Aby měl vyhledávač v Čechách úspěch, je dobré mít také snadno zapamovatelný a pokud možno česky znějící název - přiklad je třeba výborně zvolený "seznam". O vhodnosti názvu jyxo mám pochybnosti.
Nase firma se zabyva vyvojem vyhledavacich technologii. Toto je predmetem podnikani, to je nas cil.
To, ze zaroven provozujeme demo na webu, je jakasi tresnicka navic - pekna vec pro uzivatele, je to ukazka nasi technologie, misto, kde mohou obchodni partneri videt vyhledavac v chodu.
Ale masivni rozsireni mezi uzivatele pro nas neni dulezite - nevidim duvod, proc bychom meli konkurovat pripadnym klientum...
To ze uzivatele prijdou, nas tesi, ale samotny vyhledavac je spise budovan pro integraci do jinych projektu, at jiz portalu, webhostingu ci velkych databazi.
> Naučí se Jyxo někdy skloňovat a časovat? (Čeština je flexivní jazyk.)
V tuto chvili neumi dobre sklonovat zadny vyhledavac, a z tech velkych se o to ani zadny nepokousi.
Jyxo tuto vlastnost v budoucnosti mozna mit bude, ale neni to pro nas prioritni - ono se totiz ukazuje, ze to prilis kvalitu vyhledavani nezvysuje, prinejmensim ne natolik jako jine techniky, ktere Jyxo jiz ma nebo se pripravuji.
> Naučí se indexovat také obsah atributů TITLE a ALT?
Podle soucasne dokumentace -
http://www.w3.org/TR/html401/struct/links.html - se mi nezda, ze by u tagu A byly parametry TITLE a ALT povolene... nicmene vas dokument prosel (asi jako jediny v Cechach ;) ) dost prisnym validatorem, takze asi mate pravdu...
Obsah parametru ALT u IMG, AREA ci INPUT TYPE="image" by indexovan mel byt, protoze se jedna o alternativni text nahrazujici obrazek. Krome APPLET se u jinych znacek objevit nema.
Title by asi bylo uzitecne indexovat, je vsak otazkou, jakou vahu obsahu parametru davat, protoze je doplnkem, ktery nezapada do ostatniho textu. Title je povoleno u vsech znacek HTML 4.01 s vyjimkou znacek BASE, BASEFONT, HEAD, HTML, META, PARAM, SCRIPT, TITLE.
1. v nedeli bys nemel pracovat (je to proti bibli :-)
2. title u odkazu (ale i dalsich znacek) neni IMHO urcen jako nejaky nepodstatny doplnek. Sleduj:
Jak se zminuji <a href=""?id=1234"
title="Webmaser online: Pouziti atributu title v odkazu">v patecnim
clanku</a>, atribut title neni jen doplnkem.
Myslim, ze vyhledavani v atributu title muze vest k dosazeni relevantnejsich vysledku.
I ten muj odkaz "Proguglujte Koptu..." nakonec vrati pozadovane informace, i kdyz trochu oklikou (uznavam, ze to je jen manyra, ale v ostatnich pripadech na strance plni atribut title podstatnou roli treba u <abbr>, <acronym> nebo <cite>). Podobne atribut cite ve znackach <blockquote> a <q> nebo atribut summary v <table>.
Skloňovat a časovat se ani tak nemusí dotaz, jako spíš že by se na sg. nom. a sg. pres. prevadela slova ve slovniku (indexu).
Vyhledavani "Virginia Woolfova" by pak melo najit treba i Virginie Woolfove, Virginii Wolfove, Virginii Woolfovou, Virginio Woolfova... Jen velmi vyjimecne si autori textu pro web uvedomuji, ze pokud chteji, aby jejich texty byly vyhledavatelne, ze musi v textu uvadet klicove vyrazy v zakladnim tvaru a naopak bezneho uzivatele nenapadne hledat vyraz +Virgin +Woolf (nehlede k tomu, ze u mnoha ceskych slov pri flexi dochazi ke zmene korene: rikat, rekl, rci, receny...). Weby obvykle nepisi púrofesionalni content writeri, kteri vedi, jak zvysit sance pri vyhledavani. :-(
Pokud je slovnik schopen najit preklepy, mel by jako dalsi moznost nabidnout rozsireni vysledku hledani i o vsechny tvary hledanych slov. Uplna parada by take byla nabidnout synonyma k hledanym slovum.
Ted nemam namysli jen vyhladavani typu Google, ale treba v obchode budu chtit hledat "prezuvky" a nedej boze se zrovna u Bati bude "papucim" rikat "domaci obuv" (nebo jeste hur -- ta sekce se bude jmenovat "sleva domaci obuvi" -- proto to sklonovani). Kolik znate vyhledavacu, ktere vam reknou: Zda se, ze hledate "prezuvky", pokud nejste s vysledky spokojeni, zkuste stesti s "domaci obuv", "pantofle", "papuce"...
Zrovna tak to sklonovani se treba muze hodit pri vyhledavani na firemnim portalu (treba pri hledani "Vykaz o dochazce zamestnancu" bych volil hledani "dochazka" a nasel bych houbelec).
Jak rikam, profesionalita autoru obsahu neni zdaleka na takove urovni jako u programatoru a firmy obvykle podcenuji moznost najmout odbornika na editaci textu pro web.