Tady je od základu špatně, že je snaha informovat úplně všechny. Divák satelitních, kabelových a IPTV služeb vůbec nepotřebuje vstřebávat nějakou informaci o konci pozemního DVB-T a přechodu na DVB-T2, protože se ho to nijak netýká a naopak v tom bude mít zbytečný guláš. Je to asi totéž, jakoby majitelům Škodovek chodila informace o tom, že Ford svolává zákazníky kvůli vadným brzdovým deskám. Všechny ty státní kampaně jsou jedna velká zbytečnost a troufnu si říct, že běžný divák z nich stejně nic nepochopí a zajímat se začne, až mu zmizí signál nebo v lepším případě poběží přes obraz lišta s upozorněním o konci T.
Přesná evidence, jak která domácnost využívá všechny TV platformy distribuce, není. Často postačuje na druhém, třetím, .... TV v domácnosti i omezený pozemní příjem a i zde jsou informace potřebné.
Stát vybírá pro veřejnoprávní média poplatky a tak má automaticky i povinnost informovat občany kdy a kde budou muset odejít z DVB-T, třeba na DVB-T2 (což bude asi nejlevnější), protože se to týká nejen ČT, ale i komerčních stanic.
Posoudit státní kampaň dokáže každý, ale zajistit informovanost už nechá na chudácích divácích. Na běžící lištu se toho moc nevejde, ne každý má dobré oči a jaká míra potřebnosti přehluší dlouhodobou otravnost něčeho cizího v obraze pro ty, kteří už vědí? Plno stanic nemá regionální verze a tak nutit informaci zbytku republiky, že se vypíná třeba Cukrák, by nebylo účelné, ani přijatelné.
Stát nic nevybírá, stát pouze určil, že se platí za vlastnictví TV a R přijímače, a že tyto peníze obdrží ČT a ČRa. Nicméně ČT si může dělat (a také dělá) kampaň svoji.
Posoudit státní kampaň dokáže ten, kdo se v dané oblasti pohybuje. Jinak tě můžu ubezpečit, že jsou např. dotazy na adresu UPC, jak to bude s jejich DVB-T a jestli si mají zákazníci kupovat set-top-boxy pro DVB-T2. Z toho je vidět, že běžný občan nemá ani páru, co se koho bude týkat a nějaké letáky ve schránce z toho udělají ještě větší mišmaš.
"Jinak tě můžu ubezpečit, že jsou např. dotazy na adresu UPC, jak to bude s jejich DVB-T a jestli si mají zákazníci kupovat set-top-boxy pro DVB-T2.
Tomu se ale vůbec nelze divit. Běžný zákazník sice ví, že má kabelovku, ale naprosto netuší, jak ten multiplex vzniká. Jsou totiž i jiné kabelovky, které taky používají doplňkové DVB-T, které ale vzniká překlopením muxů z pozemáku. (Ostatně UPC to zpočátku dělala stejně a i dnes při třídění tam jako poskytovatele Primy a Barrandova vidím ČRa). A takových se změna na DVB-T2 samozřejmě týkat bude. Takže je na UPC, aby zákazníkům sdělila, jak to se svým DVB-T vidí.
10. 6. 2019, 15:34 editováno autorem komentáře
Stát tvoří zákony, kterými se potom ostatní řídí. Tedy i kdo vybírá, kolik a pro koho. Když ale vyjmenuješ všechny články tohoto systému, hned to vypadá odborněji? Když myslíš....
Klidně si posudek na státní kampaň o přechodu na DVB-T2 nechej pro sebe. Pochybuji, že je zde někdo zvědavý na to, co si o tom myslíš právě ty.
Na závěr jsi tomu dal korunu. Lidé tápají a nedopřál bys jim ani letáky ve schránce. Určitě i to málo bude lepší než nic. Stát ale neřídí technologie, které používá kabelovka UPC a proto je na ní, aby se o kampaň pro své abonenty sama postarala. Nebo sám budeš chodit dům od domu, aby v tom nebyl mišmaš a budeš radit, jak od DVB-T přejít třeba na satelit bezplatně, nebo levněji, než umožní STB s DVB-T2 tunerem?
Totéž můžu napsat tobě, aby sis svoje moudra nechal pro sebe, protože tady na ně nikdo zvědavý není.
Jestli lidé tápou, tak je má informovat jejich poskytovatel televizních služeb a nikoliv stát. V případě pozemního vysílání třeba dalším programem v nějakém muxu, kde bude vysvětleno co a jak. Stát není od toho, aby privátním subjektům dělal gardebábu, notabene za situace, že ty privátní subjekty na podporu DVB-T2 žádají po státu 966 miliónů Kč a budou mít tedy prostředků na kampaň víc než dost.