Nemám rád, když strany spolu komunikují přes média. Ale u ranní kávy na mě vyskočila z článku pana Ditricha lež jako věž, cituji:
"Ony úsměvné historky, kdy klient volá na CZ.NIC, zda
tento už přijal jeho platbu za doménu a odpověď, že musí zavolat do KPNQwest, protože oni nemají přístup k účtu, se opakují s železnou pravidelností".
Prohlašuji, že jsou to právě jenom pracovnice CZ.NIC, které mají přístup k úhradám za domény pomocí nástroje, který umožní dohledat zbloudilé platby nebo potvrdit, zda úhrada na účet dorazila. Do KPNQwest jdou už předzpracovaná data. Proto nikdy nemohlo dojít k oné úsměvné historce, kterou pan Ditrich ve svém článku popisuje. Doporučuji autorovi, aby se příště před publikováním nějakého tvrzení lépe informoval.
ing. Jiří Dohnal, ředitel CZ.NIC z.s.p.o.
Pane Dohnale,
ten případ se stal a ne jednou, proto ho uvadím jako jednu z věcí, kterou je třeba změnit.
Pracovnice NICu sdelila nejprve klientovi (ktery měl domenu vypadlou z DNS) a posleze mě osobně, že i když provedeme úhradu okamžitě i přes ČSOB Homebanking, tak nebude možné doménu vrátit do DNS, protože online přístup k účtu maji pouze na KPNQWestu. Místo toho jsme byli vyzváni k zafaxování bankovního avíza, což v 17:45 bylo lehce irrelevantní.
V anketě, kterou jste uspořádal na stránkách NICu, celkem jasně zvítězila eBanka jako bank. ústav pro zasílaní plateb za domény. Proč tedy CZ.NIC eBanku nevyužívá?
Ještě ke zmiňované komunikaci přes média.. bohužel asi není jiné cesty, protože na osobním jednání, ke kterému jste mě Vy vyzval a jste se odmítl bavit o předem připravených bodech a toto tedy bylo zcela zbytečné.
Ano také nechápu, proč sdružení jako CZ.NIC nepoužívá eBanku - nic proti ČSOB, ale pokud vím, tak eBanka je jediná bankovní instituce, která provádí vnitrobankovní převody do 300 sekund.
Nahledneme-li do historie, IPB provadela vnitrobankovni prevody take on-line a pritom u ni bylo podstatne vetsi mnozstvi klientu nez u Expandie. A co se tyce (tehdy jeste) Expandie - CZ.NIC se s ni pokusil jednat. Nebyl vsak pro ni dostatecne lukrativnim zakaznikem aby mu byla ochotna nabidnout tu sluzbu, kterou IPB melo - automatizovany zabezpeceny pristup k vypisum uctu.
Martine prosim te, takove drobnosti Jakuba nezajimaji. Zamestnankyne CZ.NICu mu proste takovou informaci (v kontextu, ve kterem to prezentuje) dat nemohly (KPNQwest pristup k uctu CZ.NICu nema, co pamatuji). Samozrejme, pokud nekonspiruji s KPNQwestem proti CZ.NICu, cemuz je velmi obtizne uverit.
Neni tak uplne pravda, ze pouze pracovnice CZ.NIC maji pristup k uhradam za domeny. Pan Dohnal se zapomel zminit, ze tento pristup ma v jiste mire mire kazdy zakaznik na WWW strankach - pokud zna cislo uctu a VS platby, kterou odeslal, muze se kazdym okamzikem presvedcit, jestli takova platba jiz dorazila. A velci registratori dokonce mohou jeste vic - ti se mohou dostat ke vsem platbam, ktere na ucet CZ.NIC dorazily z jejich uctu.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).