Zatím jsem pochopil, že je na vlastníkovi obchodu, jak bude prezentovat skutečnost, že prošel certifikací.
Jako zákazník bych však uvítal 'ikonu' (třeba medaili s procenty uprostřed) na jednotném místě v záhlaví/patičce el. obchodu. Pak stačí mrknout a podle toho se zařídit. A třeba po kliknutí na tuto ikonu se může zobrazit detail certifikátu či stručný popis, oč se vlastně jedná.
Certifikace vítám a jsem rád, že se jim někdo věnuje, nicméně opravdu je nutné při hodnocení eshopu hodnotit to, jaké mají kamenné pobočky? Musí mít Amazon nějakou kamennou pobočku, aby byl vyhodnocen jako nejlepší eshop, nebo ho to diskvalifikuje?
Bylo to v článku uvedeno - pokud někdo bude stejně dobrý a bude mít navíc kamennou pobočku, bude to pro něho plus. I když uznávám, že pro zákazníka z Horní Lhoty je jedno, jestli má obchod jednu kamennou pobočku v Praze nebo ne. Ale já osobně upřednostňuju nákupy v prodejnách, které mají pobočky v Brně, kde bydlím.
Nepopiram, ze s certifikacemi kvete velky business, ale do ISO se nenavazite opravnene. ISO rady 9000 je o kvalite rizeni, nikoliv o kvalite vyrobku nebo cehokoliv jineho. Polopaticky je to o tom, ze na vsechny cinnosti jsou definovane procesy, ktere se musi dodrzet. Takze kdyz napriklad onemocni sekretarka, jeji praci muze nekdo snadno nahradit. To ze to pak firma prezentuje jako "certifikat jakosti" je nic nez podpasovy marketing.
Co se tyka certifikace APEK tak uprimne receno jsem se po tom, jestli ma nejaky obchod certifikaci nebo ne nikdy nepidil. Ceske zakony mne jako spotrebitele chrani mozna az dokonce presprilis a doposud jsem s ani jednim eshopem nemel negativni zkusenost. Kazdopadne srovnam-li to s v Americe nezbytnou ikonkou "Hacker safe", tak budme radi za to, jak to dela APEK...
To cemu se v nasich koncinach rika "ISO" nema s kvalitou nic spolecneho. Jde o normu o obehu dokumentu ve firme a porekadlo o tom, ze firma ktera prezije ISO a implementaci SAPu prezije uz vse je vskutku pravdive. Pokud tedy to ISO neziska metodou "dejte nam 1/2MKc a dostanete certifikat".
No H1 je mezi jinými členem Apek. Je to jaké si seskupení, které říká např. Pokud budeš našim členem, dozvíš se něco o legistlativě -Budete mít přístup k návrhům nových zákonů a vyhlášek a možnost se k nim vyjádřit...http://www.apek.cz/clenstvi-v-apek/vyhody-clenstvi/
Každopádně za členství v té bandě chtějí 1000 Kč/měs. Takže nic pro živnostníky a menší podnikatelé, nemyslím, že jim jde o nějakou kvalitu.
Hmm. Už to tady psal pan Nevosad a navíc to, na rozdíl od vás, napsal správně.
To, čemu se v našich končinách říká "ISO" jsou certifikáty jakosti řízení podle ISO řady 9000 (občas podle oboru i jiných například ISO 22000).
A jde tam o mnoho víc, než o normu oběhu dokumentu.
Každé takové sdružení jako APEK má dva zásadní "vedlejší" účinky:
- business pro APEK a s tím i vliv na budoucnost sdružení
- vliv větších subjektů na ztížení podmínek menším při vstupu na trh. Zatím je to certifikace, která sice nikoho moc nezajímá, ale je pro menší nedostupná a také trochu nastavena tak, aby ji malý shop neprošel (počet prodejen, call centrum zdarma, otevírací doba)
Zase jeden nezávislý parazit. V zahraničí je zvykem, že certifikaci provádějí soukromé firmy, které si musí vydobýt renomé a ne paraziti jako u nás. Co je APEK, kde se vzal? Kdo si vlastně na těch certifikacích mastí kapsu? Jak jsou kvalitní a mají vypovídací schopnost? Z praxe pana Vetyšky nevyplývá znalost věci. Dle toho co je o něm napsáno celý život jen radí, umí vlastně něco ? Nemám rád podobné sdružení s nejasným financováním. Ještě, že si nezaloží nějakou vykutálenou nadaci. To je ještě lepší byznys a pračka na peníze, chtělo by to zeptat se politiků.
