Vlákno názorů k článku SuperCash: rozhýbe platby na českých e-shopech? od Libor Nováček - Myspuline, podivejte se na ostatni weby, ktere uz...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 17. 6. 2008 9:59

    Libor Nováček
    Myspuline, podivejte se na ostatni weby, ktere uz napsaly na zaklade tiskovky (podle Vas jiste tez PR) clanky o superCASH vcera. Dovolim si rict, ze nikdo tolik nestoural, nepatral a nepremyslel, co vse system znamena. Napr. na ty poplatky pro obchodniky jsem se na TK ptal ja, ostatni novinare to asi nezajimalo. Rovnez maximalni castka, ktera muze byt zajimava napr. pro prani penez nebo pro bezpecnost trafikantu nekde ve Vystrkove, nebyla v materialech uvadena a overoval jsem ji az v prubehu psani clanku. Az prijdete s nejakym novym platebnim systemem Vy, verte, ze Lupa take u toho velice rada bude.

    Problem je, ze zakaznik moc nevidi, co vse musi platit obchodnik, diva se na transakci vetsinou jen ze sveho uhlu pohledu. A obchodnik zase trochu opacne, ale zna navic i zakaznika. Kazda platba kartou v obchode nese celkem tucne "provize" pro karetni spolecnosti, jejich technologicke partnery a banky, ktere pri cash platbe zustavaji obchodnikovi.
  • 17. 6. 2008 20:05

    astray (neregistrovaný)
    Lístek na vlak si koupím už teď přímo z mobilu cestou na nádraží. Alespoň pro spoje co jezdím, Brno - Praha, to funguje.
  • 17. 6. 2008 15:52

    Libor Nováček
    Někdo přece ty terminály a vývoj systému a dalších x nákladů zaplatit musí. Také je nutné zamezit tomu, aby poskytovatelé služeb honili k terminálům zákazníky s 15,- platbami za tři dny VIP účtu na bajecnasuperbalirna.cz. Onen 10,- Kč poplatek je takový malý "regulační poplatek" :-) Předpokládal bych, ale jistě to nevím, že asi bude zůstávat u obchodníka, který má v provozovně terminál.


    Samozřejmě, můžeme si všichni udělat účet u Banky/Záložny XYZ, která (zrovna teď, ale je to navždy?) nabízí převody zdarma pro obě strany. Ale zase každému takový účet z mnoha důvodů vyhovovat nemusí. V okamžiku, kdy by banka/záložna získala jako klienty celou populaci/větší část trhu, co by jí pak bránilo zpoplatnit to, co používala jako marketingový nástroj?

    Zdejší nářky, že obchodník platí, chápu. Pokud ale má někdo takovou síť, proč by tam někoho pouštěl za 10,- nebo 0,-, když neexistuje konkurence?

    Co kdyby POŠTA, ta státní POŠTA, která má také velmi hustou pobočkovou síť, přišla s řešením, jak posílat peníze ihned, jinak, než telegrafickou poukázkou (což nevím, zda ještě jde, asi ano, ale není to moc pohodlné ani okamžité - naposledy jsem tím posílal peníze sestře na letní tábor možná před osmi lety)? Vždyť infrastrukturu má. Ještě tu máme různé Western Union, ty také umí platby, ale také za hodně. Vše něco stojí. Nakonec i firemní bankovní účet, kam se trousí davy vkladatelů hotovosti, bývá nakonec víc zpoplatněn, na straně toho drobného zákazníka (typicky Telefonica a jejich účet v KB).

    Sazka sama terminály outsourcuje a asi ne vždy dopadá podle jejích představ, viz např. následující kus textu z http://www.atila.cz/d/?id=47116307

    "...Na pobočkách České pošty, s. p., je nainstalováno celkem 2 623 terminálů. Síť on-line terminálů je smluvně provozována americkou společností GTECH Corp., jedním z největších světových dodavatelů on-line napojení pro sázkové hry. V únoru roku 2001 SAZKA, a. s., uzavřela se společností GTECH Corporation (Moody's Baa1, stabilní výhled) smír v arbitrážním sporu týkajícím se výše odvodů a byla podepsána dohoda o narovnání. ..."

    Asi nenajdeme systém, kde by nebrečeli zákazníci nebo obchodníci. Např. u PaySec je nevýhoda v nutnosti nabít a pak z něj platit. Je to peněženka, provázaná s kartou nebo účtem. Má své limity.

    Kdo má v kapse hotovost a bude chtít nějakou službu, která bude superCASH podporovat a ještě si zachovat anonymitu, pro něj to bude. Vidím uplatnění v platbách za cestování (letenky, jízdenky). Klidně si lístek na vlak radší zaplatím cestou na nádraží v trafice přes terminál, než stát na nádraží frontu. A objednat si můžu z internetové kavárny, kde bych se čísla platebních karet či jakýkoliv přístup bál provést (chytrý keylogger nemusím objevit).
  • 17. 6. 2008 13:25

    piszta (neregistrovaný)
    nic proti, mozna jsem neco prehledl, ale v pripade superCASH to bude s provizi pro provozovatele platebniho systemu jine? viz. 'K výši transakčních nákladů na straně obchodníků nebyli zástupci společnosti MANUM konkrétní, podmínky se ujednávají smluvně.' opravdu mi nedochazi, proc ma byt kasirovan jak zakaznik, tak i obchodnik - a proc by mel takovy system zakaznik pouzivat. nepripada mi prilis pohodlne vyhledavat s hotovosti v kapse terminal sazky a navic hradit 'manipulacni poplatek'; zvlast kdyz vim, ze bude kasirovan i obchodnik. mam to snad chapat jako rozlozeni zateze mezi obchodnika a zakaznika? ;)
    chapu, ze nejste v roli obhajce tohoto systemu, proto muj prispevek berte pouze jako souhlas s myspulinem.
  • 17. 6. 2008 9:40

    myspulin (neregistrovaný)
    krom toho, ze clanku chybi podtitulek PR nebo reklama...
    Obdobně jako u karet jsou smluvně nastaveny výplatní termíny. Obchodník tedy nemá peníze k dispozici okamžikem zaplacení na terminálu Sazky, ale až se zpožděním, jako u některých jiných platebních metod.
    takze primarne jde o kumulaci fin. toku.. no budiz. pak ale...
    Zákazník kromě ceny zboží zaplatí navíc ještě 10,- Kč, tzv. transakční poplatek.
    ... za co??

    je to stejne jako s bankou - ja ji pujcuji svoje penize, ktere ma banka zhodnotit a ona mi za to uctuje 'poplatky'. absurdni, nicmene v cechach mozne. zajimava je tez zminka o (R) a (TM), chlubit se necim, co (jeste) nemam neni zrovna prikladem seriozniho vystupovani.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).