Achjo, jeste jsem nevidel takovou ochranu proti kopirovani CD, ktera by skutecne zabranila zkopirovani. Je to jen pritez zneprijemnujici zivot majitelum originalnich CD a dobry vydelek pro autory ochrany, kterym se podari presvedcit manazery nahravacich spolecnosti, ze to opravdu funguje.
Vyrazil jsem si minuly mesic koupit nove album Depeche Mode, abych si doplnil sbirku. Vcas jsem si vsiml napisu "copy protected". Nebudu si kupovat CD, ze ktereho mi DVD prehravac s podporou AVI zobrazi pouze datovou cast a k audiu se nikdy nedostanu. Nebudu si kupovat CD, ktere si musim tak jako tak zkopirovat.
Je to tak, já si taky kvůli ochranám přestal CD kupovat. Riskovat, že to za ty peníze bude nepoužitelný, se mi nechce, a teď u ochran ještě hrozí zasvinění počítače. Je to škoda, některý CD bych si určitě koupil, takhle si vydavatelé jen stěžují, že klesá prodej kvůli kopírování. Pravda je ale někde jinde.
Opakovanou otázkou je i cena CD.
Velkosmažírny jako Fermata či Loděnice vám udělají již velmi malý desetitisícový náklad - za cenu kolem deseti korun/kus: včetně boxu, papírových přebalů, potisku offsetem, duplikace, a ceny vlastního CD, a ještě zatavení krabičky do celofánu.
Chápu pokud svou desetikorunku chce i autor, studio, a vydavatel (to je celkem 4x10) - a distribuce chce 100% zisk. Máme-li 19% DPH, proč nestojí placka do stovky, a méně atraktivní edice (s nižšími náklady) do padesáti korun?
Za tu cenu by si CD koupilo 90% lidí a nemusely by se "chránit".
Tak treba ty Depeche Mode jsem sel koupit s odhodlanim, ze za ne dam i tu petibabu, ale za plnohodnotne CD-audio. Oproti cene za lupen na planovany lednovy koncert je to jeste smesna castka. Ne za zmrseninu, kterou prehraji max. na discmanovi, ale v domacim kinu ani na pocitaci ne. MP3 ve spatny kvalite nebo co to tam maji navic s rizikem instalace spyware do pocitace neberu jako plnohodnotnou nahradu za plnou cenu. Uz se shanim, kde to zkopiruju. :-/
Takove priznivce "alternativy" fakt zeru. Kolik myslite, ze dostane penez z CD, ktere stoji 500,-? Jestli myslite, ze je to vice, nez 15 Kc, tak jste na omylu. Apropo, od jednoho priznivce "alternativni" hudby jsem slysel, ze opravdu alternativni umelec to prece pro penize nedela ;-) Mozna se pletu, ale pripada mit, ze vysoke procento alternativni hudby je prave syntetizatorova.
Chyba je v tom, že peníze, které by měli dostat tvůrci nahrávek (skladatel a interpret) sežerou nakladatelství, jejichž režie je naprosto neúnosná a prodejci, kteří si klidně přirazí i 100%. Potom je jasné, že se kopíruje a protože nenažraní kravaťáci nechtějí o své zisky přijít, vyhazují peníze za různé k ničemu jsoucí ochrany. Výsledkem je jen to, že dále klesá odbyt, takže ochrany působí přesně opačně. Je zajímavé, že CD, koupené přes internet a poslané poštou z USA je bez ochran a stojí polovinu toho, co by stálo v kamenném obchodě u nás (pokud by bylo ve většině případů k mání).
Pokud je marze neunosna, tak proc u nich Ti chudi umelci vydavaji CDcka?
Fakt mate dojem, ze SONY lisuje specialni CD pro CR? Pokud jste si koupil v USA neco od SONY z posledni doby, pak "bez ochran" znamena, ze uz mate v PCcku rootkit :-)
Alternativní CD za 500 jsem ještě neviděl. Cena českých hudebníků nejde přes 300. Za 500 jsou dovážené nahrávky. Vzhledem k prodejnosti, která často nepřesahuje 10ks/ČR, se často nakupuje přes několik meziprodejců.
U alternativního vydavatele se můžete dostat mnohem výš než na 15Kč. Třeba tak, že vydavatel vám zařídí vydání a distribuční kanály a vy si zaplatíte výrobu. Vydavatel nenese riziko, a vy máte větší výdělek, když si sami prodáte na koncertech.
A pak je tu možnost vydávání hudby na CD-R nosičích, kdy můžete jít s nákladem ještě níž, a vydat klidně jen 100 ks.
I když někdo nedělá hudbu pro peníze, neznamená to, že nepotřebuje jíst nebo nakoupit nástroje. Každý se musí sám rozhodnout, kde na to vezme.
Slovo alternativní zavádí. Nemyslel jsem konkrétní směr hudby, ale vše mimo střední proud. Tedy i akustická hudba.