Myslím, že co je startup říká dostatečně toto: A startup is initially about the search for a repeatable and scalable business model
Ideální pro investora je, pokud máte business model co lze zopakovat, ale potřebujete peníze na jeho škálování (najmutí více obchodníku, více peněz do reklamy apod).
Pokud jste ve fázi hledání, tak většinou hledání investora je složitější. Přesto by každý startup měl mít alespoň několik hypotéz jak z toho vyrazit peníze. A pak v rámci hledání ověřit, zda některá funguje.
Já osobně bych doporučoval nestarat se o investora ale starat se o zákazníky. Ptejte se, kdo by si to tak mohl koupit a jak pak se k němu dostanu?
Honzo, vase definice rika, "o cem" startup je na zacatku, nikoliv "co je" startup... :) Krome toho je podle meho dost zjednodusujici a neplati obecne...
Samozrejme je super, kdyz startup ma skalovatelny a opakovatelny business model hned na zacatku, ale netroufal bych si rict, ze je to obecne pro investory idealni (a to jsem, na rozdil od vas, investor) - tady proste strasne moc zalezi na tom, co startup chce delat, co chce privest na trh...
To same plati o vasem doporuceni - je skvele nestarat se o investora a starat se o zakazniky, ale jak to u vsech vsudy udelat, kdyz potrebujete 2 roky programovat slozitou technologii nebo zacit skalovat globalne (nebo jen evropsky) prodeje enterprise softwaru... Tam proste vase doporuceni nefunguje a fungovat nebude...
Je pravda, ze za poslednich 15 let se technologie strasne zlevnily, takze vetsina internetovych projektu je bootstrapovatelna az ke go to market, ale i tam pak ty opravdu inovativni a globalne premyslejici projekty ztraceji dech a - potrebuji investora... Jinak zustanou inovativnimi projekty s lokalni pusobnosti... To neni nutne spatne, jak jsem psal, neodsuzuju "male hezke firmy", jen upozornuju, ze na vyvinutych trzich by se jim pak nerikalo startupy...