Vlákno názorů k článku Střípky z Web Analytics Konference od Jiří Brázda - Počet komentářů k článku jakoby vyjadřoval význam tohoto...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 2. 6. 2009 19:54

    Jiří Brázda (neregistrovaný)
    Počet komentářů k článku jakoby vyjadřoval význam tohoto oboru v ČR. To mě jen utvrzuje, že evangelizace webové analytiky je zde potřeba jako sůl! Pro zájemce o tento obor bych jen doplnil další setkání Web Analytics Wednesday (WAW), které proběhne 17.6. v Praze. Další detaily budou tento týden na www.webanalyticswednesday.cz (účast je zdarma, ale počet míst je omezen, takže registrace nutná).

    A k výše uvedenému komentáři: souhlasím, že GA se velkou měrou podílí na vytváření představy, že web analytics je zdarma především díky své jednoduchosti a uživatelské přívětivosti. Nicméně zdarma je jen ta část, která je o reportování, optimalizace online businessu na základě hlubších analýz zdarma není. Google Analytics se ale neinspiruje u Yahoo Web Analytics (YWA), protože tento produkt vznikl až v roce 2008 akvizicí IndexTools a IndexTools, který dávno obsahoval segmentaci, zdarma nikdy nebyl.

    YWA v poslední verzi 9.5 vypadá na velmi zajímavý nástroj, který obsahuje mnoho enterprise-class vlastností. Na webu WAW je již několik článků na téma YWA a další budou přibývat. Doporučuji sledovat všem zájemcům, kteří hledají něco sofistikovanějšího než GA: http://www.webanalyticswednesday.cz/tag/yahoo-web-analytics/

    "Optimize your website today, optimize the company tomorrow." Jim Sterne
  • 2. 6. 2009 20:32

    Eelke (neregistrovaný)
    YWA je taky vkladani JS kodu do kazde stranky? co kdyz to firemni politika neumoznuje? Pak zbyva Clicktracks nebo Site Catalyst je to tak?
  • 2. 6. 2009 23:17

    Jiří Brázda (neregistrovaný)
    Ano, většina sofistikovaných nástrojů je postavena na principu page tagging (tj. vkládání Javascriptového kódu). To je momentálně standard a používá ho i Omniture.

    Pokud tato metoda není z jakéhokoliv důvodu možná, musíte se spolehnout na nástroje, které analyzuji logy webserveru. Nejjednodušší nástroj zdarma je AWstats + pár dalších open source, ale nic moc od nich nečekejte z pohledu marketingově orientované analýzy. Sofistikovanější je Clicktracks (nemám zkušenost) a špička je Unica NetInsight.

    Web analytics je hodně o PPC, konverzních poměrech apod., ale málokdo si uvědomuje, že nástroje analyzující logy jsou perfektní pro analýzu využívání intranetů nebo proxy serverů. V HVB Bank jsem používal Unicu jak pro web tak i pro tyto účely a dává to poměrně zajímavá data o tom, jak zaměstnanci tráví čás na intranetu/internetu. Nebylo to málo :-)
  • 3. 6. 2009 9:55

    Jakub (neregistrovaný)
    Aha, pokud jste myslel systémy zdarma, tak to se omlouvám, to pak souhlasím, že u systémů zdarma je (resp. před koupením IT Yahoo! byl) i technologickým leadrem Google Analytics.

    Zatím jsme teprve v začátku testování Y!WA 9.5, ale zdá se, že Yahoo! se v 9.5 zaměřil především na vizualizaci dat a dohnal (troufnul bych si říci předehnal) v tomhle i GA. Jak jsou na tom nová sociodemografická data v prostředí ČR zatím nemám vyzkoušeno, jelikož tyhle funkce vyžadují nasazení nových měřících kódů.
  • 3. 6. 2009 12:37

    Jiří Brázda (neregistrovaný)
    Co se týče nových grafů YWA, je to něco mezi GA a Omniture. Líbí se mi možnost komentování přímo do grafu (podpora kolaborativní analytiky, kterou tlačí např. gooddata.com), vedlejší osa (schválně si v GA zkuste zapnout visits a goals do jednoho grafu, pokud máte standardní CR, tak nic moc) a hezčí barvičky :-)

    Sociodemo jsem ještě také neotestoval, asi to nebude jako velký panel provozovaný v Česku, ale může to být zajímavý doplněk pro analýzy u velkých webů. Největší analytická síla ovšem leží ve vlastních proměnných. Pokud sbíráte detailní data z registračních formulářů nebo z nákupního košíku do web analytics, můžete na tom docela pěkně segmentovat!
  • 2. 6. 2009 11:16

    anonymní
    Jenom takový podotek: ačkoliv je Google Analytics bezpochyby poměrně inovativní, funkčně se inspiruje především u Yahoo! Web Analytics (který mimochodem obsahoval segmentaci jako první a nikoliv GA). Google Analytics byl napřed ve vzhledově pěkném vizuálním zpracování dat, čímž bohužel podle mého názoru vytvořil onen mylný dojem zmiňovaný v článku - tedy že "sexy" grafy pro zjištění potřebných informací a údajů stačí...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).