při investici do reklamy a vývoje nezbytných věcí co nelze v režimu "vše si udělám sám" a po odečtení daní bych to viděl, že to není Bůh ví co. Ale držím palce.
Takže urážky podobného ražení za vlastní názor (jakýkoliv) působí o to víc hloupě. Urážka je slabý argument. Starejte se o svůj atack na gopogle a nechovejte se jako blb.
Jsem živnostník (Tomáš a Oliver - rekonstrukce kvalitně). Nedávno jsme se s kolegou zaregistrovali na nejremeslnících. Zatelefonovali jsme přímo majiteli panu Lenochovi a ptali se ho na podmínky. Ten nám sdělil, že za službu, v případě, že nám dopadne zakázka, jim zaplatíme 3%. Jednu malou zakázku se nám podařilo po nějaké době přes tuto službu sehnat (jinak si zakázky sháníme velmi úspěšně pes server aaa.poptavky.cz). Když došlo k palcení provize, k našemu nemilému překvapení bylo k 3% připočteno i DPH. Jednalo se o malou zakázku, takže provize byla necelých 400 Kč. Nicméně DPH 78 Kč jsme odmítli zaplatit s tím, že nám to nebylo panem Lenochem sděleno. Za to, nás dali na jejich černou listinu, do seznamu mezi firmy, u kterých je v textu např., že vybrali zálohu několik desítek tisíc Kč a pak už se neozvali! Problém je ten, že když si někdo v googlu vyhledá jméno firmy, pod kterým prezentuji své služby, tak se mu mezi prvními výsledky objeví i odkaz na nejřemeslnících, který ho rovnou přesměruje na tuto černou listinu. Navíc v textu nejremeslníci o naší firmě lživě uvádí, že jsme odmítli zaplatit DPH (neuvádějí radši vůbec malichernou částku 78 Kč), protože je to prý pro nás nevýhodné. Skutečnost je taková, že jsme odmítli zaplatit, protože nám pan Lenoch zapomněl sdělit, ke 3% budeme ještě platit také DPH 20% z jejich provize. Dále tam uvádí, že takovou firmu, která se takhle chová, nemůžou doporučit, protože mají dlouhodobé zkušenosti, že firmy, která neplní jejich pravidla, se stejně chovají i ke svým zákazníkům. Přitom nás vůbec neznají a nevědí, jestli jsou naši zákazníci spokojeni a nebo nejsou!!! Toto jednání Nejřemeslníků považuji pro jakoukoliv firmu za velice nebezpečné a proto nedoporučuji registraci!!! Nemáte totiž možnost se k tomu, že jste byli dáni na jejich černou listinu nijak vyjádřit např. nějakým komentářem. Neumožňují pro firmy žádnou obhajobu, aby si tak případný návštěvník černé listiny mohl zcela demokraticky a podle vlastního citu udělat svůj vlastní úsudek.
Mýlíte se, není to PR článek. Ten by byl v jiné rubrice a řádně označen. Jde o žánr "převyprávěný rozhovor". Z jeho logiky plyne, že v něm ten, s kým je veden, dostává velký prostor. Budu rád, když nabídnete svůj kritický pohled, ale zkuste být konkrétnější. S kým se podle vás velmi dobře znám? S NejŘemeslníky ne, jen jsem o nich předloni, když vyhráli Starup Show, napsal do Respektu. Od té doby se dvakrát třikrát do roka potkáme na nějaké konferenci a pozdravíme se. Toť vše.
asi jste mysleli nejremeslnici.cz, ale nachapu proc si nekdo kdo svou domenu propaguje s diakritikou neregne i cz verzi... to je nejaka moda dneska? Zrovnatak kdyz to tu pisu blika na mne baner Účtujte.cz a tato domena zase nefunguje je to uctujte.cz, kdyz uz delam web pro ne-IT tak se mi to zda docela nestastne propagovat domeny s hackama
Pokud vím, tak české domény zatím naštěstí diaktitiku nepodporují, takže registrovat NejŘemeslníci.cz nejde. Dříve jsme se důsledně drželi pravidla, že když za názvem uvádíme .cz, mělo by být nez diakritiky (NejRemeslnici.cz). Postupně jsme ale zjistili, že pravidlem je spíše uvádět verzi s diakritikou (počínaje Zboží.cz, konče startupy typu UkažJakBydlíš.cz, MožeFinancí.cz), takže jsme se přiklonili spíše k této verzi.
Michal Dobíšek, NejŘemeslníci.cz ;-)
Mě se ta myšlenka líbí. Sám jsem teď v situaci, že sháním reference na dobré řemeslníky. Ale provedení nejremeslniku.cz mě nenadchlo a ačkoliv jsem o něm věděl už déle tak jsem ho nepoužil. Proč?
Protože chci reference. Nechci zadávat poptávku. Na to jsem použil starší a asi obsáhlejší ePoptavka.cz. Od nejremeslniku jsem si sliboval reference ve stylu znamylekar.cz. Až teď kdy jsem si řemeslníky důkladně proklikal, jsem zjistil že někde dole je "Najdi kvalitní firmy z okolí podle oboru" (navíc jako obrázek, takže to nejde najít) a i pak to je zoufalé UXD. Před 1/4 rokem jsem si toho prostě nevšimnul. Srovnejte se známým lékařem, kde najdu odkaz na reference ortopedů z Brna hned na titulce nahoře. To že můžu přidat vlastní referenci trochu zapadá. Na co jsou mi na titulce nejnovější/nejzajímavější refence na řemeslníky z Prahy/Hradce... To mě nezajímá. Já chci referenci na instalatéra z Brna. Případně jestli ten instalatér co má živnost ve vedlejší ulici, jestli pracuje dobře nebo ne. Stejně tak poptávky. To bych klidně schoval až do "informace pro firmy". Přehled refencí je opět strašně protorově náročný a nepřehledný (opět srovnej se znamylekar.cz).