Líbí se mně jak se tam píš, že to dá práci ty pravidla vymyslet a vůbec celé toto, přitom přesně na toto téma sem zhruba před rokem psal s jedním z lídí z APEK, kdy sem byl na základě jistého reakce kontaktován pro vzájemnou spolupráci, já debil jim vše toto pracně sepsal, zaslal, pak sme prohodili ještě dva emaily a následně už se mnou přestali komunikvoat a teď koukám, po roce konečně přesně tyto mé návrhy realizují. Sem rád za to, že k tomuto došlo ale nemění to nic na tom, že APEK je jen uzavřená komunita jejím členem se stanou z eshopů jen ty vleké řetězce, protože běžný živnostník se svým obchodem nemá nejmenší důvod cpát jim bezdůvodně 12tis ročně + 3000 za certifikaci, která je k ničemu. Navíc tyto podmínky jsou přesně nastaveny těm vlekým, protože si jsou vědomi toho, že ti malý kvalitní obchodníci jim těžce šlapou po krku a přetahujou jim zákanzíky díky lepším službám a individuálnímu přístupu a ze stejného důvodu je jim upraveno na míru i hodncoení obchodů na zbozi.cz , aby prostě tyto obchody měli lepší hodnocení než malý obchodníci, kteří do této nic neříkající blbosti nebudou investovat. Navíc je jasné, že když já jakožto obchodník zaplatím 15tis za certifikaci druhého stupně, tak to dělám protože vím že v tom uspěji, protože znám předem podmínky a hlavně vím že když zaplatím, tak můžu během 2 měsíců to testování očekávat a podle toho se chovat, takže je to opět na míru a APEK jen schrábne peníze do nenasytné kasičky, kdy předstírá na venek, že dělá vše pro nás běžné kupující, ale všichni víme, že pro nějakou populizaci certifikací mezi nakupujícími a osvětu nedělají zadarmo vůbec nic. Co se týče Sdružení ochrany spotřebitelů, tak ti si z certifikací u dělali dojnou kravičku, ale na druhou stranu jejich certifikace jsou mezi obyčeným lidem více známi a má to pro osvětu větší užitek. SOS bohužel za ty 3000 jen přečte obchodní podmínky uveřejněné v obchodě a nvarhne případné změny, takže to nevypovídá vůbec o žádné kvalitě, ale hlavní je, že na tyto certifikce dostávají nemalé částky z fondů EU a tím si přijdou na lsušné peníze. Všem jde jen o peníz pod zástěrkou přínosu pro lidi to je každému jasné. Pokud by to někdo skutečně myslel vážně a objektivně, tak nafasuje z různých fondů dotace pro takový projekt a bude testovat obchody anonymně aniž by o tom vůbec věděli a následně tyto výsledky bude zveřejňovat na svých stránkách a vydávat například tištěný katalog internetových obchodů s hodnocením obchodů a i reklama v tomto katalogu ledacos vydělá. Když tot eď píšu, tak měn to tak torchu vlastně připomíná film "Křidýlko nebo stehýnko" kde byl vydáván prestižní katalog restauračních zařízení ve Francii a hvězdičky měli rozhodující vliv :-)
... apek se napakoval na prvnim stupni hodnoceni internetovych obchodu (tzn. kontrola adres, dodacich podminek, kontaktu bla bla bla atd.) a ted je cas po nekolika letech spustit druhy stupen hodnoceni, protoze ten prvni stupen uz moc nesype.
Úsměvné na tom je, že přesni titíž lidé před nedávnem křičeli a založili na tom své busines, jaká je obrovská výhoda eshopů v tom, že právě nemusí mít kamennou prodejnu... :-) teď se jim hodí něco jiného, tak křičí zase něco jiného...:-))
Znám jednoho majitele obchodu, který si nechal od grafiků navrhnout vlastní certtifikační ikonu, k tomu připsal "obchod splňuje nejpřísnější kriteria této certifikace" a další velkolepé řeči a má hotovo.
