Ale (minutová) sledovanost nové stanice naběhne až po 3 měsících, takže pokud chtějí mít pro inzerenty relevantní čísla už na ten duben, měli by začít vysílat v lednu.
Měří se i počet diváků, kteří sledují reklamy?? Nikdo to neuvádí, jen počet diváků na program! Pro zadavatele reklamy má být nejdůležitější údaj o počtu diváků, kteří shlédnou jeho reklamu. Možná, že by chtělo udělat rozhovor na webu se zadavateli reklamy .....
No, ještě by bylo spravedlivější spočítat počet těch, kteří na základě TV reklamy skutečně do obchodu příjdou a koupí si inzerované zboží. Ani ty uvažované osobní peoplemetry by nedokázaly změřit míru pozornosti diváka v době sledování konkrétní reklamy a její konkrétní účinnosti. Je ale jisté, že inzerenti efektivitu vynaložených peněz na reklamu musí mít zhodnocenu ve větším prodeji. Pokud ne, byla reklama chybně vyrobena, vysílána v nevhodném čase a nedostatečně často. Za to ale ani TV, a ani divák nemůže. Ono to až tak moc nevadí, náklady na reklamu stejně zaplatí v cenách všichni kupující. Bez ohledu na to, zda výrobek prostě potřebují a nebo se nechali zlákat TV reklamou.