Vlákno názorů k článku Startup po dvou letech. Co se naučili NejŘemeslníci.cz? od Oliver - Po delší době se opět vracím k tomuto...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 4. 3. 2014 12:52

    Oliver (neregistrovaný)

    Po delší době se opět vracím k tomuto případu. Hned na úvod musím říct, že jsem minulý týden rozdíl 80 Kč zaplatil. Dále pak vysvětlím proč.

    Nyní bych se rád vyjádřil ke komentáři pana Lenocha, manažera Nejřemeslníci.cz v diskusi zde http://www.nejremeslnici.cz/blog/druhe-narozeniny-male-ohlednuti/

    Ano, máte pravdu Pane Lenochu, že jsem 40x přehlédnul ono zmíněné DPH. Teď je otázkou, proč jsem to přehlédnul? Že by to bylo napsáno malým písmem? Je pravda, že je to má hloupost a nemám něco zaškrtávat automaticky a v tom každodenním spěchu si řádně vše pročíst a všímat si. Já prostě víc dávám na ten osobní kontakt, protože mám stále za to, že co je řečeno, to je dáno. A když jsem Vám před registrací volal a podrobně se vyptával na Vaše podmínky, nesdělil jste mi, že k provizi si budete počítat ještě DPH. O víc jsem se nestaral, myslel jsem, že už mám veškeré informace. Vadilo mi, že tak důležitou informaci jste mi do toho telefonu neřekl. A to je ten princip. Dnes uznávám že můj postoj byl ješitný a malicherný. Za to se Vám omlouvám. A není vůbec pravdou, že bych tehdy něco zkoušel. Mě šlo jen o ten princip. To dokazuje ta malicherná částka, o jakou jsme se hádali. To snad každý soudný uzná, že nejde o nějaký záměr se obohatit na úkor Vás.

    A víte co mě štve teď pane Lenochu, když jsem si po takové době přečetl Váš komentář? Protože překrucujete pravdu. Moc dobře víte, že není pravda, že bych Vám to nějak z nějakého plezíru chtěl osladit. Když jste mou firmu dali kvůli takové malichernosti na černou listinu mezi firmy, které skutečně své zákazníky nějak podvedli, nebo jim provedli práce nekvalitně a navíc s Vaším upozorněním, aby si na nás lidé dali pozor, tak jsem cítil takovou bezmoc, že jsem viděl jedinou možnost, jak Vás donutit, aby jste nás z černé listiny stáhli, že jsem Vám pohrozil zveřejnění a medializací tohoto případu. Proč pane Lenochu, když už mě citujete, sem neuvedete celý text, který jsem Vám poslal? Aby se snad někdo, kdo bude číst tuhle diskusi, nepřiklonil spíš s pochopením na mou stranu? Co si vzpomínám, tak jsem Vám psal, že to je to od Vás dost neadekvátní postih, aby jste tímhle způsobem zničil dosud dobrou pověst začínající mladé stavební firmy, kvůli sporu o pár korun. Myslím, že to byl také hlavní důvod, proč jste nás z té černé listiny stáhnul. Nemyslím si, že by jste byl tak pomstichtivý a věřím, že jste cítil, že by to od Vás nebylo opravdu správné, mou firmu takhle pošpinit. Jak jsem Vám tenkrát psal, nic o nás nevíte, jaké máme reference, jak spokojené zákazníky....

    Aby případní čtenáři rozuměli tomu, proč by pro mě byl takový průšvih být zde na černé listině, vysvětlím to. Moji zákazníci si někdy nepamatují internetovou adresu mých stránek, ale pamatují si moc dobře název mé firmy, Oliver - rekonstrukce kvalitně. A tak co udělají? Na Seznamu nebo Google si dají do vyhledávání tento název. Mezi prvními nalezenými odkazy najdou nejen odkaz na mé stránky, ale také odkaz na můj profil a tenkrát i přímo na černou listinu, kde si hned mohli o mě přečíst "moc hezkou" referenci od pana Lenocha, aniž by k tomu měli bližší vysvětlení. A to je ten průšvih. Navíc, tenkrát (a nevím jak je to dnes), nebylo nijak možno přidat k jejich komentáři na černé listině také komentář svůj, nějakou obhajobu. A to jsem považoval za velmi nespravedlivé. I ten největší zločinec se má možnost vždy nějak hájit a tady šlo jen o nějakých 80 Kč!