No zkrátka, chlapci, držím vám palce. Ale raději než do marketingu investujte peníze do designu (a tím nemyslím hezčí obrázky a barvičky, ale hlavně usability) a do A/B testování.
Tak to mne mrzí, že se Vám nepodařilo najít, co potřebujete. Když se to stane, je to k zamyšlení.
K praktické odpovědi.
1. Pokud hledáte instalatéra v Brně, dáte do políčka pod největším nadpisem "Najděte si řemeslníka" "instalatér Brno" a stiskne Hledat nebo Enter. A dostanete http://www.nejremeslnici.cz/hledam-recenze?q=instalater+brno
To jste si nevšiml?
2. Někteří lidi nechtějí zadávat poptávku a pro ty je řešení viz bod 1. Nicméně je důležité pochopit, že cesta přes poptávku má u nás spoustu přidané hodnoty oproti budu 1, kde teď budete instalatérům volat, oni přes den často ani nevezmou telefon, část nemá volný termín, budete zadání opakovat x krát, musíte urgovat nabídky. Přes poptávku u nás celý tenhle proces Vám dá systém (plus na rozdíl od ePoptavky, kde o firmách nevíte nic, u našich nabídek uvidíte reference, systém oslovuje přednostně firmy podle hodnocení a podle toho, jak reagují atd.) To je rozhodně ta nejlepší cesta, které šetří spoustu nervů, ale pro pochopení je potřeba to vyzkoušet.
Pozn. Najdi firmy podle oboru dole, je jen pro ty kdo odskrolovali a nevšimli si hledání nahoře.
Takže na závěr - uprčitě mne zaujalo, že jste si nevšiml hledání a zkusíme se zamyslet. Problémy k řešení nás zajímají... Návrhy řešení už méně (přesun poptávek do informací pro firmy opravdu není dobrý nápad). Každopádně díky za zpětnou vazbu.
>To jste si nevšiml?
Ne opravdu ne :) Když se tak analyzuji tak si myslím že za to může ta velká fotka vlevo. Ta oblast je u mne okamžite poznamenaná slepotou (nějaký reklamní bordel co mě nezajímá) a strhává do sebe i ten vyhledávácí box.
A vyhledávání osobně používám až když se na webu nevyznám jako poslední záchranu. Většinou před tím už použiju Google a málokdo má lepší vyhledávání než Google, takže to už většinou ani nezkouším. Resp. to používám až u známých a používaných webů.
souhlasim s M.Suchym.. stejne tak i u mne vyhledavaci pole vysumelo v prave pulce velkeho obrazku, ktery jsem prestal vnimat (ctu zleva a po prvni pulvterine jsem to cele misto vyhodnotil jako reklamni prostor)
Vlevo nebo pod tim a mnohem vice vyraznejsi (je to ostatne asi to prvni, co bych chtel/mel udelat) bych to i ja rozhodne uvital..
Nej řemeslníky jsem dodneška neznal a i když zrovna nikoho takového nepotřebuji, tak jsem si web proklikal. Přeci jen jednou zase někoho takového potřebovat budu.
První věc, co mne zarazila, bylo množství kladných referencí, které dle mého názoru neodpovídají běžnému stavu. Pár známých zrovna rekonstruuje byt a i přes pečlivý výběr stále slýchám, jek zedník zfušoval koupelnu, protože se mu už nechtělo na kraji řezat tenký proužek a nechal tam spáru jako kráva, jak elektrikář i přes upozornění při tahání nového kabelu poškodil ve zdi stávající, jak truhlář vyřezal špatně průchodky, jak nový sprchový kout někde teče, ... a když kouknu na NejRemeslníky, tak skoro všichni jsou dokonalí a když náhodou někdo má špatnou referenci, tak často ještě v diskusi osočí autora, zda-li jen nechce firmu poškodit.
Proto jsem si chtěl nechat vyjet firmy ve svém okolí a reference si porovnat dle vlastních zkušeností. Vypadly na mne ovšem firmy z okruhu cca 75 km po silnici. Až si zabouchnou klíče, nebo se mi ucpe WC, tak fakt nepotřebuji firmu vzdálenou hodinu a půl autem.
Jinak projektu fandím, líbí se mi, nicméně k dokonalosti má ještě imho daleko.
Negativní reference se mažou jen podle jasně daných pravidel, aby se předešlo špinění konkurence. Přečtěte si http://www.nejremeslnici.cz/blog/negativni-reference-pravidla-otazky-a-odpovedi/
Než začnete psát něco o nedůvěryhodnosti, přečtěte si naše články na blogu, co to znamená se pořádně starat o obsah a jak všechno mažeme http://www.nejremeslnici.cz/blog/ostre-lokty-na-vlastni-kuzi/
Důvod proč je většina hodnocení kladných je prostý. Firmy, které jsou u nás aktivní, tak po skončení práce žádají zákazníky o hodnocení. A pokud zákazník není spokojen napíše špatné hodnocení. To víme moc dobře, často se obrací i v těchto případech na nás.
Ehm ... kdyz mi nekdo neco sfusuje, tak me urcite nebude zadat abych mu napsal nejaky koment nekam na web. A to ze to sfusoval vim ja stejne dobre jako on.
Prudit bude maximalne v pripade, ze se tvarim spokojene => opet informacni hodnota veskera zadna, reklamy ukazujici "stastne" rodinky taky ignoruju.
