Je otázka, kolik těch nadprůměrně bonitních občanů / klientů Brna střed by vůbec něco měnilo. Počítám totiž, že statisticky významná část z nich NEVYUŽÍVÁ koncové tarify, ale firemní tarif svého zaměstnavatele, potažmo své vlastní firmy, totéž samozřejmě rodinní příslušníci. Další část zákazníků bude mít nějakou neveřejnou retenční nabídku, případně tarif virtuálního operátora. Zbytek pak provolá desetikoruny měsíčně a není tedy pro operátory nijak zajímavý, tarif za 300 ho neosloví.
Je to náš trh, naše frekvence a my občané a zároveň zákazníci určujeme za jakých podmínek nám co a jak smí být prodáváno, volný trh neznamená, že si musíme nechat líbit všechno a máme plné právo se bránit jakýmkoliv zákonným způsobem, třeba i přes volené zástupce.
Tohle na západě pochopili už dávno a taky tam konkurence funguje úplně jinak, jenom tady si necháváme s*át na hlavu a ještě se tváříme, že to tak má být.
O2
-
Mívali jsem všechny operátory v době kdy neomezené volání ještě v tuzemsku neexistovalo.
U O2 jsme přešli z předplacenky na tzv. nulový tarif, u kterého odpadly jakékoliv PRAVIDELNÉ poplatky, s vyjímkou nutnosti poslat čas od času SMS, nebo zavolat tak aby se číslo ověřilo jako živé, (s čímž rovněž nesouhlasím). Na druhé straně každá SMS, a každý hovor vycházely velmi draze. Pro případ kdy je taková zpráva životně důležitá, což nebývá zase tak často, nám to tolik nevadilo.
Jednoho krásného dne nám dorazila poštou změna smlouvy. Cena volání a SMS nám klesla na polovinu. Naskočil ale pravidelný měsíční tarif cca 50 Kč.
Výsledek číslo 1:
Původně 0Kč měsíčně x 12 = 0Kč
Souhrn všech hovorů a SMS za rok cca 20Kč
Za rok celkem cca 20Kč
Nově 50Kč měsíčně x 12 = 600Kč
Souhrn všech hovorů a SMS ponechávám na původní úrovni jako nevýznamný cca 20Kč
Porovnání:
Původně ročně 20Kč, nově 620Kč - čili zvýšení O 30 násobek.
Výsledek číslo 2:
Následující den jsme obě smlouvy zrušili.
Smlouvy byly motivovány především snahou zajistit si dovolání se v případě zdravotních obtíží, a jiných havárií. Za tuto novou cenu bohužel již nepřicházelo v úvahu v jakémkoliv smluvním vztahu s danou společností pokračovat, natož jakoukoliv další novou smlouvu uzavírat.
Ach bože... pán je zastánce volného trhu. Asi máte tarif od zaměstnavatele, co?
Stačí si srovnat nabídky u nás a za hranicemi a vidíte, jak jste mimo.
Stačí si srovnat nabídky pro jednotlivce a pro i malou firmu a vidíte, jak jste mimo.
Jste mimo.
Tu vasi zvracenou mysleku vynalezli soudruzi kapitalisti v US, kdyz z presne stejnych duvodu ze kterych u nas nefunguje telefonni trh rozdelili sveho telco molocha.
Zakaznik nema na vyber, nebo vy snad vidite nejakeho operatora, ktery by nabizel stejnou sluzbu za jine penize? A kde? Prave proto je tu regulator, ktery je ovsem v pripade CR pobockou operatoru.
Zkuste jako soukroma osoba poptat neomezeny tarif za rekneme 400Kc. To je vice nez dvojnasobek toho, za co jej nabizeji vsichni operatori firmam.
Podle počtu osobních urážek chytil tygra za ocas. Nebo šlápl zmiji na hlavu. Až budu mít mých 10GB za dvě stovky, jak je můžu mít v Polsku nebo Rakousku, tak operátorům přestanu říkat vyděrači. Problém je v infrastruktuře, dokud nebude kartel přinucen prodávat levně data malým operátorům a nevznikne trh, tak nám budou srát na hlavu, protože vlastní to, na čem to jede a můžou diktovat, a mezi sebou velká trojka má dávno tichou dohodu.
Tak si to projděme:
1) "nemaly pocet predplacenek" - to znamená kolik?
2) "znacna cast" - to znamená kolik?
3) "rozumny pocitany tarif" - rozumný z pohledu koho?