    Občas si zadám do Googlu jméno své firmy, abych zjistil kde všude se o ní na internetu píše. Nedávno jsem zjistil, že i když mám zrušenou registraci na nejřemeslnících, tak že se stále na prvních místech objevuje odkaz, kde když si člověk klikne, tak se dostane na stránku, kde je uvedená má firma s mou jednou jedinou, vesměs kladnou referencí a upozorněním, že jsme zrušili registraci a že údaje nemusí být aktuální. Já ale nechci být uvedený na stránkách firmy, která se mnou nechce již z pochopitelných důvodů spolupracovat. Tak si říkám, co si asi pomyslí můj potencionální zákazník, který je zaveden na tuto stránku, kde vidí zrušenou registraci a jen jednu referenci? Řekne si... hm, to je zajímavé, podívám se ještě na jiné firmy tady. A najde firmy, které zde mají desítky vesměs kladných referencí. Pravděpodobně na mě v tu chvíli zapomene a ozve se nějaké takové firmě. Takže ve výsledku, mám klienta, který na mě dostal referenční kontakt, s kterým jsem jednal, strávil s ním čas a za normálních okolností bych s ním zakázku i dojednal. Pak se ale stane to, že ho můj záznam na internetu zavede v podstatě ke konkurenční společnosti.

    Řekl jsem si, že když už ten záznam u nejřemeslníků mám, tak že je zkusím ještě jednou kontaktovat, omluvím se jim, ten rozdíl na provizi doplatím, třeba i s poplatky za prodlení a poprosím je, jestli by mi obnovili registraci, abych si mohl postupně doplnit také reference a měl tak šanci ostatním firmám konkurovat. Tak jsem také učinil.

    Fakturu mi poslali, ale odmítli aktivovat registraci. Napsal jsem Nejřemeslníkům, že to chápu, že bych je tedy chtěl poprosit, aby mě zcela ze svých stránek smazali vč. té jedné kladné reference. Vysvětlil jsem jim jako Vám zde své důvody. To ale odmítli.

    Ať každý posoudí sám, zda-li je postoj Nejřemeslníků férový. Myslím, že by si každý řemeslník měl hodně dobře rozmyslet, jestli se do jejich projektu zapojí. Záznamy o firmě už jsou zde natrvalo a nic s nimi nehne! Pak nezbyde nic jiného, než změnit název firmy, pokud nechcete mít napořád internetové stigma způsobené záznamem v databázi Nejřemeslníků.

    Nejřemeslníci jsou sice užitečným projektem pro lidi shánějící kvalitní a poctivé firmy. Na druhou stranu mjí ale své mouchy (spíš masařky), protože i klienti bývají někdy dost vyčůraní a někdy se stane, že se snaží poctivou kvalitní firmu nějak "očúrat", a hledají si důvody, proč firmě řádně nezaplatit. Takový zákazník, pokud se řemeslníkovi nějak podaří donutit ho aby zaplatil (třeba výhrůžkou, že dluh bude vymáhat soudně), může sem nakonec napsat jakoukoliv pošpiňující referenci a co pak s tím? Jak tyhle případy pak mohou Nejřemeslníci posuzovat na čí straně je pravda? Myslím, že Firma má v takovém případě právo žádat o smazání zákazníkovy reference. Protože pouhé doplňující vysvětlení mnohdy nestačí. Pro případného budoucího návštěvníka profilu firmy (např. přes ten Google) je to jen tvrzení proti tvrzení a těžko se orientuje, kde je pravda. A smazat reference ani zcela údaje o firmě ze stránek není firmám umožněno. Je tohle správné? Jak si Nejřemeslníci mohou osvojit právo na pravdu, jak mohou vědět, kde je pravda, když tu může posoudit jen soudní znalec a soud?