Koukni se na heureka.cz a spol., tam jsou firmy registrovaný, a při kšeftě prodejní systém automaticky taky rozesílá e-mail, aby se zákazník vyjádřil - tj., firma na to, komu se ten e-mail pošle a komu ne, nemůže zabránit - jistě snad kromě porušení podmínek nebo dokonce šťourání co cizího kódu.
Doufám, že předpokládám správně, že to samý je i tohohle webu. Jestli ne, pak by to byl samozřejmě zásadní problém.
Heuréka je dobrý příklad. Díky. Ano, také aktivně žádáme uživatele o hodnocení.
Pro předchozí autory, kteří hledají spiknutí... ;-) Je pro nás důležité sbírat autentické informace, kdykoliv někdo udělá někdo špatnou zkušenost s firmou, která měla dosud dobré hodnocení, musíme to řešit, takže je v našem zájmu, aby těch případů bylo co nejmíň a naopak co nejvíc těch, kdy prostě zákazník je opakovaně a pravidelně spokojen.
No to moc nechápu. Vy nabízíte systém propagace a proč MUSÍTE řešit špatnou zkušenost? Zákazník napíše špatnou zkušenost a řemeslník je vyzván ke zpětné vazbě a vám to může být putna. Každý kdo to pak čte velice dobře odhalí autenticitu, vždyť není na světě ten, který by se zavděčil lidem všem. Takže pročištěné reference jsou divné.
Ale problém je jinde a berte to s vědomím, že vám fandím. Vy jste si v karmflecích natolik nejistí, že potřebujete především love od inzerentů a ti pak vyhrožují ukončením spolupráce v případě špatné reference. To je věc, kterou třeba Heureka ustojí, protože je nad kritickou mezí a nebýt tam lze, ale je to často zbytečná obchodní ztráta. Kdo je normální inteligence nemá problém s komunikací, umí číst a chápat psané slovo, tak i negativní reference často vypovídají o dobrém přístupu obchodníka. Protože už z formy často poznáte odkud vítr fouká.
Vykašlete se na mazání, pro vás starost a nedůvěryhodnost.
Myslím, že si nerozumíme.
Přijde mi, že jste si nepřečetl ty podmínky mazání. Když to zjednoduším, maže se jen pokud firma tvrdí, že danou práci nedělala (pomluva konkurence) a autor reference nepředloží nějaký doklad dokazující opak.
Pokud jde o opačné názory zákazníka a firmy, přesně jak říkáte, obě strany se mohou vyjádřit a negativní reference zůstává. (v okamžiku, kdy šlo poptávku je to jasné, hodnocení jde dát ovšem i bez poptávky, např se domluvíte napřímo)
Proč musíme řešit výš zmíněné případy? Protože zákazníci volají. A když je problém, chtějí další pomoc... Ale do detailu nechci chodit.
Bude mi stačit, když pochopíte, že poměr dobrých a špatných referencí není dán žádným mazáním a že se jedná o výjimečné případy. Ovšem taky je třeba pochopit, že musíme umět řešit případy, kdy někdo začne psát nesmyslná a neprokazatelná hodnocení, kterými chce poškodit nějakou firmu nebo nás.
To se ve slusne spolecnosti resi pouze a vyhradne vyjadrenim protistrany a ctenar si udela nazor sam. Jakozto pripadny zakaznik chtejici vyjadrit svuj nazor na sfusovane dilko se rozhodne nebudu s provozovatelem nejakyho webu dohadovat, jestli pro me dana firma delala nebo nedelala, zato po odmazani komentare vyuziju s radosti slusnyho pageranku jinych webu a rozepisu se tam - s vysokou pravdepodobniosti, ze muj nazor bude na prvni strance google ... ;D. A tam si zanadavam nejen na dotycnou firmu, ale i na vas web => udelam si radost 2x.
AD kladné reference:
Snažíme se, aby stránky pomohly najít ty dobré. A pokud dobří dotanou špatné hodnocení propadnou se a nejsou vidět.
Špatných je taky hromada, viz záložka negativní refefence, ale hledat ve špatných zatím nejde. Uvažujeme o možnosti "ověřit firmu", kde se bude hledání i těch špatných.
Nicméně je třeba si uvědomit, že business model je založen, že najdete dobrou firmou, se kterou realizujete práci a budete spokojeni. A firma taky, že díky dobrým referencím získali zakázku. Na špatných firmách dlouhodobě fungující systém imho založit nejde..
AD 75km/
Ve výsledcích klikněte na řazení podle vzdálenosti...
Díky za komentář.
Dobrý den,
vzhledem z dotazu předřečníka bych se chtěl zeptat, proč není možno přímo v zadání poptávky specifikovat např. Adresu, případě GPS souřadnice a poloměr kruhu, případně dojezdnost a nabídnout tedy tuto svou poptávku opravdu např. řemestníkům v nejbližším okolí, kteří např. nebudou jezdit 30 km a zbytečně účovat tuto cestu....
Př. bydlím na Ondrouškové 857/12 a chci spravit pračku, ale preferuju řemeslníka z střední Bystrce, tj. kruh o poloměru cca 350 metrů, proč by měl jezdit někdo z Řečkovic, když tu na Ondrouškové 867/22 máme instalatéra, kterého by mne to mělo nabídnout přednostně...
