Od T-Mobile jsme dostali "vánoční dárek" v podobě nevyžádané aktivace paušálního internetu na většině firemních telefonů. Naštěstí přišla SMS s oznámením aktivace služby, takže jsem to na HotLine okamžitě reklamoval a nechal službu deaktivovat. Na prosincové i lednové faktuře samozřejmě byla nevyžádaná služba naúčtována. Po reklamaci byly operátorem peníze vráceny.
Obtěžování ze strany operátora a jím najatých externích profesionálních lhářů řeším dvakrát do roka preventivním telefonátem na HotLine, kde pod pohrůžkou odchodu ke konkurenci požaduji, aby u všech firemních čísel nastavili, že nechceme aktivovat žádné nevyžádané služby a nechceme být obtěžování žádnými telefonáty a SMS s obchodními nabídkami. Zdá se, že každý má u operátora kromě nastavení tarifu a spol. i nastavení ne/obtěžovat tím a oním způsobem. Alespoň operátor vždy vyjmenovává druhy SMS, které blokuje a podobně. Zatím to funguje, takže spokojenost.
x let jsem se tímhle trápil, řešení je celkem prosté
1) stát se korporátním zákazníkem (nebo jak tomu kdo chce říkat)
tuhle cestu jsem si prošlapal cca před 5 lety a od té doby funguje - poslední 4 roky se starám cca o 400 mobilů (takže je to jednodušší)
pro amatéry:
každá větší firma nabízí svým zaměstnancům, rodinným příslušníkům číslo "pod sebe" - využijte toho - máte úplně jiný přístup (ne že by to bylo ideální, ale je to 100x lepší než koncák) - a jde to i pro známé (nikdo nezkoumá že nejste rodina)
já si do všech pracovních smluv dávám "číslo přichází-odchází se mnou".. do firmy jsem si převedl i nejbližší rodinu a dobré známé (pro sousedy to nedělám) - když řeším u rodičů problém s ADSL jde to asi tak 30x lépe než jako domácí chudák
je to i pro menší firmy - větší firma si vás klidně přidá jako "jiné ičo" - máte svoje faktury, svoje "managování", při rozumné dohodě i ty bonusy dostanete - telefony "za korunu" atd...
pro obě strany výhodné .. sice to operátoři "nevidí rádi" ale obchodníkům jde o obrat, vždy pomůže jednoduchá otázka - pane OZ, tady mám fakturu na 12 měsíčně (což je nic moc), je to sice u vás, ale u jiného obchodníka, zařídíte? - interní směrnice jsou hezké, ale nakonec to jde krásně vždy (když to neděláte ve velkém a neinzerujete v novinách)
s tím samozřejmě souvisí že nikomu (ani nám, ani komu to zařizuji) neovlají podomí prodejci, nikdo je neotravuje (a když náhodou ano tak po 2 seřvávacích telefonech je obvykle vše dobropisováno.. - taky jsem vloni absolvoval hry s aktivací "mobilního čísla k pevné"... i když to dotyčný podepsal - 68 letý člověk který netušil a uvěřil... za 4 měsíce dostal vše zpátky, mě to stálo 3 telefony - každý měsíc posunutí "systémem"...
v rámci "možností" je to asi nejlepší obrana v současném bordelu - smutné ale pravdivé
a pro rejpaly - jako normální člověk bych nikdy nedostal za 250 měsíčně 500 volných minut všude a potom za O,1-2 kč všude po ČR... o internetu "3g" za 150 měsíčně neomezeném ani nemluvě (v rámci možností omezení)
zatím si nikdo z mnou "pasených" nestěžoval a tu flašku vína ročně mi každý zaplatí :-)
Hmmm... No takhle "skvěle" Vám to bude fungovat do doby, než se na Vás naštve někdo z Vámi "pasených" nebo někdo od operátora a začne to řešit... U operátora pracuji a několik takových případů jsem již viděl :-)
Je to porušení rámcové smlouvy a všeobecných podmínek, za které operátor okamžitě ukončuje kontrakt a deaktivuje všechny čísla na zákaznickém kódu + podle všeobecných podmínek uloží sankci, která je například u nás 70 000,- Kč za JEDNO telefonní číslo a JEDNO zúčtovací období, kde k takovému porušení smluvních podmínek došlo... To znamená, když takto budete poskytovat 350 čísel, tak pokuta je 70 000 * 350 * počet měsíců - v tomto případě by to jenom za JEDINY MESIC dělalo přes 24 MILIONU korun!
