Jedna PRI by měla, a zřejmě je podle nové metodiky počítána jako 30 tel.linek, už jen proto, že po ní víc jak třicet hovorů zároveň nepůjde.
Na jednom PRIčku může být připojena třeba i PBX o sto dvaceti tel. analogových přístrojích, šestnácti digitálních telefonech, které samy o sobě mohou mít k sobě jako slave porty dalších šestnáct přístrojů, nehledě na možnost každý digitální port "přetočit" na ISDN sběrnici a přes terminálové adaptéry na ně zavěsit osm telefonů per port. Samotný fakt, že fabrika má 400 zaměstnanců bych neřešil. Ani to, že fabrika si o své svobodné vůli platí rezervaci tisíci číselného bloku čísel, např od xxx xx1 000 do xxx xx1 999.
Pořád je to PRI a tzn. 30 hovorových kanálů, které odpovídají tomu, jako by firma byla připojena třiceti linkami.
Poskytování kvalitních a cenově přiměřených služeb je to poslední, o co vodoprdu jde.....
Kvalitně motivovaný a sto kilo placený manager žije v přesvědčení, že cílová skupina jeho produktu může za stejné služby vydat stejné částky jako on. O kvalitě se dá diskutovat, o cenové přiměřenosti se dá diskutovat jenom v případě, že se na ni dívámé ze stejného tarifního patra.
A co se týče Horní a koneckonců i Dolní, lokální dodavatel i-net konektivity u nás pokládá sklo k nově developersky stavěným bytovkám zcela automaticky už jenom z důvodu, že je to tam rozkopaný. Jenom thelefónica má problém s tím položit tam alespoň padesátipárovou metaliku, protože o tom musí nejdřív rozhodnou banda diplomovaných kokodborníků sešněrovaná v hromadě procesních prezervativů. Tak na co se snažit alespoň ztopořit, natož ejakulovat? Že? Stejně to mezi tím zahrnou a vyasfaltují.
Projektant nebo jina profese pracuje vetsinou v terenu, takze muze byt zakaznik nastvany ze vola na pevnou a ta v kanclu zvoni zbytecne nebo to zvedne zaznamnik - opet zvysene naklady na komunikaci ;-)
Specialne pokud volam z mobilu, tak radsi volam mobil-mobil nez mobil-pevna.
Sam pevnou linku nemam a za celou dobu meho podnikani byl nastvany jeden duchodce a obcas mi chce nekdo poslat fax, ale to chtela za lonsky rok snad jen jednou nejaka urednice.
A pokud nema zakaznik na to aby projektantovi zavolal, tak at si ho radsi neobjednava, protoze faktura za projekt je nekolikanasobne vetsi nez jeho mesicni vyuctovani telefonu za celou rodinu :-D
Poskytování kvalitních a cenově přiměřených služeb je to poslední, o co vodoprdu jde. A pokud jde o tu Horní Dolní: V momentě, kdy se tam pokusí dostat internetovou konektivitu kdokoli jiný, vodoprd se probudí a začne dělat všechno pro to, aby to zmařil. Pokud se mu to povede, opět spokojeně usne.
Kdyby vodoprd zrušil paušály, zažil by jeden obrovský boom v přírůstku adsl přípojek a zůčastnivší se manažeři by prožili nezapomenutelný orgasmus úspěchu tisíciletí. bohužel jen do té doby, než by podobný orgasmus zažily technické složky snažící se udržet průchodnost sítě a následný megaorgasmus by prožily bilingové systémy, při náporu rušení závazků.
Stejně jako krakonoš jsem převědčen, že v době, kdy tehdejší konkurent Eurotel vyřvával že " bez smlouvy a bez paušálu " a telecom natruc zvednul paušál za pevnou, byl první ze zásadních přehmatů telecomu.
Dalším zásadním, a pro internet v této zemi tragickým, přehmatem bylo zpoplatnění ISDN linek geniální a naprosto logickou úvahou, že když to umí dvě linky v jedné, tož za dvojnásobné prachy. A bez vyjímky. Opravdu nevídané požírání podvyživených syrových vrabců z hrsti, když pečení holubi padali ze střechy, jen si stoupnout pod okap.