No teď vidím, že jsem přehhédl psč zakázky, ale i to PSČ není zcela přesná lokalizace, přimlouval bych se za popisné číslo... a poté ten poloměr kruhu případně minuty dojezdnosti, případně pokud by hradil cestovné řemeslník sám, tak ať klidně dojezde z Prahy, ale myslím, že síla této Vaší služby by mělo být:
setkání poptávky s nabídkou v dané mikrolokalitě (ideál na tom samém sídlišti např.), tedy s prakticky nulovými náklady na cestu a zároveň při zachování optimální kvality filtrované referencemi :-)
U přesné lokalizace začíná být problém se soukromím. Často jsou pak vidět fotky interiérů a máme obavy ze zneužití. Technicky by to bylo triviální.
Ohledně mikrolokality máte pravdu pokud se jedná o malou zakázku. Zatím ale vidíme, že naše přidaná hodnota je největší, pokud se jedná aspoň o střední zakázku (t.j. rekonstrukce koupelny, nová dlažba apod), ne výměna kohoutku. Tam je velké riziko, tam má cenu se tím zabývat a ze zkušeností bývá často levnější kvalitní firma z Benešova, než místní z Prahy.
Ale souhlasím, že v okamžiku, kdy budeme mít opravdu husté pokrytí (řekněme 20.000 firem), rádi ke zjemnění práce se vzdáleností přistoupíme.
> Snažíme se, aby stránky pomohly najít ty dobré
Ale mnoho lidí hledá reference firem o kterých už ví - "No nějaký zámečník je tam pod kopcem, jezdím kolem něj do práce a další je tam vedle té naší hospody, ale jestli jsou dobří to fakt nevím."
Někdy chci ty dobré - nebo ty nejlepší. Ale někdy mi stačí jenom "dostatečně dobré" což v tomto případě znamená "ne ty špatné". To se týká zejména jednodušších prací - např. zaseknul se mi ventil u topení a potřebuji ho povolit. Na to opravdu nebudu zadávat poptávku, protože práce mě bude stát 100 Kč, doprava 1000 Kč. Půjdu po tom koho mám nejblíže. Ale to jsou typicky 2-3 firmy mezi kterými se nějak musím rozhodnout.
> že business model je založen, že najdete dobrou firmou
A co takto:
Zámečník XXXX (firma pod kopcem) je nic moc.
Zámečník YYYY (firma u školky) je ještě horší.
Ale jenom 2 km od těchto dvou firem je firma ZZZZ která má ty nejlepší reference.
Takto můžete vydělávat i na špatných referencích.
Jinak mě osobně například na znamylekar.cz (ktery pouzivam) nezajímají ani tak ty dobré reference, jako spíše ty špatné. Doktor/nebo firma může mít spustu dobrých referencí, ale mnohem více mi napoví jaký styl průserů dotyčný dělá (protože průsery dělá každý) a jak se k nim postaví.
Jsem živnostník (Tomáš a Oliver - rekonstrukce kvalitně). Nedávno jsme se s kolegou zaregistrovali na nejremeslnících. Zatelefonovali jsme přímo majiteli panu Lenochovi a ptali se ho na podmínky. Ten nám sdělil, že za službu, v případě, že nám dopadne zakázka, jim zaplatíme 3%. Jednu malou zakázku se nám podařilo po nějaké době přes tuto službu sehnat (jinak si zakázky sháníme velmi úspěšně pes server aaa.poptavky.cz). Když došlo k palcení provize, k našemu nemilému překvapení bylo k 3% připočteno i DPH. Jednalo se o malou zakázku, takže provize byla necelých 400 Kč. Nicméně DPH 78 Kč jsme odmítli zaplatit s tím, že nám to nebylo panem Lenochem sděleno. Za to, nás dali na jejich černou listinu, do seznamu mezi firmy, u kterých je v textu např., že vybrali zálohu několik desítek tisíc Kč a pak už se neozvali! Problém je ten, že když si někdo v googlu vyhledá jméno firmy, pod kterým prezentuji své služby, tak se mu mezi prvními výsledky objeví i odkaz na nejřemeslnících, který ho rovnou přesměruje na tuto černou listinu. Navíc v textu nejremeslníci o naší firmě lživě uvádí, že jsme odmítli zaplatit DPH (neuvádějí radši vůbec malichernou částku 78 Kč), že je to prý pro nás nevýhodné a že takovou firmu, která se takhle chová, nemůžou doporučit, protože mají dlouhodobé zkušenosti, že firmy, která neplní jejich pravidla, se stejně chovají i ke svým zákazníkům. Toto jednání nejřemeslníků považuji pro jakoukoliv firmu za velice nebezpečné a proto nedoporučuji registraci!!! Nemáte totiž možnost se k tomu, že jste byli dáni na jejich černou listinu nijak vyjádřit např. nějakým komentářem. Neumožňují pro firmy žádnou obhajobu, aby si tak případný návštěvník černé listiny mohl zcela demokraticky a podle vlastního citu udělat svůj vlastní úsudek.
Po delší době se opět vracím k tomuto případu. Hned na úvod musím říct, že jsem minulý týden rozdíl 80 Kč zaplatil. Dále pak vysvětlím proč.
Nyní bych se rád vyjádřil ke komentáři pana Lenocha, manažera Nejřemeslníci.cz v diskusi zde http://www.nejremeslnici.cz/blog/druhe-narozeniny-male-ohlednuti/
Ano, máte pravdu Pane Lenochu, že jsem 40x přehlédnul ono zmíněné DPH. Teď je otázkou, proč jsem to přehlédnul? Že by to bylo napsáno malým písmem? Je pravda, že je to má hloupost a nemám něco zaškrtávat automaticky a v tom každodenním spěchu si řádně vše pročíst a všímat si. Já prostě víc dávám na ten osobní kontakt, protože mám stále za to, že co je řečeno, to je dáno. A když jsem Vám před registrací volal a podrobně se vyptával na Vaše podmínky, nesdělil jste mi, že k provizi si budete počítat ještě DPH. O víc jsem se nestaral, myslel jsem, že už mám veškeré informace. Vadilo mi, že tak důležitou informaci jste mi do toho telefonu neřekl. A to je ten princip. Dnes uznávám že můj postoj byl ješitný a malicherný. Za to se Vám omlouvám. A není vůbec pravdou, že bych tehdy něco zkoušel. Mě šlo jen o ten princip. To dokazuje ta malicherná částka, o jakou jsme se hádali. To snad každý soudný uzná, že nejde o nějaký záměr se obohatit na úkor Vás.
