Vlákno názorů k článku Startup. Nebo Fail? od Elrol - "Chtěli podnikat. Chtěli vybudovat online službu a následně...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 26. 9. 2011 17:36

    Elrol (neregistrovaný)

    "Chtěli podnikat. Chtěli vybudovat online službu a následně ji draze prodat."

    V tom bych viděl hlavní problém. To totiž není podnikání! Závěr článku naznačuje, že problém je firma, která buduje pouze online produkt. V tom podle mě problém není ani náhodou. Problém je v této novodobé verzi "podnikání" - vybudovat něco, co je momentálně trendy a sexy, a pak co nejrychlejší exit. Žádná snaha o dlouhodobý provoz, žádný finační plán, jak z projektu dlouhodobě získat peníze, atd. atd. Pak se pánové diví, že musí zavřít krám, když jim dojdou peníze z úvodní investice?

    Tento trend je dnes bohužel vidět všude kolem. Jak mají ti lidé vybodovat skvělý produkt, když k němu nemají žádný vztah? Když ho nechtějí dále rozvíjet? Jak mohou být hrdí na něco, co hodlají obratem prodat prvnímu, kdo nabídne pěknou sumičku?

    Díky, ale takhle prosím ne. Klukům to nezávidím a ani jim to nepřeju. Na druhou stranu mi jich s jejich "vizí" není ani líto. Snad se z toho alespoň poučí - a taková zkušenost je k nezaplacení.

  • 27. 9. 2011 9:55

    MD (neregistrovaný)

    Souhlasím s Vámi. Jsem docela překvapený z toho, jak se přistupuje k podnikání na internetu. Firma využívá externích služeb jiných subjektů. Usměvavý a chytrý podnikatel pak musí mít opravdu hoděn štěstí, aby mu celý takový pokus prošel. Osobně mě nejvíce děsila věta typu : "my děláme IT... my děláme callcentrum... atd. a vy se můžete věnovat businessu". Pak se někdy stane, že podnikatel jen platí a na konci může přijít rozčarovaní, že svou aktivitou vytvořil dočasný příjem jiným. Určitě je fajn, mít vlastní zkušenost a následně využívat jiných - pak vím, co od nich chci, nehraji jejich zdržovací hru na čas / income. Myslím, že kdyby podobný team měl jak se tu píše podnikatelský plán, třeba jen v hlavě a šel si za ním, musel by přežít. Nejde přesi o to, uspět s produkte, ale vyprofilovat svou aktivitu, stát se chytrým a úspěch pak přijde. Tady mi to připada, jako když zedník vyjede do Rakouska s tím, že tam bude inkasovat víc. Asi dobrý nápad, ale nestojí to za řeč.

  • 28. 9. 2011 23:05

    Michal (neregistrovaný)

    Úplně souhlasím. Prostě to kluci zkusili, udělali produkt, který chtěli obratem střelit někam jinam a někomu jinému. Neviděli vůbec provozní náklady, protože s nimi nepočítali (přeci to bude starost už nového investora), počítali jen s prvotní investicí. A hlavně, na začátku jim evidentně chyběl business plán, jak to celé má vydělávat. Když zavádí zpoplatněnou službu až jako nouzovku, tak to nějakou strategií moc nezavání.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).