Ano, máte pravdu, opravdu se Vám to vyplatí! :-DDDD
1) nedělám to na kšeft jak jsem psal - tzn. neinzeruji atd..
2) sám operátor to podporuje - jsou i bonusy když přecházející jsou od konkurence - mám ofiko nabídky od operátora (samotného) kdy pro zaměstnance a rodinné příslušníky je to ... (s trošku horšími sazbami co jsem uváděl, my jako hlavní firma máme lepší sazby)
nikdo neřeší jestli to číslo je mojí tchýně nebo její sousedky
- při posledním meetingu s OZ (šéf jednoho kraje) když jsem mu nastínil možnost převedení firmy která není naše pod naši rámcovku s tím že je u konkurence tak byl radostí bez sebe - rozhodně neřešil to co tady píšeš (to je takovej bubák proti přeprodávání u malých firem)
to nemluvím o tom, že existuje nejméně jedna (o které vím) velká firma která to dělá "ve velkém a ofiko" a s kteoru operator podepsal sám smlouvu - cca 7 let dozadu - sami přiznávají že blbost, ale nemůžou na ni a ta pase hodně velké korporátní zákazníky (má vlastní call centrum, refakturační sw atd..)
co se týče připojení jiných firem (sro atd..) nikdo neví a nemůže vědět kdo je náš partner, kde máme podíl (nebo náš jednatel)
takže bubu, běž zase zvedat telefony na infolinku..
jak říkám - nedělám to na kšeft, v současné době mám takhle u sebe 5 rodinných příslušníků (mobily, adsl..) a 1 menší firmu s kterou se majitelé znají a domluvili se..
Pište si, že rozhodně nezvedám telefony na infolince. A pasáže obchodních podmínek nikdy nejsou "jenom tak pro srandu", ale uplatňují se - lidé z právního oddělení dostávají za obchodní podmínky miliony korun pro jednotlivce a nedostávají je proto, aby se produkt jejich práce nikdy nepoužil :-))
Jistě, na někoho se třeba neuplatní rok, na někoho dva, na někoho vůbec nikdy - i to je možnost.
Operátoři jsou obchodní firmy a v momentě, kdy zjistí, že se jim vyplatí nějakého takového přeprodejce "nechat ukončit", tak to udělají a běžně se vystavují penalizace i v řádech miliard Kč - pak rovnou celý majetek povedeného s.r.o. přechází na operátora v likvidačním řízení.
Pokud to nějaký blboun dělá jako fyzická osoba, tak to je pak opravdu na mašli, protože se to týká i jeho osobního majetku.
Ano, máte pravdu, nikdo nemůže vědět kdo je Váš partner, kde máte podíl atd. KROMĚ OPERATORA!! Záznamy telekomunikačního provozu jsou velice detailní informace a dá se z nich opravdu vyčíst nejen nevěra manželky a vydírání místní mafie, ale zcela jednoduše i přeprodávání služeb odporující rámcové smlouvě a nařízení ČTÚ.
Jak se postupuje? Operátor si sám dá tu práci a oddělení "prevence kriminality" samo kontaktuje uživatele čísel, u kterých má podezření, že jsou "zákazníky" nelegálních dealerů a požádá je o podpis prohlášení, že k tomu skutečně dochází - až má takových prohlášení pár set až pár tisíc, tak operátor vystaví i několikamilardový deposit a danou firmu v podstatě soudně zlikviduje!
Ano, jako jednatel té překupnické s.r.o. můžete argumentovat tím, že zmíněných několik tisíc lidí se proti Vám domluvilo :-))) Ale asi neuspějete :-DDD
--
Vaše argumentace je ubohá a ano, děje se tak i občas za tichého souhlasu. Stejně tak jako např. bylo za tichého souhlasu distribuováno mnoho zbraní do Afriky z ČR, naopak do ČR tuny drog a česká policie řeší obchod s bílým masem jen opravdu zřídkakdy...