    Rád bych pane Lenochu, kdyby jste se nad tímto problémem zamyslel a ještě jednou přehodnotil mou žádost o smazání veškerých údajů o mé firmě z Vašich stránek. Nepřeji si, aby má firma byla jakkoli spojována s firmou Vaší. Jak už jsem vysvětloval, poškozuje mě to.

    Oliver Enger

  • 19. 11. 2012 7:02

    Oliver (neregistrovaný)

    Jsem živnostník (Tomáš a Oliver - rekonstrukce kvalitně). Nedávno jsme se s kolegou zaregistrovali na nejremeslnících. Zatelefonovali jsme přímo majiteli panu Lenochovi a ptali se ho na podmínky. Ten nám sdělil, že za službu, v případě, že nám dopadne zakázka, jim zaplatíme 3%. Jednu malou zakázku se nám podařilo po nějaké době přes tuto službu sehnat (jinak si zakázky sháníme velmi úspěšně pes server aaa.poptavky.cz). Když došlo k palcení provize, k našemu nemilému překvapení bylo k 3% připočteno i DPH. Jednalo se o malou zakázku, takže provize byla necelých 400 Kč. Nicméně DPH 78 Kč jsme odmítli zaplatit s tím, že nám to nebylo panem Lenochem sděleno. Za to, nás dali na jejich černou listinu, do seznamu mezi firmy, u kterých je v textu např., že vybrali zálohu několik desítek tisíc Kč a pak už se neozvali! Problém je ten, že když si někdo v googlu vyhledá jméno firmy, pod kterým prezentuji své služby, tak se mu mezi prvními výsledky objeví i odkaz na nejřemeslnících, který ho rovnou přesměruje na tuto černou listinu. Navíc v textu nejremeslníci o naší firmě lživě uvádí, že jsme odmítli zaplatit DPH (neuvádějí radši vůbec malichernou částku 78 Kč), že je to prý pro nás nevýhodné a že takovou firmu, která se takhle chová, nemůžou doporučit, protože mají dlouhodobé zkušenosti, že firmy, která neplní jejich pravidla, se stejně chovají i ke svým zákazníkům. Toto jednání nejřemeslníků považuji pro jakoukoliv firmu za velice nebezpečné a proto nedoporučuji registraci!!! Nemáte totiž možnost se k tomu, že jste byli dáni na jejich černou listinu nijak vyjádřit např. nějakým komentářem. Neumožňují pro firmy žádnou obhajobu, aby si tak případný návštěvník černé listiny mohl zcela demokraticky a podle vlastního citu udělat svůj vlastní úsudek.

  • 29. 6. 2011 8:22

    x (neregistrovaný)

    To se ve slusne spolecnosti resi pouze a vyhradne vyjadrenim protistrany a ctenar si udela nazor sam. Jakozto pripadny zakaznik chtejici vyjadrit svuj nazor na sfusovane dilko se rozhodne nebudu s provozovatelem nejakyho webu dohadovat, jestli pro me dana firma delala nebo nedelala, zato po odmazani komentare vyuziju s radosti slusnyho pageranku jinych webu a rozepisu se tam - s vysokou pravdepodobniosti, ze muj nazor bude na prvni strance google ... ;D. A tam si zanadavam nejen na dotycnou firmu, ale i na vas web => udelam si radost 2x.

  • 28. 6. 2011 16:05

    Miloš Lenoch

    U přesné lokalizace začíná být problém se soukromím. Často jsou pak vidět fotky interiérů a máme obavy ze zneužití. Technicky by to bylo triviální.

