promiňte, ale tohle je prostě blábol, s žádnou otázkou osobně nemám sebemenší problém, autor slovíčkaří s cílem na všem najít nějakou chybu. Nevím jestli autor někdy dělal test na nějakém vyšším stupni školství (resp. i na nižším), protože prostě téměř každá otázka má nějakou třeba spornou věc když to člověk vše bere ad absurdum, cílem je, aby nešlo zvolit jinou odpověď.
Vezmu to popořádku
2 - bez chyby
3 - "latinská abeceda" (latinka) je terminus technikus a liší se třeba od alfabety (řecké), cyrilice či třeba arabské či čínské
4 - bez chyby, nevím kam autor chodil, ale neznám jedinou základku (vyjma počítačové), kde by se probírala dvojková soustava. Imho je to ale blbá otázka, tohle už nikdo nepotřebuje a pro pochopení stačí nějaké menší číslo (či třeba koncová nula a pod.)
5 - bez chyby - jediná odpověď je pravdivá (to neznamená, že může být i jiný způsob, ale rozhodně ne ostatní možnosti). A přít se o velikost prvního písmenka je úchylárna
6 - bez chyby - jediná odpověď je pravdivá (to neznamená, že může být i jiný způsob, ale rozhodně ne ostatní možnosti).
7 - bez chyby (to že má nějaký antivir zabudovaný firewall, ještě neznamená, že by antivir byl firewall)
8 - bez chyby
9 - bez chyby - jde o logický obecný dotaz, ne že bude každý vědět kolik vrátí jaký vyhledavač výsledků na jakékoliv slovo
10 - bez chyby - ani u kódu by se neměl použít jen jiný font
11 - bez chyby - řeší se moderní systémy, nikdo se neptá na práci s kalkulačkou, atari nebo ms dos
12 - bez chyby ať si autor myslí co chce
13 - typický příklad blbosti autora - otázka je opět zcala bez chyby - odpověď "šedou" neexistuje, takže ji nelze zvolit, odpověď černá není pravda, jasně se říká "smícháním barev", smíchání ničeho s ničím není smícháním barev
14 - správná odpověď je ta nejsprávnější ze všech nabídnutých
15 - správně
16 - úloha - autor kritizuje něco, co není věc úlohy
suma sumárum, celý tenhle článek je absolutní NESMYSL
"13 - typický příklad blbosti autora - otázka je opět zcala bez chyby - odpověď "šedou" neexistuje, takže ji nelze zvolit, odpověď černá není pravda, jasně se říká "smícháním barev", smíchání ničeho s ničím není smícháním barev"
To tak to jste me pobavil, ze pry "smichani niceho" :-D. Tohle asi nejlepe vypovida o eudovanosti vaseho prispevku. Pojem "stejne mnozstvi" totiz znamena klidne i "nulove mnozstvi"
Autor to mozna nevystihl uplne presne, ale slovo "smichani" mi prijde v IT smesne. Jak chcete "smichat" RGB?? Smichat se daji mozna skutecne tekute barvy, ale smichat RGB? To je trochu hloupost, nemyslite?
Vhodne sluvko by bylo napr. kombinace. Jenze bezny clovek si za sluvko "smichat" dosadi ono "zkombinovat" a snad zde nebudete tvrdit, ze takto nelze dosahnout vysledku 0-0-0 => black??
otázka v textu:
Jakou výslednou barvu dostaneme, když smícháme stejné množství všech základních barev v prostoru RGB?
jinými slovy:
co vznikne, když smíchám ve stejném poměru mouku, vajíčka a vodu
a) těsto (trochu divné, ale to je jedno)
b) autobus
c) žirafa
d) nic
podle vaší úvahy je správná odpověď také nic, protože onen stejný poměr může být také nula. To je ovšem uvažování vygumovaného matematického profesora, který vše bere ad absurdum z hladiska čísel, z hlediska větné skladby by ovšem určitě nikdo neřekl, že smíchá nulové množství mouky, nulové množství vajec a nulové množství vody. V tom případě totiž NESMÍCHÁ nic.
Já netvrdím, že ad absurdum není "černá" správnou odpovědí. Ale jestliže bych měl mít možnost zaškrtnout jen jednu odpověď, neváhal bych ani pikovteřinu nad tím, která z těch čtyřech to je. A přesně o tom byl celý můj příspěvek, a přesně o tom jsou jakékoliv testy na jakémkoliv stupni. Volí se prostě vždy ta nejlepší odpověď ze všech nabízených.