Ale těžko to někomu můžete DOPORUČOVAT jako vynikající obchodní model, který nemá chybu :-))
tak ještě jednou a pomaleji šmudlo:
1) neradil jsem to nikdy na "byznys model" - vždy ve smyslu pro sebe a své známé - tzn. nikdy neřeším svůj telefon jako koncák, nikdy neřeším své soukromé auto(protože mám za velmi výhodných podmínek firemní) - nehandrkuji se se servisem, pojištovnami..
ještě jednou pro tupouna - PRO ZNámé, příbuzné, kamarády jako službu...
tvoje kecy o miliardových penále jsou úsměvné - v ČR je to většinou o SRO a akciovkách a pokuty v řádu miliard nejsou ani v mezinárodních arbitrážích - tak vyndej ruku z nočníku
Nemluvil jsem o nelegálních dealerech - operátoři sami nabízí pro firmy "smlouvy pro zaměstnance" aby nabrali lidi..
stát není schopen ani ošéfovat legální kšeftování s "neplacením daní za paliva" - legální firma - nakoupí, prodá, neodvede, zkrachuje ... co si vezmeš na sro za 200k když dluží 300 mega? - nic
a to nemluvím o firmě která to má s jedním operátorem legální a obhospodařuje asi 6000 sim v této chvíli (co já vím)
je pro to i výraz "old boys network" - já pomáhám kamarádům-známým, oni pomáhají mě..
a úplně nejpomaleji: od začátku to bylo zmíněné - nechcete-li mít problémy s překupníky-podomky-prodejci řešte to metodou "většího kladiva" - každý snad má někoho kdo "zná člověka u operátora"
na katastrální úřad nechodím jako koncák ale jako člověk co byl doporučen - možná se vám to nelíbí, ale to je tak jediné co s tím můžete dělat - klientelismus a "bráchaismus" je všude a speciálně v CZ - jsme v tom mistři
Zamestnanecky program neni problem u zadneho operatora a ma podporu top managmentu minimalne dvou operatoru. Problem jsou firemni letadla, kde jsou zcela absurdni tendry operator sam proti sobe. To jde v techto mesicich do kytek.
Ohledne pripadneho "soudu", i presto ze ma operator "data" bude v dukazni nouzi pokud se mu nedostane do rukou "letadlova nabidka".
Že vy jste ten marketingový blb který co nejnepřehlednější a nejnepříjemnější nabídky vymýšlí? Hubou zákaznický přístup, ve skutečnosti přiblbej ouřada kterého potřeby zákazníků jen otravují?
Nejsem právník, ale mám dojem že 70 000 Kč za jedno číslo za jedno zúčtovací období by bylo nevymahatelné, neboť podle mě by by tato sankce díky své nepřiměřenosti odporovala dobrým mravům.
Ale on není důvod tu firmu likvidovat soudně, stačí vypovědět smlouvu. Proč se soudit, utrácet tím peníze a zkoušet vymáhat nevymahatelné?
v pohodě, klučina je nějaký zamindrákovaný teoretik...
v reálu když je u běžné sro faktura za 600k (typicky mobilní neaktivovaná data, neřeším že nejmenovaný operátor to má cca 3 měsíce ošetřené "maximální platbou 3k"... ) už průser který se řeší dohodou..
viděl jsem v létě/2009 pár takových faktur a sám operátor měl snahu se dohodnout - protože firma o 10 číslech to omylem natočila na 1 kartě a už se párkrát stalo že to radši majitel poslal do konkurzu (základní jmění 200k....)
takže kecy že nějakému sro naúčtuje 70k/měsíc/číslo do konce smlouvy jsou úsměvné... - v reálu mu to nikdo nezaplatí
myslím že by chlapec měl vyrazit do terénu a do praxe - možná by pak začal reagovat normálně...
stále se tu bavíme že se někdo nechá připsat jako rodinný příslušník (známý) k nějaké velké smlouvě a pak (i přes 3 lidi neřeší že ho někdo obtěžuje).. a i malá firma se v pohodě nechá připsat ke kontraktu 500k/měsíc a nikdo nikdy nic neřeší a je to posvěcené...
nevím jak teď od nového roku, poslední 4 rámcové smlouvy které jsem viděl s našimi 2 operátory (druhá polovina 2009) neobsahovaly žádnou rozhodčí doložku - ale nedivil bych se, je to teď hit který použivají i malí wifi operátoři (známý rozhodce to vyřeší přes víkend)..
zjednodušeně:
při porušení podmínek - ukončení smlouvy - zákazník doplatí "průměr za měsíc x počet měsíců zbývajících do konce"..
takže dejme tomu 40k/měsíc a 10 měsíců zbývá - pokuta je 400...
nevymahatelné v praxi - sro ručí jen "do výše jmění"... i kdyby Vám někdo podepsal pokutu 3 miliardy a soud neřešil že je to zcela zjevně nepřiměřené - jak to z takové firmy chcete legálně - a hlavně prakticky dostat?
