Souhlasim s autorem. V prodeji online jsme porad 100 let za opicema. Pirati dokazali udelat paradni distribucni sit, ale dokazali to i jini.
Na kupovanych DVD v trafikach za 20-50,- je videt, ze cesky narod nakupuje jak vsteklej, tak proc to neumoznit i digitalne?
Ja mam doma kupu DVD (nejen z trafiky) a k cemu mi to tedka je? Neskladny to je a ani to uz nemam poradne v cem prehrat.
Tzn. az bude za rozumny prachy film na iTunes, tak si ho klidne koupim. Az bude poradna zakladna treba i pujcoven (stejne se na vsechno divam jen jednou a pak to hodim do kouta), tak to taky bude super. Poradna pujcovna ma mit HD kvalitu a rychly stream z arozumny prachy (do 50,-) mozna ty hitovky uplne novy drazsi (treba do 99,-).
1. ano, může si s ním dělat co chce, pak ať se ale nediví.
2. ano, je to fenomén. Problém, je, že se ho distributoři neumí chopit. Je to lavina a oni ji staví do cesty značky STOP! Místo aby ji usměrnili a tu sílu lidské touhy vlastnit mediání obsah, usměrnili ve svůj prospěch.
Tak to asi neni tak docela jeho vec, a nebo at dotaci s uroky vrati.
Nesnasim tyhle umelecke parazity. Btw Kukyho jsem ani nevidel ani to nemam v planu.
Sveraci u me skoncili, kdyz se soudili o to, jake vety muze kdo pouzivat, kdyz vidim jejich dila v TV nuti me to zvracet a prepnout jinam.
Sorry za offtopic, ale ono více než 50% mé mzdy padne na různé daně a ačkoli se o jejich přerozdělení starají volení zástupci, nemám pocit, že bych jejich přerozdělování mohl nějak více ovlivnit.
Takže je podle mého názoru vhodné minimálně se ptát, jestli jsou tyto prostředky využívány účelně a zda-li by nebylo lepší státní podporu nahradit jinou formou financování.
Skolu platim svym detem, pripadne detem ostatnich, a prijde mi to jako docela dobry napad, Sverakovi matlaniny mi rozhodne platit jako dobry napad neprijde. Ostatne, taky by mi stat moh poslat rekneme ... 10M dotaci ... nac? No trebas na slastny zivot...
Vazne nevim, proc by se z dani melo prispivat komercnim subjektum - a navic jen nekterym.
Jednak máme stahování filmů pro vlastní potřebu zákonem umožněno a pak také bohatě předplaceno tím jak zlodějům z OSY povinně platíme i když nejsme touto parazitní organizací zastoupení. Já aspoň nejsem, ale každým nákupem papíru do tiskárny ze které vycházejí mé vlastní texty tu OSU zla podporuji. Stejně jako nákupem hdd pro má vlastní data, CD a DVD pro má vlastní data a to samé platí i u mnou nakupovaných paměťových karet! A o sračky které točí Svěrákové opravdu nemám nejmenší zájem, takže mne štve i to že ze svých daní musím nechtěně přispívat na jejich hraní si na filmaře!
Prý: "ještě 9.99 USD bych taky za rozumnou cenu považoval"
"Jednak ignoruje vlastní domácí trh a za druhé nechápe, že film nabízí asi tak za dvojnásobek toho, co by bylo rozumné"
CO TO JE za věty proboha, co to je za věty???!!! CO!? by bylo rozumné??
Toto už fakt není možny!!! Autor/výrobce ČEHOKOLIV může za svoje dílo chtít COKOLI-jakoukoliv sumu a je to jenom jeho věc.
"Argument" kdyby to nabízel za rozumnou cenu, tak to koupím...má to předražené, tak mám právo to ukradnout je neuvěřitelný.
Když si kupuješ auto/TV/mobil/.... tak to taky ukradneš, protože jeho cenu nepovažuješ za rozumnou?
Nejedná se o protilék na nějakou nemoc, kdy by tyto argumenty byly opodstatněné, jedná se o nesmyslný, nepotřebný, zábavní produkt, který nikdo životně nepotřebuje! Ať si to prodává třeba za 10000kč a jenom v Austrálii.
Piráti jsou prostě zloději a není na to ŽÁDNÁ obhajoba.
Další perly: "Získat Kukyho v češtině online neumožňuje, za Blu-ray žádá absurdní částku, na iTunes má jen předraženou anglickou verzi."
Bez komentáře...
Aha, takze za 60 korun dostanu stream, ktery po me vyzaduje byt pripojeny k internetu a jeste dostanu omezeny pocet shlednuti? Porad Vam pripada divne, ze si to lidi radeji stahnou a odprosti se tak od tech 2 nesmyslnych podminek. Kdyz si koupim hudbu na itunes (filmy tam pro me nejsou cenove zajimave, tak nevim, jestli se to chova stejne), tak se mi soubory s pisnickami stahnou a ja je pak muzu pouzivat jak potrebuju.
Az prestanou lidem hazet stromy pod nohy(tady se neda rict klacky), tak se to zmeni - a rikam to jako platici zakaznik na steamu a itunes. Kde uz se hudba trochu oklepala filmy porad stoji v internetovem praveku.
a proc bych nemoh to co davali v TV nahrat a poslat segre? Proc jsem omezovan? Proc? Dneska je doba takova ze vsichni chteji vsechno sdilet ,kdyz si chces ochranit film neni problem promitej ho v kine a nikde jinde ,zaplat si ochranku, ktera bude kazdeho kontrolovat zda si do kina nebere kameru a mas to!!! Kdyz to jednou verejne zverejnis v TV kazdej si to moh nahrat tak nebrec ze si to lidi sdili....
Právě proto, že jsem sám svého druhu tvůrce (a taky už se mi stalo, že jsem na honorář za své dílo čekal tři roky a kousek), velice dobře chápu, že na zákazníkovi a jeho libovůli závisíme v konečném důsledku všichni - jak tvůrce, tak dělník od pásu.
A Svěrák by si měl setsakra rychle uvědomit, kdo mu ty jeho paskvily platí a od koho na ně dostává peníze. Taky by se mu mohlo stát, že by napříště točil palci a nikoliv kamerou. :-P
Zkuste cvičně na http://www.fondyeu.eu/ zadat nějaký název známé firmy, anebo třeba vaše město. Budete čučet, kolik soukromých firem dostává dotace v řádu desítek milionů. Na stroje, na auta, na domy. Například.
Nestačil jsem čumět, co všechno skrz EU z daní sponzorujeme.
Osobně se pamatuji, že za svůj život jsem o své vůli shlédl některý film víckrát pouze asi ve 3 případech (něco od Verna, Predátor I, Titanic). Všechny ostatní filmy (řádově stovky či tísíce, evidenci nevedu) jsem viděl pouze jednou (nepočítám situace, kdy něco jde znovu v telce a sám bych si to nezvolil). U hudby je stav jiný, tam si ji pouštím i opakovaně až do doby než mne omrzí a někdy se k ní rád po letech i vrátím. U filmu ne, jen nesmírně výjimečně.
Prosím jen stručné reakce: "mám to stejně" / "mám to výrazně jinak".
Rozhodně nepatřím k těm, kteří si myslí, že jsou autorská práva přežitek a že by si každý měl možnost cokoli stahovat.
Nicméně každý případ je specifický a jak už v diskusi padlo, chce se to ptát jak mohl vůbec nějaký "Kuky" vzniknout. Člověk pak zjistí, že vznikl díky protekci od Svěráka staršího a hlavně díky milionovejm dotacím z daní nás všech. Proč ty peníze nedostal nějaký začínající autor, ale Svěráci - UŽ ZASE?
Pak jsou tu fakta, která uvádí článek o praktické nemožnosti film v digitální podobě získat.
A pak rozšklebený rozeřvaný obličej Svěráka, který by rád dalšího půl milionu - bez práce.
No a pak tu máme např. kauzu BOLKA POLÍVKY, který dostal zase zcela náhodně dotaci 30-40 mega na svůj ranč, ale neplatil dělníkům a tak teď ještě dluží. Rázem se objevuje v TV kde má vlastní show, dávající se reklamy s ním a už se natáčí i druhý díl Kurva hoši.... a hádejte co no ano, ten film stejně jako ty od Svěráků dostane pěkně dotaci :-)
A pak tihle samí lidé s rozeřvanejma drž.ama volaj po spravedlnosti a právu.
Takže buď spravedlnost a právo jaksi celkově a pro všechny, nebo alespoň mít trochu soudnosti a nežalovat se o pulmilionové částky s nějakejma třetiřadejma warezákama.
Jo, dělník od pasu. Vůbec netušíš, o čem mluvíš. Živím se jako projektant a tvrdím tohle: významný podíl na obchodu s hotovým dílem má zákazník. Navíc ti řeknu, že kdybych se ke svým potenciálním zákazníkům choval stejně "sebevědomě" jako filmoví průmysl, už dávno bych skončil jako žebrák a bezdomovec. Já potřebuju své dílo prodat, ne si je naložit do octa, obklíčit neprůstřelným DRM a nabízet za absurdní ceny. Proto se musím se zákazníkem domluvit - on chce můj projekt a JÁ CHCI jeho PENÍZE. Jinak to nefunguje. Kdo tvoří se státní dotací, ten to opravdu nikdy nepochopí.
Si říkám proč se točí naprosto neuvěřitelné množství filmů naprosto o ničem, která ani většinu lidí nezajímá... jsme doma, zaplatí to dotace a filmaři se mají dobře. Samozřejmě je to totiž jako jinde - rozpočet filmu je maximálně nadsazený, udělá se na to s.r.o. a peníze se točí na příslušné účty. No a jako vedlejšák máme teda nějakej ten odpad, pardon český film.
Právě, že předpokládáte špatně, neměl byste. Nesmíte. Byť je pravda, že ty poplatky-výpalně je další absurdita numero uno.
Za mě ideální stav: jít po share-serverech, uploaderech a klidně i downloaderech, zato však zrušit tyto různé poplatky jako při nákupů paměťových nosičů, ale i OSA atd.
Prostě ať platí máš na to - OK, nemáš - smůla. Ne krást za bílého dne.
Přečti si autorský zákon, § 30, a neplácej nesmysly o "nesmíte". Výpalné je tu právě pro využívání na osobní potřebu, bez dalšího šíření. Problém je samozřejmě s morálkou využívání něčeho, co bylo dáno na daný server často jistě protiprávně. Ale opět jsme u výpalného, kdy člověk ho platí, i když na KOPIE SVÝCH VLASTNÍCH DĚL NEBO KOPIE PRO VLASTNÍ POTŘEBU ZCELA LEGÁLNĚ ZAKOUPENÝCH PROGRAMŮ má morální i faktické právo tak jako tak, takže by jinak platil zcela za nic.
