Jen k tomu upgradu firmwaru. Zalezi samozrejme na tom kdo pocesteni deklaruje (nabizi). Pokud prodejce ano a distributor nikoli, je upgrade samozrejme na prodejci. V pripade, ze lokalizaci nabizi distributor, musi ale tuto vlastnost zajistit on (a podobne vyrobce distributorovi). Vyjimecne se samozrejme mohou dohodnout i na tom, ze prodejce u nekolika kusu SW prehraje sam, ale urcite to neni bezne (spis to byva z duvodu opomenuti distributora ci vyrobce). Jina vec je, kdyz byl pristroj prodan jeste jako nelokalizovany a casem se objevi firmware pocesteny. Pak zalezi na prodejci zda je schopen takovy SW zajistit a ochoten svym zakaznikum do pristroje nahrat. U nas je prehrani SW, pokud se k nam pocestena verze dostane, uplne bezne (je to automaticky zdarma, a to i po zaruce).
Nepochybne jeste levneji (ja jsem ho videl v nejake e-kulne asi za 1.310 Kc), ale jak to souvisi s anketou? Pokud cesky firmware existuje a je volne ke stazeni, kazdy prodejce pochopitelne prodava pristroje pocestene (vyrazne zvyseni uzitne hodnoty zbozi za nulove naklady).
Každý asi ne, viz Obchod Digizone, který přístroj k recenzi zapůjčil. Nedovedu si představit, jak si uživatel bez PC a potřebných znalostí sám upgraduje sw v STB. A pak jsem taky příliš nepochopil, na co se v anketě vlastně ptáte.
Podle me slo jen o nahodne opomenuti prodejce (zrejme mel za to, ze dostal pristroj od sveho dodavatele jiz lokalizovany). Neptam se, jen upresnuji jak to chodi.
Já myslel, že otázka zněla jasně: "Kdo by měl podle vás zajistit dohrání aktualizací do set-top-boxu?" Možné odpovědi postupovaly po linii Výrobce -> Distributor -> Prodejce -> Uživatel -> Odborný (záruční / pozáruční) servis. Abych to možná trochu ujasnil, cílem bylo zjistit, odkud si čtenáři DigiZone.cz myslí, že by měl už výrobek mít patřičnou aktualizaci - konkrétně zřejmě plné počeštění.
Ta anketni otazka je ale opravdu docela matouci, resp. jeji smysl. Vzhledem k tomu, ze divak/zakaznik vlastnost pristroje vyzaduje finalne vzdy po koncovem prodejci, je tedy stejne jenom na nem jak si to zajisti, zda u distributora (a distributor u vyrobce) nebo provede upgrade sam jeste pred prodejem, pripadne sdeli zakaznikovi, ze pristroj lokalizovan neni a ze ma moznost si SW prehrat doma svepomoci (ale dost pochybuji, ze to neco takoveho prodejce udela, je to hodne teoreticka varianta).
No at' je to položeno jak chce, myslím si, že z prodeje by to mělo odcházet vždy s nejnovější verzí Firmwaru. Také by neměl jinak být problém zdarma nahrát dotyčným prodavačem novější Firmware v trvající době záruky, přeje-li si to zákazník a pokud mu to dělá nějaké chybné věci. Myslím, že každý zákazník má právo na co nejlépe fungující zboží, když za to dal jakoukoliv částku.
Zakaznik ma pochopitelne pravo na ty vlastnosti, ktere prodejce u vyrobku nabizi. Vse ostatni uz je neco navic. Casto ale prave to "neco navic" odpovida rozdilu ceny oproti te nejnizsi mozne. Nic neni zadarmo.
To nemyslíte vážně ani omylem;) Nebo jste nechodil ve škole na ekonomii. Velkoprodeje nemají čas nahrávat třeba do tisíce kusů nový firmware. Na to má možná čas tak pan Donát z nadšenosti. Nehledě na to že by nestíhali. Něco jiného nalít firmware na výrobní lince a něco jiného potom. Koncepčně je to úplně špatně. Nahrávání firmware by mělo být OTA z vysílání a hotovo. Kdo to zajistí už nechť je problém vysílatele případně TV a distributorů. Každodpádně je to levnější odvysílat, než platit na přehrávání sw a lidi. Na druhou stranu si takhle kdejaký sta servis šulín přijde na peníze;)
Už jsem si jako spotřebitel zvykl že do pračky,vysavače či auta mi automaticky nový firmware nenahrají. Do nových mobilů vyšší třídy možná OTA když budu mít hodně štěstí.
