1. ano, může si s ním dělat co chce, pak ať se ale nediví.
2. ano, je to fenomén. Problém, je, že se ho distributoři neumí chopit. Je to lavina a oni ji staví do cesty značky STOP! Místo aby ji usměrnili a tu sílu lidské touhy vlastnit mediání obsah, usměrnili ve svůj prospěch.
Tak to asi neni tak docela jeho vec, a nebo at dotaci s uroky vrati.
Nesnasim tyhle umelecke parazity. Btw Kukyho jsem ani nevidel ani to nemam v planu.
Sveraci u me skoncili, kdyz se soudili o to, jake vety muze kdo pouzivat, kdyz vidim jejich dila v TV nuti me to zvracet a prepnout jinam.
Jednak máme stahování filmů pro vlastní potřebu zákonem umožněno a pak také bohatě předplaceno tím jak zlodějům z OSY povinně platíme i když nejsme touto parazitní organizací zastoupení. Já aspoň nejsem, ale každým nákupem papíru do tiskárny ze které vycházejí mé vlastní texty tu OSU zla podporuji. Stejně jako nákupem hdd pro má vlastní data, CD a DVD pro má vlastní data a to samé platí i u mnou nakupovaných paměťových karet! A o sračky které točí Svěrákové opravdu nemám nejmenší zájem, takže mne štve i to že ze svých daní musím nechtěně přispívat na jejich hraní si na filmaře!
Aha, takze za 60 korun dostanu stream, ktery po me vyzaduje byt pripojeny k internetu a jeste dostanu omezeny pocet shlednuti? Porad Vam pripada divne, ze si to lidi radeji stahnou a odprosti se tak od tech 2 nesmyslnych podminek. Kdyz si koupim hudbu na itunes (filmy tam pro me nejsou cenove zajimave, tak nevim, jestli se to chova stejne), tak se mi soubory s pisnickami stahnou a ja je pak muzu pouzivat jak potrebuju.
Az prestanou lidem hazet stromy pod nohy(tady se neda rict klacky), tak se to zmeni - a rikam to jako platici zakaznik na steamu a itunes. Kde uz se hudba trochu oklepala filmy porad stoji v internetovem praveku.
a proc bych nemoh to co davali v TV nahrat a poslat segre? Proc jsem omezovan? Proc? Dneska je doba takova ze vsichni chteji vsechno sdilet ,kdyz si chces ochranit film neni problem promitej ho v kine a nikde jinde ,zaplat si ochranku, ktera bude kazdeho kontrolovat zda si do kina nebere kameru a mas to!!! Kdyz to jednou verejne zverejnis v TV kazdej si to moh nahrat tak nebrec ze si to lidi sdili....
Právě proto, že jsem sám svého druhu tvůrce (a taky už se mi stalo, že jsem na honorář za své dílo čekal tři roky a kousek), velice dobře chápu, že na zákazníkovi a jeho libovůli závisíme v konečném důsledku všichni - jak tvůrce, tak dělník od pásu.
A Svěrák by si měl setsakra rychle uvědomit, kdo mu ty jeho paskvily platí a od koho na ně dostává peníze. Taky by se mu mohlo stát, že by napříště točil palci a nikoliv kamerou. :-P
Jo, dělník od pasu. Vůbec netušíš, o čem mluvíš. Živím se jako projektant a tvrdím tohle: významný podíl na obchodu s hotovým dílem má zákazník. Navíc ti řeknu, že kdybych se ke svým potenciálním zákazníkům choval stejně "sebevědomě" jako filmoví průmysl, už dávno bych skončil jako žebrák a bezdomovec. Já potřebuju své dílo prodat, ne si je naložit do octa, obklíčit neprůstřelným DRM a nabízet za absurdní ceny. Proto se musím se zákazníkem domluvit - on chce můj projekt a JÁ CHCI jeho PENÍZE. Jinak to nefunguje. Kdo tvoří se státní dotací, ten to opravdu nikdy nepochopí.
Právě, že předpokládáte špatně, neměl byste. Nesmíte. Byť je pravda, že ty poplatky-výpalně je další absurdita numero uno.
Za mě ideální stav: jít po share-serverech, uploaderech a klidně i downloaderech, zato však zrušit tyto různé poplatky jako při nákupů paměťových nosičů, ale i OSA atd.
Prostě ať platí máš na to - OK, nemáš - smůla. Ne krást za bílého dne.
