ad ruseni: doporucuji vsem, co nejsou uvazani na nejakou dobu (12/24 mesicu), vyzkouset tzv. "vypojeni na zkousku" -- dalsi informace o teto sluzbe Vam podaji na 800 123 456, cena je 1 Kc za pul roku a Vase pevna slouzi pouze pro prijem hovoru.
ad cenova rozhodnuti: v CTU musi byt docela frmol, zajimalo by me ale, jak to bude s nekterymi dalsimi rozhodnutimi, jmenovite:
- poplatek za preneseni cisla mezi operatory (pevne linky), kde soucasnych 3500 vc. DPH je temer likvidacni
- omezeni VoIP operatoru nabizet svym zakaznikum pouze regionalni cisla (napr.: jsem ze strednich Cech, ale chci cislo z Brna -- nemam zatim sanci); toto omezeni jsem chapal do te doby, co byly rozdilne sazby za mezimesto a mistni volani. Dnes vsak je situace jina a toto omezeni by podle me melo byt zruseno.
Mimochodem, srovnal Telecom ty ceny za volani (mistni/mezimesto) i na velkoobchodni bazi? O tom se totiz nikde nepise, pritom je to velmi podstatny fakt pro vsechny alternativni operatory. Pokud jsou velkoobchodni ceny porad "postaru" (tj. zvlast volani mistni, zvlast dalkove), tak telecom sam provadi (a nuti AO provadet) krizove financovani mezi mistnimi a dalkovymi hovory.
Myslím si, že většina VOIP operátorů již nabízí čísla ze všech regionů v ČR.. Např. vox.802.cz, netphone.cz ...
Telecom a ČTÚ se chovají jak jedna firma. ČTÚ viditelně ničí alternativní operátory, jen se bojí další arbitráže proti ČR, kterou budeme pak platit my všichni.. Protože prohra je myslím více než jistá..
To se zase ČTÚ něco povedlo! A Telekomikům jakbysmet. Jsem zvědav, kolik dalších pevných linek bude v dohledné době odhlášeno. Ono to skutečně vypadá tak, že ČR bude první zemí EU, která se zbaví většiny, ne-li všech pevných linek.
To už je nevím kolikátá vlna zdražení/rušení pevných. Z mého příbuzenstva to všichni zrušili tak před 3-4 lety. U babiček nad 80 to sice byl trochu problém, ale teď už jsou taky rády, když mají telefon všude s sebou.
Není těžký si spočítat, že když má každý mobil a na pevnou se skoro nevolá, je lepší ve valné většině případů ty peníze vložit do volání z mobilu než do paušálu za pevnou (ze kterýho nic nemáte).
I když to možná tak nevypadá, konec ČTc nastal v momentě, kdy se začal zbavovat "nevýhodných" zákazníků.
Tohle je ale celkova politika telecomu, nejde jen o pevne linky. Treba nabizet 2Mbity za 18000 mesicne (bez DPH), to muze nabidnout opravdu jen Telecom :) a takhle je to u nich se vsim...
Jenže ony už se pevných linek zbavují i firmy. Některé si zřídily VPN u mobilních operátorů (pro ty, jejich zaměstnanci pracují v terénu je to velmi výhodné) jiné zas používají mobilní brány, nebo VoIP a internet si pořizují bezdrátově, protože to, co Telecom nabízí naprosto nemá konkurenci, pokud jde o kvalitu a cenu. A to už by pro mne, pokud bych měl Telekomickému bordelu šéfovat, bylo signálem pro radikální změnu cenové politiky. Zvyšováním paušálů a vymýšlením různých dalších poplatků se Telekomika nanejvýš pohřbí zaživa a stejně dopadne i se svým ,,rychlým" internetem, který je, díky nehorázným limitům a FUP pro většinu uživatelů nepoužitelný. Jediné, co by mohlo současný trend zastavit, je snížení paušálů na položky řádově v jednotkách korun a degresivní marže hovorného, u internetu pak zkvalitnění funkce, odbourání FUP a zvýšení limitů minimálně na desetinásobek u nejnižších a padesátinásobek u nejvyšších rychlostí. Dnes je běžným standartem 2MB připojení bez FUP a lmitů za 300 - 500 Kč (vč. DPH) měsíčně. (Samozřejmě ne u Telekomiky.) Jenže tohle se mělo udělat už před cca pěti lety, dnes už je beznadějně pozdě!
