No, ještě by bylo spravedlivější spočítat počet těch, kteří na základě TV reklamy skutečně do obchodu příjdou a koupí si inzerované zboží. Ani ty uvažované osobní peoplemetry by nedokázaly změřit míru pozornosti diváka v době sledování konkrétní reklamy a její konkrétní účinnosti. Je ale jisté, že inzerenti efektivitu vynaložených peněz na reklamu musí mít zhodnocenu ve větším prodeji. Pokud ne, byla reklama chybně vyrobena, vysílána v nevhodném čase a nedostatečně často. Za to ale ani TV, a ani divák nemůže. Ono to až tak moc nevadí, náklady na reklamu stejně zaplatí v cenách všichni kupující. Bez ohledu na to, zda výrobek prostě potřebují a nebo se nechali zlákat TV reklamou.
Měří se i počet diváků, kteří sledují reklamy?? Nikdo to neuvádí, jen počet diváků na program! Pro zadavatele reklamy má být nejdůležitější údaj o počtu diváků, kteří shlédnou jeho reklamu. Možná, že by chtělo udělat rozhovor na webu se zadavateli reklamy .....
Ale (minutová) sledovanost nové stanice naběhne až po 3 měsících, takže pokud chtějí mít pro inzerenty relevantní čísla už na ten duben, měli by začít vysílat v lednu.