A víte co mě štve teď pane Lenochu, když jsem si po takové době přečetl Váš komentář? Protože překrucujete pravdu. Moc dobře víte, že není pravda, že bych Vám to nějak z nějakého plezíru chtěl osladit. Když jste mou firmu dali kvůli takové malichernosti na černou listinu mezi firmy, které skutečně své zákazníky nějak podvedli, nebo jim provedli práce nekvalitně a navíc s Vaším upozorněním, aby si na nás lidé dali pozor, tak jsem cítil takovou bezmoc, že jsem viděl jedinou možnost, jak Vás donutit, aby jste nás z černé listiny stáhli, že jsem Vám pohrozil zveřejnění a medializací tohoto případu. Proč pane Lenochu, když už mě citujete, sem neuvedete celý text, který jsem Vám poslal? Aby se snad někdo, kdo bude číst tuhle diskusi, nepřiklonil spíš s pochopením na mou stranu? Co si vzpomínám, tak jsem Vám psal, že to je to od Vás dost neadekvátní postih, aby jste tímhle způsobem zničil dosud dobrou pověst začínající mladé stavební firmy, kvůli sporu o pár korun. Myslím, že to byl také hlavní důvod, proč jste nás z té černé listiny stáhnul. Nemyslím si, že by jste byl tak pomstichtivý a věřím, že jste cítil, že by to od Vás nebylo opravdu správné, mou firmu takhle pošpinit. Jak jsem Vám tenkrát psal, nic o nás nevíte, jaké máme reference, jak spokojené zákazníky....
Aby případní čtenáři rozuměli tomu, proč by pro mě byl takový průšvih být zde na černé listině, vysvětlím to. Moji zákazníci si někdy nepamatují internetovou adresu mých stránek, ale pamatují si moc dobře název mé firmy, Oliver - rekonstrukce kvalitně. A tak co udělají? Na Seznamu nebo Google si dají do vyhledávání tento název. Mezi prvními nalezenými odkazy najdou nejen odkaz na mé stránky, ale také odkaz na můj profil a tenkrát i přímo na černou listinu, kde si hned mohli o mě přečíst "moc hezkou" referenci od pana Lenocha, aniž by k tomu měli bližší vysvětlení. A to je ten průšvih. Navíc, tenkrát (a nevím jak je to dnes), nebylo nijak možno přidat k jejich komentáři na černé listině také komentář svůj, nějakou obhajobu. A to jsem považoval za velmi nespravedlivé. I ten největší zločinec se má možnost vždy nějak hájit a tady šlo jen o nějakých 80 Kč!
Občas si zadám do Googlu jméno své firmy, abych zjistil kde všude se o ní na internetu píše. Nedávno jsem zjistil, že i když mám zrušenou registraci na nejřemeslnících, tak že se stále na prvních místech objevuje odkaz, kde když si člověk klikne, tak se dostane na stránku, kde je uvedená má firma s mou jednou jedinou, vesměs kladnou referencí a upozorněním, že jsme zrušili registraci a že údaje nemusí být aktuální. Já ale nechci být uvedený na stránkách firmy, která se mnou nechce již z pochopitelných důvodů spolupracovat. Tak si říkám, co si asi pomyslí můj potencionální zákazník, který je zaveden na tuto stránku, kde vidí zrušenou registraci a jen jednu referenci? Řekne si... hm, to je zajímavé, podívám se ještě na jiné firmy tady. A najde firmy, které zde mají desítky vesměs kladných referencí. Pravděpodobně na mě v tu chvíli zapomene a ozve se nějaké takové firmě. Takže ve výsledku, mám klienta, který na mě dostal referenční kontakt, s kterým jsem jednal, strávil s ním čas a za normálních okolností bych s ním zakázku i dojednal. Pak se ale stane to, že ho můj záznam na internetu zavede v podstatě ke konkurenční společnosti.
Řekl jsem si, že když už ten záznam u nejřemeslníků mám, tak že je zkusím ještě jednou kontaktovat, omluvím se jim, ten rozdíl na provizi doplatím, třeba i s poplatky za prodlení a poprosím je, jestli by mi obnovili registraci, abych si mohl postupně doplnit také reference a měl tak šanci ostatním firmám konkurovat. Tak jsem také učinil.
Fakturu mi poslali, ale odmítli aktivovat registraci. Napsal jsem Nejřemeslníkům, že to chápu, že bych je tedy chtěl poprosit, aby mě zcela ze svých stránek smazali vč. té jedné kladné reference. Vysvětlil jsem jim jako Vám zde své důvody. To ale odmítli.
Ať každý posoudí sám, zda-li je postoj Nejřemeslníků férový. Myslím, že by si každý řemeslník měl hodně dobře rozmyslet, jestli se do jejich projektu zapojí. Záznamy o firmě už jsou zde natrvalo a nic s nimi nehne! Pak nezbyde nic jiného, než změnit název firmy, pokud nechcete mít napořád internetové stigma způsobené záznamem v databázi Nejřemeslníků.