Toto dilema řeší spousta lidí ostatně jenom tak, že LEGÁLNĚ, ZDŮRAZŇUJI LEGÁLNĚ!, si pro osoboní potřebu stáhne jen opravdu to, co jinde prostě není k dispozici nijak, případně je to desítky let staré, a mnozí autoři si za to můžou leda sami svým taktéž jistě nemorálním lobbysmem ohledně nejdřív 50 let, pak 70 let (§ 27, změněný v roce 2000), a byly tu snahy už i na 99 let.
Jo, a Upeč třeba zeď.
Jiste? Nejaky zdroj?
Ja mam jeden kde se tvrdi, ze z tech 40M zadotoval stat (z onoho fondu) 10M primo ... a otazka je, kolik dalsich $ prislo neprimo. Takze nekecejte z hladu a najdete si to, zas tak tezky to neni.
I kdyby to bylo "jen" tech 10M tak je to 1/4. A pokud se na tom navic podilela trebas CT, tak to klido muze dohromady dat 1/2 i vic. Takze sverakovi leda prokopnout rit.
Na toto netreba stihacek za miliarty, to zaprve, a zadruhe, pokud nekdo bude chtit na elektrarnu, ale lepe na chemicku zautocit ze vzduchu, tak ty stihacky nestihnou ani odstartovat.
Racej se poinformovat, jak vypadaj bezletovy zony, od hranice zcela legalniho letu, je to k zasahu zasobniku s chlorem tak 30s max.
Problem je predevsim tom, ze se nikdo neni ochoten registrovat na 168 webech u 140 vydavatelu a resit 167 aplikaci ... aby si moh jednou za mesic koupit jeden film.
Z pohledu zakaznika ocekavam, ze at uz prijdu kamkoli, tak stejne jako v kazdym krame koupim rohlik a housku, tak ze v kazdym filmshopu kopim trebas avatara.
Warez mi pak z tohodle pohledu poskytuje radove lepsi support (a jako bonus jeste zdarma). Prijdu na tpb, nahodim vyhledavac ... a (v 99%)najdu presne to co chci. Nemusim oblejzat bambilion webu.
Je to sice mimo tema, ale pro zajimavost pristup jinych zemi. Nedavno umistila polska a ruska studia stare filmy na YouTube. Najdete tam slavne filmy Tarkovskeho, Rjazanova, Kieslowskeho, Wajdy ...
http://www.youtube.com/user/StudioFilmoweKADR
http://www.youtube.com/user/mosfilm
U i nas bylo natoceno plno zajimavych filmu, ktere se vysilaji maximalne jednou za 15 let na CT v sobotu v poledne nebo promitaji v prazskem Ponrepu. Vydavat je na DVD nosicich asi nema smysl, i kdyz napriklad tituly v Levnych knihach jsou mnohdy vyprodane. Pujde nekdy neco podobneho i v CR ? Nebo budou neustale legalne nedostupne ?
Vůbec nemá smysl se tu nad tím nějak bavit. Filmový tvůrci tady neustále fňukají, že jim na ty jejich ptákoviny nikdo nechodí do kina. A pak jim to navíc všichni piráti.
Občas je tu slyšet i stesk, že to někdo někam někde dá možnost si koupit digitálně, ale nikdo to stejně nekupuje... Jak by si to mohl někdo koupit když o tom prakticky nikdo neví???
Co uživatel chce je jedno místo, kde bude pořádný katalog filmů. Ne si to hledat na nějakých obskurních stránkách autorů o kterých neví.
Ale ne, nejsou schopni se v asociaci domluvit a vytvořit si nějakou centrální databázi českých filmů. Nejsou a především nechtějí se domluvit s velkým úložištěm ala ulozto, aby jim za (dejme tomu) 50kč prodával filmy v HD kvalitě (sám tak bude mít max zájem mazat pirátské kopie).
Mluví se tu, že Češi nejsou za digitální obsah ochotní platit. Jde to zatraceně těžce, když tu ty možnosti nejsou. Zvyknout si na to, že je to něco normálního taky chvilku trvá a je třeba se snažit.
A i přes ono neustálé fňukání jediná reakce na realitu 21. století jsou žaloby. Už mě to fakt nebaví a už si nehodlám brát servítky - ať si klidně zkrachují. Stejně jako dinosauři, kteří nezvládli evoluci na ptáky.
Tak to si to radši stáhnu na Ulož.to a přehraju v oblíbeném přehrávači na libovolném stroji, který je dostatečně výkonný na bezproblémové přehrání videa. Pokud chtějí 60 Kč, ať na začátku filmu zobrazí číslo účtu.
Je mi líto, ale dokud se prodejce snaží legálnímu stažení házet klacky pod nohy, jaksi nevidím motivaci mu vyhovět.
Tak to je perla - zákazník vždy udává pravidla a rozhoduje o úspěchu či neúspěchu... že jsi to ty a Svěrák nepochopil, se nedivím, když si to Svěrák přepere přes dotaci, tak co by se snažil.. někdy by tady ti různí "umělci" a jim podobní měli jít makat do soukromého sektoru, jednat se zákazníky - zkus říct zákazníkovi, že na něj se.eš uvidíš kde budeš za chvíli...
Na tom nic není, takhle přece funguje tržní ekonomika. Ti silnější si nechají dávat od slabších dotace a pak s nimi soutěží... A pokud i přesto vytvoří ztrátu, jsou způsoby, jak tuto ztrátu socializovat. Viz banky. Nelíbí se vám to? Tak to vás rychle označí za příznivce komunistů.
Zrovna ted maji spratelena Aero kina akci "Pražské filmové léto", kde je jednotne vstupne 40 Kc. Za kvalitni Cinealta 4K projekci a bez smradu z popcornu jednoznacne bezkonkurencni cena. Podobna akce byva v prosinci kde nektere projekce jsou zcela vyprodane.
Sice nechapu ze se vyplati mit cely rok odhadem prumerne 20 divaku za 110 Kc misto 100 divaku za 40 Kc (+ utrata na baru), ale to se ve "specificke" CR stava. Hlavne nesmi klesnout cena.
Právě, že předpokládáte špatně, neměl byste. Nesmíte. Byť je pravda, že ty poplatky-výpalně je další absurdita numero uno.
Může, chce-li, protože mu to autorský zákon dovoluje. Že vy si myslíte že by neměl, je irelevantní.
Ne krást za bílého dne.
Lež! Český zákon nezná slovo krádež v souvislosti s neoprávněným užitím autorských děl a softwaru. Takže ať to zneužije kdokoli, jakkoli (i když za to půjde do vězení a dostane pokutu 2 miliardy) - není to krádež.
Ne není to stejné, už jenom proto, že český zákon nezná slovo krádež v souvislosti s neoprávněným užitím autorského díla a softwaru. A za druhé - je to stejné jako když si to nahrajete z televize, nebo (hudbu) z rádia.
A ano, nahrání a nabídnutí ke stažení je to co český zákon nazývá nelegálním nakládáním.
Nevím teda, které dva nestudentské filmy myslíte, ale já jsem napočítal taky dva. A byly to filmy, které napsal táta ještě v době, kdy syn nebyl tak namyšlený, aby mu scénáře vracel k desetinásobnému přepsání.
Od té doby, co je mladší Svěrák chytřejší starého, stojí jeho dílo za starou bačkoru.
Už zrušili výpalné (pardon - poplatky), které jsou skryté v každém záznamovém médiu a odvádí se státu? Ne? Tak předpokládám, že pro vlastní potřebu si ten film stáhnout mohu. Pokud mne stát apriori považuje za piráta a vybírá si za to ode mne desátek, nebudu přece platit dvakrát.
Nezlobte se na mě, ale mít postavený byznys na krádežích je prostě prasárna. A zjevně se tomuhle byznysu daří, neboť pořád vznikají nové a nové share-servery. Za běžné uložení souboru (škola, práce) vám nikdo platit nebude.
Když si chcete poslat věci do školy, použijete mail, facebook, leteckaposta.cz.... uloz.to, sharerapid, edisk atd žijí z warezu.
Připomínky:
soud nerozhodoval na základě autorských práv, ale na základě práv majetkových.
Autorská práva se dělá na majetková a osobnostní. Všude, kde jde o peníze se jedná o majetková.
Ještě zajímavější na tom všem je, že soud Share-rapid.cz odsoudil za to, že Kuky nabízeli i přesto, že byli upozornění na jeho výskyt. Což je dost nepochopitelné, protože tím padá jakákoliv ochrana před „obsahem vytvářeným uživateli“.
Co je na tom zajímavé, když odstranění obsahu na výzvu dnes funguje všude možně - ulozto, youtube. Pokud někdo výzvu majitele práv ignoruje, pak má problém.
Třináct filmů, z toho čtyři studentské. Uznávám, že je to víc, než kolik kdy natočí kdo z nás přítomných, ale kvantita není u režiséra právě směrodatné hodnotící hledisko. Daleko důležitější je, že z těch třinácti stojí za vidění čtyři (z toho dva studentské a dva, na kterých mu pomáhal táta). Ty ostatní vůbec nemusely být natočeny, a nebýt veřejných peněz, vůbec by natočeny nebyly. Nedělám si iluze, že by se Svěrák jako režisér v budoucnu zlepšil, protože jeho tvorba má spíše klesající tendenci (jinými slovy, čím starší je, tím slabší - a dražší - filmy z něj padají).
Jistě, po jeho filmech bude vždycky poptávka. Ale to je po filmech od Trošky nebo Poledňákové taky, ne?
Nase jaderne elektrarny jsou projektovane tak aby bez problemu ustaly havarii velkeho dopravniho letadla. Komancska paranoia se vyplatila.
O stihacce jako asistenci vyjma uplne ztrate komunikace jsem fakt jeste neslysel.
To by ale musely vypadnout obe dve(tri) vysilacky, opakovac radaru + nekdy je tam jeste dalsi nezavisly komunikacni system. Navigacni systemy mas u velkych letadel aspon tri druhy aspon ADF/VOR/GPS/kompas a minimalni set pristroju funguje i po vypadku napajeni.
Spatne uzavrene dvere nakladoveho prostoru maji kontrolovat kontrolky. Pochybuju ze pilot stihacky pozna detaily okraju dveri. Nez se zkontaktuje vyrobce dveri, posle fotka a lidi to proberou dvere mohou uz davno ulitnout. Vzdy plati ze pri vaznejsim podezreni se radeji opatrne pristane a vse proveri. To i za cenu krouzeni / vypusteni paliva. Je to levnejsi nez platit vojakum.
Stihacky jsou taky buzerativnim nastrojem zelenych gum ze ktereho plynou tucne pokuty aeroklubum. Odtud penez se preleva od letadelek do chleva...