Přečti si autorský zákon, § 30, a neplácej nesmysly o "nesmíte". Výpalné je tu právě pro využívání na osobní potřebu, bez dalšího šíření. Problém je samozřejmě s morálkou využívání něčeho, co bylo dáno na daný server často jistě protiprávně. Ale opět jsme u výpalného, kdy člověk ho platí, i když na KOPIE SVÝCH VLASTNÍCH DĚL NEBO KOPIE PRO VLASTNÍ POTŘEBU ZCELA LEGÁLNĚ ZAKOUPENÝCH PROGRAMŮ má morální i faktické právo tak jako tak, takže by jinak platil zcela za nic.
Toto dilema řeší spousta lidí ostatně jenom tak, že LEGÁLNĚ, ZDŮRAZŇUJI LEGÁLNĚ!, si pro osoboní potřebu stáhne jen opravdu to, co jinde prostě není k dispozici nijak, případně je to desítky let staré, a mnozí autoři si za to můžou leda sami svým taktéž jistě nemorálním lobbysmem ohledně nejdřív 50 let, pak 70 let (§ 27, změněný v roce 2000), a byly tu snahy už i na 99 let.
Jo, a Upeč třeba zeď.
Tak to si to radši stáhnu na Ulož.to a přehraju v oblíbeném přehrávači na libovolném stroji, který je dostatečně výkonný na bezproblémové přehrání videa. Pokud chtějí 60 Kč, ať na začátku filmu zobrazí číslo účtu.
Je mi líto, ale dokud se prodejce snaží legálnímu stažení házet klacky pod nohy, jaksi nevidím motivaci mu vyhovět.
Tak to je perla - zákazník vždy udává pravidla a rozhoduje o úspěchu či neúspěchu... že jsi to ty a Svěrák nepochopil, se nedivím, když si to Svěrák přepere přes dotaci, tak co by se snažil.. někdy by tady ti různí "umělci" a jim podobní měli jít makat do soukromého sektoru, jednat se zákazníky - zkus říct zákazníkovi, že na něj se.eš uvidíš kde budeš za chvíli...
Zrovna ted maji spratelena Aero kina akci "Pražské filmové léto", kde je jednotne vstupne 40 Kc. Za kvalitni Cinealta 4K projekci a bez smradu z popcornu jednoznacne bezkonkurencni cena. Podobna akce byva v prosinci kde nektere projekce jsou zcela vyprodane.
Sice nechapu ze se vyplati mit cely rok odhadem prumerne 20 divaku za 110 Kc misto 100 divaku za 40 Kc (+ utrata na baru), ale to se ve "specificke" CR stava. Hlavne nesmi klesnout cena.
Právě, že předpokládáte špatně, neměl byste. Nesmíte. Byť je pravda, že ty poplatky-výpalně je další absurdita numero uno.
Může, chce-li, protože mu to autorský zákon dovoluje. Že vy si myslíte že by neměl, je irelevantní.
Ne krást za bílého dne.
Lež! Český zákon nezná slovo krádež v souvislosti s neoprávněným užitím autorských děl a softwaru. Takže ať to zneužije kdokoli, jakkoli (i když za to půjde do vězení a dostane pokutu 2 miliardy) - není to krádež.
Ne není to stejné, už jenom proto, že český zákon nezná slovo krádež v souvislosti s neoprávněným užitím autorského díla a softwaru. A za druhé - je to stejné jako když si to nahrajete z televize, nebo (hudbu) z rádia.
A ano, nahrání a nabídnutí ke stažení je to co český zákon nazývá nelegálním nakládáním.
Nevím teda, které dva nestudentské filmy myslíte, ale já jsem napočítal taky dva. A byly to filmy, které napsal táta ještě v době, kdy syn nebyl tak namyšlený, aby mu scénáře vracel k desetinásobnému přepsání.
Od té doby, co je mladší Svěrák chytřejší starého, stojí jeho dílo za starou bačkoru.
Už zrušili výpalné (pardon - poplatky), které jsou skryté v každém záznamovém médiu a odvádí se státu? Ne? Tak předpokládám, že pro vlastní potřebu si ten film stáhnout mohu. Pokud mne stát apriori považuje za piráta a vybírá si za to ode mne desátek, nebudu přece platit dvakrát.
