Ono je to na druhou stranu také trochu způsobeno neznalostí obchodníků, kteří nejsou ze strany banky dostatečně informování o tom jak by měli při platbě kartou v internetovém obchodě postupovat. Obchodník je pak odkázán na firmu, která mu vytvořila internetový obchod a tady Vám můžu říct, že je největší problém. Takřka všechny firmy až na opravdu jen několik málo firem, které by člověk spočítal na prstech jedné ruky, poskytují totiž internetové obchody fungující tím způsobem, že automaticky po vytvoření objednávky Vás systém přesměruje na platební stránku zprostředkovatele (muzo, čs) a tam rovnou zaplatíte což je špatně! Měla by se zde provést pouze blokace peněz a žádost o fyzické převedení peněz provést až ve chvíli kdy zboží budu skutečně expedovat. Jenže to je pro většinu programátorů asi práce navíc a tak raději hned ty peníze strhávají člověku z karty. Úplně stejně se to pak děje u plateb bankovním převodem, kdy systém obchodu odešle automaticky zákanzíkoj současně s potvrzením objednávky i údaje pro platbu, což je opět špatně! Pokud obchodní neprodává jen zboží, které má skutečně skladem, tak by měl nejprve přijatou objednávku zkouknout, zjistit do kdy je zboží skutečně schopen dodat a jestli vůbec je schopen momentálně dodat a následně teprve zaslat zákanzíkoj údaje pro platbu s uvedením do kdy bude zboží dodáno.
platebni karty se jen tak neprosadi. Protoze banky hazeji veskerou odpovednost na klienta. Tak jsou lide prirozene a spravne opatrni.
Ale placeni pres Sazka terminaly je opravdu nesmysl. Placeni za mobil je neco jineho, tim opravdu "neco" usetrim. Ale vybehnout za roh k zaplaceni nakupu pres e-shop, kdyz muzu v klidu zaplatit pri prevzeti zbozi?
Kdyby mi nějaký obchod strhl z karty peníze před tím, než zboží dostanu (nebo než ho aspoň oni vyexpedují), tak to budu okamžitě reklamovat. Nikdy se mi ale nic takového ještě nestalo a IMHO to odporuje podmínkám, které obchodník s bankou či kartovou společností podepisuje.
Nevím, určitě už si nepamatuji přesně všechny případy, ale myslím, že vždy nejprve došlo k blokaci částky a teprve po expedici zboží ke skutečnému zaplacení. Stejný postup jsem několikrát viděl i v závazných podmínkách bank pro inkasa kartových plateb pro obchodníky.
V každém případě když platím kartou, tak nepředpokládám, že se jedná o platbu předem. Něco jiného jsou samozřejmě platby za software apod. elektronické "zboží". Tam je platba okamžitá.
Takhle to u nás opravdu NEFUNGUJE. Peníze jsou vždy nějkou dobu zablokovaní, ikdyž platíte třeba v Tescu a zboží si ihned odnášíte. Až po několika dnech se transakce zaúčtuje bez ohledu na to, jestli zboží dorazilo nebo ne.
Absolutni nesmysl a krok zpet. Zneuziti (hloupe) neduvery cechu k pouzivani plat. karet pres internet. Dnes mame podil plateb u eshopu kartou jen 10% oproti 90 % platby na dobirku. Odhaduji ze behem 3 let to bude 50% a za 5 let 80% ve prospech plat. karet. Tento krok sazky bude pouze brzdit prirozeny vyvoj asi jako telekom uspesne brzdil rozvoj internetu. Jestli tomu dobre rozumim doma si pres internet objednam zbozi ci sluzbu, potom pujdu nekam do trafiky vystat frontu a provest platbu pres jejich terminal, pritom muzu zaplatit jiz na internetu rovnou kartou... Timto krokem mi sazka dokazuje ze je to postbolsevicky moloch.
Tento podíl plateb mají na svědomí z veliké části také neseriózní prodejci. Inzerují zboží, které údajně mají skladem. Po týdnu oznámí, že zboží nemají, nemá ho ani dodavatel a výrobce ho již nevyrábí (vlastní zkušenost). Pokud jsem zvolil platbu kartou, tak jsem už zaplatil za něco, co nedostanu. Proč? Při serióznosti takového obchodu, bude nějakou dobu trvat, než mi vrátí peníze. Dokud budou takoví prodejci, tak z větší části zůstanu u dobírky. Platbu kartou (popř. převodem předem) provedu pouze v případě několika málo obchodů, se kterými mám dobré zkušenosti. A těch mnoho není.
Stačilo aby byla v bankomatech nahrána aplikace umožňující platby čehokoliv, stačilo by zadat jen kod dodavatele, částku, číslo faktury a hotovo, případně mobilní tel číslo pro zaslání sms s potvrzením platby. Zkrátka stejné jako je to při platbě faktury za telefon z bankomatu, jen navíc možností zadat číslo dodavatele a tím umožnit platbu čehokoliv od registrovaných dodavatelů.
Pro Vás je to možná nesmysl, ale pro mnoho obchodníků je to řešení jak dostat zaplaceno za prodej online služeb, kdy nemusí využívat primárně služeb mobilních operátorů a jejich premium SMS, takže zákazník zaplatí za poskytnuté služby takřka o polovinu méně než při použití premium SMS. Rozhodně to logiku má. Stejně tak jde tímto perfektně realizovat prodej vstupenek a různých kuponů, zkrátka všeho co nemusí být přímo fyzické zboží.