A za jak dlouho si myslis stihne stihacka zareagovat? Jak je ta nase republika velka? Jak pomuze stihacka balonakovi nebo plachtari? To ma jako vedle balonu srovnat rychlost, zablikat a naznacit pristani? Jinak zdravej?
Necum tak na ty americky filmy...
a) že vám "škytne" upc ještě neznamená, že ztratíte relaci, a jste bez filmu. Navíc v těch 60 Kč není jediné přehrání...
b) porovnáváte neporovnatelné: 60 kč - podpoříte aktivitu tvůrců, legální,...; uloz.to - podpoříte lidi, co se bez hany rozhodli vydělávat na krádežích, tvůrci z toho nemají nic, kradete,...
Kuky za 490 Kč na Blu-ray - viz http://obchod.sverak.cz/shop_detail.php?id=83&off=0&f_section=14. Zjišťovat není co. komentuji realitu.
Jinak tady vůbec nejde o Svěráka konkrétně. To že dostal nějaké Rapid-share? Jenom dobře, ale přesně jak komentuji, nechápu že byli tak blbí. Proč stále nedostali Ulož.to?
Mezník to samozřejmě není, to bychom museli mít jiný právní systém. Musel by fungovat rychleji než dva roky (a déle).
A když už trollit, tak prosím fakta. To s tím tvrzením že blu-ray není za 490 se hodně nepovedlo. A jinak tohle je komentář, takže obsahuje jasně daný názor autora komentáře, není to zpráva.
Na koncert me taky pusti jen jednou a stezuju si na hudbu? Ne, protoze tu maji v porovnani s filmem vyresenou daleko lip. A ano i hudbe na internetu porad chybi radny kus cesty - regionalni omezeni jsou zlo.
Kdyz se zamerim na itunes(protoze jiny filmovy obchod u nas neznam), tak koupim si hudbu a dostanu +/- to, co bych dostal koupi stejneho CD v obchode. Ted k filmum, koupim si film a dostanu orezany obsah toho, co bych si koupil na DVD pri relativne stejne cene a mnohem vyssi, kdyz vemu filmy z trafiky za 50. Kde je vyber zvukovych stop(ja se podivam v originale, pritelkyne cesky a ne, nehodlam kupovat film 2x), kde je vyber titulku apod.
Pro jednoho je 5 zhlednuti az moc, pro druheho zatracene malo. A nemluvim jen o dokumentech (napr Home bych mohl videt jednou rocne), ale o filmech na internetu obecne.
no přeci protože podporoval Schwarzenberga v prezidenstké volbě, protože podepsal antichartu za komunistů a natočil protisovětský film po převratu a projistotu agitoval i za vstup do teroristické organizace NATO, aby bylo vidět, že kabát otočil pořádně... prostě protože je spolehlivě ohnutý vždy správným směrem...
Jo, tohle je dalsi problem koupene tvorby. Koupil jsem si par her a ted kdyz jedu na tejden pryc a chtel bych si to zahrat tak s tim musim pocitat a vzit sebou DVD. Kdo to slohnul tak nemusi.
Co si pamatuju tak u DVD filmu to bylo podobne. Proc se platicimu zakaznikovi hazi klacky pod nohy, to proste nepochopim.
Stihacky zajistuji bezpecnost jadernych elektraren, plynaren atd. pokud nejaky hejhula z leteckeho klubu ztrati orientaci a leti kam nema. Dale se hojne vyuzivaji jako asistence komercnim letadlum pokud vypadne navigace, vysilacka, zaletej to obhlidnout pripadne dovest na letiste. kdyz ma pilot podezreni ze se spatne nekde zavrely dvere nakladoveho prostoru, opravdu nema 2h casu nez k nemu doleti praskovaci cmelak rict mu ze tam ma diru.
Holt vsichni vsemu rozumi. Pravdou vsak je ze fotbalovy klub a jine blbinky jsou nadstandart.
Piráti byli jsou a budou. A vždy budou školáci kteří si film někde stáhnou, a vždycky se najde místo kde ho najdou. Z těch školáků ale vyrostou lidi kteří půjdou do práce, a někteří už nebudou řešit 9 dolarů které zaplatí za stáhnutí filmu. Musí mít ale možnost si film legálně stáhnout. A pochopitelně nesmí být částka přemrštěná pro daný trh. Čech bude ochoten investovat jinou cenu za film než třeba němec.
Nicmene onen obsah rozhodne neni jen ten "warez".
Koukat na filmy, poslouchat muziku a hrat hry muzete i na placenych systemech.
Z pohledu ISP by bylo nejlepsi, kdyby uzivatele platili za obsah, ktery jim ISP nabidne treba pres IPTV.
Je samozrejme mozne, ze jsem byl za svych 20+ let v ISP byznysu vsemi subjekty umyslne klaman :-)
Jinak dneska uz hraje o dost vetsi roli posledni mile a agregacni linky.
Nejde o komunisty, jde spise o problem monopol versus otevreny trh. V monopolnim prostredi statni (i soukrome) monopoly docela budovaly, protoze si mohly byt jisty, ze maji pod kontrolou marze na dlouho dopredu. V dnesni dobe, kdy nevedi dne ani hodiny, kdy jim nejaky uredni moula v Bruselu nebo narodnim state naridi snizit ceny za pristup k siti o XY (za XY dosadte libovolne cislo) procent, se jim do toho moc nechce.
Nejde o VDSL, jde o ten vykop. Investor se musi s nejakym telekomem domluvit nejlepe jeste pred zapocetim stavby, je to by stalo investora namahu a mozna i nejake penize. No a obcanum je to jedno, vesele kupuji levne byty a pak drzkujou.
Jiste existuje milion veci, ktere muzeme telekomum vycitat, ale zrovna v tomhle pripade ma maslo na hlave stat. Vzdycky me oko zvlhne, kdyz si ctu o tom, jak stat chce podporovat vzdelanost a Internet (driv v tom byli preborniky socani, v dnesni dobe uz skoro kdokoliv), ale ze by dali do norem, ze barak nelze zkolaudovat, pokud do nej nevede telco pripojka, to je prilis velky problem (prestoze vodu a elektriku tam mit musite). Bohuzel takovy paragraf je obtizne "dojitelny", takze se neda predpokladat, ze bude brzy.
Osobně absolutně nechápu, jak může někdo kritizovat dokonce i Svěráka staršího. Nezlobte se, ale to je jakoby Amíci kritizovali Woodyho Allena a Italové Felliniho. I ve světovém měřítku existuje jen málo autorů, kteří na za svůj život vyprodukovali tolik kvalitních scénářů(a těch nepovedených je v jeho případě opravdu málo). Vám se možná jeho filmy nelíbí, ale uvědomte si, že polovina národa zná hlášky z jeho filmů nazpaměť-tak nevím, tak má asi polovina národa ráda sračky, ale vy jediný máte vytříbený vkus. Tak když už ani takto oblíbený tvůrce si nezaslouží podporu k tvorbě nového filmu, tak už nevím kdo. Holt, každý to má jinak, mě mrzí, že moje peníze jdou na různé tunely, ale že jdou Svěrákům, tak to mě vážně nemrzí.
ČT platíte a tam můžete koukat na její program. Že ČT nemůže mít jiné příjmy než konc. poplatky je logické, protože jiné podnikání (reklamu) nemůže mít.
Pokud si myslíte, že ČT patří všem, tak mám pro vás novinku - nepatří. Když se vyznáte na webu ČT jistě si najdete příslušný zákon.
Ono je ostatně dost zajímavé, jak dokážeme považovat copyright za samozřejmost, ačkoli je to věc posledních asi 150 let. Velmi doporučuji k přečtení Michele Boldrin, David K. Levine: Against Intellectual Monopoly na http://levine.sscnet.ucla.edu/general/intellectual/againstfinal.htm
O tom se mi nepovedlo nic najit, jen tohle
http://online.wsj.com/article/SB10001424052748703992704576307440339280056.html
Vzhledem k tomu ze ale nabizi nektere filmy i na svem webu je to otazka. Chapu ze podobnou cestou jit v CR nelze, je nutne nechat shnit vetsinu kopii v archivu NFA (a uz vubec je nepujcovat k promitani !), protoze v CR zkratka musime jit vzdy nejakou jinou cestou.
Proč bych ho nemohl kritisovat? Filmy většinou umí, ale z morálně-volních vlastností mu zbyly jen ty volní. Takový pokrytec. Stačí se podívat tady:
http://jdem.cz/3egp9
já tam toho Kukyho před Kukym pořád vidím.
A není to tak, že náš autorský zákon stáhnutí filmu dovoluje? Samozřejmě nelegální je to umístění, nabízení, ale stahování je v pořádku.
Vždyť proto si autorské svazy vymohly "výpalné" za média. IMO je to docela rozumná dohoda, oni mají své prachy jisté a uživatelé se nemusí obávat postihů za stahování.
Cože???
Český soudce soudil americkou akciovku??!
Nevím, zda akciovka Share-rapid opravdu ignorovala Svěrákovy důkazy o tom, že on držitelem autorských práv... pokud ano, tak je to nepřekonatelná blbost z její strany.
Pokud ovšem nikoliv, pak je to stejná blbost soudce i hanebné rozhodnutí.
Ovšem z výpisu vyplývá, že ta akciovka je již zrušena. Byla zrušena již před více než 2 lety, protože nezaplatila poplatky za povolení k podnikání. Pouze za obnovení podnikání by musela zaplatit 1800 $ (USD).
A navíc dle povolení k podnikaní neměla dosahovat ani 2/3 průměrné mzdy v Nevadě (za rok je to v přepočtu po zaokrouhlení na celá € – dle údajů za poslední čtvrtrok minulého roka – 23532 €). Svěrák od ní vysoudil (opět po zaokrouhlení na celá €) 20556 €.
Čili je velice pochybné, zda z ní vůbec něco vytluče... a zda posléze nebude muset zaplatit i soudní výlohy. A to proto, že byl takový hlupák, že zažaloval akciovku, která již nepodnikala (za předpokladu, že se soudil právě 2 roky). A i když šla k šípku až po podání žaloby, vyjde ho to nastejno.
Možná nakonec dostane všech 75000 bezcenných akcií.
Ovšem je zde ještě jedna možnost možnost – a sice že Svěrák zažaloval Jaroslava Urbana přímo – majitele domény jakožto odpovědnou osobu.
V tom případě by z něj opravdu mohl něco vytlouct... A to už je nebetyčná blbost Jaroslava Urbana, že si tu doménu (a vlastně i tu americkou) nechal registrovat na sebe.
Nevím ovšem, jak zněla žaloba... protože zažalovat internetovou stránku ani internetové sídlo (natožpak rozcestník = "portál") prostě nelze.
