Ty nejlépe fungující mechanismy pro e-mailový marketing jsou zároveň mechanismy, se kterými marketéři nejvíce zápasí. Takové je zjištění studie společností Ascend2 a Research Underwriters z června tohoto roku. Studie se týká použití e-mailu jako marketingového nástroje jak pro B2B, tak pro B2C marketéry.
Co nejlépe funguje
| B2B | B2C | |
| Vytváření relevantního a působivého obsahu | 71 % | 65 % |
| Segmentace e-mailové databáze | 42 % | 36 % |
| Integrace e-mailů s dalšími taktikami | 37 % | 31 % |
| Personalizace zpráv | 36 % | 28 % |
| Testování a optimalizace zpráv | 31 % | 47 % |
| Testování a optimalizace vstupních stránek | 16 % | 22 % |
| Automatické odpovědi a drip kampaně | 16 % | 17 % |
| Optimalizace e-mailů pro chytré telefony | 12 % | 16 % |
| Oslovení odběratelů přes sociální média | 5 % | 10 % |
Nejvíce využívaným cílem e-mailového marketingu je vytváření nových obchodních příležitosti a získávání nových odběratelů, v B2C oblasti je ale nejdůležitějším cílem přímý prodej.
Co se vyhodnocování úspěšnosti týče, převládá hodnocení prostřednictvím míry prokliku (CTR), následované počtem nově získaných obchodních příležitostí a odběratelů (u B2B) a mírou otevření (B2C).
S čím nejvíce marketéři zápasí
| B2B | B2C | |
| Vytváření relevantního a působivého obsahu | 55 % | 52 % |
| Testování a optimalizace zpráv | 29 % | 40 % |
| Segmentace e-mailové databáze | 29 % | 25 % |
| Oslovení odběratelů přes sociální média | 26 % | 22 % |
| Integrace e-mailů s dalšími taktikami | 25 % | 27 % |
| Automatické odpovědi a drip kampaně | 23 % | 22 % |
| Personalizace zpráv | 19 % | 17 % |
| Testování a optimalizace vstupních stránek | 17 % | 12 % |
| Optimalizace e-mailů pro chytré telefony | 13 % | 20 % |
Zdroj: Email Marketing Strategy Outlook Report
PS: Nepodařilo se odhalit, zda český marketingový slovník počeštil nějak „drip“ kampaně (viz drip marketing). Ani dotazováním přátel z oboru, kde se překvapivě ukázalo, že dost z nich ani netuší, co to vůbec znamená, dokonce že něco takového v marketingu existuje. Takže se omlouvám, ale pokud přijdete s používaným českým výrazem, rád ho doplním.