i kdyby z vás komando operátora /typu čez) vymlátilo směnku na 1 miliardu jako fyzickou osobu - tak Vám seberou maximálně barák, děti se vzdaj dědictví a konec...takže reálně z vás dostanou tak 1-5 milionu (když jste blbý a máte barák na sebe:-))) )
jinak doporučuji všem právním a smluvním teoretikům aby si zjistili jak probíhají třeba soudy a vymáhání škod od stavebních firem - proč se asi zřizuje 1 firma na nákup pozemků, 2 na stavbu, 3 na prodej, 4 na x dalších věcí..
už takových pár kavek bylo oškubáno a z firem nikdo nic nedostal (soudem)
s už. Petr v podstatě souhlasím, ovšem někdy by neuškodilo se nechovat jako opička a mluvit s nadhledem.
Jinak mluvil jste tu o stovkach SIM karet. Opravdu vše pro známé? Vy musíte být ale familie ;)
Ne teď vážně, mě osobně je jedno, zda to je kamarád a nebo kamarád kamaráda a to je jeho přítelkyně. V podstatě to je jedno i operátorovi. Hlavní spíš je, zda ten, kdo takovýmto způsobem spojí určitou skupinu, tak jestli si dejme tomu přeposlanou FA nenavyšuje o nějakou tu provizi. Pak už ej to klasický přeprodejce....
Zajímalo by mě také, jak řešíte Vaší fakturaci. Pochybuji, že chodí na každého rovnou od operátora, takže vy dostanete celkovou a tu pak pomocí nějakého šikovného prográmu přefakturujute na dalších 100 faktur například. Systém docela o hubu, kdy vy jako firma ručíte za tu clekovou fakturu a někdo z těch jednotlivcům vám nezaplatí....nebo dejme tomu protočí par desítek tisíc na roamingu atp...
Jinak buďte konkrétní. Tu firmu, o které se tu bavíte, že má 6000 SIM a více. Myslíte T-Mobile a tu suprtrupr firmu našeho desetibojaře Znělíka? Jestli myslíte tu, tak to je největší ostuda T-M, kdy to chtějí dávno stopnout, ale nemají jak. Deaktivovat? 10 000 SIm asi těžko :)) (10k je číslo, co jsem sylšel například já). Jako jsem zaslechl, že jeho platební morálka (díky tomu, jak mu ty firmy podním platí) je taky úžasná....
Ne, říkal jsem že spravuji v této chvíli firemně cca 400 karet jako náplň práce... dále sem psal že to dělám pouze pro nejbližší známé-přátele - ne např. pro sousedy :-) - nemám zapotřebí to šířit a hrotit - nejsem charita aby se po mě každý vozil - tzn. ti co jsou mi blízcí případně na oplátku za jiné služby
celé to bylo myšleno v kontextu "jak se zbavit otravných hovorů" - prostě na ně použít větší kladivo, v tomto případě korporátní smlouvy - počítám že nikdo nevolá paná Tykačovi s nabídkami levného adsl :-)
Je to efektivnější než vyhrožovat call centru, hrozit 2x do roka odchodem (z toho má každý legraci protože odejde mizivé procento)....
fakturace se řeší jednoduše - je to "moje číslo", srážka ze mzdy atd... to jak já si zúčtuji svoji rodinu nikoho nezajímá
Jinak operátoři nabízí "něco jako affiliate program" - tzn. že to bude - když seberete 300 karet svých zaměstnanců vedeno jako jiná firma ve vašem systému - oddělená faktura, výpisy atd.. takže pak účtárna a přefakturace na ty co si to nahlásili - zaměstnanecký poměr
Já když jsem sondoval u svých kolegů jaký by o to byl zájem(zda by nám vůbec tato úspora a zvýšení obratu stálo za to) tak u cca 30 kolegů jsem horko těžko sehnal nezávazný slib cca 6 SIM karet s tím že už všichni ostatní to mají přes tyto firmy - velcí zaměstnavatelé, tito přeprodávači.. každý měl ceny velmi slušné, občas lepší než bych jim mohl nabídnout já, takže jsme to odpískali... - pouze na vyžádání.... - zájem mělo cca 5 lidí z naší firmy, což o něčem svědčí
Velké firmy (ti co to dělají jako byznys) to dělají všelijak, zálohy, limity...)