Cisla samozrejme nabizeji, ze pokud je budou poskytovat zakaznikum mimo cislovaci plan, hrozi jim mastna pokuta ze strany CTU.
Brzy budete mit moznost dostat specialni celostatni cisla z rady 900 XXX XXX, akorat vam na ne nikdo nebude volat, protoze si bude myslet, ze jsou to nejake eroticke linky.
A to je presne ono -- proc jim ma hrozit pokuta, kdyz uz se zacaly sjednocovat sazby za volani... (to neni otazka, jen tema do diskuse a samozrejme podnet pro CTU, aby s tim zacal neco delat)
Pokud je mi známo, tak se regionální čísla musí takto přidělovat dle telekomunikačnmího zákona. Tam je to zase kvůli routování nouzových volání (112 apod.). Tady pokud máte brněnské číslo, 112 se dovoláte na brněnskou centrálu hasičů, a pojedou k vám tedy brněnští hasiči a ne pražští :-).
Je ale pravda, že v dnešní době VoIP se mi to zdá již poněkud přežilé. Aby to totiž bylo funkční, tak pokud jste z Prahy a VoIP provider vám tedy přidělí pražské číslo, neměl byste IMHO podle zákona to číslo používat třeba z Brna - ale jak to vynutit?. Myslím si, že ten zákon zde hodně pokulhává za realitou.
Telekomunikacni zakon jsem sice cely necetl, takze nevim, odkud presne ta povinnost pramenni, ale jestli se nepletu, tak v dnesni dobe se hovory na tyto centraly (112 a spol.) stejne "routujou" poruznu...
Imho je jednodussi urcit spravny smer u VoIP tak, ze si zakaznik urci (v nejake administraci) misto, kde se nejcasteji vyskytuje, a pak se to bude routovat podle tohohle...
A u pevnolinkovych operatoru je urcite jednodussi to routovat na zaklade ustredny, nez telefonniho cisla... tj. i kdyz budu mit brnenske cislo v Karlovych Varech, tak ustredna pri volani nebude smerovat 112ku do Brna, ale na nejblizsi centralu...
mmchdm. vlastnim stredoceske VoIP cislo (uz delsi dobu, neni to vypocitavost) a prihlasuju se s nim obcas do IP site v Praze. Co mi za to hrozi? (VoIP operator nema sanci to zjistit, jelikoz se pripojuji pres CDMA)
Co vam za to hrozi se docete nejspise ve vseobecnych podminkach daneho VoIP operatora. Obecne tam muze byt snaha prenest danou pokutu na vas. Ale zatim realne nikdo pokutu neplatil, takze tezko soudit, jak by to dopadlo. Ono totiz tech rekneme 100 cisel co se pouzivaji jinak nez stanovi cislovaci plan nikoho neboli. Zajimave to zacne byt teprve kdyz jeden operator udela reklamu stylem - praska cisla na celem uzemi, s nami volate nejlevneji - a ostatni si na nej pujdou stezovat na CTU. A nebo kdyz to porusi velka firma s ustrednou rekneme treba alespon s pripojenim E1.
Netrapte se routovanim emergency hovoru z VoIP siti. Funguje to spolehlive a na zcela jinem principu nez si myslite. (Zkuste hledat Googlem NRN a pak se nad zdroji trochu zamyslet..)
Tak to máte naprostou pravdu. Jde o umělé vytváření problému, který u mobilních čísel není. Je zajímavé, že u pokud požádám mobilního operátora o zařazení do Zlatých stránek, mohu si vybrat ve kterém tel. seznamu bude moje číslo zveřejněno, zatímco u pevných, nebo VoIP čísel tuto možnost nemám. Nechápu proč! Co když si, jako obyvatel Prahy objednám VoIP služby u firmy s působností v Ostravě? To mi přece nikdo nemůže zakázat! Jaké číslo potom dostanu? Ostravské, nebo Pražské?