Pikovteřina je velikost úhlu :>))
Nedivím se, že je vám vše jasné. Zejména když evidentně neovládáte logiku, matematiku ani fyziku. Pravděpodobně ani češtinu, jinak byste neargumentoval pomocí "NESMÍCHÁ".
Zato aroganci ovládáte celkem obstojně. Buďte rád, že aspoň něco.
I kdybych pristoupil na tvou kulinarskou analogii, tak to moc nesedi. Mozna jsi to nepostrehl, ale smichanim nuloveho mnostvi RGB slozek NECO ziskavas, a sice cernou barvu (tj. napr. na stinitku monitoru zhasnuty bod). Je to neco, co je v pocitacove grafice zcela samozrejme, a proto se nad tou otazkou odbornici prirozene pozastavuji. Pro cloveka, ktery pracuje s vyjadrenim barev v RGB, je 0 stejne vyznamne cislo jako 255, a nad tim, jestli je to nejake "hmatatelne mnozstvi" nebo "nic" a jestli ma smysl michat nuly nebo ne, vubec nepremysli, protoze to zkratka neni testo a nevaleji se z toho nudle.
Co se tyka te otazky a odpovedi obecne, mozna ze na to odpovi "spravne" student, ktery se to musel nasprtat, ale ten, ktery veci rozumi, bude nutne mit pochybnosti, protoze nabizene odpovedi proste nejsou spravne s ohledem na zneni otazky. Ta se totiz nepta, kterou z nabizenych barev MUZEME dostat, ale kterou barvu DOSTANEME smichanim stejneho mnozstvi RGB slozek - tim zpusobem ale vznika cela skala achromatickych odstinu, nikoli jedina barva. Pritom ale mozne odpovedi jedinou barvu primo vnucuji.
Pokud bych mel pouzit svoji vlastni analogii, co treba otazka "Je pravda, ze kdo kouri, zemre na rakovinu plic?" - predstav si, ze budes mit k dispozici odpovedi "ano" a "ne", ktera z nich je pak spravne? Ve skutecnosti samozrejme neni spravne ani jedna, protoze lze najit priklad, kdy nebude platit. To, ze existuji pripady, kdy jedna nebo druha odpoved plati, jeste neznamena, ze je spravna obecne.
Vy jste fakt hlupak, jine oznaceni pro vas skutecne nemam...Kdyu smichate v nulovem mnozstvi mouku, vajíčka a vodu, nedostanete nic. Logicky. Kdy smichate v nulovem mnozstvi hodnoty RGB (tzn. hodnoty 0), dostanete cernou barvu.
2) No nevim, ale jakej ma vliv datovani na to, zda je informace kvalitni ? To jako mam brat tak, ze cim starsi tim kvalitnejsi ? No potes, takze zeme je placata je rozhodne kvalitnejsi informace nez ze zeme je kulata, protoze je starsi ? A znam docela dost lidi, kteri neumi psat "cesky", presto maji nekolik titulu.
3) Mhohem rozumitelnejsi by bylo neco na zpusob "Tabulka obsahujic kody znaku latinske abecedy bez diakritiky a dalsi ..."
4) Tohle se na kazdy normalni zakladce uci a navic to patri do matiky nemluve o tom, ze v IT tohle uzivatel (a maturita by mela byt predevsim o uzivatelkych znalostech) vedet nepotrebuje.
5) Odpoved je naprosto chybna, co js to pokud ho dale vyuziva ? To je po vyzkouseni, ale z odpovedy logicky plyne z ev ramci zkouseni nemusim zadnou licenci respektovat ? Nehlede na to, ze viz autor si tento pojem kazdy vyklada jinak.
6) Castecne spravne jsou vsechny odpovedi, ale ani jedna ne uplne. To ze si nekdo zalohuje data je mu na nic, pokud ty zalohy jsou neotestovane a tim padem treba nefunkcni ze. Z pozice studenta bych to zaskrtal vsechno.
7) A od kdy firewall neco sleduje ?
8) viz moje predchozi reakce nahore, je to uplne spatne. DNS toho dela daleko vic a tim padem je polozena spatne otazka.
9) Obecne to to viz vejs uplne nepolozitelny dotaz, protoze na nej neexistuje odpoved.
10) Co to je vyznaceni ? To se mysli zdurazneni textu ? Ale to zalezi ciste na situaci, pozici danyho textu vuci okoli a pod. Kdyz chci nekoho citovat, se se pro (vy)znaceni te citace jiny font uplne normalne pouziva (a trebas s
kombinaci jineho formatovani, pozadi ... ).
11) Jenze jde o oficialni textova otazky a ty by mely byt formulovany jasne a presne, pripadne dostatecne obecne s jasnou odpovedi. Ostatne nebyt u toho ten clipboard, muze byt myslena emailova schranka ...
