Nevite nekdo jak je to s lhutou 15 dni na aktivaci? Jde o to ze prisla zluta obalka a dle dostupnych informaci se schranka aktivuje po 15ti dnech od prevzeti teto obalky i bez prihlaseni ke schrance.
Dle informaci z jejich podpory je schranka aktivovana ve zkusebnim rezimu neni povinne ji pouzivat do 1.11. Coz je v poradku, ale na dotaz ze schranka preci aktivni je, a tudiz se do ni dokumenty dorucit daji vcetne 10dni fikce doruceni a nelze ji tedy ignorovat jsem se dostal pouze k informaci, ze je ve zkusebnim rezimu a ze je povinost ji pouzivat az od 1.11. (tudiz nic relevantniho, podpora nahouby).
Fakt existuje nejaky rezim schranky, kdy schranka sice aktivni je ale nena se do ni nic dorucit? Nejak se me to nezda. V zakone ani provadecich predpisech jsem nic takoveho nenasel a vyzkouset to by znamenalo schranku aktivovat a to je presne to cemu se chceme za soucasnych zmatku vyhnout.
PS: nikdo nic nevi nikdo za nic nenese odpovednost, to bude ale velkolepy pr.....
viz závěr článku s přihlašováním jen do administrativního rozhraní ISDS: pokud jste si nechal schránku zřídit dobrovolně, k aktivaci dojde automaticky do 15 dnů. Pokud Vám byla zřízena ze zákona, platí 1.11.2009. Samozřejmě pokud aktivaci neprovedete dříve a sám.
Byla z rizena ze zakona a ten rika v § 10 odstavec 2:
(2) Datová schránka je zpřístupněna prvním přihlášením osoby uvedené v § 8 odst.
1 až 4 nebo administrátora, nejpozději však patnáctým dnem po dni doručení
přístupových údajů těmto osobám.
A § 31 se cituje v clanku.
To co rikate vy v clanku je logickym vyustenim vznikle situace s prechodnym obdobim ale urad se MUSI RIDIT ZAKONEM a tam je to jinak. Zakon nepripousti prihlaseni bez soucasne aktivace schranky.
Zakon v § 8 neresi nejakeho aministratora, ktery se prihlasi k datove schrance ale protoze nepoveri nikoho k jejimy vyzvednuti schranka nebude aktivni. Tak chapu soucasny technicky stav. Aktivacni dopis se dorucuje na osobu § 8 odst 1-4 ne na administratora a tato osoba se prihlasi k datove schance (zakon administratora pridelujiciho opravneni neresi) a podle ustanoveni zakona je to jasne ze je to v rozporu se soucasnym stavem a vynucenou praxi.
Uprimne doufam ze na to maji vymyslenou nejakou pravnickou klicku i kdyz praxe s hledanim der v zakone je zavrzenihodna.
Hlavni problem je ten, ze subjekty ktere uz naji dorucenou obalku se zlutym pruhem, jsou urady ktere se museji ridit v prvni rade zakonem a az v druhe rade tim co rika uzivatelska podpora a zakon hovori jasne. Praxe ovsem bude jina, nekdo by zaslouzil ....
v článku vycházím z předpokladu, že přechodná ustanovení mají charakter "lex specialis" a tudíž platí přednostně před ostatními ustanoveními, která mají charakter "lex generalis" (viz například tento výklad). Tudíž paragraf 31 by měl "přebíjet" paragraf 8.
Je mezi čtenáři nějaký právník, který by to mohl potvrdit či vyvrátit?
Ten předpoklad je správný, v případě rozporů § 31 (přechodná ustanovení) s jinými ustanoveními zákona se přednostně použije § 31. Psal jsem to i v článku:
"Výše uvedená lhůta 15 dnů v kroku 2 byla novelou v přechodných ustanoveních (§ 31 odst. 1) nahrazena pevným datem 1. listopadu 2009, jež má jako lex specialis přednost."
Redefinice pojmu "zpřístupnění" předpisem nižší právní síly (než zákon) není možná, v provozním řádu již vůbec ne.
No, neřekl bych, že novela zákona je lex specialis vůči témuž zákonu - je to jeden zákon a těžko jedna jeho část může být speciálním záonem vůči své vlastní jiné části .... pokud to tam není přímo napsáno (např. ve stylu - platí tato definice, pokud v tomto zákoně není výslovně uvedeno jinak).
Řekl bych, že buď nastane výkladový problém - jedná se o ustanovení téže právní síly v jednom zákoně anebo spíše se uplatní zásada, že platí pozdější - lex posteriori derogat priori.
Já bych ale řekl, že "zřízení" a " zpřístupnění" jsou dvě různé skutečnosti.
Novela sama je změnový zákon, tj. mění obsah stávajícího zákona. Přechodová ustanovení novely (tj. něco jiného než novela sama) jsou lex specialis vůči zbytku textu zákona. Jeho ustanovení platí v tomto režimu omezenou dobu, která je v přechodových ustanoveních sama vyznačena. Smyslem přechodových ustanovení bývá poskytnout určitou dobu na úplné přizpůsobení se textu nového zákona (po novele).
Nedivte se, je to, jako ostatně vždy, o tom samém. Všechno je perfektně vyřešeno, všichni jsou připraveni, všechno bude bez problémů... A potom se to podělá hned, jak se to spustí, protože všechno je sice hotovo, ale jen hubou!