(Omlouvám se za ta €, ale přepisoval jsem to ze slovenštiny a nechtělo se mi to již přepočítávat.)
Když odejdeš od auta a necháš klíčky v zapalování, budeš mít dost smůlu: každá pojišťovna tě pošle s náhradou škody ...k šípku se zdůvodněním, že jsi auto nezabezpečil před neoprávněným použitím. A ten číman, co ti s autem odjede, s toho vyvázne s neoprávněným používáním cizí věci místo krádeže.
Zavest kabel do vetsich novostaveb se plusminus vyplati, pokud je spoluprace developera.
Pokud se nepletu, tak v USA se do pokladani optik nijak zvlast nehrnou. Podobne v SRN myslim DT ten svuj projekt nenastartoval (rad budu presvedcen o opaku). Ve Francii maji diky zkrachovalemu projektu, ktery pokladal optiku, docela levne volani (Free to krachu ten projekt koupil - AFAIK). Par mych japonskych kamaradu si "stezovalo" na pomale zavadeni optiky v Japonsku. V Koreji maji tusim nejakou statni garanci ...
Jenze pokud mate spolecny vykop s dalsimi telky ke koncovemu uzivateli, tak je vam to k nicemu.
Problem s kanalizaci je ten, ze kanalizace neni open access, je to jeden monopolni provozovatel. Stejne tak s elektrinou, vodou ... Bohuzel telecomy svoji tupou cinnosti zpusobily masivni deregulaci (protitlak uzivatelu je zazdil), takze ted se nikomu nevyplati pokladat nove site.
Kuky je ostuda filmariny. Kazdy, kdo si mysli, ze je to animacne zpracovany na dobre urovni, tak toho musim zklamat a je spousta lepsich zahranicnich(zejmena tech britskych) animaci a ceska produkce jim nesaha ani po kotniky. Nebyt tohohle clanku, tak by si nikdo na Kukyho doted nevzpomnel, protoze scenar je tak dusevne povyseny az je hloupy, dej je prazdny, postavy nejsou tak dobre, aby to vse zachranily a vedeny monolog je ze vseho nejhorsi, monotonni a predurcuje, ze u tohohle filmu se nebudou bavit deti, kteri nechapou podstatu scenare a pak ani dospely, protoze pro ne neni zazivne to ostatni.
Jediny, co je na tomhle filmu dobre zpracovane je prace osvetlovace.
Podle meho tento film je skoro prumerny a zneuzil neci nemoci ke svemu prospechu asi tak jako lidi, co posilaji na facebooku svym znamym obrazky postizenych lidi, aby jim facebook k necemu prispel a ostatni na to klikaji.
Zasadni myslenka tohoto komentu je ta, ze s nekterymi filmy by filmari nemeli ani vubec prichazet na net.
Po shlednuti jsem dospel k nazoru, ze by se cesti filmari meli vratit k vecernicku a vymyslet neco noveho podle toho, co jim kdysi drive slo a neopicit se za kazdou cenu po ostatnich, protoze na to stejne nemaji. A to se netyka jen kukyho, ale vetsiny filmu v posledni dobe.
Protoze je to o pristupu ... ted sem si vzpomel ze chci videt film XYZ ... mam bezet do mesta (v nedeli?) a obihat (z 90% zavrene) trafiky? Ja chci kliknout a mit. Tuhle sluzbu mam ... k dizpozici v podobe tpb a spol. Proc bych to mel delat jinak? Navic konam zcela v souladu se zakonem - mam na to pravo.
=> mel by to byt predevsim autor kdo se bude plazit v prachu pred zakazniky a bude je !prosit! a nabizet jim, a dekovat ... a ne si jeste votvirat hubu a mluvit o zlodejich. Kdybych ja svyho zakaznika nazval zlodejem, tak uz od nej neuvidim ani korunu.
Sem zvedav, co by kdo rek na to, kdyby prisel do kramu, vzal si tam 10rohliku a prodavac mu rek, ze je peknej zlodej, kdyz mu nechce dat 10Kc/ks.
Mozna vas to prekvapi, ale zivotni naroky Kima DotComa, i kdyz nebyly male, jiste nedosahovaly ani o rad mensich potreb enternatinemnt prumyslu.
Zda jsou hosi z ulozto socialni pripady netusim. Nicmene jejich chovani na trhu s konektivitou nesvedci o tom, ze by meli na rozhazovani. Navic, i kdyby kazdy z nich mel lambo, tak to bohuzel filmovemu prumyslu fakt nestaci. A pokud vim, tak tryskac (i kdyby nejakou socialnejsi variantu), nemaji.
Já vím, že z toho autor něco má, proto taky ta věta v závorce. Nešlo mi o absolutní čísla, ale o to, že princip je velmi podobý oněm sdílecím serverům. V obou případech jde šíření cízích děl za poplatek (v případě rs, jinde se platí reklamou), který není přímo spajt s půjčovanými díly (je jedno kolik si toho v knihovně půjčím, platím stejně). Jen v jednom případě je posvěcené (a asi i podporované) státem (obcí, apod.) a v druhém je stát (soud) považuje za zloděje. Pravda oni nic původnímu autorovi neplatí, v tom je jasný rozdíl a nedostatek, ale vezememe-li metodiku výpočtu ztrát používanou držiteli práv na filmové piráty a požijeme-li ji na knihony, tak ty ztráty budou nemalé. U pirátské verze bývá taky někde na začátku zaplacená kopie. Ano uznávám, je trochu přehnané srovnání, ale pravidla, která by chtěly filmové společnosti taktéž (ne-li víc). A hlavně - ty knihovny byly v mém příspěvku spíš popíchnutí nakonec, ne hlavní pointa:)
protože filmy už dávno nesbírám (zaprvé nemám čas na ně koukat, zadruhé většina z nich stojí za starou belu a nevidím důvod si jimi zadělávat disky). V kině jsem na Kukym taky nebyl a DVD bych si už vůbec nekoupil (leda za cenu cca do 50 Kč, aby mi pak nebylo líto disk vyhodit - nechci to doma skladovat). Ovšem kdyby bylo možné si odněkud stáhnou za 50 Kč film na podívání, klidně bych se někdy večer podíval, nikdo mě však nedonutí se někam registrovat, atp., za to mi žádný Kuky nestojí (ale abych mu nekřivdil, ani žádný jiný film - ale to je možná tím, že mám silný pocit, že dobré filmy už byly natočeny a ty dnešní jsou ztrátou času, který je lépe věnovat třeba knihám -a ty si poctivě kupuju, i ty elektronické)...
Z trochou absurdního humoru je možné tvrdit, že Share-rapid.cz byl vlastně výhradním tuzemským digitálním distributorem Kukyho.
Diváci svůj film stáhli, filmový průmysl své peníze dostal.
Je to vlastně funkční byznys model: „Piráti“ zajistí on-line distribuci lépe, než to dokážou filmová studia, a z předplatného pak vyplatí tantiémy. Akorát se těm tantiémům neříká tantiémy, ale odškodné. Všichni jsou vlastně spokojeni.
Tedy byli. Majitel práv se totiž se Share-rapid.cz nedohodl na další spolupráci.
Měl jsem osobní velmi negativní zkušenost s f. SHARE-RAPID.CZ --- pozor: JSOU TO ŠMEJDI S VELKÝM "Š" a mega-zloději s vekým "Z" !!! Takže plně p.Svěrákovi rozumím a jeho odvahy (a ztáty času, energie, peněz, naivity a důvěry v právní systém a soudnictví) si vážím.
Bohužel však od zlodějů SHARE-RAPID.CZ neuvidí ani korunu!!! Jsou tam "bílí koně", na nějž je uvalená exekuce. Ale bílí koně jsou bez majetku k zabavení = právní systém z nich nevůže ani korunu!!! Pan Svěrák má v ruce jen papírové rozhodnutí soudu. Skutečnost je taková, že f. SHARE-RAPID "zlodějské aktivity/podnikání" provozuje dál - pod doménou SUPERBSHARE.CZ. Dokonce deklaruje, že "Obsah nahraných souborů není našimi zaměstnanci kontrolován – považujeme jej za důvěrný." Takže jim je úplně jedno, kdo co nahraje ani na to nemíní reagovat!!! Jedou si svůj zlodějský byznys!!!
oprava: Skutečnost je taková, že f. SHARE-RAPID "zlodějské aktivity/podnikání" provozuje dál - pod doménou MEGARAPID.CZ !!!
Navíc: stránky této domény jsou NAKAŽENÉ, což si můžete ověřit na adrese: https://www.virustotal.com/cs/url/2ffe282b280b3d6b970933a277128dd890b6980873a666acb0e87c507500a1fb/analysis/1432287728/
1) necht pak nebreci, ze o ty jeho slataniny nikdo nestoji
2) omyl vazeny, kdokoli si cokoli stahne, cini tak zcela legalne, v souladu se zakonem. Takze nic nekrade, a kdo neco takovyho tvrdi je neuveritelny blb.
Jestli tu nekdo krade, tak tzv "umelci", kteri si za kazdy howno nechaj platit 10x. Takova mensi firma, (ktera si pro zajimavost na sva media rozhodne nemuze pro vlastni porebu ukladat cizi dila) zaplati rok co rok nekolik desitek tisic jen za "autorske" poplatky. A pak kdo tu krade.
V případě Šmejdů se ale opět dostáváme k tomu, kolik "pirátů" vlastně ví, kde se dá film stáhnout z místa, které je "posvěcené autory". Já se o tom dozvěděl až z Vašeho příspěvku. Národ chce "chléb a hry". Chleba se dá koupit v samoobsluze, filmy ale většina lidí neví, kde brát (aby z toho autor taky něco měl). Distribuce přes DVD/Blu-Ray je již dnes na úrovni uzavření filmu do trezoru, když se chci podívat na film, tak hned, nechci čekat 3 dny, až mi přijde placka. Nebráním piráctví, naopak mě švou povalečské příspěvky na FB, kde si lidé dávají tipy na filmy, které si v rámci flákání před počítačem pouští (obvykle 3 "jentak na odpolko", pak má mladá generace k něčemu vypadat). Nicméně těžko mohu proklínat tmu, pokud jsem svíčku buď nezažehl, nebo skomírá někde v rohu, kde o ní nikdo neví.
Coz samozrejme neni pravda, protoze autorsky zakon vyslovene rika, ze za kopie porizene dle tohoto zakona se nepovazuji takove, ktere vznikaji samovolne - za pouziti technickych prostredku (trebas i na dratech cestou).
Navic zakon nelze porusit neumyslne => nekdo by musel zcela zjevne chtit to dilo zverejnovat a sirit, coz na torrentu nedela - tam je naopak zcela zjevne zajmem vsech krom uvodniho seeda dilo ziskat pro osobni potrebu.