Zákazníci jsou spokojení, jeho to moc nestálo a že to je možná podvod? Pche, na to on nehraje :)
Souhlasím. Dříve si tuto certifikaci sám vymyslel jeden z nějvětších internetových obchodů a po letech stále jede... Myslím si, že to (apek) není měřítko pro kvalitu obchodu. Stále je zde patrnné nadržování těm největším..., že by tam opravdu bylo stále ještě nějaké propojení i po odchodu bývalého představitele apek ???
Nebo Ti malí nemají zapotřebí informovat za nemalé peníze
o svých obchodech, o tom je každému celkem slušně řečeno houby. Osobně mi stačí pár desítek milionového obratu
ročně a nepotřebuji na to mít ani nějaké nesmyslné organizace typu Apex apod., jejichž smyslem je stejně jen a jen parazitovat na naivních obchodnících, kteří jim toto naprosto zbytečné výpalné dobrovolně a naivně věnují.
Jako zákazník byste spíše měl vědět, že jakýkoli obrázek Vám ve skutečnosti nic neřekne, respektive obchody bez obrázku ať už s procenty či bez mohou být daleko lepší (a často jsou) než obchody s nějakým rádoby pseudorazítkem za 20 tisíc na rok... Selský rozum říká, že obchod, který si musí to, že mu někdo opuncuje, že se chová tak jak má, draze platit k tomu má asi důvod... Naopakseriozní obchody si tyto obrázky/razítka dávat nikdy nebudou ani kdyby byly zadarmo, protože je to toněco jako známá reklamní kampaň "myslíme to upřímně" Ano, upříměn, ale ne pro zákazníka ani pro eshop, ale pro "povedenou" asociaci složenou právě z těch největších s cílem vytlačit či skasírovat ty menší, tedy svou konkurenci... něco jako výpalné... Bylo by dobré, aby si i toto zákaníci uvědomili... Pozorný a nehloupý čtenář jistě umí číst mezi řádky a udělá si na asociaci svůj názor...
Potažmo takový asociacích, které chtějí parazitovat na eshopech je celá řada stejně jako jejich "razíte", "punců", a nevím čeho co za různě velké poplatky vystavují, pardon "testují" (strašný test, zjistit otevírací dobu, telefon, rychlost apod. Imho když je to všude stejné... prostě neznalí zákazníci poslouží těmto asociacím jako nástroj svého zisku... uš se těším, na nářky zákazníků, typu: "jak to, že obchod měl razítko a já nebyl spokojen" :-))) Celou situaci to naopak zhorší, protože takový člověk si řekne, že když je špatný ten s "razítkem", jak asi špatný bude ten bez razítka a na další nákup na netu zanevře... Čili asociace paradoxně nákupům nových lidí na netu škodí... Ale své vlastní kapse nikoli, a o tu jde přece až v první řadě. :-)))
Tedy u obchodníka, který to má jako hobby, bych si nic nekoupil. Jako že až ho to přestane bavit, tak si zavře obchod a já budu muset nahánět reklamace po všech čertech?
Drtivou většinu zákazníků toto stejěn nezajímá a na webu nehledá... to se jen tito "samopasovaní spasitelé" snažím svým dojným ovečkám namluvit... :-)
A navíc ta deklarovaná metodika, že má velkou váhu PRO INTERNETOVÝ obchod velikost jejich callcentra nebo to zda má kamenný obchod bezbariérový přístup mluví samo za sebe...
Proboha, co má co do činění kamenný obchod na posouzení obchodu internetového, který kamenný obchod vůbec nepotřebuje a posuzovat bezbariérovost je tedy zcela mimo mísu... Tito vyžírkové mají v názvu slovo "elektronická komerce".může mi někdo z jejich představitelů sdělit, co je nakamenném obchodu elektronického??? :-))
To je něco jako hodnotit pěstitele mrkve dle toho jaké má jabloně...:-))) Už tento aspekt by měl každého rozumného člověka varovat, ať už ze strany zákazníků tak z potenciálních provozovatelů eshopů aby se povedenému sdružení vyhnuli obloukem...