12) Vsechny ty obrazky se kvalitne tisknou daji, samozrejme ne 1000x zvetsene. Tudiz jde opet o naprosty blud. Moh bych se zeptat, proc nejde z obrazku 320*200 vytisknou kvalitni foto na A4 ? A pak by skutecne odpoved znela "ma prilis nizke rozliseni". I kdyz pojem "kvalitni" je ciste subjektivni, takze v pripade sporu ...
13) "Michani v prostoru RGB" je hovadina samo o sobe, pokud si matne pamatuju, existuje michani barev aditivni a substraktivni (mozna to blbe pisu) a podle toho smichanim barev o !maximalni sytosti! ostanu bud cernu nebo bilou. RGB s tim nema spolecnyho nic, to je jen jedna z mnoha variant zakladnich barev.
14)Predne pocet barev lze menit a ten pocet barev a vic je blbost, jpeg muze klido mit 8bit stupnici sedy, a nasledne jpeg umi ulozit obrazek i bez komprese, takze by minimalne stejne, neli vice byla pravdiva i odpoved C.
15) tady bych to snad jen preformuloval a misto ruznych dal vice serverech.
suma sumarum bych asi neodmaturoval, paac bcyh sel dat nekomu pres hubu.
PS: Nabruste si widle, osobne hlasuju za obnoveni tradice defenestrace.
Uvědomte si ,že jako odborník v oboru máte určitě mohem vyšší znalosti, než maturanti (i když i tam se mohou najít výjimky). Já učím takématematiku a sám dobře vím, že nohé definice nebo věty studentům záměrně zjednodušuju prostě z otho důvodu, že by jinak absolutně nepochipili, o co v nich jde a proč je tam těch milion průzných předpokladů.
Musíte si uvědomit, že studentům musíte dát občas definici mírně zjednodušenou i za cenu, že odborník pozná, že to není úplně správně.
Je důležité si uvědomit, že maturitu z ITZ nebudou dělatjen programátoři, ale obecně studenti, kteří seo IT zajímají. Na výběr mají kromě ITZ totiž matematický základ (MZ), společenskovědní základ (SVZ) a přírodovědní základ (PVZ) a vybrat si musí 1 z nich ke státní maturitě. Na mnohých školách si určité části vlastně ani vybrat nemohou (např u nás na OA je přírodovědní zákald blbost, když fyziku, chemii nebo biologii vůbec nemají, mají pouze zbožíznalství). Takže reálně by třeba 1/3 mohla maturovat z ITZ, osobně bych to tipoval na škole typu OA, že největší podíl bude ze SVZ, pak ITZ a nejméně z MZ. Rozhodně nemůže platit, že ti co maturují z ITZ mají být nějací programátoři nebo lidé ,kteří bude ITE studovat. Ti co budou maturovat z MZ také přece nepůjdou všichni studovat matematiku apod.
Máte pravdu, že některé věci je třeba zjednodušovat, také jsem to při výuce informatiky na ZŠ, gymplu i odborné škole dělal. Ale vždy jsem předem upozornil, že jde o zjednodušení pro pochopení principu. Ale v okamžiku kdy v testu například nabídnu takovou formulaci otázky, kdy není správná žádná odpověď, jde přeci o něco zcela jiného. A ani to nesouvisí se zaměřením žáků či s jejich schopností vybrat pravděpodobnou odpověď (o tom, že to zvládnou také nepochybuji). Ale už to tady padlo: "ale ten, ktery veci rozumi, bude nutne mit pochybnosti, protoze nabizene odpovedi proste nejsou spravne s ohledem na zneni otazky." A protože mám 18letého syna, který studuje počítačové systémy, tak právě tento pohled znám: navíc má pochybnosti o kompetenci autora testu. A protože se mu něco podobného stalo i ve škole v běžném odborném předmětu, byl bych nerad, aby se to stalo "státním" pravidlem.
To Vas nikdy nenapadlo, ze kdyz organizace provadi pravidelne zalohovani napr. jednou tydne o vikendu, pak pri havarii pocitace mohou uzivatele prijit o data vytvorena v prubehu aktualniho pracovniho tydne (t.j. od posledni zalohy)? Proste pravidelne zalohovani ty uzivatele pred ztratou urcitych dat neochrani, a proto odpoved 6A je nepravdive tvrzeni.
Ja bych zadnou odpoved nezaskrtl jako spravnou, i kdyz je mi jasne, ze maturitu bych s timto pristupem asi neudelal. Ocividne jsem mel stesti, ze za mych mladych let se jeste pouzivalo logicke mysleni.