Vlákno názorů k článku Sun Marketing žaluje blogera za test PPC agentur od Robert Štípek - Muj prispevek nemel vyznít jakymkoli zpusobem proto agenturam....

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 5. 8. 2010 20:44

    Robert Štípek
    Muj prispevek nemel vyznít jakymkoli zpusobem proto agenturam. Naopak, mam pocit, ze specializovane agentury maji na trhu nezastupitelne misto a je jedno jestli jde o jednotlivce s ŽL nebo agentury. To abychom se spatne nepochopili :)

    Co se tyka Vaseho dotazu na uvedeni/neuvedeni mych osobnich sluzeb na blogu v testu agentur. Uvedeny blog nikdy nemel slouzit k me sebepropagaci a jediny odkaz na me sluzby je uveden v sekci "Kdo to tu píše" a to jen proto, aby bylo zrejme, ze nejsem nezaujatym zurnalistou, ale clovek z oboru, ktery sdeluje sve nazory a postrehy.

    Blog tedy naprosto cilene nefunguje jako selfpromo, ikdyz by se k tomuto ucelu dal vyuzit/zneuzit velmi efektivne. Cenik mych sluzeb je pak verejne pristupny v ramci stranek http://ppcreklamy.cz, kde si jej muzete stahnout ve formatu PDF a volne projit :)

    Existuje vice obchodnich modelu pro PPC a kazdy ma sve vyhody i nevyhody. Jsem presto toho nazoru, ze pevna cena za proklik patri mezi ty nejmene vyhodne a omlouvam se, pokud jsem z diskuze Vas i ostatnich vycitil, ze debata narazi i na toto tema. Pak se snadno dostaneme k té koze na voze.

    Obecne se snazim vštěpovat klientum prave onen duraz na efektivnost kampani, ktery take zminujete. Citim jen mandat k tomu, klienty edukovat, aby vedeli, co maji od PPC kampaní ocekavat a od správců kampaně (at uz je to jejich vlastni zamestnanec, ci agentura) vyzadovat a na co klast duraz.

    Diky za Vase postrehy a nazory. Myslim, ze se spise shodujeme, nez rozcházíme :)
  • 5. 8. 2010 20:25

    Jan Kareis
    Pane Štípku, nezastávám se obchodního modelu "pevná cena za klik" naše společnost ho nenabízí. Nerozumím proto, proč na můj příspěvek odpovídáte tak, jak odpovídáte. Já o voze (volný trh a svéprávní klienti) a Vy o koze(boj proti pevné ceně za klik)

    Existují i jiné obchodní modely spolupráce, které jsou naprosto transparentní, ale odměna agentury se počítá různě. Naše společnost Clever Solutions nabízí tři další jiné.

    Ze závěru Vašeho příspěvku cítím Vaší nedůvěru k agenturám. Jestli je někdo agenturou nebo poskytuje služby na ŽL, podle mne nerozhoduje. Podle mne rozhoduje a cílem je dlouhodobá spolupráce a vzájemná důvěra s klientem.

    Mrzí mne, že přestože jste si otestoval různé agentury, nesdělil jste světu, za kolik příslušné služby a jaké formy spolupráce nabízíte Vy. Prostoru na Vašem blogu asi máte dostatek, takže se budu těšit i na Váš ceník služeb :-)

    U modelu PPA klientům ani my účty nezpřístupňujeme. Jsme názoru, že důležitý je pro klienta EFEKT a nikoliv cesty k němu vedoucí. A kdo rozsoudí, jestli je to správně nebo ne ? Podle mne pouze klient.

    Ani já ani Vy k tomu jako dvě osoby podnikající v oblasti internetového marketingu mandát od nikoho nemáme. (Tedy alespoň já se tak necítím.)

    Nechme tedy všemocný trh, ať si sám vybere společnosti a produkty, které budou úspěšné a které nikoliv. Nic víc neříkám a nepovažuji za správné.

    Přeji Vám hodně úspěchu v podnikání na internetu.

    jk
  • 5. 8. 2010 20:23

    Patrick Zandl
    Jaké jsou výhody pevné ceny? Především pevná cena. Jako klient jste se domluvil na tom, kolik k vám má přijít návštěvníků a víte, co vás to bude stát. A víte také, kolik je limit, nejsou vám účtovány hodinové sazby, prostě víte, co dostanete za co. Statistiky, na jakých serverech bylo kolik, jsou vám ukradené, nemáte čas se na to věnovat a právě proto jste si vybral agenturu, která tomu rozumí a udělá to za vás. Výkonové charakteristiky jste si zajistil smluvně například u eshopu tak, že vám je garantováno nepadnutí konverzního poměru pod dohodnutou úroveň, nebo to řešíte z libovolného důvodu jinak.

    Mohou se vyskytnout klienti, kteří mají dojem, že když si zaplatili agenturu na odvedení práce, tak tuto práci dostanou a není třeba ji online kontrolovat, že kdyby ji online museli pořád kontrolovat, tak snad bylo lepší si to udělat sami.