Třináct filmů, z toho čtyři studentské. Uznávám, že je to víc, než kolik kdy natočí kdo z nás přítomných, ale kvantita není u režiséra právě směrodatné hodnotící hledisko. Daleko důležitější je, že z těch třinácti stojí za vidění čtyři (z toho dva studentské a dva, na kterých mu pomáhal táta). Ty ostatní vůbec nemusely být natočeny, a nebýt veřejných peněz, vůbec by natočeny nebyly. Nedělám si iluze, že by se Svěrák jako režisér v budoucnu zlepšil, protože jeho tvorba má spíše klesající tendenci (jinými slovy, čím starší je, tím slabší - a dražší - filmy z něj padají).
Jistě, po jeho filmech bude vždycky poptávka. Ale to je po filmech od Trošky nebo Poledňákové taky, ne?
a) že vám "škytne" upc ještě neznamená, že ztratíte relaci, a jste bez filmu. Navíc v těch 60 Kč není jediné přehrání...
b) porovnáváte neporovnatelné: 60 kč - podpoříte aktivitu tvůrců, legální,...; uloz.to - podpoříte lidi, co se bez hany rozhodli vydělávat na krádežích, tvůrci z toho nemají nic, kradete,...
Na koncert me taky pusti jen jednou a stezuju si na hudbu? Ne, protoze tu maji v porovnani s filmem vyresenou daleko lip. A ano i hudbe na internetu porad chybi radny kus cesty - regionalni omezeni jsou zlo.
Kdyz se zamerim na itunes(protoze jiny filmovy obchod u nas neznam), tak koupim si hudbu a dostanu +/- to, co bych dostal koupi stejneho CD v obchode. Ted k filmum, koupim si film a dostanu orezany obsah toho, co bych si koupil na DVD pri relativne stejne cene a mnohem vyssi, kdyz vemu filmy z trafiky za 50. Kde je vyber zvukovych stop(ja se podivam v originale, pritelkyne cesky a ne, nehodlam kupovat film 2x), kde je vyber titulku apod.
Pro jednoho je 5 zhlednuti az moc, pro druheho zatracene malo. A nemluvim jen o dokumentech (napr Home bych mohl videt jednou rocne), ale o filmech na internetu obecne.
Piráti byli jsou a budou. A vždy budou školáci kteří si film někde stáhnou, a vždycky se najde místo kde ho najdou. Z těch školáků ale vyrostou lidi kteří půjdou do práce, a někteří už nebudou řešit 9 dolarů které zaplatí za stáhnutí filmu. Musí mít ale možnost si film legálně stáhnout. A pochopitelně nesmí být částka přemrštěná pro daný trh. Čech bude ochoten investovat jinou cenu za film než třeba němec.
A není to tak, že náš autorský zákon stáhnutí filmu dovoluje? Samozřejmě nelegální je to umístění, nabízení, ale stahování je v pořádku.
Vždyť proto si autorské svazy vymohly "výpalné" za média. IMO je to docela rozumná dohoda, oni mají své prachy jisté a uživatelé se nemusí obávat postihů za stahování.
Já vím, že z toho autor něco má, proto taky ta věta v závorce. Nešlo mi o absolutní čísla, ale o to, že princip je velmi podobý oněm sdílecím serverům. V obou případech jde šíření cízích děl za poplatek (v případě rs, jinde se platí reklamou), který není přímo spajt s půjčovanými díly (je jedno kolik si toho v knihovně půjčím, platím stejně). Jen v jednom případě je posvěcené (a asi i podporované) státem (obcí, apod.) a v druhém je stát (soud) považuje za zloděje. Pravda oni nic původnímu autorovi neplatí, v tom je jasný rozdíl a nedostatek, ale vezememe-li metodiku výpočtu ztrát používanou držiteli práv na filmové piráty a požijeme-li ji na knihony, tak ty ztráty budou nemalé. U pirátské verze bývá taky někde na začátku zaplacená kopie. Ano uznávám, je trochu přehnané srovnání, ale pravidla, která by chtěly filmové společnosti taktéž (ne-li víc). A hlavně - ty knihovny byly v mém příspěvku spíš popíchnutí nakonec, ne hlavní pointa:)
1) necht pak nebreci, ze o ty jeho slataniny nikdo nestoji
2) omyl vazeny, kdokoli si cokoli stahne, cini tak zcela legalne, v souladu se zakonem. Takze nic nekrade, a kdo neco takovyho tvrdi je neuveritelny blb.
Jestli tu nekdo krade, tak tzv "umelci", kteri si za kazdy howno nechaj platit 10x. Takova mensi firma, (ktera si pro zajimavost na sva media rozhodne nemuze pro vlastni porebu ukladat cizi dila) zaplati rok co rok nekolik desitek tisic jen za "autorske" poplatky. A pak kdo tu krade.
