Jsem přesně jeden z těch, kteří mobil pro volání používají spíše vyjimecne, ne proto, že je minuta hovoru drahá, ale protože prostě nemám takovou potřebu volat a rozhodně se mi představa, že bych někdy v budoucnu měl platit paušál za mobil nelíbí!
Stejně tak se mi nelíbí, že platím paušál za pevný telefon, který využívám max 1x měsícně a mám ho spíš pro případ nouze. Takže by se mi mnohem víc hodilo, kdyby paušál u pevné sítě nahradilo minutové, i vyšší zpoplatnění, i tak bych ušetřil.
Jenže bez alespoň celoevropské koordinace frekvencí vznikne podobný bo**el jako u paměťových karet nebo CA systémů. Nicméně jedno řešení by tu bylo, vytvořit jednu celonárodní mobilní síť standardních parametrů a zveřejnit velkoobchodní nabídku.
Je legrační si číst Váš komentář - využívám VoIp (myslím volám s geografickým číslem, ale nedodržuji jeho geograficitu), ale regulace musí být tvrdá. Aha, pokud by regulace byla tvrdá (rozuměj, kdyby regulátor důsledně uplatňoval současné zákonné požadavky), pravděpodobně byste žádnou VoIP neměl, protože Váš garážový operátor by neporyl náklady na zákonné požadavky typu zajištění geograficity, předávání informačních a lokalizačních údajů při volání na tísňové linky, odposlech atd....
Je mi s podivem, proč všichni chtějí regulovat úspěšné odvětví a co z toho očekávají (zejména je zarážející sám p. Peterka, kterého považuji za poměrně erudovaného, ale úvahou o penetraci si našel zkratku ve stylu bulvárního tisku)... pravděpodobně si pí. Redingová a podobní myslí, že lidé chtějí telefonovat 24 hodin denně a tak to proto udělám vše a a´t to stojí co to stojí..... hmmm tak to good luck....na konec to dopadne tak, že si všichni zavoláme, ale radši si ještě pošleme dopis, protože díky kvalitě hovoru, zabezpečení apd. si nebudeme jisti tím co jsme řekli a zda jsme mluvili s tím co jmse chtěli mluvit... možná nadsazené, ale zeptejte se proč v USA, v nejrozvinutější zemi světa, mají energetickou síť podobnou indické a mají black outů, že by evropan nevěřil...
Rad bych se zeptal, pane kolego, na zaklade ceho usuzujete, ze Vas predrecnik vola s "geografickym cislem" (pravdepodobne tim myslite prenasenou identifikaci volajiciho) a zaroven nedodrzuje jeho "geograficitu". Pripada mi, ze v tom prispevku nic takoveho neni :-)
A k tem "garazovym VoIP operatorum" - taktez jsem ve vyse zminenem prizpevku nenasel zadnou zminku o tom, ze by predrecnik pouzival "garazoveho VoIP operatora".
Je prece docela mozne (a navic pravdepodobne), ze pouziva nejakeho "bezneho" VoIP operatora, jez poskytuje plnohodnoutnou verejnou telefonni sluzbu. A - navic - predavat vsechny (platnou legislativou pozadovane) udaje u tisnovych volani (vcetne smerovani dle NRN) snad uz umi i vetsina "garazniku" :-)
Nechci si hrat na chytreho ale vypadate na stejneho uzivatele jako je muj dedecek. (TO NEMYSLIM VE ZLEM!)
Ten bohuzel nabijel Vodafon kartu co pul roku o 400 a ani to neprovolal (jen aby to nepropadlo). Vola velmi sporadicky. A tak jsem mu prehodil na pausal ODEPIS (stoji 10kc mesicne a mate v nem 40 volnych minut) pravda po provolani minut je hovorne vyssi ale dnes plati za mobil cca 200kc ROCNE! :)
No, ja bych se toho nebal, vzdy se nejake rozumne reseni najde i pro ty, co nechteji platit pausal (nebo chteji platit jen maly pausal).
At uz je to napr. VOIP (kompletne bez pausalu) nebo pevna od Ufonu za 179. Vzhledem k tomu, ze marginalni naklady na pripojeni dalsicho uzivatele v mobilni siti jsou velmi male, nejakych velkych pausalu bych se urcite nebal..... ono je to totiz vse o KONKURENCI!
Dokud bude sefovat CTU pan Dvorak, ktery pred nejakym rokem prohlasil, ze 4. operator by se na trhu neuzivil a proto mu nedaji licenci, tak mu ted Ufon ukazal bez licence, i kdyz ma zivot na nestandardnich frekvencich mnohem tezsi....
Ja zastavam nazor, ze regulace by mela byt tvrda.... (oni i ty zisky operatoru ukazuji, ze prosotor tam je.... a to podotykam, ze nejsem zadny socialista, ale proste tam kde konkurence nefunuje sama, tak tam bychom ji meli pomoci!)
Je to pořád o tom samém - buď bude trh uzavřený, nepustím do něj další konkurenci a pak je potřeba ho regulovat, nebo ho otevřít bez regulace. Složitější a nákladnější je uzavřít a regulovat, což myslím že v případě mobilních sítí nemá smysl.
Na druhou stranu, náklady na tarifikaci a účtovaná dělají asi tři čtvrtiny nákladů operátorů. Kdyby se jelo na paušál, tyto náklady odpadnou a může to být čtyřikrát levnější.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).