzel to s tim O2 je mozna pravda pro JEJICH datove sluzby. z hlediska O2 je linka pronajata na LLU jako libovolna jina telefonni linka a na to strucne recenou se*ou. Cely vikend jsem travil burcovanim na vsechny strany a primo u Telekomiku jsem si overil, ze pro tyto sluzby jejich technici pracuji pondeli-patek 8-18, so 8-12.
Jinak na sluzbe je samozrejme i SLA (99,5, my jsme se dostali na asi 91,7), takze nejake penize dostaneme zpet. Ale bohuzel SLA neresi garanci opravy.
Kazdopadne pravdu ma samozrejme ten, kdo rika, ze zainteresovanost tri firem je problem, bohuzel nejvetsi problem je prave O2 :/. Tohle byl druhy zaznamenany vypadek za asi 9 mesicu funkcnosti, pri prvnim se nejak originalne pos*al port na DSLAMu (i po restartu se jevil jako funkcni, ale v praxi fcni nebyl, to pro zmenu objevili az panove z CTc, kdyz vyrazili na trasu, tehdy jsme byli down asi 7 hodin).
Strucne receno - SHDSL byla krasna sluzba pro male a stredni firmy, kdyby to tak trochu neposiral CTc tim, ze ma takovyhle response time :/.
No, tohle byl asi worst case scenario - vypadek od patecni vecera do pondelniho rana, pricemz z 63 hodin vypadku se s tim 62 hodin nikdo v O2 nezabyval. resp. 2nd. 1st je vyhorela ustredna na trase :)).
Souhlasím, ondyno mi vypadl net od UPC v neděli odpoledne, namluvil jsem vzkaz na záznamník a během půl hoďky mi volal zpátky technik na mobil a domluvil návštěvu hned na pondělí. Závada byla v jejich zamčené skříni, kdybych k ní měl přístup, tak si tam tím kabelem půjdu zacloumat sám :-)
racte si vsimnout, ze byla rec o SHDSL coz je linka za cca 6000 mesicne agregovana 1:2 a pro firemni pouziti se hodi nebo pro koho je podle Vas linka za 6 tisic mesicne urcena ? do domacnosti?!
Myslel jsem si to taky, takže jsem byl dost překvapený, že mi to v neděli někdo zvednul. Kolísal signál, takže chvilku šlo a chvilku nešlo (což jsem ale nevěděl) a když jsem mu volal, tak to samozřejmě zrovna šlo. Ještě víc mě překvapilo, když mi po 5 minutách zavolal zpátky, že tam je kolísání signálu a posílají techniky. Před nějakou dobou věc nevídaná, ještě zrušit FUP a začnu být opravdu spokojený :-)
proboha jak si mužete postavit firemní eshop závislý na ADSL? Porad nechápu lidi, kterí si porídí službu jako je ADSL, která svými parametry a zacílením odpovídá hodně ojeté felicii a nakonec se hrozne divi, ze ono to opravdu taky jako felicie jezdi, kazi se to jako felicie,a ze oni by nejradeji za stejne penize mercedesa...
Bohuzel pokud jste na pripojeni takto velmi zavisli, pak
jste si vybrali spatnou sluzbu. Sluzba zavisi minimalne
na 3 operatorech SKYNET -> GTS -> O2 (Telecom). Vetsinou
bohuzel byva uzke misto prave na O2.
Existuji samozdrejmne sluzby s garantovanou dobou opravy a
se SLA, ats. To by ale uzivatele nesmeli byt
setrilci a trosku zvazit pomer cena/vypadek a podle toho
se zaridit a zvolit sluzbu ktera jimy vypadky minimalizuje.
Bohuzel asi nebude nikdo, kdo by reguloval podminky u LLU. Konkretne prave tento vikend jsem se presvedcil, ze CTc ma zakazniky na LLU docela na haku, bez ohledu na to, jaka sluzba je na tom provozovana (pravda, oni dostanou vzdy bez ohledu na slulzbu jen tech svych asi 400 voci). Konkretne mame SHDSL pres Skynet na LLU GTS (drive Telenor Networks). Pripojeni vypadlo v patek v 18, zaclo fungovat v pondeli v 9. Jelikoz na tom mame pripojeny firemni shop (ktery musi jet primo nad IS, tzn. ani hosting by nepomohl), tak i vikendovy yvpadek dost nas... Kazdopadne jsem se dozvedel ze technici pracuji po-patek 8-18 a sobota 8-12. Ze nemaji na reseni poruch nejaky nonstop team me dost sebralo. takze bohuzel i kdyz se daji na LLU delat pekne sluzby i pro firmy, diky tomu "drobnemu handicapu" se opet budu rozlizet po sluzbe, ve ktere nema ani castecne prsty Telekomika
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).