    Ohledně mikrolokality máte pravdu pokud se jedná o malou zakázku. Zatím ale vidíme, že naše přidaná hodnota je největší, pokud se jedná aspoň o střední zakázku (t.j. rekonstrukce koupelny, nová dlažba apod), ne výměna kohoutku. Tam je velké riziko, tam má cenu se tím zabývat a ze zkušeností bývá často levnější kvalitní firma z Benešova, než místní z Prahy.

    Ale souhlasím, že v okamžiku, kdy budeme mít opravdu husté pokrytí (řekněme 20.000 firem), rádi ke zjemnění práce se vzdáleností přistoupíme.

  • 27. 6. 2011 19:10

    Miloš Lenoch

    Myslím, že si nerozumíme.

    Přijde mi, že jste si nepřečetl ty podmínky mazání. Když to zjednoduším, maže se jen pokud firma tvrdí, že danou práci nedělala (pomluva konkurence) a autor reference nepředloží nějaký doklad dokazující opak.

    Pokud jde o opačné názory zákazníka a firmy, přesně jak říkáte, obě strany se mohou vyjádřit a negativní reference zůstává. (v okamžiku, kdy šlo poptávku je to jasné, hodnocení jde dát ovšem i bez poptávky, např se domluvíte napřímo)

    Proč musíme řešit výš zmíněné případy? Protože zákazníci volají. A když je problém, chtějí další pomoc... Ale do detailu nechci chodit.

    Bude mi stačit, když pochopíte, že poměr dobrých a špatných referencí není dán žádným mazáním a že se jedná o výjimečné případy. Ovšem taky je třeba pochopit, že musíme umět řešit případy, kdy někdo začne psát nesmyslná a neprokazatelná hodnocení, kterými chce poškodit nějakou firmu nebo nás.

  • 27. 6. 2011 17:04

    Alex (neregistrovaný)

    No to moc nechápu. Vy nabízíte systém propagace a proč MUSÍTE řešit špatnou zkušenost? Zákazník napíše špatnou zkušenost a řemeslník je vyzván ke zpětné vazbě a vám to může být putna. Každý kdo to pak čte velice dobře odhalí autenticitu, vždyť není na světě ten, který by se zavděčil lidem všem. Takže pročištěné reference jsou divné.
    Ale problém je jinde a berte to s vědomím, že vám fandím. Vy jste si v karmflecích natolik nejistí, že potřebujete především love od inzerentů a ti pak vyhrožují ukončením spolupráce v případě špatné reference. To je věc, kterou třeba Heureka ustojí, protože je nad kritickou mezí a nebýt tam lze, ale je to často zbytečná obchodní ztráta. Kdo je normální inteligence nemá problém s komunikací, umí číst a chápat psané slovo, tak i negativní reference často vypovídají o dobrém přístupu obchodníka. Protože už z formy často poznáte odkud vítr fouká.
    Vykašlete se na mazání, pro vás starost a nedůvěryhodnost.

  • 27. 6. 2011 16:46

    Miloš Lenoch

    Heuréka je dobrý příklad. Díky. Ano, také aktivně žádáme uživatele o hodnocení.

    Pro předchozí autory, kteří hledají spiknutí... ;-) Je pro nás důležité sbírat autentické informace, kdykoliv někdo udělá někdo špatnou zkušenost s firmou, která měla dosud dobré hodnocení, musíme to řešit, takže je v našem zájmu, aby těch případů bylo co nejmíň a naopak co nejvíc těch, kdy prostě zákazník je opakovaně a pravidelně spokojen.

  • 27. 6. 2011 16:11

    asitakhle (neregistrovaný)

    Koukni se na heureka.cz a spol., tam jsou firmy registrovaný, a při kšeftě prodejní systém automaticky taky rozesílá e-mail, aby se zákazník vyjádřil - tj., firma na to, komu se ten e-mail pošle a komu ne, nemůže zabránit - jistě snad kromě porušení podmínek nebo dokonce šťourání co cizího kódu.
    Doufám, že předpokládám správně, že to samý je i tohohle webu. Jestli ne, pak by to byl samozřejmě zásadní problém.