Nejřemeslníci jsou sice užitečným projektem pro lidi shánějící kvalitní a poctivé firmy. Na druhou stranu mjí ale své mouchy (spíš masařky), protože i klienti bývají někdy dost vyčůraní a někdy se stane, že se snaží poctivou kvalitní firmu nějak "očúrat", a hledají si důvody, proč firmě řádně nezaplatit. Takový zákazník, pokud se řemeslníkovi nějak podaří donutit ho aby zaplatil (třeba výhrůžkou, že dluh bude vymáhat soudně), může sem nakonec napsat jakoukoliv pošpiňující referenci a co pak s tím? Jak tyhle případy pak mohou Nejřemeslníci posuzovat na čí straně je pravda? Myslím, že Firma má v takovém případě právo žádat o smazání zákazníkovy reference. Protože pouhé doplňující vysvětlení mnohdy nestačí. Pro případného budoucího návštěvníka profilu firmy (např. přes ten Google) je to jen tvrzení proti tvrzení a těžko se orientuje, kde je pravda. A smazat reference ani zcela údaje o firmě ze stránek není firmám umožněno. Je tohle správné? Jak si Nejřemeslníci mohou osvojit právo na pravdu, jak mohou vědět, kde je pravda, když tu může posoudit jen soudní znalec a soud?
Rád bych pane Lenochu, kdyby jste se nad tímto problémem zamyslel a ještě jednou přehodnotil mou žádost o smazání veškerých údajů o mé firmě z Vašich stránek. Nepřeji si, aby má firma byla jakkoli spojována s firmou Vaší. Jak už jsem vysvětloval, poškozuje mě to.
Oliver Enger
kde mam jistotu, ze tu praci vykonava ta sama parta, ktera muze byt jednou dobra cela, potom se tam zamicha par lemplu, nebo jsou tam lempli vsichni, ale stale delaji pod hlavickou jedne firmy. To jakoby vystupovala Metallica, ale pokazde by ta byli jini hraci. Tu zakazku vykonavali prece nejaci lide, takze by tam mela byt uvedena jmena dotycnych. Kdo odvedl dobrou praci, nema se ceho bat a za co stydet. To je potom jako na Aukru, ze tam lide davaji pozitivni hodnoceni i kdyz byli nespokojeni, jenom aby jim prodejce mstive taky nedal negativ.
Bojím se, že tohle je přesně projekt, kterej může jakž takž fungovat, jen pokud se na něj hned v začátku pošle milionovej traffic a hned v začátku několik obchodníků intenzivně zapracuje na tom, aby tam byly nějaký nabídky firem. V tomhle je to asi stejný jako slevomaty. Takže jako cestu bych viděl prodat 70% firmy Seznamu, Mitonu, apod., kteří tohle dokážou dodat. Lepší mít 30% něčeho, než 100% ničeho.
resp. jaká jsou kritéria "nejlepší" není to ani počet referencí, ani průměr z referencí ... zkuste si zadat třebas koupelny praha ... třebas 5. v pořadí má nejvíce referencí a lepší hodnocení, než první, druhý, třetí ... sedmý v pořadí má ještě lepší hodnocení než ten pátý.
Co tedy znamená "nejlepší"?
A ještě jeden dotaz - na "dobré autory" - to opravdu ten nejlepší realizoval 108 zakázek za dva roky? redaktorka webů 32 zakázek? softwarový architekt 46 zakázek?
To je fakt dobrá otázka.
Například ta firma na 5. místě s tolika hodnoceními děla hlavně elektroinstalace a koupeleny se točí spíš kolem rekonstrukcí. (t.j. z toho hodnocení je jen část týkající se koupelen)
Ale systém bere do "nejlepšího" hodně parametrů mimo "hustoty" zastoupení kategorie. Např. úspěšnost při poptávkách, vzdálenost od středu hledání a spoustu dalších "signálů" jako vyhledávačích (které ovšem nezveřejňujeme kvůli obcházení a taky kopírování...)
Pokud jde o dobré autory, tak ty čísla jsou jen body od ostatních uživatelů za užitečnost reference. Na jejich reference se můžete podívat, když na autora kliknete...
Mně by stačilo kdyby Seznam trochu vylepšil firmy.cz. Minulý týden jsem sháněl plynaře a až 8 člověk měl čas dříve než za 3 týdny. Sehnat zedníka je dneska taky problém a bude evidentně hůř. (mám svého oblíbeného, ale domlouvám se půl roku dopředu)
Podle mě je to spíše o tom jak vysvětlíte co vlastně chcete a jak na to dohlídnete než o tom, že někdo dělá výborně a někdo pod psa.
A ke kteremu tvrzeni se vlastne vyjadrujete? Pokud k tomu, ze dobry remeslnik nevi, kam driv skocit, tak to tedy neni mytus, ale fakt. SAchvalne - zkuste sam sehnat dobreho truhlare, zednika, instalatera, na ktereho nemusite cekat mesic, cena za praci neni astronomicka, nemusite ho hlidat a muzete se spolehnout, ze prace bude odvedena kvalitne.
To neni mytus - bavil sem se s nekolika desitkami remeslniku, kteri nemaji web, casto ani email. Ptal sem se proc, ze to neni nijak zavratna castka a budou mit vic zakazniku. Vsichni do jednoho mi rekli, ze zakazniky musi odmitat, protoze to nestihaji.
=> ten kdo ma potrebu se prezentovat na webu nebude asi moc dobry, protoze nema dost zakazek.
Musím se usmívat. A je mi jasné, že Vás nepřesvědčím ani se už o to nechci pokoušet.