4) "20Kc mesicne + provolana utrata" - aha, takže 20 Kč je měsíční paušál čistě za to, že můžu volat? To bude srovna v segmentu předplacenek opravdu trhák.
5) "+ generovany prichozi provoz, na kterem operator vydelava take" - vzhledem k tomu, že to máte jen na jedné straně srovnání, to vypadá, že operátor vydělává na příchozích hovorech z tarifu, ale už ne z předplacenek - vážně?
A teď si ještě vemte, že kromě předplacenek existují i dražší tarify, i kdybyste levným tarifem získal něco navíc z předplacenkářů, kde berete jistotu, že to vyváží ty, kteří ze svého dražšího tarifu přejdou na ten levnější? To by právě chtělo nějaká přesnější čísla než "nemálo" či "značná část". Vy je možná máte a akorát je z nějakého důvodu tajíte, operátoři je ale mají určitě.
Nevím, proč by mělo být nepodání nabídky známkou kartelu. To si jenom nemocný člověk spojil dvě nesouvisející věci.
Telekomunikace jsou služba. Řekněme, že máme město s 10k obyvatel a v něm tři pekárny. Rohlík prodávají v rozmezí 2,00 - 2,50Kč. Obyvatel průměrně spotřebuje 60 rohlíků denně, tzn. tržba z jednoho obyvatele je 120-150Kč / měs.
Jednoho dne přijde do pekárny dopis od zastupitelstva, že pokud nabídnou jejich obyvatelům rohlík za 1Kč, dostanou zdarma reklamní prostor v obecní drbně (vychází 1x za měsíc, celostránkový inzerát stojí dejme tomu 2500Kč) a dodávky na raut na radnici 2x ročně (cca 2x 5000Kč). Tím spadnou cenově na 60Kč na hlavu a při 3k zákazníků to dá rozdíl 180 000 - 270 000 měsíčně, s náhradou 3333,33Kč měsíčně. A pokud to přitáhne další zákazníky, tak ještě s náklady na rozšíření výroby (který se jim nezaplatí).
Jasně, že pekárna nedá nabídku, jenom se jednatelé budou dohadovat, jestli to má iniciátor výzvy vrozené, přechodil encefalitidu, nebo šlo o trojitou frakturu lebky s vnitrolebečním krvácením. A hned jim dojde, že na tohle nepřistoupí ani konkurence, tak proč se s tím stresovat...
A konkurenční dvě pekárny, pokud nemají jednatele ještě blbější, než jsou lidi na radnici, budou taky, nezávisle na první, ten cár papíru ignorovat.
Nepočítal jsem náklady na jeden rohlík a skutečný vývar, ani (ne)přiměřenost současné ceny. Jde jenom čistě o to, že když má podnikatel dobrovolně omezit prodejní cenu zboží nebo služby, nikdy to dobrovolně neudělá (a ani z principu nemůže).
Tak tady šlo ale možná o něco jiného než o pečivo, nemyslíte pane Petře. Vítězný operátor by na svoji stranu mohl přetáhnout část zákazníků jiného operátora dané městské části, a i přes snížení ceny služby by při zvětšení spotřebitelské základny mohl nakonec z toho všeho profitovat. Záleží samozřejmě na poměru snížení ceny a navýšení klientely, ale rozhodně by to mohlo být zajímavé, stejně jako třeba nabídky v článku zmíněných prodejců jiných služeb do domácnosti. Takže mě nakonec váš názor lehce zaráží....
V čem je to hloupost?
Moje poslední zkušenost s kyslíkářama: Přestěhoval jsem se, v baráku nebyl net. Před domem antoníček, stačilo cca 20m kabelu, telfonní zásuvka a modem za 600. I zavolal jsem na O2, popsal situaci a šlo to na techniky. Nabídka byla 6/1 Mbps za pětikilo, modem vlastní nebo od nich za litr a půl. Jejich modem byl v obchodě za 600, ten jsem nechtěl. A za týden volal chlápek, že se koukal na katastr a tam nejsem jako majitel (bylo to po koupi, do konce 30denní lhůty na katastru zbývalo pět dní). A že potřebuje souhlas majitele (který tou dobou bydlel 250km daleko a než by to došlo poštou, má to katastr vyřízeno). Tak jsem se pokusil dementovi vysvětlit situaci a za 10 dní se měl ozvat. Když se dva týdny nic nedělo, volám na tůtů a ... "stornováno ze strany zákazníka". Takže nová objednávka a druhý den volal technik, že se vyskytl problém - nemá volný fous na ústředně a prý jestli vydržím dva měsíce, než budu přidávat další kartu. No co s nima? Poslední, o co bych stál, je takové tlupě nenažraných imbecilů cpát prachy (btw, nakonec mám za ty prachy, co chětli za první rok, linku 16/16 s agregací 1:2 a HW zdarma).