Mám. Dělal jsem brigádu v servisu mobilů a i jako spotřebitel. Pro mě jako pro spotřebitele je šílená otrava posílat přístroj na druhý konec republiky nebo někam nosit. Vemte si že u lepších přístrojů je releasnutí nové verze s opravou třeba každý měsíc až dva. Můj čas je drahý. Váš ne? Jako se o přístroje musíte pravidelně starat v rámci běžné údržby čistit, tak nahrávání nového software je jedna z věcí která sem patří. Smiřte se s tím. Je to především daň za komplexnost technologie,levný výrobek a pohodlnost.
No a to je přesně ono. Já bych to zanesl zpět obchodníkovy at' to zajistí. Je to v záruce, nemůže sám zákazník přeci něco předělávat. Mohlo by i dojít ke zničení přístroje. Takže jedině odborník v prodejně. Má jistě i kabel a PC s internetem.
Tak tak. Take se to takhle bezne resi. Dokonce to muze byt duvodem k reklamaci ci odstoupeni od smlouvy. Pristroj proste neodpovida uvedenym specifikacim.
Mimochodem, pristroje Golden Interstar onehdy prechazely na novy zavadec a pri pouziti starsi verze komunikacniho programu doslo k poskozeni flash pameti a pristroj musel jit do servisu (na strankach na to sice vyrobce upozornoval, ale par lidi se stejne chytlo). Vetsina pristroju je hakliva na vypadek proudu behem nekterych fazi upgradu (doporucuji UPS). Upgrade je tedy sice akce uzivatelska, ale jeji nezvladnuti muze zadelat na pekne neprijemnosti.
Vetsina pristroju je taky ryze veci silne spotrebni a chybi jim zakladni ochrany,preloadery a zotavovaci rezimy pro nouzove nahrani firmware. Idealni blbuvzudorna kombinace Primarni bootloader(v mikrokontroleru)-sekundarni bootloader(v externi flash pameti)-vlastni software pristroje je malokdy pritomna.
UPS nejen kvuli vypadku proudu(nahoda je v blbec) ale hlavne kvuli zajisteni stability napajeni(proto doporucuji online ups). Staci mensi blackout ci nestabilita napajeni ze site a pokud je flashovaci software navrzen spatne(nedela checksum, neumozni opetovne preflashnuti) tak mate smulu.
Pokud je přístroj dobře designován, tak ke zničení nedojde. Vyjimečně v kritických fázích pokud se mění bootloader a je současně vadná flash paměť, tak k oddělání dojde. Semtam dojde i k tomu, že při upgradu odejde flash paměť. Ta by ale odešla tak jako tak takže není co řešit-vadný hw-reklamace. Na nahrání firmwaru nepotřebujete odborníka. Na to stačí cvičený opicoid co umí číst a má dvě ruce a základy práce s PC.
Preji dobry den
Jaky je rozdil mezi Strongem 5016 a 5025?
Oba maji UHF modulator a na prvni pohled se 5016 lisi absenci cestiny a jinou barvou.
Nebo je jeste neco, co jsem prehledl?
S modelem SRT-5025 zkusenosti nemam, ale SRT-5016 cestinou vybaven je. Strong dlouhodobe vyrabi spoustu modelu, ktere se vzajemne lisi pouze symbolicky. Je to skoda, zejmena z marketingoveho hlediska.
Moc televizi nesleduji a navíc vlastním obsatróžní model televizoru bez konektoru scart. Nechtěl jsem utrácet za settopbox moc peněz a zároveň nekupovat úplně neznámou značku. Koupil jsem si Strong 5016 s modulátorem za velice seriozní peníze zde a byl jsem spokojen. Rychlé jednání dobrá cena.