Vlákno názorů k článku Sun Marketing žaluje blogera za test PPC agentur od Zdeněk Polách - ...řešíte tady kdo, co, na koho a uniká...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 6. 8. 2010 8:23

    Zdeněk Polách
    ...řešíte tady kdo, co, na koho a uniká Vám původní článek Roberta. Já jsem se o té kauze dozvěděl až poté, co mi ze Sunu volali, že se jim děje bezpráví a jestli bych je jako bývalý klient mohl podpořit. Říkal jsem si: proč ne, nicméně když jsem tu kauzu četl, nepřišlo mi na ní nic SUN poškozujícího. Sám jsem totiž tuhle věc kritizoval! Když jsme u nich (Bontonland.cz) realizovali kampaň v PPC banerech, měli jsme sice pevnou cenu za proklik, ovšem do dnešního dne (cca rok a čtvrt) jsem nedostal pořádné statistiky o proběhnuté kampani; jen nějakou Excelovou tabulku, kterou si z prstu vycucám za pět minut, kde se pravilo něco o tom, kolik bylo zobrazení a kolik prokliknutí banneru. Nevím na jakých webech ani nic. Požádal jsem o hodnověrné vykázání účinnosti kampaně a přístup do systémů, kde kampaň proběhla, načež mi bylo řečeno, že mají přístupy společné pro více klientů (podle mě je jedno, jestli napíšete všechny nebo více, soud řeší princip, nikoliv slovíčka) a proto mi přístup dát nemohou, ani mi do dnešního dne nebyl nikdo schopen realizaci té kampaně hodnověrně prokázat. Já sám těm výsledkům nevěřím, v PPC při 4600 proklicích míváme cca 400 objednávek (máme vysokou konverzi, cílíme na konkrétní produkt se snahou říct přesně, co se na dané stránce skrývá, abychom neměli zbytečné prokliky), tady jsme měli 3 objednávky a to je ještě otázkou, jestli to bylo díky té kampani, nebo jestli by si to ti lidé nekoupili tak jako tak přes nás. Sami jsme to sledovat nemohli, protože nás ze SUNu "zapomněli" informovat o tom, že kampaň začala a až když jsem se ptal, kdy ji spustí jsem se dozvěděl, že skoro 2/3 už dávno proběhly... Takže: osobně jsem za Robertův test rád (byť jsem se k němu dostal až teď) a mrzí mě, že ten soud neproběhl :-) Samotného mě zajímalo, jak by se k tomu česká justice postavila...
  • 6. 8. 2010 9:01

    Michael Voráček
    Dobrý den, PPC bannery jsme také zkoušeli, ale měli jsme úplně jiné výsledky než z klasického PPC - asi stejný poměr jak píšete i vy. Konzultovali jsme to s několika lidmi, a bylo mi řečeno, že vždy tato forma přinese vždy méně objednávek, takže jsme PPC bannery přestali dělat úplně. Podle mě je to zbytečná investice. Nebo máte někdo jinou zkušenost? Jsou PPC bannery vůbec k něčemu?
  • 8. 8. 2010 14:02

    MM (neregistrovaný)
    u PPC bannerů máme konverzi cca 1,1 % coz neni nejhorsi, ale bannery vyuzivame predevsim kvuli brand buildingu, pomer cca 9:1 (ppc_text:ppc_banner).

    Jestli ale jdete do toho, ze na bannerech budete vydelavat, tak to neni nejlepsi zpusob.
  • 8. 8. 2010 21:24

    anonymní
    Přesně tak. Nechápu tady ty, co si stěžují, že jim ppc bannery nefungují.Nejsou totiž ani prodejní kanál. Když sou ve velkém, tak to může být dobrá image masírka. Ani neberu názory, že se nevyplatí...protože jak se změří, když člověk viděl několikrát za sebou banner na firmu x, ale nereagoval na něj, nicméně někdy později si na ně vzpomněl a začal se pídit po info, protože daný produkt zrovna potřeboval...
  • 9. 8. 2010 23:06

    Sakul (neregistrovaný)
    Snad nechcete srovnávat výkony PPC a PPC bannerů???Tak to jste ale hodně mimo pane. Využijte školení některých agentur o online marketingu a pak Vám snad dojde jak moc jste mimo a naučíte se poznávat rozdíly komunikačních kanálů a pak snad budete moci i lépe soudit:))
  • 10. 8. 2010 8:23

    Zdeněk Polách
    Mno, mojí prací není být in v rozeznání rozdílu PPC / PPC bannerech. To by měli dělat specialisté. SUN Marketing mě přesvědčoval, že PPC bannery jsou mnohem účinnější než PPC (zajímá nás výkonová kampaň, nikoliv imageová a takové bylo i zadání - nezajímá nás, kolik lidí přijde na stránky, ale kolik jich tam nakoupí), tak jsme tam pár peněz poslali na zkoušku. Pokud jsou podle vás PPC bannery tak neúčinné, pak nechápu, proč mi je v SUNu doporučovali jako pecka-bomba funkční věc...
  • 10. 8. 2010 9:33

    Jiří Vícha
    Je to otázka, nám třeba PPC bannery fungují na poměry klasických bannerů velice dobře, už jen to, že při přepočtu za jeden proklik zaplatíme třeba desetinu toho, co u bannerů s platbou za imprese. Takže otázka spíš zní, co to znamená, když něco "funguje". U bannerů nesledujeme prioritně přímé prodeje (od toho tu bannery prostě nejsou a nebudou, to je základní znalost každého kdo dělá marketing) ale sledujeme jejich úspěšnost z hlediska počtu kliků a ceny za jeden klik, to je pro nás důležité. Efekt v prodejích to udělá - dříve nebo později, každopádně přímý prodejní kanál to není. Funkční ovšem jsou velice, za málo peněz přinesou hodně muziky v zobrazeních, v osloveních různých cílových skupin apod.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).