  • 27. 6. 2011 15:35

    x (neregistrovaný)

    Ehm ... kdyz mi nekdo neco sfusuje, tak me urcite nebude zadat abych mu napsal nejaky koment nekam na web. A to ze to sfusoval vim ja stejne dobre jako on.

    Prudit bude maximalne v pripade, ze se tvarim spokojene => opet informacni hodnota veskera zadna, reklamy ukazujici "stastne" rodinky taky ignoruju.

  • 27. 6. 2011 14:00

    Miroslav Suchý

    > Snažíme se, aby stránky pomohly najít ty dobré

    Ale mnoho lidí hledá reference firem o kterých už ví - "No nějaký zámečník je tam pod kopcem, jezdím kolem něj do práce a další je tam vedle té naší hospody, ale jestli jsou dobří to fakt nevím."

    Někdy chci ty dobré - nebo ty nejlepší. Ale někdy mi stačí jenom "dostatečně dobré" což v tomto případě znamená "ne ty špatné". To se týká zejména jednodušších prací - např. zaseknul se mi ventil u topení a potřebuji ho povolit. Na to opravdu nebudu zadávat poptávku, protože práce mě bude stát 100 Kč, doprava 1000 Kč. Půjdu po tom koho mám nejblíže. Ale to jsou typicky 2-3 firmy mezi kterými se nějak musím rozhodnout.

    > že business model je založen, že najdete dobrou firmou

    A co takto:
    Zámečník XXXX (firma pod kopcem) je nic moc.
    Zámečník YYYY (firma u školky) je ještě horší.
    Ale jenom 2 km od těchto dvou firem je firma ZZZZ která má ty nejlepší reference.
    Takto můžete vydělávat i na špatných referencích.

    Jinak mě osobně například na znamylekar.cz (ktery pouzivam) nezajímají ani tak ty dobré reference, jako spíše ty špatné. Doktor/nebo firma může mít spustu dobrých referencí, ale mnohem více mi napoví jaký styl průserů dotyčný dělá (protože průsery dělá každý) a jak se k nim postaví.

  • 27. 6. 2011 13:51

    Tomáš Ruprecht (neregistrovaný)

    No teď vidím, že jsem přehhédl psč zakázky, ale i to PSČ není zcela přesná lokalizace, přimlouval bych se za popisné číslo... a poté ten poloměr kruhu případně minuty dojezdnosti, případně pokud by hradil cestovné řemeslník sám, tak ať klidně dojezde z Prahy, ale myslím, že síla této Vaší služby by mělo být:

    setkání poptávky s nabídkou v dané mikrolokalitě (ideál na tom samém sídlišti např.), tedy s prakticky nulovými náklady na cestu a zároveň při zachování optimální kvality filtrované referencemi :-)

  • 27. 6. 2011 13:46

    Alex (neregistrovaný)

    budete mít možnost každého navštěvníka takto poučit? Ne? Pak to skutečně asi nepůsobí důvěryhodně a chtělo by se nad ti zamyslet.

  • 27. 6. 2011 13:44

    Tomáš Ruprecht (neregistrovaný)

    Dobrý den,

    vzhledem z dotazu předřečníka bych se chtěl zeptat, proč není možno přímo v zadání poptávky specifikovat např. Adresu, případě GPS souřadnice a poloměr kruhu, případně dojezdnost a nabídnout tedy tuto svou poptávku opravdu např. řemestníkům v nejbližším okolí, kteří např. nebudou jezdit 30 km a zbytečně účovat tuto cestu....