V případě Šmejdů se ale opět dostáváme k tomu, kolik "pirátů" vlastně ví, kde se dá film stáhnout z místa, které je "posvěcené autory". Já se o tom dozvěděl až z Vašeho příspěvku. Národ chce "chléb a hry". Chleba se dá koupit v samoobsluze, filmy ale většina lidí neví, kde brát (aby z toho autor taky něco měl). Distribuce přes DVD/Blu-Ray je již dnes na úrovni uzavření filmu do trezoru, když se chci podívat na film, tak hned, nechci čekat 3 dny, až mi přijde placka. Nebráním piráctví, naopak mě švou povalečské příspěvky na FB, kde si lidé dávají tipy na filmy, které si v rámci flákání před počítačem pouští (obvykle 3 "jentak na odpolko", pak má mladá generace k něčemu vypadat). Nicméně těžko mohu proklínat tmu, pokud jsem svíčku buď nezažehl, nebo skomírá někde v rohu, kde o ní nikdo neví.
Pořád je to levnější, než jít do kina, tam se za 60 korun nedostanete a takovou cenu možná budete mít v nějakým art kině na reprízu nějaké pecky ze šedesátých let pro jednu osobu. Aerovod je chvályhodná aktivita a tam, kde to práva umožňují, si můžete film i stáhnout, například skvělé Headhunters ve slušném rozlišení.
Jiste, pravni formalismus (mor ceskych soudu) v praxi. Clovek, ktery prokazatelne kradl a prokazatelne se na tom snazil obohatit je nevinny. Pokud si vytvarim kopii "pro vlastni potrebu" tak na zdroji vubec ale vubec nezalezi.
Tohle musi byt drive nebo pozdeji v autorske zakone upraveno aby si to lini a prizdisracti soudci nemohli takto idiotsky vykladat.
Ale to je jeho věc. Zákazník-konzument není ten, kdo by měl udávat pravidla.
Dá to na internet - kup si to, nechce to dát na internet - smůla. Měl jsi jít do kina, kouknout na TV, kde to bylo...
Viz Red, chbí mi v článku, proč to na netu neprodávají, ale to by nebyl Dočekal alias lovec senzací.
No hlavně vy děláte ze Svěráka losera za zenitem, kterej už je odvařenej, ale přestože nyní má tvůrčí pauzu, má za sebou hodně filmů, navíc taky produkuje, co vím. Takže ať se vám to líbí, nebo ne, po Svěrákovi poptávka stále je a bude i když ho tady int.piráti na Lupě slavně odsoudí.
Jakou moznost pro osobni potrebu vytvorit kopie ... ma firma? Presto (nezakonne, jak konstatoval soud jinde v EU)plati. Navic zakon vubec neresi zdroj, zakon rika, ze musi jit o dilo zverejnene, a je jedno jak.
Vubec nemluve o tom, toto je zcela zjevne nelegalni zdroj, ze ...
http://download.nohavica.cz:8080/praha2006/audio/prazska_palena_2006.torrent
lzete, zdroj dila neni absolutne podstatny viz. rozhodnuti nejvyssiho soudu http://goo.gl/wjouO
Mezi slepými jednooký králem.
Mimochodem, zajímavé zamyšlení nad tím, proč je český film tam, kde je: http://lanka.blog.idnes.cz/c/77987/Zprava-o-polistopadovem-zivote-ceskych-filmovych-reziseru.html
Dle meho stale nejlepsim "polistopadovym" filmem zustava film Vracenky (1990) http://www.fdb.cz/film/vracenky/22755 Jana Schmidta. Proto jej take nelze dodnes nikde oficialne koupit ani legalne shlednout. CT jej vysilala v roce 2000 a 2011, takze si pockejme cca dalsich 9 let, mozna budeme mit stesti.
Tušíš alespoň přibližně, kolika nižšími soudy to musí projít, než se kauza dostane k nejvyššímu soudu? Nebo jaké je postavení nejvyššího soudu, ty líný a (censored) diskutére Jirko?
http://cs.wikipedia.org/wiki/Nejvy%C5%A1%C5%A1%C3%AD_soud_%C4%8Cesk%C3%A9_republiky
A rovnou můžeš vysypat spolehlivý, ověřitelný a neidiotský způsob, jak si zjistíš, zda je dílo na internetu umístěno legálně či nikoli.
Ale ono to půjčení DVD kamarádem je principielně podobné jako knihovna, nebo jako fyzická knížka i bez knihovny. Kolika kámošům můžu to DVD půjčit ?