A to nemluvím o tom, že chtějí parazitovat násobně, tím, že když firma provozuje prodej různého zboží na více doménách, tak že musí platit za každou zvlášť. Proč proboha??? CO je jim do toho, zda eshop prodává vše na jdené doméně si rozdělí na domény? Proč by jim měl někdo platit kvůlitomu za 1 věc několikrát??? Vím o co jim jde vyvolat dojem, potlačovat sovu vlastní konkurenci (připomínám, že členi a zakladatelé povedené rádoby "asociace" jsou provozovatelé největších eshopů) a když už tonejde tak alepsoň na nich trochu parazitovat... Divím se, že se jim Lupa vůbec věnuje... inu asi také pro penízky udělají lecos... Přitom jde v podstatě o PR článek, rádoby formou rozhovoru, který jako PR článek není označen..
Naopak, ten kdo to má jako hobby to jednak nezavře a kdyby ano, tak právě svým zákazníkům vyjde vstříc... nakonec je k tomu povinován i zákonem... Jste velmi naivní když simyslíte, že velikost je kvlaita... Zkusím otázku? připadá Vám snad O2 nebo Čez jako pro zákazníky kvalitní firmy??? Potažmo takové, které by Vám vstřícně řešili Vaše reklamace??? :-)))
Myslím, je velkou výhodou, když má internetový obchod kamennou prodejnu. Zboží si může zákazníák vyzvednout, má ho kam odnést na reklamaci atd. atd.. Jako jabloně a mrkve mi to nepřijde
Ale, ale, ale pánové. Zní to jako sraz uražených a ublížených majitelů e-obchodů, co smutně roní slzu, když čtou v novinách, jak velcí dosahují obratů přes 1 mld. Jen závidí peníze kdekoliv, kde by se snad mohly aspoň v malém vyskytovat.
ISO není o tom, že je výrobek kvalitní, ale mělo by zaručovat, že kvalita je konstantní. Tzn. pokud koupím výrobek a jsem spokojený, tak každý další by měl mít stejné vlastnosti.
Jinak ale s tvým příspěvkem souhlas.
Navíc mně přišlo, že vlastně ty testy ani nemají hotové, upravují to za chodu.. jaký význam bude mít ten certifikát, pokud ho budou ještě chvíli "ladit"?
Fascinuje mě, jak si některé skupiny zlatokopů dělají z "certifikací" úžasný byznys. Klasickým příkladem je ISO - každý to MUSÍ mít, ale kvalitu to nezaručuje ani v nejmenším. A tak je to se všemi "certifikáty". To jak je který e-shop kvalitní ?certifikovaný? je vlastnost v čase proměnná. Dříve kvalitní obchody dnes již nejsou dobré a obráceně. Jen se budou na svých webech honosit obrázkem "certifikováno".
Ono je to právě naopak, ti malý obchodníci co se poctivě starají o své zákazníky, věnují se jim a vědí co prodávají, mají poslední roky značný příliv zákazníků, kteří dříve nakupovali v těchto velkých nespecializovaných megashopech, ve kterých ani nevědí co prodávají a nejsou schopni reagovat na individuální potřeby zákazníka. Malý obchodník zná své možnosti a rozohdně nezávidí někomu jinému ty miliardy, protože dobře ví, že z těch peněz je naprosto minimální zisk, díky velkému množství zaměstnanců, skladovým prostorům, vynaložené reklamy, logistice a zejména mizivému zisku za který zboží prodávají. Takže ten kdo tady závidí a nelíbí se mu situace jsou naopak právě tyto velké obchodní řetězce a ne ten malý obchodníček, který ví, že je schopen zvládat s rodinou a případně jedním zaměstnancem určitý počet objednávek a ani se přes nějakou hranici nechce dostat protože by to stálo další nemalé náklady, díky kterým se mu sníží celkový zisk. Proto velcí hráči vymýšlejí různá kouzla díky svému vlivu a snaží se dostával zákazníky zpět, což se jim příliž nedaří.