    Př. bydlím na Ondrouškové 857/12 a chci spravit pračku, ale preferuju řemeslníka z střední Bystrce, tj. kruh o poloměru cca 350 metrů, proč by měl jezdit někdo z Řečkovic, když tu na Ondrouškové 867/22 máme instalatéra, kterého by mne to mělo nabídnout přednostně...

  • 27. 6. 2011 13:32

    Miloš Lenoch

    Negativní reference se mažou jen podle jasně daných pravidel, aby se předešlo špinění konkurence. Přečtěte si http://www.nejremeslnici.cz/blog/negativni-reference-pravidla-otazky-a-odpovedi/

    Než začnete psát něco o nedůvěryhodnosti, přečtěte si naše články na blogu, co to znamená se pořádně starat o obsah a jak všechno mažeme http://www.nejremeslnici.cz/blog/ostre-lokty-na-vlastni-kuzi/

    Důvod proč je většina hodnocení kladných je prostý. Firmy, které jsou u nás aktivní, tak po skončení práce žádají zákazníky o hodnocení. A pokud zákazník není spokojen napíše špatné hodnocení. To víme moc dobře, často se obrací i v těchto případech na nás.

  • 27. 6. 2011 13:24

    Miloš Lenoch

    AD kladné reference:
    Snažíme se, aby stránky pomohly najít ty dobré. A pokud dobří dotanou špatné hodnocení propadnou se a nejsou vidět.

    Špatných je taky hromada, viz záložka negativní refefence, ale hledat ve špatných zatím nejde. Uvažujeme o možnosti "ověřit firmu", kde se bude hledání i těch špatných.

    Nicméně je třeba si uvědomit, že business model je založen, že najdete dobrou firmou, se kterou realizujete práci a budete spokojeni. A firma taky, že díky dobrým referencím získali zakázku. Na špatných firmách dlouhodobě fungující systém imho založit nejde..

    AD 75km/
    Ve výsledcích klikněte na řazení podle vzdálenosti...

    Díky za komentář.

  • 27. 6. 2011 13:17

    x (neregistrovaný)

    Nebo je to tim, ze se stiznosti smaznou ...

    Pokud totiz na webu nepalti bezny rozlozeni (kde vzdy plati, ze stezujicich si uzivatelu je vice, protoze dobre odvedenou praci netreba chvalit), tak je neco spatne a web je proste neduveryhodnej.

  • 27. 6. 2011 13:04

    Alex (neregistrovaný)

    To může být tím, že fušeři se tam neregistrují a ti co se zaregistrují si dávají extremního bacha a žádají klienty o reference.

  • 27. 6. 2011 13:00

    brk

    Nej řemeslníky jsem dodneška neznal a i když zrovna nikoho takového nepotřebuji, tak jsem si web proklikal. Přeci jen jednou zase někoho takového potřebovat budu.

    První věc, co mne zarazila, bylo množství kladných referencí, které dle mého názoru neodpovídají běžnému stavu. Pár známých zrovna rekonstruuje byt a i přes pečlivý výběr stále slýchám, jek zedník zfušoval koupelnu, protože se mu už nechtělo na kraji řezat tenký proužek a nechal tam spáru jako kráva, jak elektrikář i přes upozornění při tahání nového kabelu poškodil ve zdi stávající, jak truhlář vyřezal špatně průchodky, jak nový sprchový kout někde teče, ... a když kouknu na NejRemeslníky, tak skoro všichni jsou dokonalí a když náhodou někdo má špatnou referenci, tak často ještě v diskusi osočí autora, zda-li jen nechce firmu poškodit.

    Proto jsem si chtěl nechat vyjet firmy ve svém okolí a reference si porovnat dle vlastních zkušeností. Vypadly na mne ovšem firmy z okruhu cca 75 km po silnici. Až si zabouchnou klíče, nebo se mi ucpe WC, tak fakt nepotřebuji firmu vzdálenou hodinu a půl autem.

    Jinak projektu fandím, líbí se mi, nicméně k dokonalosti má ještě imho daleko.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).