S hydrofounem jsme skončili v okamžiku, kdy žena tři měsíce měnila tarif na nižší paušál a pokaždý jí přišel účet se starým tarifem. Počtvrtý neměnila tarif, ale operátora... Takže asi tak.
Co že?
"Česko má v současné době vysoce kvalitní zákon, který za měsíc začne platit."
a pak
"Tudíž poté, co jsem s kolegy porazil hazardní mafii"
Ten zákon si napsala tahle mafie sama sobě na míru. Označit ji za poraženou je extrémně naivní. Pro hazardní mafii ten zákon nic nemění, naopak likviduje jejich konkurenci.
Zajimave ... operator ma zakaznika ... 100% ... operator nabidne o 1/3 nizsi ceny ... aby si snizil prijem o tu 1/3? Proc by to delal, ze ... Na tom preci nemuze vydelat.
Jinak vase uvaha je dost mimo...
Mate zde nemaly pocet predplacenek, ktere utraci vyrazne mene. Kdyz jim ale nabidnete primerene nakladny neomezeny tarif, znacna cast z nich si ho poridi. Kdyz jim k tomu nabidnete rozumny pocitany tarif, tak je ziskate prakticky vsechny. A z vasich nejistych 200Kc jednou rocne, se stane jistych rekneme 20Kc mesicne + provolana utrata + generovany prichozi provoz, na kterem operator vydelava take. Takze realne misto 200Kc rocne mate 400Kc, coz je, vzhledem k tomu ze naklady jsou prakticky fix, defakto zdvojnasobeni zisku.
Proto jsem nepočítal náklady na poskytnutí služby. Komerční subjekt potřebuje vždycky maximalizovat zisk. Tzn. minimální náklady a maximální cena, za jakou prodává. Kdo má možnost něco koupit za korunu a prodat za kilo, udělá to. Když to nejde, tak holt kupuje za 20 a prodává za 50.
A ono i ztrojnásobení počtu zákazníků při třetinové ceně není tak, že bych byl na stejných prachách - pekař by musel najmout další lidi a koupit další pec (nebo přistavovat), telekoumáci zase můžou narazit na to, že lokálně bude potřeba posílit síť a vrazit třeba 2M do infrastruktury, místo 100 dopisů jich najednou posílají 300 se stejným příjmem...
To co rika pan Bartik je nesmysl. Operatori nemohli ziskat hromadnou smlouvou zadnou usporu v administrative a jen by vyrazne snizili ziskovost sve 1/3 zakazniku, kterou by jim ziskani zbytku nekompenzovalo. Jejich neucast v tendru je naopak ukazkou zdraveho rozumu a fungovani trhu. Zadna soukroma firma nema povinost dat pro ni ztratovou nabidku jen proto, ze to chce nejaka banda neomarcistu na radnici. Bartikova uvaha dotazena do konce znamena jednoho statem vlastneho operatora, plniciho podobnou fci. jako nase zdravotnictvi, coz je zcestne. Volny pristup k telekomunikacim ma mesto realizovat treba terminaly v knihovnach a naburadech, ne na ukor soukromych subjektu. Ergo kladivko, Bartik je nebezpecny hlupak, ktery svym programem ohrozuje zakladni principy trzni ekonomiky a demokracie v CR.
No ono už dob komunismu je "sháněnění po známejch", tak trochu mrtvé, i když chápu, že jako falešný argument, proč hezky držet ceny se to hodí. Já řeknu známému, ten řekne známému, ten má tetičku co podrží správnému člověku, telefon máme doma. Tak to dnes možná chodí u operátorů a v české televizi.
Ale skutečné náklady na jeden rohlík jsou důležité.
Přidržím se toho příkladu a přidám, že náklady na jeden rohlík jsou 0,5 Kč. Pak si Lozja od vedle pronajme budovu bývalého JZD, najme 10 Ukrajinek a podá nabídku na 1 Kč za rohlík. Rychle splatí vstupní náklady, dvě současné pekárny to zabalí a třetí začne dělat rohlíky z biomouky a biopšenice, aby těm 10% nejbohatších pár rohlíků po 2,5 Kč prodala.
