Stejně naivní je myslet si, do Fondu univerzálních služeb operátoři přispívají z jiných peněz, než z těch co vyberou na nás, na zákaznících.
Takže ve skutečnosti se univerzální služba bude nadále hradit z peněz nás .. nicméně už ne nás jakožto zákazníků, ale nás jakožto daňových poplatníků :)
Já v tom tedy zásadní rozdíl (jiný než účetní) nevidím :)
Nehlede na to, ze regulator (CTU) by mel samozrejme pri pripadnem stanoveni cen toto brat v potaz => po teto zmene by mel stahnou i maximalni ceny hovoru, kdyz se naklady snizi.
Já ano. Stát to musí vzít z rozpočtu a tam se přeci jenom více rozmýšlí. Takže ve výsledku my - zákazníci - ušetříme, protože jak bylo zmíněno i v článku stát najednou zjistil, že v rámci univerzální služby dost bezohledně plýtvá.
Ještě bych si přál, aby z rozpočtu byla hrazena i Česká televize a Český rozhlas a bylo by to také o něčem jiném...
Vice rozmysli? Kde zijete? Pokud neco financuje stat, tak se na efektivitu a prinosnost nehledi. Plati to danovy poplatnik, naklady spatneho rozhodnuti ponese opet danovy poplatnik (nikoli ten co rozhoduje). Politik toho muze naopak politicky vyuzit a prosazovat populisticka reseni. Jinymi slovy - plati princip "z ciziho krev netece". Neexistuje snad nic, co by ve vetsi mire financoval stat a zaroven to fungovalo opravdu efektivne a melo to pro spolecnost prinos.
Univerzalni sluzba by se melac zrusit, ne aby ji platil nekdo jiny. At se nabizeji takove sluzby, ktere lide chteji a ne o kterych rozhoduji urednici a politici. Penize pouzivane na vydrzovani zbytecnych budek by sly jiste investovat nekde jinde a daleko daleko uzitecneji. Nebo o ty prostredky alespon snizit lidem danove zatizeni.