Pořád je to levnější, než jít do kina, tam se za 60 korun nedostanete a takovou cenu možná budete mít v nějakým art kině na reprízu nějaké pecky ze šedesátých let pro jednu osobu. Aerovod je chvályhodná aktivita a tam, kde to práva umožňují, si můžete film i stáhnout, například skvělé Headhunters ve slušném rozlišení.
"... hlavně díky milionovejm dotacím z daní nás všech"
Mozna by bylo dobre se informovat na zpusob, jakym prichazeji penize do fondu kinematografie. Prekvapive to z dani nejde ... Ale co bychom se zatezovali nudnymi fakty, ze?
A souvislost s Polivkovym krachem patrne spociva v tom, ze je to take umelec a take ho nemate rad.
Když se mi nelíbí názor, označím ho za trolla. Super postup.
Stačilo by si uvědomit, že autor/majitel/dovozce nemůže veřejně prodávat produkt za levnou cenu, jednoduše proto, že je primárně dodavatel pro další sítě a až tam se s cenou manipuluje. Stačilo by základní vzdělání v ekonomice, nebo aspoň zkušenost s problematikou.
Největší zisky má z obchodních sítí (bontonlant/tesco/...) a prodejců - a tam už pak taky je pochopitelně taky jiná cena.
Ale jak říkám, primárně udělat ze Svěráka nechopného blbce. Aspoň se na lupě zvýší čtenost a očividně i odměna autorovi :)
Blesk hadra. Zatajení informací, mystifikace a pomluvy. A když někdo něco řekne, tak je to trolling.
A přesto i BFU ví, že když si stáhne nejnovější filmový hit odkudkoliv, tak s tím na 99% skutečný vlastník práv nesouhlasí. A pokud tahá cokoliv z uložto, nebo torrentem ví to stejně dobře.
Zvláště když je jeho postup takovýhle:
- zkusí to koupit
- hmm, stojí to 499, to je moc
- stáhne to torrentem,
- a hájí se, já nic, já nevím, já jen BFU
Nevinný jak lilium - kecy prdy beďary
Jiste, pravni formalismus (mor ceskych soudu) v praxi. Clovek, ktery prokazatelne kradl a prokazatelne se na tom snazil obohatit je nevinny. Pokud si vytvarim kopii "pro vlastni potrebu" tak na zdroji vubec ale vubec nezalezi.
Tohle musi byt drive nebo pozdeji v autorske zakone upraveno aby si to lini a prizdisracti soudci nemohli takto idiotsky vykladat.
Ale to je jeho věc. Zákazník-konzument není ten, kdo by měl udávat pravidla.
Dá to na internet - kup si to, nechce to dát na internet - smůla. Měl jsi jít do kina, kouknout na TV, kde to bylo...
Viz Red, chbí mi v článku, proč to na netu neprodávají, ale to by nebyl Dočekal alias lovec senzací.
No hlavně vy děláte ze Svěráka losera za zenitem, kterej už je odvařenej, ale přestože nyní má tvůrčí pauzu, má za sebou hodně filmů, navíc taky produkuje, co vím. Takže ať se vám to líbí, nebo ne, po Svěrákovi poptávka stále je a bude i když ho tady int.piráti na Lupě slavně odsoudí.
Dříve ta svoloč co se nazývá "umělci" táhla hladová od města k městu a peníze vybírali až během představení. Když se to lidem nelíbilo, naházeli na ně shnilá rajčata a ještě jim naložili bičem přes záda. Navrhuji vrátit to do starých kolejích.
A Svěráci - to je fenomén české předposranosti, servility k mocným a nejvvyšší míry vychcanosti. S radostí bych nějaké jejich představení ve strém duchu navštívil a "ohodnotil" :)
Debil jako ty zjevne vubec netusi, ze JETE platime z dani ... pro tvoji imbecilni osobu je asi zcela mino informace, ze stat/vlada !GARANTUJE! vykupni cenu elektriny z ty elektrarny ... a MUSI ji vykupovat vsechnu, i kdyby nebyla nikde potreba a poustela se proste do zeme.
A prave proto tu mame elektricnu temer nejdrazsi v evrope, presto, ze ji vyvazime za mnohem mene, nez za kolik se tu prodava koncakum.
Vubec nemluve o tom, ze CEZ neodvede na danich/dividendach to, co se do toho vrazi.
CT si platim => vsechno co patri CT patri automaticky i me(a vsem ostatnim koncesionarum). Tecka. Ze CT nevi co z penezma je videt na tom, ze provozuje uz tusim 6 kanalu a chtej jeste dalsi ...
Mimochodem, racej se podivat, kolik % prijmu delaj vsechny ostatni prijmy, krom koncesionarskych poplatku - je to na webu, takze trochu prace... ze. Jestli je to % tak prehanim.
Zavrete me, vymluvo ...
http://download.nohavica.cz:8080/praha2006/audio/prazska_palena_2006.torrent
1) nevim, kdo je provozovatelem webu (nemam to jak zjistit)
2) nevim, kdo je drzitelem prav (nemam to jak zjistit)
3) netusim, zda s tim drzitel prav souhlasi nebo nesouhlasi - opet to nemam jak a kde zjistit
Podotykam, ze sem muzu dat na naprosto totez i jine odkazy ... ulozto, tpb, ...
BTW: Az tu zacnete pindat, ze mam predpokladat (by default) ze nesouhlasi, tak se predem zeptam ... co sem lezete ... kdyz provozovatel (by default) nesouhlasi aby to tu nekdo cet?
Ze nekdo prodava howno na taliri za 400 neznamena, ze si nemuzu nadelat vlastni, ze ...
Jinak BFU prece taky musi vedet, ze rohliky v marketu sou kradeny - je to na nich prece na prvni pohled videt.
Nehlede na to, ze to je uplne jedno, protoze zakon mluvi zcela jednoznacne, a at uz to taha z ulozto nebo tpb pres torrent, v kazdem pripade je to zcela legalni postup.
Po pravdě řečeno, nikdy mi nebylo docela jasné, kde se bere ten samozřejmý předpoklad, že auto ponechané bez dozoru na veřejném prostranství je jaksi samozřejmě nedotknutelné a podléhá nějaké ochraně. Když takhle postavím na ulici třeba počítač, židli nebo lednici a někdo si je odnese, každý mi řekne "neměl jste to tam nechávat" nebo dokonce "to dá rozum, že když je to na ulici, tak je to vyhozený." Ale když si někdo takhle odnese auto, hned je řev. ;-)
Třeba tady po Praze se všude válí taková spousta vyhozených aut!
Muj pra pra pra pra....... byl Pepa. Vsichni po nem se taky jmenovali Pepa. Ja jsem Pepa. Muj syn je Pepa.
JAK SI MOHL KU....VA SOUSED DOVOLIT DAT KLUKOVI JMENO PEPA??????? Okamzite to davam k soudu a chci autorske poplatky!!
Je v tom snad nejaky rozdil? Kdyz Bartošová v 18 ti neco nažblechtala, aby ji za to platili jeste 70 let po jeji smrti??? Je toto snad normalni?
Vyrobil jsem v praci automobil. Nechci jen jednu vyplatu! To auto bude jezdit 10 az 15 let - chci vyplatu 15 let + 70 let po me smrti!
Bartoska to sice nazpivala v 18ti, ale od te doby uz ani zpivat nemusi - staci na playback "delat ze zpiva" ! A PORAD BERE!!!
Zda se vam to logicke?
Ja jsem se svym otcem zasadil docela dost stromu! V mladi v akci Z apod. Ty stromy dodnes rostou a vyrabeji kyslik - CHCI AUTORSKE POPLATKY!!!!! Mozna prinesou i vic uzitku nez Bartosove žblechty!
A stejne bych vas vsechny zavrel! Bud jste uz stejne neco ukradli, nebo driv nebo pozdej stejne ukradete. Tak na co cekat?
A nejvetsi zlodeji jsou OSA. Z vybrane stokoruny prijde autorovi asi 5 Kc a zbytek ukradnou oni mezi sebou.
A vubec! Proc se autorske poplatky neplati uplne na vsechno? Vzdycky to prece nekdo musel vymyslet! Treba Edison - potme by se i zlodejum spatne kradlo!
Driv DPH taky nebylo. A slo to. Tak az zase bude malo ve statni kase (tam je ale malo furt), tak zavedeme novou dan. Aby to nevypadalo blbe, nebudeme tomu rikat daň ale AUTORSKE POPLATKY.
Aláh s námi
Pan Svěrák tímto krokem proti sobě poštval celou (a dost širokou) internetovou komunitu. Na to, že je docela mladý, nepochopil jednu zásadní věc. Že se film objeví na internetu znamená, že z toho akorát může získat. Pokud je film kvalitní, rád si ho koupím. A jak zjistím, že je kvalitní? Kouknu na něj.
Pan Svěrák si vybral podprůmerný film a medializoval ho. Chtěl tím získat pár korun. Ale mnohem víc jich ztratil. Nejen já už na jeho filmy nepůjdu. Nejen já si jeho filmy nekoupím. Stáhnu si je. Zadarmo. Protože sdílení prostě nedokáže zabránit.
Kde je jeho nezávislý nadhled z dob Akumulátora a Jízdy? V očích má jen dolary jako pan Skrblík. Ať si těch pár korun užije.
Presne tak co by za to jini dali mit reklamu zadarmo: http://diit.cz/clanek/kterak-kapela-behem-chvilky-prisla-o-sto-tisic-piratskych-fanousku
A kdo už jiný, než vydavatel, by měl být schopen poskytnout výhodnou cenu tím, že z řetězce vydavatel - distributor - obchod - zákazník vyhodí distributora a obchod?
To mi řekněte, jak to dělají knižní nakladatelé, že jsou schopni přímým nakupujícím slevit i pětadvacet procent oproti maloobchodní ceně v knihkupectvích. Asi taky nemají základní vzdělání v ekonomice, natož zkušenost.
Cece neblazni ... dat verejne trebas predvalecny filmy ...
BTW: Mam velmi neodbytny pocit, ze z vetsiny z nich velmi brzo budou jen fragmenty, protoze kdykoli bezi neco v TV, tak chybi cim dal vetsi casti jak videa tak audia - i na mistech, o kterych si 100% pamatuju, ze sem to videl a bylo to OK ... tak nejak bych ocekaval, ze uz je davno digitalizovano nebo aspon prevedeno na nejaky modernejsi media, ale zjevne neni.
Ocekaval bych, ze minimalne komplet cely archiv CT bude zcela verejne pristupny, protoze si to vsichni platime.