Tak jeste jednou. Operator ma 1/3 trhu se ziskem dejme tomu 100 na hlavu. Da nabidku za cca 1/4 cenu, tzn 25 na hlavu a dostane za to vsechny uzivatele. Takze to bude 75/100... i kdyby to bylo 99/100 (1/3 cena) tak je to pro nej nevyhodne, protoze si jeste podela cely trh. Takze ne. Neni to vyhodne v zadne variante.
vzdělání žádné, rozum žádný a neustále nám tu on a jemu podobní aktivisti znepříjemňují život a vymýšlí totální ptákoviny typu levnějšího tarifu (který si každý trochu schopný člověk je schopen zařídit sám) místo toho, aby řešili problémy naší MČ či celého města. Šmejdi od ŽB, zelených a ANO
Já mám firemní intranet a firemní telefon na kterých vyřizuju firemní věci, a svůj soukromý internet (kabel a 2x mobilní), do kterého mi nemá firma co zasahovat, ani ho platit. Televizi a klasické telefonní hovory považuji stejně za předpotopní věci, většinu hovorů dělám přes skype, různé messengry apod. Regulátoři nějakým způsobem vždycky ovlivňují trh, například hlídají, aby vůbec fungoval a firmy nám nevytvářely kartely, kdy se domluví na cenách a drží je na hoře (což je naprosto tržní chování, proč mít všichni menší zisky).
Však k tomuto účelu funguje ČTÚ. Frekvence nabídl za transparentních podmínek a přihlásit se mohl kdokoliv. Poslední aukce dopadla tak, že se přihlásili stávající operátoři a nikdo další neměl o pásmo 1800/2600 zájem.
Příští rok poběží aukce na pásmo 3600-3800 MHz a můžeme tipovat, kolik zájemců se přihlásí.
Vodafone mi sam nabidl neomezene volani + 4GB + 1000 min do EU za 599 Kc / na 24 mesicu.
Rodice maji od neomezene volani v O2 + 500 MB za 200 Kc.
Nemuseli jsme nikam chodit, muj znamy mi to nabidl. Jeho zamestnavatel dostal nabidku pro rodinne prislusniky od O2 (1+4).
Dalsi priklad, jak lze resit levne volani je aplikace od UPC pro mobilni telefony. Neomezene volani po CR stoji 200Kc. Pry to chodi spolehlive pres WiFi/3G/4G. Kdo ma UPC, tak ma vystarano.
To jsou tak smesne castky, ze za jeden nakup dam vic nez za telefonovani.
To mi reknete, kdo plati ty cenikove ceny operatorum, kdyz zamestnanci dostanou simkarty s tarifem nejen pro sebe, ale jeste pro dalsi cleny rodiny. Mame v CR 14mil simkaret na 10mil lidi vcetne kojencu.
Zbyvaji jen nezamestnani...
nerozumím, čemu se p. Bartík diví, bojuje s větrnými mlýny... ale hezká PR hra, tleskám :) ... nezná trh.
3 hráči (3H) se chovají racionálně, brání se... vy byste se také bránil, když by Vám někdo chtěl brát z kapsy peníze.... "bulíkují" lidi, jsou technologicky in, jak něco dělají pro lidi... prostě reklama
Spoustu lidí tam znám, v business strategy oddělení... to nejsou "tydýti"... vše je do detailu naplánovano, promyšleno, šachová partie. O2 flat tarif - jasně, úlet španělů :), ... zvýšit povědomí značky... a prodat
Klíč je v nastavení trhu:
- vysoká bariera vstupu na trh.. počet hráčů
(obecné platí pravidlo: čím více hráčů na trhu, tím lepší ceny, kvalita)
- klíč je vláda -> MPO.. tam je brutální lobbing 3H k uzavření trhu
- vláda řekla, chci mldy za licence, úkolovala ČTU
- vládě to vyhovuje, má stálý komfortní příjem z DPH a z dalších daní
- technicky limitující počet frekvencí... /no asi by se to dalo přeskupit/
Pan Bartík asi nesledoval, jak před pár lety byla aukce... to byl klíč!.. tedy "zadání pro aukci"
To měli všichni 3 hráči stažený zadky, aby sem nepřišel nějaký silný hráč... zakládali se fiktivní hráči, tajné schůzky 3H apod.
