Obávám se, že ani "osob, které se v předchozích 6 měsících alespoň jednou připojily k Internetu" není bez dalšího vysvětlení žádná definice.
K internetu se totiž nepřipojují osoby, ale počítače, a s připojenými 292000 počítači by se asi dalo souhlasit.
Pokud se týče osob, tak ty mohou buď používat e-mail, nebo brouzdat po webu, nebo přes Internet telefonovat - a třeba v tomhle
posledním případě ani nemusí vědět, že jsou připojeni na Internet, třeba v případě Paegas Internet Callu. Moje máma, která si sedne k počítači,
aby si přečetla nějakou zprávu nebo jízdní řád, aniž by ho ale uměla sama najít - je to uživatel ve smyslu definice IDC? To není vůbec jasné.
Jak už jsem jednou psal, podobné průzkumy mi připadají zcela nesmyslné, a to nejen z technického hlediska. Asi tak, jak zjišťovat počet lidí, kteří se v posledních 6 měsících podívali na televizi, použili telefon nebo pračku,
nebo se podívali do novin.
Tady je opravdu zarazejici, ze se jdou ptat provideru, kteri tezko muzou podrobne vedet, kolik lidi pouziva jejich dial-up ucty ci kolik lidi je pripojeno za firewallem na pevne lince. Kdyz chceme zjistit cislo s pomoci poskytovatelu obsahu, muzeme prijit snad jedine o uzivatele, kteri se pripojuji vyhradne na zahranicni servery ci pouze kvuli e-mailu. A tech bude sakra malo. Opravedu asi neni jine reseni, nez na poradnem vzorku populace udelat vyskum a zjistit tak napr. i vekovou strukturu, uzivatelske schopnosti atd. Stale exustuje mnoho lidi, kteri si mysleji, ze Seznamem se museji proklikavat a nepochopili (resp. jim nikdo nevysvetlil), ze take mohou zadat nejake slovo a stisknout tlacitko. Takovi asi nedokazi ani nakupovat, ale pouze se nekam doklikat hypertextovymi odkazy. Spousta lidi skoro ani nevi, ze je nejaka prouzkova reklama. Jsou to lide, kteri se blizi spise k tomu pouziti jednou za x, ale jsou to uzivatele. K cemu tedy takove odhady 300.000/500.000/700.000 vubec jsou?