Jakou moznost pro osobni potrebu vytvorit kopie ... ma firma? Presto (nezakonne, jak konstatoval soud jinde v EU)plati. Navic zakon vubec neresi zdroj, zakon rika, ze musi jit o dilo zverejnene, a je jedno jak.
Vubec nemluve o tom, toto je zcela zjevne nelegalni zdroj, ze ...
http://download.nohavica.cz:8080/praha2006/audio/prazska_palena_2006.torrent
Aha, takze jeste ze nam ti zli komuniste natahali kdysi ty plesnive telefonni linky. Bez nich by jsme byli zrejme zcela v haji (stejne jako bez "nedustojnych" panelaku). Tohle je zkratka neuveritelna zeme.
Ja vlastne nevim na co si tedy vsichni zucastneni stezuji:
1. filmovy prumysl vyrabi kontent
2. nabidnout jej elektronickou cestou se mu nechce, predrazena DVD/BR se moc neprodavaji
3. ISP by jej ovsem radi nabizeli, ale "nevyplati" se kvuli tomu vykopat par metru kabelu
4. konzumeri by jej radi za odpovidajici cenu konzumovali, ale to nejde technicky protoze 3 a obchodne protoze 2.
Lepe by nevymysleli proc to "nejde" ani na zasedani UV KSC :-)
http://en.wikipedia.org/wiki/Fiber_to_the_premises_by_country
Nevim v kolika jinych hlavnich mestech zemi EU je v novostavbach jedine dostupne pripojeni "vesnicka wifina" jako v Praze.
lzete, zdroj dila neni absolutne podstatny viz. rozhodnuti nejvyssiho soudu http://goo.gl/wjouO
Mezi slepými jednooký králem.
Mimochodem, zajímavé zamyšlení nad tím, proč je český film tam, kde je: http://lanka.blog.idnes.cz/c/77987/Zprava-o-polistopadovem-zivote-ceskych-filmovych-reziseru.html
Dle meho stale nejlepsim "polistopadovym" filmem zustava film Vracenky (1990) http://www.fdb.cz/film/vracenky/22755 Jana Schmidta. Proto jej take nelze dodnes nikde oficialne koupit ani legalne shlednout. CT jej vysilala v roce 2000 a 2011, takze si pockejme cca dalsich 9 let, mozna budeme mit stesti.
Kolega patrně naráží na toto:
"Článek 28
Zaměstnanci mají právo na spravedlivou odměnu za práci a na uspokojivé pracovní podmínky. Podrobnosti stanoví zákon."
Ale tam se říká "zaměstnanci"; s osobami samostatně výdělečně činnými se evidentně nepočítalo. Skutečnost, že v případě některých umělců by "spravedlivou odměnu za práci" představovalo deset ran karabáčem, raději ponechme stranou. ;-)
Zákony a jejich vyžadování můžou být jakkékoli, většina lidí se bude stejně při "páchání čehokoli" řídit aspoň nějakými základními morálními zásadami.
Jenže jeden každý den jsem ujišťován prostřednictvím poplatků z kopírky, tiskárny, CD/DVD medii, paměťových karet, HDD a určite jsem na něco zapoměl, že se stáhnutím filmu "zdarma" nemám mít právě ten morální problém. Pokaždé zaplatím výrobci filmu poplatek za použití média, na kterém ve skutečnosti bude stejně a pouze výsledek mé vlastní duševní nebo umělecké (foto) práce. Vlastně si beru produkt za který jsem už zaplatil.
Dalším ujištěním, že vážně se nemám trápit o finanční budoucnost umělců, jsou platby, které se jen jinak jmenují, například poplatek za každé autoradio, počítač se zvukovou kartou, TV na hotelovém pokoji, rádio v hospodě, TV a rádio doma. I toto jsou peníze, které se vzaly ode mne a šly umělcům (nakolik přímo či nepřímo není účelem příspěvku).
Tedy poté, co jsem uhradil relativně významnou částku umělcům ať jsem chtěl nebo ne (=sledoval/poslouchal), morální zábrana "ukrást" film přestává existovat. Skutečnost, že některé filmy se zde neprodávají, případně distribuční kanál je velmi složitý, to je jen poslední střípek. Prostě, pocitově mám předplaceno a pirátský distribuční kanál je každý den spolehlivější. Dostanu chuť na film a než si stihnu uvařit kávu a připravit pamlsek, tak je připraven.
A Share-Rapid ... hmm, chtělo to prostě lepšího právníka.
Dokud vám budu muset platit "autorský" poplatek za okopírování vlastního rodného listu na kopírce, za kartu do foťáku, za papír do tiskárny, za disky k počítači, za CD/DVD na vlastní fotky a filmy z dovolené, tak NEBUDU kupovat žádné vaše sračky! Zrušte "autorské" poplatky a pak si snad něco od vás koupím!
A vyřiďte si s OSA, že od nich chcete prachy za to, že někdo stahuje vaše filmy! Myslím, že peněz za autorádia, TV v hotelích a hospodách, mají dost, aby vás "odškodnili" za to, že se vaše "díla" neprodávají.
A proto si obyvatele v tech zcela novych lokalitach musej chranicku pokladat svepomoci, protoze nasi slavni "big" ISP nejsou schopni ani za nekolik let pritahnout ani tu blbou wifinu?
Nebo (zcela osobni zkusenost) nasi slavni provideri (v tomhle pripade telecum + upc) NEVEDI, ze jim do danyho baraku vedou draty ... a za natazeni 30m dratu ze sousedniho baraku po pozemcich !majitelu! chteji 200kKc?
Tušíš alespoň přibližně, kolika nižšími soudy to musí projít, než se kauza dostane k nejvyššímu soudu? Nebo jaké je postavení nejvyššího soudu, ty líný a (censored) diskutére Jirko?
http://cs.wikipedia.org/wiki/Nejvy%C5%A1%C5%A1%C3%AD_soud_%C4%8Cesk%C3%A9_republiky
A rovnou můžeš vysypat spolehlivý, ověřitelný a neidiotský způsob, jak si zjistíš, zda je dílo na internetu umístěno legálně či nikoli.
Existuje jeste vubec neco co se zdejsim ISP vyplati, krome poskytovani mizernych sluzeb na jeste komunistickych telefonnich linkach ?
- zavest kabel do rodinnych domku se nevyplati
- zavest kabel do novostaveb (desitky bytu obyvane prevazne mladou/stredni generaci) se nevyplati
Pokazde kdyz vysvetluji nekomu ze zahranici, proc jsou (i v Praze) stovky vzajemne rusicich se polofunkcnich wifin tak nechape, co to tu vlastne resime za nesmysl. Tim spise, kdyz v jinych zemich se i stejne spolecnosti vyse uvedene zrejme vyplati (dokonce pri nizsich cenach nez v CR).
Takze vlastne nezajem o cokoli, kde nelze vyuzit uz neco co vybudoval nekdo pred nimi. To je uzasne, nebyt tech zlych komunistu tak nevim co by vlastne delali, kdyz se jim nic nevyplati :-) Ani tady by nikdy kabel od UPC nebyl, nebyt toho ze ho sem vsude kdysi natahal DattelKabel, chapu ze to byla chyba protoze se to "nevyplati" (ale prijit uz k hotovemu, to jo).
V SRN maji alespon to VSDL, ktere se u nas prece taky "nevyplati" do novych staveb zavadet. V Japonsku maji zase dost prisne normy na zbytecne vyuzivani ruznych bezdratovych paskvilu v huste zastavbe.
No jo, bez monopolu za zady se (v CR) podnikat nevyplati. To da rozum. Zatimco ti zli komuniste v Cine... http://www.ibtimes.com/china-demands-all-new-homes-install-fiber-optic-networks-1009534 si dokonce dovoli "However, even China is offering something Google and Verizon aren’t offering here in the U.S.: Open access, and the choice of multiple service providers once the fiber is installed"
Vzdyt ten vykop se muze udelat spolecne s ostatnimi sitemi. Na jedne strane odevsad vede trubka na hovna, na strane druhe je problem tam soucasne polozit kabel (v puvodnim vyznamu toho slovniho spojeni :-) ?
S temi kolaudacemi se zcela shodneme, tenhle nazor jsem tu psal jiz mnohokrat pod ruznymi clanky a take za nej sklidil spoustu kritiky.
Z daní to samozřejmě nějakým způsobem de, to že místo placení řádných odvodů státu se peníze různě přelejvaj z třeba televizní stanice do nějakého fondu kinematografie a tak podobně jsou jen účetní hrátky.
Stejně jako když Sazka dávala peníze sportovním klubům ,-) je to úplně stejná šmelina.
DVDčko se starším filmem za 45 Kč v Tesco a v trafikách ANO - náklady na distribuci, potisk obalu, vypálení filmu, potisk dvdčka atp. atp.
Online film - NE
Proč to pořád nedokážou "oni" pochopit, že když nám a tím pádem všem dají k distribuci filmy online, žádní piráti nebudou. Když lidi něco chtějí a nemají k tomu přístup, tu cestu si najdou.
Zrovna ted jsem sel kolem budovy ve ktere mel leta Telecom ustrednu, predpokladam ze dnes se odtamtud "napaji" draty vedouci xDSL. Hned vedle je (bez mezery) dum, ani ne 6 metru od mista kde byla ustredna, ktery ma na balkone pridelanou wifi puklici na Internet. Predpokladam ze dovest drat i tech sest metru vedle se zrejme "nevyplati".
Krasny absurdni priklad z CR. Pekny vikend ...
On spis bude mit voprsalek pres tu wifinu 10+Mbit, narozdil od 100+kbit "AzDSL". A kdyz neco nefunguje, tak posle SMS pepovi od vedle ... kterej se na to mrkne, a nemusi hodinu cekat nez se provola pres plechovou hubu, aby mu sdelili, ze v jeho oblasti nebyla zaznamenana zadna porucha.
Ale ono to půjčení DVD kamarádem je principielně podobné jako knihovna, nebo jako fyzická knížka i bez knihovny. Kolika kámošům můžu to DVD půjčit ?
Pokud to je skutečně kamarádům a známým, tak jen pár. A bude se na něj dívat/číst obvykle více než jeden člověk. Stejně je to s knihou.
Ostatně DVD půjčovny jsou také legální.
O tom, že ztráta distributora/autora není počet stažení * cena lístku nebo DVD nemá cenu mluvit, to jistě není.
Problém ale vzniká tím, že u fyzického nosiče snesitelný počet shlédnutí na jednu koupenou kopii mění elektronické šíření o několik řádů a to je důvod, proč filmový průmysl tolik řve.
Na ten film se dívat nechci a nebudu ale když se v článku píše o té ceně tak když jsem zadal název filmu do vyhledávače tak DVD se dá sehnat od nějakých 90kč a to je fyzický nosič kde je drahá distribuce, něco stojí médium a obal. Takže cena online by měla být taky tak nějak.
