To mate pravdu a jak jsme ja pochopil ten predchozi prispevek, tak ze jde o vyreseni tohoto problemu. Napr. pokud se mi prihlasi urednice z zivnostenskeho uradu na datovou schranku toho uradu, tak potom i treba zpravy adresovane na financni urad se berou za dorucene. Na vyreseni tohoto problemu pak je vhodne mit jakysi serverovy system, ktery se pripoji k DS, stahne zpravy a ridi jejich vyreseni podle definovanych pravidel. Tohle asi chtel pak predrecnik rici.
Pardon,
ale pokud si vybavuji, tak jsou zpravy pokladane za doruceni v okamziku prihlaseni do schranky, a neco mi naseptava, ze pokud to tak opravdu je netvrdo primo v ISDS, tak s tim zadna externi aplikace nema sanci hnout?
Pro vetsi firmy existuje pristup do DS pres web service, coz by umoznilo firmam integorvat DS do jejich informacnich systemu. Bohuzel to ma jako vzdy problemy:
1. pristup do DS pres web service neni pro kazdeho, ale jen pro nejake partnery. Takze byrokracie.
2. co jsem slysel, tak implementace te webove sluzby nedodrzuje presne standardy.
Pane Peterka velmi děkuji za odpověď. Přesně s Vámi souhlasím, ale ty pravidla mohou být v podobě buď papírových směrnic, což v dnešní moderní době působí poněkud směšně a předpotopně, a nebo automatizovaných procesů. A jak jsem psal, velmi bych si divil, aby to firmu řešící helpdesky a ITIL nenapadlo :) Mejte se.
dobrý den, k aplikaci MojeSchranka mám také jen minimum informací a toto byla pouze ukázka, nikoli recenze. Předám Váš dotaz přímo autorům.
Jinak k tomu vyzvedávání: prvotní přihlašovací údaje dostane jen vedoucí úřadu/jednatelé/představenstvo, a je na nich zda poskytnou oprávnění k přístupu (a tím i k vyzvednutí/doručení) také dalším uživatelům z řad zaměstnanců apod. Pokud tak učiní, je na nich stanovit potřebná pravidla uvnitř firmy.
Děkuji za článek, datové schránky jsou dnes populární téma. Ta aplikace od Webtica vypadá velmi nadějně, ale zde mám dotaz na pana Peterku.
Ten webový klient podle mne je tak pro OSVČ, kteří nemají ve svojí firmě žádné procesy. Ale např. pro úřad nebo střední a větší firmu je nepoužitelná, protože zpráva v datové schránce se bere za vyzvednutou, jakmile se k ní přihlásí nějaký uživatel (ať je to zaměstnanec z odboru finančního nebo odbor třeba živnostenský) a to je kámen úrazu. Jak jsem se díval na stránky Webtica, tak dělají workflow systémy, proto bych to u té aplikace očekával a v článku o tom není ani slovo. Jak to tedy je? Bez toho je ta aplikace nedotažená a polovičatá a přijde mi divné, že by to firmu řešící workflow nenapadlo :) V tomto by mne pak zajímala nezávislá recenze.