Nestacim zasnout nad timto clankem. Klidne me sudte, ale mne ty otazky prijdou primerene dane vekove vrstve, pro kterou je urcen. Maturita z nikoho nedela boha. Mira autorova stourani se v jednotolivych zadanich a odpovedich mi prejde az paranoidni. Ano, souhlasim s tim, ze tam lze najit rada nepresnosti, ale pokud by melo byt vse presne dle vzoru autora, tak tomu chudaci studenti, kteri nejsou dostatecne vzdelani srovnatelne s autorem tohoto clanku, nebudou testu vubec rozumet.
A jak se rika: Na hruby pytel hruba zaplata -> Pane autor, dokazete definovat "primerenou kvalitu" statni maturity, jak uvadite v ankete? Podle ktere normy se mam ridit pri hlasovani? :-)
Mne naopak nektere otazky prijdou hodne blbe a nejednoznacne, nektere ani nepatri do informatiky ( kritéria, sloužící skutečně k posuzování kvality informačního zdroje - hodne zdroju je v knihach, at papirovych, nebo zdigitalizovanych). Otazky o barvickach jsou taky mimo misu (když smícháme stejné množství všech základních barev v prostoru RGB? - odpoved je obecne nespravna a spis patri do fyziky - pro 8. tridu).
Prevod na binarni cislo - to si opravdu nekdo mysli, ze vystresovany maturant neudela pri prevodu chybu? Navic binarni kod casto nepotrebuje ani programator, natoz maturant, od ktereho se ceka vseobecny prehled.
1. V čem jsou otázky přiměřené věkové vrstvě? V nepřesnostech nebo snad v tom, že se dá poměrně snadno vyloučit chybná odpověď?
2. Nechci nic podle mého vzoru, ale jde mi vzhledém k té řadě nepřesností o změnu systému přípravy. U většiny úloha by stačila jednoduchá oponentura a často jen následná změna formulace. Takhle mám dojem, že jde o nezvládnutou one-man-show.
3. Anketa byla vytvořena redakcí, její otázky jsem neformuloval.
ad 1 - V tom, ze se da pomerne snadno vyloucit chybna odpoved.
ad 2 - Nebo taky one-group show. Ale to, jestli je zvladnuta nebo nezvladnuta je vec relativni. V biologii taky nemusite znat od vseho latinske nazvy. Nesnazim se tady prosazovat nejakou "svou" pravdu, ale nemuzeme chtit po stredoskolskych studentech (a potazmo i ucitelich), aby znali vse podle norem.
ad 3 - v tom pripade se omlouvam za narazku a forwarduju do neznama :-)
Nevim, jak vypadaji maturity dnes, prece jen jiz to mam nejaky ten rok za sebou, ale v te dobe mi prislo podstatne objektivnejsi narazet na nutnost znalosti geografickych a historickych realii dane zeme pri maturitni zkousce z ciziho jazyka (v pripade vylosovani otazky tohoto charakteru). Ale takova diskuse by jiste patrila na jiny server :-)
ad 2) Obavam ze ze tady nikdo nechce ani exaktne zadane dotazy ani podobne specifikovane odpovedi, ale asi by vsichni byli radi, aby ty dotazy a odpovedi byly alespon trochu rozumne.
Osobne bych mel spousstu pripominek i k otakzkam, ktere autor clanku ponechal bez komentare.
Co me treba dostava je "Úloha 9 - 1 b. - Na které zadání najde vyhledávač nejméně odkazů?"
Vdyt to je uplna hovadina, na tuto otazku ZADNA odpoved NEEXISTUJE.
Kazdy vyhledavac se bude chovat uplne jinak. To ze existuje jista pravdepodobnost ze sse bude chovat zrovna podle predpokladu autoru otazky na tom nic nemeni a kdyz pujdu do dusledku, a zaskrtnu libovolnou odpoved, muzu se nasledne uspesne soudit a dokazat, ze jsem mel pravdu. Treba tak, ze si takovy vyhledavac napisu sam.
No jiste, dalsi paranoid, ktery si hraje na chytreho. Uz vidim nactilete maturanty, kteri se soudi o to, ze dostali v maturitnim testu o par bodu min diky tomu, ze jsou v danem rocniku nadmerne vzdelani nez vetsina a odpovedeli na otazku svou pravdou. Jeste chvili a nekdo tady zacne hlasat, ze kdo neni v 29A, neudela maturitu. Prestan si hrat chvili na mistra sveta a zamysli se nad tim, co pises. Kazdy nema takovou zalibu ve svete IT jako ty (my). I specialistu napadne logicky "nejpravdepodobnejsi" odpoved ta, ktera je oznacena jako spravna. To jen ti jesitni jedinci, kteri chteji ukazat svetu, jak vsemu rozumi, zacnou hledat "chyby" a nahlas na ne upozornovat.