A k čemu to je dobrý? Reklamaci může podat pouze odesilatel a ten v podstatě za reklamaci dostane max.pár drobáků (nebo i nic), viz. OP Český pošty. Státní podnik je shiiit!
Tak jste se měl podívat na www.cpost.cz -> Služby online -> Sledování zásilek a tam zadat číslo zásilky. Nezobrazuje to jen poslední stav (jako třeba tracking na stránkách U. S. Post), ale i předchozí - resp. je vidět celá historie.
Nepochopil jste, ze obchodnik posle zbozi na dobirku, protoze od toho zakaznika nema jeste penize. Od toho, co platil kartou je uz ma, takze ten si par dnu pocka, nez dojde dalsi zbozi na sklad (prave kvuli komplikacim s vracenim penez).
Asi jste nepochopil, ze pak az budete mit ten druhy kousek na sklade a poslete to tomu druhemu na dobirku, tak on uz si ji na poste nevyzvedne. Viz patecni clanek.
> a sejdou se mu na něj 2 objednávky - jedna s platbou kartou a jedna s dobírkou, není těžké uhodnout, která bude vyřešena jako první a kdo bude čekat..
he - Vy rád čekáte ? Já rozhodně pokud by se mi sešly takto objednávky, tak bych nejprve vyřídil tu kartou, neboť pokud bych jí musel stornovat budu mít problémy a další náklady s vracením peněz, což - pokud zboží nemám a tím pádem ho neodešlu - u dobírky nehrozí..... Takže jsem Vaše nadšení nějak nepochopil.....
Co máte z toho, mě obchodní balík "dnes podáte, zítra dodáme", putoval z Brna těch necelých 90 km ke mě víc jak dva týdny. Nemám tušení, jestli zůstal někde zapomenutý ve skladu, nebo to vzal "oklikou" přes Cheb, ale v každém případě z toho byl v šoku i ten doručovatel, co mi jej předával. Mezitím už jsem balík 2x urgoval na e-obchodu, kde jsem jej objednával, ale už dávno předtím jsem měl podací číslo, takže bylo vidět, že odeslaný byl. To se potvrdilo i podacím datem na štítku balíku.
Mě pro změnu pobavilo DHL (zásilka posílaná z Rakouska). Ve tři odpoledne mi z ničeho nic volali na mobil že jsou teď u mě doma a nikdo tam není (podotýkám že nikdy předtím mě nekontaktovali, tzn. rozhodně to nebylo domluvené na 15. hodinu). A následně mi navrhli, že bych si pro tu zásilku mohl třeba přijet k nim do depa :-))).
Tak jsem chvíli mlčel, protože u přepravní služby mě fakt zarazilo že mi úplně vážně nabízí ať si zásilku odkudsi odvezu sám :), a nakonec to naštěstí dopadlo tak že mi ji druhý den dovezli do firmy. Ale byl to docela kulturní šok.
No, já jsem zrovna dneska zjistil že jeden obchodní balík (tedy se 'zárukou' dodání do druhého dne) odeslaný ve středu dorazil na pražskou poštu v pondělí! A třešnička na dortu je, že i v to pondělí se nějak moc pošťáci nesnažili to doručit, klient o té zásilce vůbec nevěděl přestože na poštu doma čekal a ani ve schránce neměl žádný lístek.
Prostě pražská pošta, to je pokaždý průšvih :-(
No to jsou ty subjektivni zkusenosti a odlisna kvalita lidi pracujicich pro tu ci onu firmu. Ja musim zkonstatovat ze jak PPL tak i Ceska posta u nas pracuji na 100%. Zadny ze subj. mi neztratil zadnou zasilku a vse doruceno v poradku. Principialne vyuzivam spise sluzeb PPL. S Ceskou postou jsem resil pouze jednu vec, kdy jsem cekal zasilku z Hong-Kongu a po 21dne jsem volal na postu abych zjistil ze se jim to tam 14 dni vali.
Obchodník platí procenta z objemu zaplacených peněz - jako u platebních karet! Navíc tam těch 10,- Kč platí zákazník.
Možná to v článku tro3ku zapadlo, ale "K výši transakčních nákladů na straně obchodníků nebyli zástupci společnosti MANUM konkrétní, podmínky se ujednávají smluvně. Systém by prý měl být konkurenceschopný v porovnání s platebními kartami. Transakční poplatky by se mohly dostat i na nižší úroveň, než je tomu u platebních karet. Obdobně jako u karet jsou smluvně nastaveny výplatní termíny. Obchodník tedy nemá peníze k dispozici okamžikem zaplacení na terminálu Sazky, ale až se zpožděním, jako u některých jiných platebních metod. Zboží může být expedováno nebo služba uvolněna do několika minut po zaplacení, protože systém SUPERcash obchodníka informuje o zaplacení nejpozději do deseti minut od transakce."
Zbozi si obvykle necham zasilat ceskou postou, vyjimecne i PPL. Pomer je tak 80:20. Ceska posta mi neztratila ani jeden balik, PPL uz dva (proste je nekdo ukradl).
Uvidíme jak se tento systém chytne. Pro obchodníka to je určitě plus díky tomu, že neplatí žádný poplatek za transakci. Ale pokud se na to podívám z pohledu uživatele, už tak nadšený nejsem. Nejsem cílová skupinka co se týče stahování melodií, obrázků, posílání libimseti MMS a podobných ptákovin, ale pochybuji, že se teenageři pohrnou na sazka terminál místo toho, aby si logo či MMS zaplatili z kreditu, co mají od rodičů. Co se týče platby za klasické zboží z eshopu, výhoda může být pro některé to, že mohou zaplatit pokud nemají kartu nebo nechtějí sdělit číslo účtu. Záleží od věci, ale v případě nákupu elektroniky nebo něčeho, na čem vám záleží bych balíček naší skvělé poště nesvěřil a využil služeb PPL apod. Takže úspora na poštovném a balném (při částce např. do 20 000) oproti dobírce je 40Kč. Navíc, jak už zde několikrát zaznělo, pokud má obchodník 1 zboží na skladě a sejdou se mu na něj 2 objednávky - jedna s platbou kartou a jedna s dobírkou, není těžké uhodnout, která bude vyřešena jako první a kdo bude čekat.. Já budu tedy i nadále využívat zasílání zboží kurýrem na dobírku..
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).