ja s tim problem nemam, ja mu to preju. Jsou to zaslouzene penize, je chyba kupujiciho ze neodhadl ze je firma v "bodu zlomu".
Co v koreji? Nejsou jen existove strategie prodat na vrcholu, ja jsem pro "dojnou kravu" zalezi ovsem co mate z aspolecnost. Neverim ze ma cpres incoming na zamestnance 3M/rok.
nesdílím názor "po nás potopa", ale needělají lidí věci proto, aby na nich vydělali? Pokud Jiří Hlavenka na akvizici CP vydělal peníze, tak mu budiž přáno. A pokud vy s tím máte psychický problém, tak se přestěhujte za soudruhy do Severní Koreje
To je problem CP, J.H. se pekne napakoval Doby se meni, dobre jim tak. Firma kde tom obchodnici nevedi o jejim financnim stavu, presneji ho klientum mlzenim zastiraji si nic jineho nezaslouzi.
Je to takovy J-H syndrom, naparovat se usmivat se a rikat "to koupime". Ja si ho pamatuju moc dobre, nacpal se do dvou byznysu v kterych delal a v obou pohorel meli zustat u knizek a u online magazinu (pripadne diskuznich for). Mj u diskuznich for je videt amaterismus nejhrubsiho zrdan (na weby kaslu ty vetsinou nectu).
pacek shledacek, jak odpovida tazatel. radeji videlam 1milion rocne zisk v jednom nez 3 miliony v 20ti s fondem a nenazranou bankou jako vetrem v plachtat kterej muze kdykoliv zmenit smer.
Pricinu hledejte v rozlozeni a vysi nakladu na produkci a na druhe strane trzeb z prodeje. Staci srovnat, kolik lidi musi zivit jeden titul dnes a kolik lidi delalo obsah tehdy, zcela rozdilna byla uroven obsahu (a zdaleka ne ve prospech historie, jak si dnes mnozi zvykli myslet), potreba propagace, motivace tvurcu a vlastniku... Uplne jina je ekonomika: cena casopisu dnes pokryje zanedbatelnou cast jeho nakladu. Byl byste ochotny platit treba za Computer 400 korun?
V rozhovoru vidím konstatování, že je ekonomika časopisů posledních šedesát let závislá na reklamě. Já se ale ptám po příčině. Když se před sto lety časopisy uživily prakticky bez reklam (a to si tehdy mohl dovolit reklamu v novinách pomalu každý "Vonásek a Cibulka, obchod zbožím koloniálním"), zatímco dnes jsou časopisy na reklamě existenčně závislé, musí to mít přece nějakou příčinu.
Jestli se ptám na něco naprosto zjevného, co vyplývá ze souvislostí jaksi samo od sebe, pak se omlouvám. Ekonomii jsem nikdy nestudoval. :-)
Proč si na sebe časopisy dřív dokázaly vydělat bez reklamy a dneska už ne?
Je to zvýšením daňové zátěže během posledního století o stovky procent? Nebo neustále rostoucími nároky "moneyžerů" a akcionářů na výši odměn/zisků, ber kde ber? Nebo snad rostoucími požadavky čtenářů a s tím rostoucími náklady na novinářskou práci?