Když si člověk představí, že tehdejší výkvět podnikatelského ducha této země na prahu jednadvacátého století měl k dispozici úplně zdarma vybudovanou technologii, sítě, vlastní technické a realizační zázemí, tak vůbec není nemožné dospět k názoru, že stejně šlo jen o to projebat spoustu miliard, hlavně že za nehtama zůstanou ta správná procenta.
Věříte potom opravdu tomu, že jde o to, dostat do Horní Dolní síť sítí za přijatelné peníze?
Zrušení paušálů není reálné (to pochopí snad každý, kdo kdy nějakou síť budoval), ale to, že Telecom poskytuje nejlevnější služby za 199 Kč bez DPH měsíčně a konkurentům to samé nenabízí (viz např. minimum pro ADSL, cena za LLU, atp.), to už je přinejmenším zvláštní :-)
Pravda. Další věc je, že Telekomika neustále tvrdila, jak se jí nevyplácí poskytovat linku za cenu pod 495 (+-) Kč bez DPH a dneska za ještě nižší cenu nabízí tarif O2 Volno, ve kterém poskytuje prakticky neomezené volání mimo špičku.
Něco shnilého jest ve státě českém :)
Taky nechápu, proč s tím ČTÚ sám od sebe nic nedělá. Prý nemůže proaktivně jednat...?
Podobných cenových absurdit je víc, nejde jen o cenu za pronájem LLU vedení, ale např. i o zpřístupnění jednoho vedení alternativnímu operátorovi (10 000 Kč bez DPH versus 2950 za zřízení linky pro běžného klienta O2), přenos čísla k jinému operátorovi (dodnes snad platí cena cca 3000 Kč bez DPH až na výjimky - operátory, kteří si vydupali cenu nižší, ovšem pořád přemrštěnou - cca 1200 Kč bez DPH).
Nutno říct, že tyto ceny vycházely ze starých modelů, cen a nákladů, kdy Telecom do nákladů na jednu pevnou linku zahrnul snad i dovolenou celého managementu na Novém Zélandu :) Proč dodnes nedošlo k přepočítání cen, to už je otázka na ČTÚ.
ČTÚ tu tedy efektivně blokuje konkurenční boj na poli pevných linek tím, že velkoobchodní ceny Telekomických služeb zůstávají mnohem výš, než je maloobchodní cena účtovaná samotným Telecomem, nebo pokud není vyšší, je tam minimální prostor pro přeprodavatelovu marži (viz ADSL).
ČTÚ v tom má prsty docela dost. Neb stanovil cenu pronájmu účastnického vedení (LLU) VYŠSÍ (!!!!), než je maloobchodní cena hlasového paušálu od Telefoniky.
!!
Kdyby vodoprd zrušil paušály, mohl by pevné linky rovnou vypnout a nechat v zemi klidně shnít. Provoz a údržba kabelové sítě jsou vysoce nákladná záležitost a pokud by se tyto náklady započítaly do hovorného, bylo by telefonování po drátech mnohonásobně dražší, než mobilní roaming, navíc se stoupající tendencí, vzhledem k opouštění pevných linek. To, že Telekomunisti kdysi dávno nesmyslně zvedli paušály, byla tragická chyba, ze které se ,,dominantní" operátor, ať už to bude kdokoli, už nikdy nevzpamatuje. V zemi, kde 99% hlasové komunikace obstarávají mobily je návrat k pevným linkám absolutně nereálný a ,,supervýhodné balíčky" jedné poptávané a dvou nechtěných služeb za nehoráznou cenu nápravu nezjednají.
Třeba odmítnou zařídit půjčku, nebo hypotéku, protože podle jakési pokleslé logiky firma, která nemá pevnou linku nejspíš neexistuje. Jinak: mBanku nějaké pevné linky nezajímají.