Pokud to je skutečně kamarádům a známým, tak jen pár. A bude se na něj dívat/číst obvykle více než jeden člověk. Stejně je to s knihou.
Ostatně DVD půjčovny jsou také legální.
O tom, že ztráta distributora/autora není počet stažení * cena lístku nebo DVD nemá cenu mluvit, to jistě není.
Problém ale vzniká tím, že u fyzického nosiče snesitelný počet shlédnutí na jednu koupenou kopii mění elektronické šíření o několik řádů a to je důvod, proč filmový průmysl tolik řve.
Díváte se vůbec na filmy, anebo je jen jenom přeskakujete k dalším reklamám? Já osobně reklamy nesnáším a nevidím jediný důvod proč by si měla nějaká firma ve své komerční reklamě zneužívat cizí dílo. Dle mého názoru Svěrákovi zacálovali ještě málo. Jen víc takových žalob(myslím tu o reklamě, ne tu o které je článek)a méně vlezlých reklam.
Pujcenim ... mozna, ale kazdy ma ze zakona pravo prevest prava na kohokoli => klido se to muze pojmout tak, ze ta prava na tyden prevadi na souseda, a ten je za tyden prevede zpet.
Variantne, soused muze prava prevest na lilbovolnou dalsi osobu ... a jak puvodni majitel tak on si muzou pro vlastni potrebu ponechat kopii. Vysledek bude ten, ze vsichni zajemci budou mit kopii, a vse bude zcela legalni a v souladu se zakonem.
Nevidim tam zadny rozdil proti tomu, kdyz to nekdo hodi na net. Vysledek je stejny.
Mimochodem, funguje jeste v praglu ten klub majitelu CD nebo tak nejak se to jmenovalo? Co ja vim, vyhrali i nejaky ty soudy.
Nasiel som, ale je to zial len stream. http://www.aerovod.cz/katalog/smejdi/
Můžete mi prozradit, jakým způsobem bude vymáhat něčí duševní vlastnictví na serverech v Sierra Leone nebo v sultanátu Brunej ?
Takže zpátky to reality, to že se pár blbů nechá chytit v zónách s vymahatelným "právem" na struktuře sítě nic nezmění, alespoň si dají ostatní pozor a přesunou se mimo tzv. právní státy. A to se stane všude tam, kde jsou a budou zákony tvořeny nikoli kvůli celospolečenské poptávce, ale kvůli zisku několika jedincům.
Kde milej zlatej? Zakon naopak vyslovene rika, ze zdroj kopie neni naprosto podstatny. A ono je to i logicky, protoze stejne jako si kupujici v krame asi dost tezko overi, ze prodavac ten rohlik ukrad, tak si nemuze overit, ze autor/drzitel prav souhlasi/nesouhlasi ... on totiz ani nemuze zjistit, kdo je drzitelem prav.
A i z toho duvodu spousta ulozist zcela ignoruje jakekoli pozadavky na mazeni - i na slavnem googlu mizej lidem jejich zcela soukroma videa, protoze je nekdo oznacil jako svoje. Coz zavani (i pro ten google) peknym pruserem, az se nekdo rozhodne ho zalovat.
Jestli jeste funguje nevim, kdysi davno byl v Reflexu(Respektu ?) rozhovor s majitelem. Nikdy pry neslo o to ze by vydavatelstvim vadilo vlastni pujcovani, za to jim snad i neco platil, vadila jim predevsim SIROKA NABIDKA ktera nekolikanasobne prevysovala nabidku tehdejsich kamennych obdchodu (nejake nakupovani po Internetu v 90 letech prakticky neexistovalo). Takze misto toho, aby vsichni vybirali poslusne pouze z nekolika provarenych masovych titulu, tak jim to on "kazil" tim, ze nabidl i neco dalsiho a tedy masove mene prodejneho.
milej zlatej, melete .....
viz. judikatura ns http://goo.gl/wjouO
Neplatí? Odkdy? Tohle je pořádná naivita. Netvrdím, že je to morálně vpořádku, jen konstatuji, že to tak je. S bolševikama to nemá nic společnýho, tenhle jev je ve společosti od doby, kdy se začlo obchodovat. Zmrd možná, ale to dost závisí na kontextu. V tomhle případě bych si tak jistej nebyl. Z pohledu zisku onoho držitele práv totiž nevidím rozdíl mezi tím, když si film stáhnu z internetu a když si půjčím DVD od kamaráda. A co teprv knihovny - to jsou přímo zlodějské instituce (neříkejte mi, že autor má stejný zisk když si knížku půjčím v knihovně oproti tomu, když si ji koupím).