Problém je ve špatném úhlu pohledu. Vy říkáte že to nebude fungovat, protože znáte příklady, kdy to negunguje. My vidíme, že to funguje, protože vidíme příkaldy kdy to funguje.
Je to jako když budete tvrdit, že všichni lidi, které znáte umí plavat a nikdy jste se neviděl nikoho topit. Proto jsou plavčíci k ničemu. My říkáme, že známe spousty plavčíků, kteří už zachránili spoustu životů.
Ze to nefunguje, je zrejmy z clanku. Obrat 100k mesicne ...
Nemluve o to, co myslite, kdyz budu hledat rekneme zamecnika, jak ho budu hledat? Ano, spravne zadam do googla "zamecnik obec" a zavolam tomu, kterej mi prvni padne pod ruku a snadno na nej najdu kontakt. Vazne si myslite, ze polezu na nejakej extraweb a jeste tam budu zadavat nakou zakazku?
A pokud budu chtit neco za vic $$$ nez vymenit zamek, tak pudu predevsim po realnych referencich - najdu si par firem a poptam se na ne lidi, kteri snima neco meli ... (pripadne opet googlem prohledam web, zda nekdo nekde na tu firmu nenadava).
Pozor, já jsem neříkal, že to nebude fungovat, jen jsem potvrdil, že ti nejlepší řemeslníci mají plno díky osobním referencím svých spokojených klientů.
Navíc stejně jako diskutér přede mnou souhlasím s tím, že obrat 100k po takové době nevnímám jako důkaz, že "to funguje". Přál bych vám úspěch, vždyť profitovat bych z něj mohl i já, ale moc nadějně to nevidím. Úspěch myslím funkční vydělávající projekt, nikoliv živořící, který se sice jakž-takž zaplatí, ale to je tak všechno. Nezlobte se, že v takovém stádiu Vás nyní vidím.
Začnu od konce. Jak už tu někdo psal, fakt že dobrý řemeslník má práce tolik, že žádnou prezentaci nepotřebuje, JE MÝTUS.
To jsme od začátku slyšeli tisíckrát. A pravdou je, že aktuálně naší výzvou je dostat znalost o webu mezi lidi a vytížit firmy v systému. Problém zákazníků jsou nedostatečné informace. Ano, když zavoláte 5 truhlářům z první stránky Firmách.cz tak asi nebudou mít čas, ale stovky dalších třeba ne z Prahy, ale Příbramy Vám tu skříň na míru udělají stejně dobře a rychleji a za lepší cenu. To je kouzlo informací ve větším rozsahu. A není to wishful thinking, my to vidíme pod rukama.
Pokud jde o ověřování, máme technické prostředky (sofistikovanější než log IP adresy), které vyhodnocují podezřelé reference, které se ověřují i telefonicky plus chceme vidět nějaké podklady (např. objednávka, faktura apod.). No a samozřejmě je zde v poslední instance - pokud zákazník najde u nás firmu a vybere na základě referencí a není spokojen, víme, že příležitost dát jí špatné hodnocení nenechá ujít. (bohužel máme i tyto případy), takže firma propadne...
Musím říct že mne samotnému to připadá také jako PR článek. Služba mi nepřipadá ničím extra. Klasický katalog firem.
Já bych osobně doporučil řemeslníkům se propagovat na Google Places (Adresář míst) kde se také může dávat recenze a hlavně je zadarmo!
"Na web každý měsíc zavítá přes 40 tisíc lidí (visitors podle Google Analytics)"
- nazývat to počtem lidí a poté uvést GA jako zdroj dat mi připadá trošku nesmysl. GA počítá návštěvy a ne počet lidí co tam chodí.
Obrovské množství poptávek je taky velice zajímavé. Není tam nějaká propojenost s jinými servery, které se na to specializuje jako třeba epoptávka?
Jinak pane Kočí, máte hezké články, ale tohle ne.
Google Analytics počítá jak návštěvy, tak návštěvníky (http://www.google.com/support/analytics/bin/answer.py?answer=57164#visits_vs_visitors). Každý článek, ve kterém je zmíněna nějaká firma, můžete vnímat jako PR. Pokud to myslíte tak, že jsem za článek dostal od NejŘemeslníků zaplaceno, případně že jsem ho napsal ze známosti, hrubě mě tím urážíte.
Ano, ale není navštěvník jako nástěvník, nemůže se tvrdit, že je to počet lidí.
Nemá smysl takové rejpání, jenom je to nesprávně formulované.
To jsem nechtěl tím vůbec říct, to se omlouvám. Článek je pěkný, ale jsou místa kde to tak působí. Věnuji se reklamě, takže vidím PR všude :)
No tak jako v podstatě počet lidí je nejzjistitelný jakoukoli službou. To jedině tak, že by se na stránky logovalo skrze nějaký elektoronický klíč a stejně nepoznáte, zda si doma na notebooku náhodou neprohlíží web sestra, či teta na logyn strýce.... Já to samozřejmě obracím ad absurdum...
Takže myslím, že autor se možná nespráně vyjádřil, ale defacto počet skutečných lidí (odpovídajících realitě) je v podstatě nezjistitelný (snad leda by byl na myši senzor otisku prstu a web by disponoval vektory s liniemi uživatelova palce např :-)
A s tím PR už mě taky štvete (nemyslím pana Kočího) ale Vás rýpaly!
Do prčic! Vždyť žijeme reálném sětě plném vztahů a zkrátka nelze od sebe oddělit soukromno a firemno... Alespoň já takoým schizofrenním životem žít nechci.... To by mohlo být PR např.