    Zda je to ošidné? Tak to snad záleží na společnosti a na rozumně nastavené smlouvě, ne na obchodním modelu. Ten vám zajišťuje výkonnostní a cenové parametry, nikoliv seriosnost dodavatele.
  • 5. 8. 2010 19:43

    Robert Štípek
    Ale jake jsou vyhody obchodniho modelu s pevnou cenou za proklik z pozice klienta (inzerenta)?

    U jinych obchodnich modelů je standardni pristup > vlastni pristup do reklamniho uctu = vidim presne na ktera slova inzeruji, kolik stoji prokliky a jake jsou texty inzerátů. Mohu sledovat v historii změn (AdWords) zda agentura kampan skutecne udrzuje, nebo na ni za cely mesic (mesice) nesahla.

    U prodeje prokliků za pevnou cenu za proklik > klient nevidi do reklamnich uctu, nevidi ktera klicova slova jsou v kampani pouzita, nevidi skutecne texty inzeratu, neví z jakeho reklamniho systemu prislo kolik uzivatelu a plati cenu, kterou si predem s agenturou domluvil (kterou agentura klientovi nabidla).

    Nema moznost zjistit, zda navstevnici nebyli na web privedeni diky zavadejicimu textu inzeratu (na cilove strance inzerenta pak nenajdou co ocekavali a obratem odchazeji aniz by z nich mel inzerent uzitek). Klient nema moznost overit cisla s prokliky (pokud neni vice uvedomělý a neprosadí si sledovani pres Google Analytics). Klient musi plne duverovat agenture, coz je casto ošidné.
  • 5. 8. 2010 19:01

    Jan Kareis
    Tento příspěvek je naprosto přesný.

    Prosazování svého(snaha o potlačení jiného) modelu spolupráce/účtování za služby považuji za nešťastný.

    Různé agentury nabízejí různé modely platby za služby. Zákazníci ať sami rozhodnou, který model jim vyhovuje a který ne.
  • 5. 8. 2010 13:58

    simplon (neregistrovaný)
    Dva se perou a třetí se směje.
    Skrytý úmysl těžko dokazovat. Zviditelnit se v tomto mediálním výtahu jako třetí dobrý je v celkovém kontextu článku a komentářů patrné. Ale o prachy jde především a neodsuzuji to.
  • 5. 8. 2010 13:32

    Patrick Zandl
    Dobrý den, formulaci jsme upravili tak, aby bylo více zřejmé, že jde o tvrzení SM a zároveň, že souhlasíme s tím, že H1 svým zasahováním (v tomto případě vyjádřeními D. Špinara) do kauzy podle našeho názoru nepostupovala seriosně.

    Vy prosazujete jednu z cest a snažíte se vysvětlovat všem ostatním, že jiné cesty jsou neseriosní, nepřípustné. Možná si myslíte, že tím nějak prospíváte trhu, ale pro člověka nezaujatého to spíše vypadá jako způsob konkurečního boje s firmami, které získávají klienty jinou formou nabídek.

    Snad jsem vám to vysvětlil dostatečně.
  • 5. 8. 2010 13:26

    anonymní
    Souhlasím s Vámi, Václave. Věta "Toto byl okamžik, kdy H1 začala používat Roberta Štípka jako nástroj konkurenčního boje." v článku bije jak pěst na oko.

    Článek na mne působí dojmem, že se autor snaží celou kauzu "rozseknout", nicméně k ní pravděpodobně přišel později, kdy už bylo vlastně po boji a spousta detailů mu unikla.

    Byl bych velice rád, kdy pan Vyleťal uvedenou větu rozvedl nebo vysvětlil. Je opravdu do očí bijící.
  • 5. 8. 2010 12:32

    Václav Štrupl (neregistrovaný)
    Dobrý den, pane Vyleťale,

    rád bych se na tomto místě ohradil proti Vašemu tvrzení "Toto byl okamžik, kdy H1 začala používat Roberta Štípka jako nástroj konkurenčního boje.", které je zcela nepravdivé. Vzhledem k tomu, že se v téměř stejné formulaci vyskytuje na fanouškovské stránce "Podporujeme Sun Marketing ve sporu s Robertem Štípkem" na Facebooku, předpokládám, že jste ho převzal tam. To ale nic nemění na tom, že to není pravda.

    H1.cz jako firma ani žádná konkrétní osoba, která nás reprezentuje, Roberta k ničemu nepoužívá a naše angažmá v celé kauze je téměř zanedbatelné. Jednotliví lidé z naší firmy (podobně jako lidé z dalších agentur) možná podpořili Roberta na Facebooku, tím ale "naše" zapojení končí.

    Téma transparentnosti správy PPC kampaní už se na českém trhu probírá více než tři roky a my celou dobu prosazujeme cestu maximální otevřenosti. To ale neznamená, že si klient svobodně nemůže vybrat agenturu s jiným přístupem, pokud mu odlišný model vyhovuje. Myslím, že k tomu už není co dodat.

    Na závěr Vás tedy prosím, jestli můžete svou shora uvedenou formulaci vysvětlit, případně v článku uvést na pravou míru.

    Děkuji a přeji pěkný den.

    Václav Štrupl, H1.cz
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).