Ono je snadné nadávat že to někdo sdílí a ten kdo to stahuje tak za to platí, ale co je snažší než to za nějaký poplatek zpřístupnit taky. Jsou přece i hudební skupiny, které své písně sdílí nebo nabízí k prodeji na svých stránkách, některé i zdarma s tím že ten kdo stáhne pak mlže zaplatit a když se to líbí tak stahovači platí i rádi.
Nemluvě o tom že část filmu byla finacována ze státních peněz.
problem to je jen vydavatele, ze je tak hloupi a misto, aby sam provozoval ulozto, kde by lidi plati za moznost stahovani, radsi bojuje proti tomu, aby lidi nestahovali, pritom na tom muze krasne vydelat. Protoze prave BFU rodinka si radsi zaplati par desetikorun a film stahne z oficialnich zdroju nez aby to nekde hledala na nejakych ulozto (kde za to rychlejsi stahovani stejne pak plati ajeste omyslem stahne neco co neni to co chteli nebo ve spatne kvalite)
Je to jen trolling, Sverakovi se neco povedlo, Uloz.to bude ted posrany strachy (protoze skoncilo se slibenou podporou vydavatelu a samo nema silu to resit).
Je to meznik a nadavani na Sveraka je az moc lacine. Kdyz uz pominu nepresnosti. Mozna je to neznalost, mozna honba za tim "byt prvni kdo to okomentuje".
Novinar by se mel zeptat Sveraka, proc to neni na iTunes v cestine (bylo to tam? platily se poplatky a neprodavalo se?, ...) . Mel by si zjistit, ze BluRay nestoji 490Kc (http://www.zbozi.cz/vyrobek/blu-ray-kuky-se-vraci/).
Atd atd, proste obavana okurkova sezona zacala i na lupe :)
Evidentně vůbec nemáte tušení, o čem mluvíte, resp. píšete. Nebo prostě jen neumíte počítat. Kuky se vrací měl rozpočet 40M, z čehož 2,5M dostal od "Fondu" - což je, pokud dobře počítám, něco málo přes 6%. Tole číslo mi tedy přijde poměrně vzdáleno od vámi zmiňované 1/3.
Navíc bych vám doporučoval nastudovat si, jakým mechanismem získává "Fond" peníze - možná byste byl pak překvapen, že ani těch 6% jste si nepředplatil. :)
Tím se nechci nikoho zastávat, jen se snažím uvést věci na pravou míru.
Myslím, že pes je zakopanej jinde. Jak autor tak uživatelé jsou v pasti vydavatelů. Když chce autor natočit svůj film, musí kaceptovat podmínky toho, kdo platí. Tedy vydavatele a u nás v české kotlině ještě grantové komise (nebo, jak se tomu říká). Takže apelovat na pana Svěráka, že není možné Kukyho koupit online je pláč na špatném hrobě. Prudit musíte vydavatele, který to celé platil. Jenže ten už má svoje doma a do (z jeho pohledu) riskantního podniku s online distribucí se pouštět nechce.
Co zbývá? Tlačit na změnu zákonů, jejich porušováním jejich změnu nedosáhnete a ještě to občas odskáče rodina nějakýho školáka, co si nainstaloval torrent klienta na domácí počítač.
Díváte se vůbec na filmy, anebo je jen jenom přeskakujete k dalším reklamám? Já osobně reklamy nesnáším a nevidím jediný důvod proč by si měla nějaká firma ve své komerční reklamě zneužívat cizí dílo. Dle mého názoru Svěrákovi zacálovali ještě málo. Jen víc takových žalob(myslím tu o reklamě, ne tu o které je článek)a méně vlezlých reklam.
Pujcenim ... mozna, ale kazdy ma ze zakona pravo prevest prava na kohokoli => klido se to muze pojmout tak, ze ta prava na tyden prevadi na souseda, a ten je za tyden prevede zpet.
Variantne, soused muze prava prevest na lilbovolnou dalsi osobu ... a jak puvodni majitel tak on si muzou pro vlastni potrebu ponechat kopii. Vysledek bude ten, ze vsichni zajemci budou mit kopii, a vse bude zcela legalni a v souladu se zakonem.
Nevidim tam zadny rozdil proti tomu, kdyz to nekdo hodi na net. Vysledek je stejny.
Mimochodem, funguje jeste v praglu ten klub majitelu CD nebo tak nejak se to jmenovalo? Co ja vim, vyhrali i nejaky ty soudy.
Šéfe, hele, dokud budu muset platit autorský "poplatek" všem "tvůrcům" za okopírování vlastního vysvědčení, za kartu do foťáku, za média na mé vlastní věci, TAK nebudu nic od těch šmejdů kupovat, ale budu si to legálně stahovat!
Až paraziti z OSA, Dilia a dalších státem sponzorovaných firem přestanou vybírat poplatky za mé vlastní věci, tak se můžeme dál bavit. Banda jedna vychcaná a zlodějská - od Svěráka, Vondráčkové, až po šmejda Jandu!
Nasiel som, ale je to zial len stream. http://www.aerovod.cz/katalog/smejdi/
Můžete mi prozradit, jakým způsobem bude vymáhat něčí duševní vlastnictví na serverech v Sierra Leone nebo v sultanátu Brunej ?
Takže zpátky to reality, to že se pár blbů nechá chytit v zónách s vymahatelným "právem" na struktuře sítě nic nezmění, alespoň si dají ostatní pozor a přesunou se mimo tzv. právní státy. A to se stane všude tam, kde jsou a budou zákony tvořeny nikoli kvůli celospolečenské poptávce, ale kvůli zisku několika jedincům.
Kde milej zlatej? Zakon naopak vyslovene rika, ze zdroj kopie neni naprosto podstatny. A ono je to i logicky, protoze stejne jako si kupujici v krame asi dost tezko overi, ze prodavac ten rohlik ukrad, tak si nemuze overit, ze autor/drzitel prav souhlasi/nesouhlasi ... on totiz ani nemuze zjistit, kdo je drzitelem prav.
A i z toho duvodu spousta ulozist zcela ignoruje jakekoli pozadavky na mazeni - i na slavnem googlu mizej lidem jejich zcela soukroma videa, protoze je nekdo oznacil jako svoje. Coz zavani (i pro ten google) peknym pruserem, az se nekdo rozhodne ho zalovat.
BTW:
Peklo s princeznou 3 2 1 6 000 000
Jan Hus-Mše za tři mrtvé muže 5 1 390 000
Oni nejsou tvůj muž 4 1 1 344 600
Setkání 3 2 1 397 550
3 dny 5 0 1 638 600
Uloupené mateřství 6 0 300 000
Občanský průkaz 6 0 12 000 000
Sudetenland/Sever 4 2 11 000 000
Dva muži ve víru doby 6 0 1 600 000
Záboj a Mlhouš u husitů 6 1 9 000 000
Den herce 6 1 365 000
Kuky se vrací 6 0 1 10 000 000
Habermannův mlýn 4 3 10 000 000
Dobře placená procházka 6 1 4 400 000
Kdyby na netu nebyl obsah, o ktery je zajem (a je zcela irelevantni jak se tam dostane), nebyli by ISP, protoze by nebyl zajem o konektivitu.
Ale chapu, ze nekdo bych chtel prodavat velky howno (jako nase slavna trojka) a chtit za to ohromny prachy.
=> warez zcela primo generuje zajem o konektivitu a tim padem i zakazniky a zisky. Ostatne, vsichni prece propaguji svoje sluzby jako "muzete se koukat na filmy, poslouchat muziku ... hrat hry"
Naopak, jeho "potirani" a prechod k vsemoznym sifrovacim/anonymizacnim technologiim je to, co rozbiji funkcnost site - protoze to vede ke zcela neefektivnimu nakladani s temi prostredky.
Z pohledu ISP by totiz bylo nejlepsi, provozovat si vlastni ftp(trebas) a na nem mit alespon vyber toho o co je nejvetsi zajem (audio/video/gamesy/...). Pripadne alespon provozovat nejaky index, kde by slo najit kdo z lokalnich uzivatelu co ma a lze to od nej sosnout. Spokojenost by pak byla oboustrana - klienti by byli spokojeni, ze jim ten film prijede behem par minut plnou rychlosti co fyzicky linka dovoli, provider, ze nemusi resit Gbity na hranici svy site.
Jestli jeste funguje nevim, kdysi davno byl v Reflexu(Respektu ?) rozhovor s majitelem. Nikdy pry neslo o to ze by vydavatelstvim vadilo vlastni pujcovani, za to jim snad i neco platil, vadila jim predevsim SIROKA NABIDKA ktera nekolikanasobne prevysovala nabidku tehdejsich kamennych obdchodu (nejake nakupovani po Internetu v 90 letech prakticky neexistovalo). Takze misto toho, aby vsichni vybirali poslusne pouze z nekolika provarenych masovych titulu, tak jim to on "kazil" tim, ze nabidl i neco dalsiho a tedy masove mene prodejneho.
milej zlatej, melete .....
viz. judikatura ns http://goo.gl/wjouO
Neplatí? Odkdy? Tohle je pořádná naivita. Netvrdím, že je to morálně vpořádku, jen konstatuji, že to tak je. S bolševikama to nemá nic společnýho, tenhle jev je ve společosti od doby, kdy se začlo obchodovat. Zmrd možná, ale to dost závisí na kontextu. V tomhle případě bych si tak jistej nebyl. Z pohledu zisku onoho držitele práv totiž nevidím rozdíl mezi tím, když si film stáhnu z internetu a když si půjčím DVD od kamaráda. A co teprv knihovny - to jsou přímo zlodějské instituce (neříkejte mi, že autor má stejný zisk když si knížku půjčím v knihovně oproti tomu, když si ji koupím).
Ale to je omyl. Vzdy udava pravidla zakaznik-konzument. Nie nadarmo sa hovori, ze moj zakaznik je moj pan. Vzdy udava pravidla zakaznik.
Zakaznik sa nebude namahat aby siril Kukyho. Sirit ho ma autor. Alebo snad by si isiel/isla do domu Sveraka a osobne ho poziadal/a o kopiu, ak by sa Sverak rozhodol ten film nedistribuovat?
Ale filmový a hudební průmysl si ty lidi takto vychoval. Jelikož desítky let a víceméně stále neumožňuje v ČR si hudbu nebo film stáhnout pohodlně a bez DRM v digitální podobě, tak se lidi naučili si hudbu a filmy najít jinde. Když za okupace bolševici cenzurovali hudbu a literaturu, tak se knížky přepisovali v samizdatu na psacích strojích a hudbu lidé sháněli na tajných a polotajných burzách a poté se kopírovala na kazetách dále.