Ale filmový a hudební průmysl si ty lidi takto vychoval. Jelikož desítky let a víceméně stále neumožňuje v ČR si hudbu nebo film stáhnout pohodlně a bez DRM v digitální podobě, tak se lidi naučili si hudbu a filmy najít jinde. Když za okupace bolševici cenzurovali hudbu a literaturu, tak se knížky přepisovali v samizdatu na psacích strojích a hudbu lidé sháněli na tajných a polotajných burzách a poté se kopírovala na kazetách dále.
Co svět světem stojí vždy platí, že když je poptávka a „bílý“ trh ji nemůže či nechce uspokojit, zboží se hned objeví na černém nebo šedém trhu. Když v USA zavedli prohibici, lidé také nepřestali chlastat ale kupovali alkohol od mafie a ta rostla, zatímco stát utřel.
Ale to je omyl. Vzdy udava pravidla zakaznik-konzument. Nie nadarmo sa hovori, ze moj zakaznik je moj pan. Vzdy udava pravidla zakaznik.
Zakaznik sa nebude namahat aby siril Kukyho. Sirit ho ma autor. Alebo snad by si isiel/isla do domu Sveraka a osobne ho poziadal/a o kopiu, ak by sa Sverak rozhodol ten film nedistribuovat?
Zákazník je ten, kdo chce platit a kdo chce platit, může si pravidla určovat, od toho peníze jsou! A pokud tomu tvůrce nechce rozumět, má prostě smůlu a může leda brečet nad vlastní blbostí. Kdybych, což absolutně nehrozí, chtěl ten nesmysl někde sehnat, začnuse pídit, kde ho mají a zada je cena, podle mne, přiměřená. Pokud zjistím, že toto zboží, (a o nic jiného nejde!), na trhu není, nebo je předražené, seženu si ho jinde a jinak. Proč bych kupoval nhnilé maso za skoro 400 Kč/kilo v Albertu, když ho můžu koupit v prvotřídní kvalitě a za polovinu v bývalé NDR,že?
Dal jsem vám příklad Šmějdů a existují i další příklady. Hodně příkladů. Ale lidi si už zvykli chodit na share-servery a platit prostě nebudou. Ani těch blbých 60 Kč.
Váš argument je tedy vlastně mimo, stejně jako mě dostává při vyčíslení škody uploaderům, že tolik lidí by na film nešlo atd. - no a co, prostě si to stáhli, a koho zajímá, zda by si to koupili. Nemáš na to? Pak to není pro tebe.
nikoho to neospravedlňuje si film stáhnout
Na stažení žádné ospravedlnění netřeba - viz autorský zákon
Mnohým už ani nedojde, že kradou
Lžete! A hned dvakrát. (viz zákony ČR)
(a) vytvoření kopie pro vlastní potřebu je naprosto legální!
(b) český zákon nezná slovo krádež pro zneužití autorských děl a práv, ani pro neoprávněné nakládání se softwarem.
1) Pan Svěrák si s filmem může dělat co chce, že ho nedistribuuje česky na internetu je jeho věc, a nikoho to neospravedlňuje si film stáhnout
2) Jsem v podstatě rád, že se tohle stalo. Každý z nás asi někdy něco stáhl... ale poslední dobou vidím, že už to zašlo za únosnou mez. Stahování filmů se absurdně stalo něčím normálním. Mnohým už ani nedojde, že kradou. Nejvíc mě však dostávají řeči na škole, kolejích: "dneska jsem neměl co dělat, tak jsem viděl tři filmy". Myslíte, že za to zaplatili? Kdeže. Jako nic si zašli na Ulož.to a bez jakýchkoliv zábran si filmy stáhli + normálně veřejně se o tom bavili. To už mě štve. Brát to jako normálku.
--> Jen ať zareaguji nějakým příkladem s distribucí online. Dokument Šmejdi. Autoři to pověsili na net, kde si dokument můžete pořídit za 60 Kč (Aero). A myslíte, že si to lidé kupují? Ne. Stáhnou si to opět na Ulož.to, kouknou na rip na Youtube a ještě tam tvůrcům nadávají, že si za dokument dovolují žádat 60 Kč. Absurdita.
Jak říkám, začínám tyto aktivity mírně podporovat. Byť dřív to tak nebylo. Ale zašlo to za zdravou mez...