Nakonec to dopadlo pro 3H dobře, pro spotřebitele špatně.
Ale věřte mi, vše se "uvařilo" na Vládě/MPO... to je klíč... a námět k volbám :))
Ale mám pro p. Bartika dobrou zprávu, vyčkejte:
Příští rok 2017 či další... Petr prodá O2 ... číňanům... aktuálně si dělá O2/Huawei PR i např. u Lupy.cz, připravuje se podhoubí pro lidi, veřejnost, vládu
Petr vyhandloval za možnosti HomeCreditu v Číně.... tam je pro Petra lepší růst, to je jeho "parketa".
A až sem přijdou čiňani, tak to bude cenový masakr.... jen ta svoboda, s tou to bude horší... čiňanům nejde o peníze ale o vliv, moc
Pan B. však bude možná spokojen :)
Tip pro p.B:
Další velký strašák pro 3H je VoIP přes LTE přes internet, to v USA zlikvidovalo flat tarify.. .a už se jen prodávají FUPy... ale to je na další téma :)
Omlouvám se za délku příspěvku :) ... trošku jsem se rozepsal
Kuba
Je vidět, že u svině Bártíka (označují se tak sami, viz fotka) je to už v pokročilém stádiu a je jen dobře, že se před nimi nikdo z operátorů nehodlá plazit. Aspoň konečně pochopí, že svou důležitost si jen představují a pro většinu lidí (už nejen v Brně) je Bártík jen směšná figurka, která se na radnici dostala v podstatě omylem jako většina členů této obskurní aktivistické partičky, která je pomalu horší než místní Zelení s Anderem (a že to je hodně vysoká meta).
Zatím Bártík a spol. ničí Brno. To je jediné, čeho zatím v koalici a slabým primátorem z ANO dosáhli....
Vazeny pane, regulaci (dokud nebude prinucen) trzni vazby nemohou vzniknout. Nevim, jak jste prisel na tak zvracenou myslenku.
"Problem", pokud to tak muzeme nazvat, je v tom, ze cesky zakaznik plati a plati. Operatori nemaji potrebu snizovat ceny, protoze zakaznici stale poptavaji.
Pokud jste nahledl do nejake literature o ekonomii, tak jste tam jiste nasel nekolik odstavcu o nabidce a poptavce.
Paklize mate lepsi nabidky z polska a rakouska, tak proc jste si ten tarif neporidil?
Zde není kartel. Zůstal jen jeden operátor. Kdo má IQ alespoň v řádu jednotek již dávno O2 nemá. A Kellner není žádná záruka nějaké změny k lepšímu. Spíš naopak. Jen pár zoufalců kteří se chytli na televizi. Několik málo lidí s dual sim a mladí mají vodafone. Buď ze setrvačnosti, nebo jsou brutálně líní někam přejít. Nebo se nechají ukecat na nesmyslné virtuální slevy. Nebo nostalgici starého Oskara kteří nepochopily že doba spolu s otrlostí operáka pokročila. Jediný kdo se může z plna hrdla smát je t-mobile. A to neříkám že u nich jsem. 25GB na 3G za sedmičku také není bůch ví co.
Problem je v tom, ze tema mobilni sluzby uz davno nikoho nezajima. Vetsina lidi ma nejakou formu firemniho tarifu, za par Kc hodne minut a k tomu nejaka data. Jiny slovy ucet za telefon uz davno neni za 2000 Kc ale za 500 Kc, cimz zapadl nekam na uroven jedne vecere pro dva.
To ze v CR nejsou neomezene datove tarify verejne dostupne je tema pro minoritni skupiny. Ekonomicky cinny clovek nema cas sedet a koukat do telefonu. Potrebuje-li nekdo hodne dat pro praci, domluvi si firemni tarif.
Obavam se, ze pan zastupitel vytahuje hodne nezajimave tema.
Držím Vám palec pane Bartíku. Jsem zvědav na vývoj situace kolem a budu Vaše kroky a kroky tuzemských operátorů se zájmem sledovat. Když už se ani stát nedokáže postavit za své občany, tak kdo. A vy ostatní, nechoďte na mě s něčím jako tržní ekonomika, konkurence, neoprávněné vměšování do trhu, ohýbání trhu a podobně. Všichni víme, jak to je a uplakánci, co žerou pomeje od operátorů a chrochtají s nimi mi můžou polibit moji ráži 9mm... :-)