Jestli jim to vyjde nebo ne je samozrejme otazka, ale kdyz se nad tim zamyslite, tak je to luxusni zalozni konektivita pro nejake kancelare co maji 10+ lidi na jednom miste a vsechna data v cloudu. Protoze si muzou poridit dve linky od dvou poskytovatelu, ale stejne pak nakonec zjisti, ze to nekde jde v soubehu. Nebo vypadne proud ve velke oblasti jako pri tornadu na Morave. Tady staci kdyz sezenou trochu elektriny a vidi na oblohu = maji skutecne nezavislou konektivitu.
A tohle ma prodejni potencial i u nas, natoz v zemich s vyssi kupni silou (a vetsi ztratou kdyz zamestnanci nepracuji). Takze to neni urcite jen o pokryvani roubenek v lese, ale uplne klidne prodate antenu firme uprostred Prahy.
pro auta to je nejspíš v dohledné době nereálné, tohle potřebuje výhled, kolem silnic ale moc výhled není (les, město, tunely atd.), tyhle satality nemají rádi, když je více přijímačů pár metrů od sebe. Talíř na střeše bude mít problém s povolením, aby to mohlo být masivní. Silnice je efektivnější pokrýt pozemním signálem.
Daleko lukrativnější budou ale letadla, lodě, vlaky či obecně velké dopravní prostředky.
Je to vážně moc pěkně popsané a trochu závidím možnost si takhle "pohrát" a nakonec i zvítězit :) . Ale rozhodně bych na Vašem místě pokračoval ve vyjednávání s místním poskytovatelem a nesnažil se ho zbankrotovat přebíráním kunčaftů. Obávám se že business model Starlinku připomíná spíš sdílené koloběžky než něco s pevným finančním základem. Ať si to počítám jakkoliv, tak matematicky to prostě nevychází (a to ani s tím masovým odlivem bílých límečků do lesů a pralesů díky pandemii a Zoomu).