Najdete nás na webu TN.cz.... To je jednak reklama na Internet jako službu (takže novu asi podmázli ISP že...), dále je to reklama na správce domény CZ, dále je to reklama na web (webové stránky, tj. tvůrce webových technologií), dále pak to může být reklama na prodejce HW, protože k připojení na tn.cz potřebuju třeba mobil nebo notes, nebo staré dobré ATX komplo....
Takže prostě se všichni prosím Vás dejte do klidu, přestaňte PARANIODNĚ vidět ve všem reklamu, PR, podmáznutí, korupci apod....
Do háje to je jako bych řekl, že LUPA.cuz podplatila pana Farského aby navrhl tu předlohu zákona o cenzuře Interentu, jen aby se zvedla návštěvnost lupy.....
Což je samozřejmě PARANOIA, ale už vidím ty rýpaly, co budou opakovat ty řečičky.... Není šprochu, aby na něm nebylo pravdy trochu.... prostě děte se všichni vocáknout na prigl, už jsme ho pro Vás my brňáci vyčistili :-) LOL:......
omlouva vas asi jen mladicka naivita :)
- Najdete nas na webu TN.cz
pokud to prohlasuje provozovatel media, navic soukromy, tak at si tam rika co chce, co neodporuje zakonu, pripadne zadani inzerentu, je to jeho vysostne pravo. Nova zije prevazne z reklamy, je logicke, ze je ji prospikovana. A ano, tento slogan je normalni reklamou (chcte-li - upoutavkou) na dalsi medium provozovatele, co jste si myslel?
- ze jsou lide paranoidni neznamena, ze po nich nejdou - jestli si myslite, ze neni na miste, snete sladce dal svuj ruzovy sen
- podplaceni, korupce, kupceni s hlasy a ovlivnovani zakonodarcu - to ze to VY nevidite neznamena, ze to tu neni, naopak je pravou.
ale jak pisi vyse, snete dal, jen abyste nebyl neprijemne prekvapen ledovou sprchou po probuzeni :)
Ne naivní fakt nejsem. Korupce kvete ano - ale to neznamená, že každý brigádníček, který napíše něco na facebook dostane v igelite mega cash od vlády, že napíše hanlivou bětu o opozici...
Korumpuje se tam, kde je to EKONOMICKY RENTABILNÍ :-)
Navíc, ve Francii zakázali používat slovo facebook ve veřejnoprávních médiích...
Ale pochybuju, že jim budou zakazovat odkazovat na weby, přesto že je to propagace komerční služby (Internetu)
Jak onehdá říkal pan Šmerda (ministr dopravy) tak když s panem Bártou otevírali pražský ohruh tak se podávala čočka se sodou... a není to náhodou reklama na čočku a sodu?
Podívejte se, to bychom nemohli v TV mluvit o jakýchkoli materiálních statcích, protože všechno je to reklama, dokonce, ani o vzdělání, protože je to potencuiální reklama na soukromá školící střediska a soukromé vzdělávací instituce :-)
Takže chci jen říct, lidi NEBLBNĚTE a mluvte normálně jak Vám pusa narostla protože to je jak v Kocourkově, když se např. host v pořadu na ČT24 ptá moderátora zda něco může říct zda to náhodou není reklama... no LOL, LOL, a raději ROFL :-) !!!
Na PR a GA bylo odpovězeno, takže se vyjádřím jen ke zbytku.
Klasický katalog firem nemá věcné a ověřené reference zákazníků a nenabízí firmám službu, kde platí za získanou zakázku, tedy model pay-per-action.
Google Places mají recenze, ale ukažte mi příklad, jak byste si tam kohokoliv podle nich vybral. Pošlete pár příkladů. Model PPA nemají. A ten je lepší, než zadarmo, protože i do služby zadarmo investujete svůj čas.
Poptávky jsou čistě z našich stránek, od nikoho je nepřebíráme.
Nebyl jsem úplně spokojen se současným instalatérem, našel jsem si na NejŘemeslníci.cz nového s dobrými referencemi. Dal jsem mu během měsíce testovací zakázku za 2, pak za 5, za 11 a nyní už za cca 100 tisíc (převažuje cena práce, nikoliv materiálu). Háček je v tom, že zakázku jsem mu dal nikoliv přes systém, ale na přímo - po přečtení referencí jsem mu zavolal a ani neřekl, kde a jak jsem si ho našel. Jelikož jde o práci na osmi stoupačkách a délka potrubí je v řádu stovek metrů, je zakázkou dost vytížen. A já se ptám - není někde chyba, že NejŘemeslníci.cz z těchto zakázek dostanou jen ten měsíční paušál? Já jsem spokojen, takže bych klidně i nějakou korunu NejŘemeslníci.cz dal :-)
Líbí se mi náhled výsledků vyhledávání v mapě, ale chtělo by to kromě jména řemeslníka zobrazovat i profesi (a možná víc tu profesi než jméno).
Proč: Jsem z malého města => je mi jasné, že registrovaných řemeslníků tu bude minimum (a je) => tak jsem to vzal opačně: schválně, jestli se v okolí najde někdo s dobrými referencemi a co dělá (čeká mě toho víc, třeba se najde někdo kdo se bude hodit). Ovšem zdlouhavě proklikávat všechny body na mapě - to jsem vzdal (a to jich bylo jen 7 :)
Web jsem neznal a článek mne zaujal. Zrovna nyní jsem nespokojen s prací svého truhláře, kde čekám na práci už 3 měsíce. Systém rád vyzkouším. Jinak držím palce, líbí se mi to nadšení a snaha uspět i proti těm idiotům, co tady hází špínu a skepsi. Takových je žel v téhle zemi většina a obvykle to jsou ty naprosté nuly, co jen remcají.