Vlákno názorů k článku Startup. Nebo Fail? od TF - Docela podařený postřeh ze života - úplně vidím...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 26. 9. 2011 7:41

    TF (neregistrovaný)

    Docela podařený postřeh ze života - úplně vidím tu místnost mladých studentíků na WebExpu nebo podobné akci, jak všichni mají ten svůj geniální a jedinečný nápad a jsou nadšení jak právě oni udělají díru do světa. Vidí to, co si denně čtou už po tisící ve všech médiích, jak "firma z garáže" vyrostla do Silicon Valley.
    Ono je fajn věřit tomu co dělám, ale na druhou stranu je taky docela fajn mít vlastní sebekritický pohled na svůj projekt. Jaké procento projektů asi skončí uplně stejným způsobem jako je popsáno v tomhle článku ? 80% ? 90% ? 95% ?

  • 26. 9. 2011 9:59

    Jakub Mach (neregistrovaný)

    To je velmi častý příběh. Trefný je i komentář od TF, viz. výše. V IT komunitě je třeba zavést co nejrychleji nějaký startupový realismus. 99% projektů co tu vnikají nemají sebemenší šanci uspět. Je třeba učit, jak se dělá průzkum trhu, jak se kalkuluje a za každý názor "budu další Facebook" dávat preventivně facku :-)

  • 26. 9. 2011 11:44

    Petr (neregistrovaný)

    Především je třeba učit, že je naprosto v pořádku, že se něco nepovede. Že to není selhání. Že to není cejch. Že je to potřeba zkusit ještě devětkrát, aby se to (statisticky vzato) povedlo.

  • 26. 9. 2011 11:53

    ruups (neregistrovaný)

    neviem aky realizmus by ste rad zaviedol. Predsa aj zfailovane projekty prispievaju k postupu. A pre autorov/tvorcov (ak teda neutopili v tom svoje baraky) je to skola. Rovnako taketo projekty prinasaju aj dalsiu vec. Vedia ukazat ostatnym, ako sa sprava uzivatel a co ocakava. Prieskum trhu Vam sice pomoze, ale v uvodnych fazach jeho vypovedna hodnota je miziva. Pozrime sa na iPhone. Ako by dopadlo prieskum trhu pred jeho vyvojom. Otazky, ktore by sa v prieskume polozili (a kopirovali by fnkcionalitu prveho iphonu) by jasne ukazali, ze ludia nemaju zaujem o telefon, v ktorm moze byt len kupena hudba, neda sa pouzit ako mass, nepodporuje mms a pod. Nehovorim, ze prieskum je strata casu, ale pri novych veciach, ktore nemaju nejaku predlohu sa hladaju relevantne data zle. A to z dovodu, ze vlstne vytvarate novy trh. Nakoniec pozrite sa na trh s tabletmi. Ako by dopadol prieskum pred ipadom ? tablety existovali a okrem nejakych geekov ci specifickych implementacii v podnikovej sfere, zaujem nebol. Dnes po tabletoch siahaju aj bezni ludia.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).