To je zas výmysl... Hlavně ona podmínka pro funkci -
"Podmínkou je, aby se byl schopný televizor připojit na internet".
Takže lidé televize odpojí od internetu, a co pak?
Od začátku je jasné, že možnost připojení televizního přijímače na internet je koncipována právě pro kontrolu sledovaného obsahu a možnost výrobce/jiné společnosti do něj zasahovat. Proto také doma televizi s připojením na internet nemáme a doufám nikdy mít nebudeme, a ve chvíli, kdy to jinak nepůjde, bude trvale odpojena od domácí LAN. Na internet a multimédia mám počítač popř. HTPC, na filmy a televizi televizní přijímač.
No ono jde o to, za jakou cenu, jde co vypnout. Ono máte free program s bannerem a free program bez banneru. A někdy jde ten banner vypnout nebo odstranit a někdy ne. Třeba ano, ale přestane chodit půl programu. Máte hru, co se chce hned připojovat na mateřský server a pokud jí to zakážete, tak nejde ani spustit nebo jde spustit jen omezené množství. Takže sice možnost vypnutí je hezká věc, ale pokud bude nějakým způsobem potrestáno, třeba se vypne EPG, které pojede jen ,,on line" nebo zmizí stereofonní zvuk nebo zmizí barva. Nebo jiná ptákovina a jiný trestík pro neposlušné a nežeroucí to ovečky se zajisté nejde. Takže trend to asi bude. Ale též ho nevidím nijak příznivě. To ono by se jim moc nelíbilo, když by jim to lidi vesele vypínali, to by to pak ztratilo smysl. Takže to udělají tak aby jste tu možnost jako měl a svoboda volby jako by na venek byla, ale aby každý dobrovolně došel k rozhodnutí, že to raději nevypne. A věřte tomu, že takové prostředky jsou.
To je hezké že si televizi odpojíte od Internetu. :)
Když se tam ale mluví o sledování obsahu prostřednictvím platformy Yahoo! Connected TV.
Což bez Internetu nebude fungovat. Když jde o internetový obsah. Archivy televizí, atd.
Čili buď bude možnost reklamu v nastavení televize vypnout, buďto to půjde prolomit a neoficiálně zablokovat. Jinak se tomu ale člověk nevyhne, když bude chtít sledovat na televizi jiný obsah, než ten z klasického televizního signálu
A přiznejme si, Yahoo! Connected TV, Google TV, Internet@TV (Samsung), Sony Internet TV, .. je to neodvratitelná budoucnost.
Ten kdo sledoval Comeback na silvestra tak si jistě všimnul, že tam byla zapracovaná reklama na Škodovku. Čerti krotí zelenou "zmiji-fabii", pak reklama pokračuje sdělením, v pořadu místo toho čerti vyjeli autem z díly.
Na to jsem nevěřícně zíral jak si Nova dovolila část reklamy zakomponovat přímo do vlastního seriálu bez jakéhokoliv předělu. To musela Škodovka asi šáhnout hodně hluboko do šrajtofle.
Viděl jste vůbec ten úsek o kterém se bavíme?
Nešlo o žádný PP, ale o odvysílání reklamního spotu který dále pokračoval plynule do děje Comebacku. Major Zeman v Ulici s nasazovacími zuby byl ve srovnání s tím úplný čajíček.
Zákon povolující produkt placement, tedy umístění reklamních výrobků přímo do programu, byl schválen rovněž v České republice, stanice jej naplno využívají od léta 2010.
S kritikou se však setkává například Nova, jelikož například v seriálu Ordinace v růžové zahradě přímo odkazuje na výrobce nábytku