Co svět světem stojí vždy platí, že když je poptávka a „bílý“ trh ji nemůže či nechce uspokojit, zboží se hned objeví na černém nebo šedém trhu. Když v USA zavedli prohibici, lidé také nepřestali chlastat ale kupovali alkohol od mafie a ta rostla, zatímco stát utřel.
Když si chcete poslat věci do školy, použijete mail, facebook, leteckaposta.cz....
No vidíte, tady diktujete, jak si má kdo posílat věci do školy stejně jako autoři diktují podmínky, za jakých film smíme shlédnout ;-) Takhle to nefunguje.
Ale vážně – mrzí mne, že "filmaři" nechápou to, co už pochopili vydavatelé knih. Dneska si mohu (ano, zdaleka ne všechny knihy) koupit knihu se "sociálním DRM", tj. na začátku je moje jméno a adresa. Zaplatím kartou, za chvíli mám připravený soubor, který si nahraju do čtečky a můžu si ho přečíst třeba až za rok. Když mi čtečka odejde, pořád si ho můžu nahrát do čtečky jiné.
U filmu to je jinak. Když už si ho můžu koupit, musím na něj koukat na počítači nebo to ne zcela triviálně streamovat do přehrávače připojeného k TV, či mít TV s připojením, která si navíc poradí s DRM. Jsem omezen počtem shlédnutí a dobou, do kdy to shlédnout mohu. Jsem závislý, jestli mi nezhebne připojení k internetu. Byl by veliký problém to udělat stejně jako kniha – zaplatím, na začátek filmu se mi přihraje upozornění, že film zaplatil Franta Flinta z Horní Dolní (samozřejmě, že to jde odstranit, úplně stejně jako to z knihy), film si stáhnu, nahraju na flashku, pošlu po síti do přehrávače, cokoliv.
Ano, autor má právo si to takhle určit, nechť se pak ale nediví, když mu to lidi stahujou. Stejně jako se dřív kopírovaly videokazety a později kolotaly optické disky nebo HDD.
Jaké znárodňování? Dotace tzv. umělcům plynou z kapes nás všech, čili produkci takovéhoto umělce máme vlastně předplacenu! Já to naopak vidím jako naprosto logické. Chceš státní peníze? tak to dej těm, co ti je dali k dispozici. A když se ti to nelíbí, toč si výhradně za své!
Jenže takovýchle věcí, na které se přispívá z rozpočtu, je spousta, a k většině lze mít výhrady. Proč třeba platit prázdné večerní vlaky, proč platit policii když by stačila domobrana, proč mít stíhačky, proč platit na divadlo, místní hokejový klub ,....
Ono je i otázka proč a kolik platit na tu školu pro děti, proč neplatit víc, nebo míň, proč mám platit, aby mělo 70 procent populace vš, když je jim to na nic.
Je to úplně jedno, na věci to nic nemění. Prostě to tak je, tento stát (my všichni), jsme se tak rozhodli.
To je prave otazka - pri nasich slavnych soudech ...
Mimochodem, celkem by me zajimalo jak dosli k ty "skode".
Protoze, kdyz vemu realitu, tak vlezny do kina stoji rekneme kilo (+- jak kde). Z toho kila "umelec veletvurce" dostane tak 10Kc. Tudiz to hodi nejakych 50k navstev v kine ... a to uz je na casky pomery slusna navstevnost.
A to nemluvim o tom, ze prostrednictvi TV sme si to zaplatili stejne vsichni (a jiste jste nekolikrat zaplatime), takze by sverak tak maximalne mel drzet hubu.
kuky je sracka - naprosto jasne. Zaplatili sme si z toho !minimalne! 1/4, spis daleko vic. => sverak by mel tak maximalne zalizt nekam do kouta a tvarit se ze neexistuje. Ne si jeste votvirat hubu.
A clovek, kterej se soudi kvuliva 3m slovum(ktery beztak nekde vykrad), je u me ubozak, i kdyby natocil vsechny filmy historie.
Zákazník je ten, kdo chce platit a kdo chce platit, může si pravidla určovat, od toho peníze jsou! A pokud tomu tvůrce nechce rozumět, má prostě smůlu a může leda brečet nad vlastní blbostí. Kdybych, což absolutně nehrozí, chtěl ten nesmysl někde sehnat, začnuse pídit, kde ho mají a zada je cena, podle mne, přiměřená. Pokud zjistím, že toto zboží, (a o nic jiného nejde!), na trhu není, nebo je předražené, seženu si ho jinde a jinak. Proč bych kupoval nhnilé maso za skoro 400 Kč/kilo v Albertu, když ho můžu koupit v prvotřídní kvalitě a za polovinu v bývalé NDR,že?
Stáhnout si něco, co se volně povaluje na netu pro osobní potřebu není krádež. To za prvé. Za druhé: o Svěrákovy výplody může stát jen komunita stejně postižených, jako je on sám. A za třetí: Použít státní dotaci na výrobu takovýchto volovin sice krádež možná není, ale košer taky ne.
No konečně! Osobně se divím, jak je možné, že zde existuje tolik share-serverů a ještě je nikdo soudně nezavřel.
Přitom tyto servery fungují ekonomicky výhradně na pirátském obsahu. Ano, jde přes ně sdílet i třeba něco do školy, do práce, fotky z dovolené a další legální obsah, ale kvůli tomu by si nikdo nekupoval kredit a navíc takový obsah většinou nemá stovky GB, takže by ani ten kredit nebyl potřeba.
Nejde o to zamezit stahování warezu - to ani nejde. Ale jde o to, aby stahovat warez nebylo snadné takovým způsobem, že to může dělat každý "dělník ze šroubárny". Dnes prostě jen jdete na uloz.to, napíšete název filmu a už sosáte...
Dřív, už někdy kolem roku 2000, bylo taky plno warezu, ale byl akorát na "Private FTP" serverech, kde nebylo lehké se dostat a proto to nezajímalo vydavatele obsahu, ani stát.
Problémy začaly, až když se to stalo "masovým" a tedy už nikdo neměl důvod za film platit, protože si jej kdokoliv může zdarma stáhnout.
Kdyby byl opět warez jenom záležitostí privátních FTP nebo v dnešní době asi torrent-trackerů, které by nemohly mít obrovské reklamy na internetu a už ze své povahy by ani nebyly lokalizované a týkaly by se tedy jen určité malé skupiny lidí, tak by to nikomu nevadilo. Tito lidé za filmy stejně nikdy neplatili, neplatí a platit nebudou...
Ale problém je, když si "BFU rodinka", která by jinak film malému Benjamínkovi koupila (alespoň jako levné DVD ve stánku), tak ho prostě sosne z ulož.to :-)
jinak je mi to už trapné, ale tu dotaci mu přiklepla opět, och jak je ten svět malý, bývalá zaměstnankyně Karla Schwarzenberga (aneb jak si vypatlané kvasimodo z bilderbergu buduje tu svoji oblibu a podporu) Dana Bérová... a protože takové charaktery je třeba dávat za vzor, tak byla náhodou vybrána i do pseudoinvestorského pořadu Den D...
Dal jsem vám příklad Šmějdů a existují i další příklady. Hodně příkladů. Ale lidi si už zvykli chodit na share-servery a platit prostě nebudou. Ani těch blbých 60 Kč.
Váš argument je tedy vlastně mimo, stejně jako mě dostává při vyčíslení škody uploaderům, že tolik lidí by na film nešlo atd. - no a co, prostě si to stáhli, a koho zajímá, zda by si to koupili. Nemáš na to? Pak to není pro tebe.
nikoho to neospravedlňuje si film stáhnout
Na stažení žádné ospravedlnění netřeba - viz autorský zákon
Mnohým už ani nedojde, že kradou
Lžete! A hned dvakrát. (viz zákony ČR)
(a) vytvoření kopie pro vlastní potřebu je naprosto legální!
(b) český zákon nezná slovo krádež pro zneužití autorských děl a práv, ani pro neoprávněné nakládání se softwarem.
To už hraničí s bulvárem, psát věci jako:
"Zajímavé také je, že soud Share-rapid.cz odsoudil za to, že Kukyho nabízel i přesto, že byl upozorněn na jeho výskyt. Což je dost nepochopitelné, protože tím padá jakákoliv ochrana před „obsahem vytvářeným uživateli".
Samozřejmě nic nepadá, nic se nemění. To přece při zapojení už jen poloviny mozku všichni vidí, že to je blbost ne? Máme v zákoně, že povinnost odstranit obsah je až po upozornění.
Takže zase jen očeňování a plácání... Kdo to psal včera o okurkové sezóně? LOL
...to nikdo nechce ani zadarmo. Proto to musí dávat tak draze, protože si to koupí jeden z deseti běžných filmových zákazníků (i proto, že těma soudama a vyhypovanou reklamou si film silně znepřátelil tu hlavní skupinu uživatelů - tu, která rozhoduje o tom, jestli se stane film kultovním nebo ne - totiž právě piráty! To oni totiž většinou mají dokonalý přehled o filmových novinkách a hodnotí filmy v komunitách a na webech! Když se film špatně zapíše u stahovačů - i třeba přístupem k divákům - už se nikdy špatné pověsti nezbaví, i kdyby byl sebelepší. Nakonec - stejnou chybu udělali u Akumulátor 1. Film blbej jak troky, ale reklama jak na Terminátora :) A ještě trapná: Tento film nemá vaši televizi rád - pojďte na něj předraženě do kina! :D No tak podle toho to pak vypadá :D)
1) Pan Svěrák si s filmem může dělat co chce, že ho nedistribuuje česky na internetu je jeho věc, a nikoho to neospravedlňuje si film stáhnout
2) Jsem v podstatě rád, že se tohle stalo. Každý z nás asi někdy něco stáhl... ale poslední dobou vidím, že už to zašlo za únosnou mez. Stahování filmů se absurdně stalo něčím normálním. Mnohým už ani nedojde, že kradou. Nejvíc mě však dostávají řeči na škole, kolejích: "dneska jsem neměl co dělat, tak jsem viděl tři filmy". Myslíte, že za to zaplatili? Kdeže. Jako nic si zašli na Ulož.to a bez jakýchkoliv zábran si filmy stáhli + normálně veřejně se o tom bavili. To už mě štve. Brát to jako normálku.
--> Jen ať zareaguji nějakým příkladem s distribucí online. Dokument Šmejdi. Autoři to pověsili na net, kde si dokument můžete pořídit za 60 Kč (Aero). A myslíte, že si to lidé kupují? Ne. Stáhnou si to opět na Ulož.to, kouknou na rip na Youtube a ještě tam tvůrcům nadávají, že si za dokument dovolují žádat 60 Kč. Absurdita.
Jak říkám, začínám tyto aktivity mírně podporovat. Byť dřív to tak nebylo. Ale zašlo to za zdravou mez...