Trochu mimo mísu, ale... v čem jsou dělané ty grafy? Moc se mi líbí a rád bych občas udělal graf v něčem jiném než v Excelu a použitelnou alternativu těžko hledám:(
Ale kdež - kdyby vzali reálnou nákladovou cenu za linku (200 Kč?) a přičetli ji k ceně ADSL, nikdo by s tím problém neměl. Samozřejmě by tu samou nákladovou cenu museli nabídnout alternativním operátorům. A to nejen na ADSL, ale i na další služby, např. hlas :-)
Tedy: Nabízet nahé ADSL není problém. Problém je (ze strany vodoprdů) nabídnout možnost onoho příplatku za skutečné náklady na linku i přeprodejcům jeho služeb :)
ČTÚ má prsty jen v nepřítomnosti minut v rámci telefonních paušálů.
Nechci se Vodoprda zastávat, ale nemá v nemožnosti nabízet naked ADSL prsty taky trochu ČTÚ? V pevných linkách má Telefonica téměř monopol a tak v tomto směru podléhá bedlivému dozoru. Pokud by zrušili paušál, došlo by k celkem slušnému narušení konkurenčního prostředí. Nebo se pletu?
Zaměstnanec u přepážky o VoIP páru má, bo banky na to už dost často jedou samy :-). Jinak mám pocit, že bankám už je asi jedno, jaké je číslo, to slouží k tel. ověření, zda potvrzení o příjmu není levé. Běžně si např. ověří, jestli firma má internetové stránky a číslo odpovídá.
Vzhledem k typům a kvalitě pokládaných kabelů to s dalším rozšiřováním ADSL tak moc slavně nevidím. Čím vic bude penetrace ADSL v kabelech stoupat, tím víc se bude kvalita zhoršovat, protože bude vzrůstat rušení přeslechy. Takže pokud nebude metalická síť z větší části nahrazena optikou a nezmění se tarifní politika vodoprdu (obojí je dost nereálné), bude výhodnější cokoli jiného.
Moje tchyně už pevnou dávno zrušila, hned, jak jsem jí spočítal, kolik zaplatila vodoprdu celkem a kolik by ji stála prepaid karta Vodafonu. Pokud nejste schopen tohle vaší tchyni vysvětlit, je to buď s vámi, nebo s tchyní dost na pováženou.
Nemusíš. Dej dohromady pár známých, založte občanské sdružení, kupte si pro sebe konektivitu, postavte wifi síť a máte internet třeba i úplně zadarmo. to se to pak telefonuje, když internet je za 0 Kč, VoIP bez paušálu, tarifikace po sekundách a cena za minutu ve špičce do vlastní sítě zdarma, na pevnou 80 hal. na mobil v česku 2 Kč a na pevnou do ciziny 2-5 Kč. (všechno vč. DPH). K tomuhle se vodoprd nikdy nedopracuje.
Co vám brání pořídit si alternativní službu a platit méně? A nedovedu si představit, že bych specielně s architektem něco řešil per huba, maximálně tak termín schůzky. Prostě pevná linka. tedy dráty a to, co se po ní nabízí a hlavně za kolik je dnes naprosto neúnosná záležitost.
Já jsem kdysi někde tu jejich metodiku viděl a mám pocit, že to bylo doopravdy stylem
analog = 1 linka
ISDN BRI = 2 linky
ISDN PRI = 30 linek :)
Osobně si myslím, že by to měli počítat jako "co drátový pár to linka", ale v tu chvíli by se už tak nízký počet linek ještě snížil o všechny ty firemní ISDN PRI a BRI :)
Jako dočasný řešení to je docela dobrý. Teď přejdu na finální: místní provider začíná tahat optiku, takže za levnější peníze rychlejší internet + VoIP. To se to bude žít bez kyslíku!
Zas na druhou stranu, spoustu firem dnes připojuje i hlasem konkurence. A firmy mají dneska podle mne hlavní podíl na počtu pevných linek. I když je otázka, co je pevná linka.
Čísla pevných linek mohou mít poslední míly realizovanou třeba na FWA službě. A nebo být třeba zcela provozované na VoIP technologii.
Podle mne by se měl počítat počet aktivních tel. čísel.
Pak je logické, že PRI linka nebude pořítána jako 30 tel. linek. Jelikož po jednom PRIčku může být připojena PBX pro třeba 200 zaměstnanců. Tedy 200 reálných čísel.
Mám to již dva roky vyřešeno = pevná linka Home Mini+100,00+Voip od 802.cz+ADSl od Kyslíku. Vzhledem k tomu, že jsme se téměř celé příbuzenstvo dohodli řešit to takto a vzhledem k tomu, volání mimo síť 802.cz je za solidní peníz s vteřinovým tarifem, tak neskutečně spořím ( po haléřkách, jak říká Baťa ), ale trvale. A s ohledem na spolehlivost 802.cz a to, že počáteční investici za bránu mohu protelefonovat, mohu toto jenom doporučit.
Banky a podobné se většinou diví divnému předčíslí a mají problém ho naťukat do databáze, nemají číselník operátorů, jinak je to normální "pevná linka", platí se jen za data, která stejně platím.
Vlastní zkušenost s ČS a ČP. No cement. :)
Do pevné sítě volám skoro zadarmo, na mobilní je to horší, nějaký propojovací poplatek nebo co. :(
Je to od 802.cz. Telefonní přístroj se zaplatil po cca 10 měsících, protože není žádný prdíkovský paušál.
VoIP má standardní veřejné telefonní číslo. Zda banka kontroluje, do jaké sítě toto číslo patří, mi není známo. Ale nejspíš nekontroluje, protože zaměstnanec u přepážky nemá o VoIP ani páru.
Před cca čtyřmi pěti lety jsem pevnou linku zrušil, vloni na podzim jsem se přestěhoval a nebyla jiná šance než ADSL, takže jsem pevnou musel zase potupně objednat.
resenim je VOIP (telefon pres internet). Vetsina podnikatelu Internet ma, tak zakoupit VOIP telefoni pristroj za 1300-5000 neni problem. Pausal se neplati, jen hovorne za mirne ceny.
Ono je to složitější - stává se módou nemít pevnou linku, ale v řadě případů je to, řekněme, neseriózní. Např. projektant zruší pevnou linku, dovolat se mu dá na mobil. On je spokojený (ušetří 400 za měsíc), ale jeho zákazníci jsou naštvaní, protože když s ním něco řeší, tak to nebývají krátké hovory a zvýšené náklady na mobilní komunikaci nese zákazník.
Tento trend mi přijde úplně uhozený a zdá se mi, že to je lokální specialita.
Hlavní problém pevných linek Telefoniky je, že když chce člověk ADSL, musí platit ještě další tři stovky výpalného jako "pevný paušál". To je pak lepší net třeba od kabelovky.
Ale myslím si, že dráty by neleželi ladem v zemi pokud by TO2 poskytovala tzv. "naked ADSL" vím o X případech, kde by si lidé přídili ADSL bez nutnosti platit paušál za hlasové služby.
Mimo to - teď jsem rušil pevnou linku otci. Na jeho stažení pošty a prohlédnutí pár www stránek mu stačí mobilní internet, který bude mít skoro kdekoliv bez nutnosti doma platit ADSL a paušál za pevnou linku.
Pevné linky jsou v ČR dávno za zenitem. Potenciál všech těch drátů natahaných v letech 1990 - 2000 do každého domu teď leží ladem.
Těžko říct, co motivovalo Telecom (dnes Telefónicu) k akcím, které prováděla (předražené služby s minimální přidanou hodnotou, vybírání poplatku 10000Kč bez DPH za zřízení LLU), ale za dnešní stav si může sama.
Osobně očekávám, že se počet pevných linek ustálí na 150%, max. 200% počtu ADSL přípojek (těch 50% navíc je tam kvůli firmám, Telefónica zajisté počítá ISDN30 přípojky jako třicet linek:-))
Tedy, pokud strop ADSL bude někde u 800 tisíc přípojek, může počet pevných linek snadno klesnout až někam k milionu až 1,6 mil. Prostor pro rušení ještě stále je...