Konkrétní být moc nemohu, ale není to ani vodafone ani T-mobile a firmě můžeme říkat třeba DaVinciho kód:-)
Celé je to v základu postaveno na "spolupracujích subjektech" .. a je jedno jestli prodávate papírově Amway nebo jste členem největšího družstva včelařů v CZ
Jinak samozřejmě "přeprodejce" co to dělá na kšeft (v normálních firmách je to hlavně kvůli slevám a bonusům) má x možností jako na tom vydělat - fakturu samozřejmě nafakturuje tak jak je (od operátora).. může mít bokem další poplatky - a můžeme mu říkat jakkoli - členský poplatek, servis pc, telefonní konzultace a do toho si může dát co chce...
Stejně jako některé firmy "přeprodávají internet" bez licencí - o patro níž se hodí kabel, dohoda 2 jednatelů/majitelů a faktura chodí "za úklid" - když ten co to dává ví jaká jsou s tím rizika a nevadí mu to, jeho problém...
tim otravováním s nabídkami bych si nebyl tak jistý Vaším velkým kladivem.
Já například pracuji u jednoho z operatoru a na naše firemní čísla tehdy volali vtipalci z O2 s nabídkou na ADSL. Obvolali tak nejmene 50% kolegu z meho okoli. Byl to krasny podnet na CTU, to samozrejme, ale spis me pobavilo, ze volaji z nejake opravdu random databaze.
Jinak srazeni ze mzdy je nejjednodussi zpusob, o tom zadna.
Zajimalo by me, zda mate treba osetreno, kdyz nekdo jeho SIM kartu zneuzije tak, ze ji napriklad naklonuje a provola mu na te SIM karte statisice. Dokonce to muze byt i kalkul toho zamestnance, ktery dostal od "nekoho" nabidku nechat svou firemni SIM takto zneuzit. Moje praxe je takova, ze vetsina firem toto osetrene nema a pak koukaji, co ze se to stalo... :) Takovych pripadu neni malo...
je to jako s pojistnými kmeny aut - velká amerika že existují firmy co mají 3-6 000 kusový kmen normálních lidí a domluví pro ně lepší povinné-havarijní..
praxe která ve větším jede už min. 3 roky - dokud bude dost velké stádo které bude platit koncové ceny tak to nikdo neřeší..
jak říká jeden "pojišťovák" - ofiko je to zakázané, ale přijdou a položí na stůl 5 000 smluv tak se to vždy nějak "pořeší".....
... okamžitě dávám velký oblouk. Hlavně se nedívat do očí, mít v uších sluchátka a dělat, že jsem si ho nevšimnul a rychle projít. Pokud přece jen zkříží cestu tak, "nenmám čas, pospíchám". Hovor ukončit hned na začátku "nemám zájem".
Podezřelý/neznámý číslo típnout, a najít si ho třeba na whocallsme.com nebo jinde na netu (většina "marketingu" a jinýho takovýho odpadu se najde na netu vždycky, protože s tim obtěžujou kdekoho už dýl většinou), a pokud máte tu možnost, dát si ho v telefonu na blacklist (dostanou rovnou obsazovák). Pokud ne, brát to, a hezky od plic řvát nebo rovnou fu*kovat (aneb jak praví klasik: běžte běžte do ..., i s hnidousama), už nezavolaj.
Skutečně "miluji" lidi, kteří mají potřebu ostatním nadávat. To seřvání funguje stejně dobře jako "ne, děkuji". Z listu si Vás stejně nevyškrtnou a nadávkami klesáte možná níže než jsou oni.
Jediné co byste mohl asi dělat je podnět úřadu na ochranu osobních údajů. Nejsem právník, ale třeba tohle mají na stránkách
"Vztahuje se zákon obecně i na běžnou činnost obchodních zástupců, v jejichž pracovní náplni je různými způsoby (tedy i telefonicky a e-mailem) oslovovat potenciální zájemce v nemasovém měřítku?
Ano vztahuje, protože masovost není kritériem zákona. Zákon č. 480/2004 Sb. nepodmiňuje platnost ustanovení o šíření obchodních sdělení určitým množstvím odeslané elektronické pošty na jednu adresu. Platí tedy, že porušením zákona je i odeslání jediného nevyžádaného obchodního sdělení." Tudíž stížnost by možná bylo dobré řešení, lepší než nadávání ...
Už jste to zkoušel? Je to většinou zcela k ničemu, za měsíc začnou zase. Je to ostatně stejný jako s různejma papírovejma reklamama.
A stěžovat si na nějakym úřadě kvůli každý marketingový společnosti, kterejch jsou stovky, fakt nemám čas, a ani náladu.
Z listu si Vás stejně nevyškrtnou
/ Každej to po revoluci zažil. Nejdřív mírně, pak měkce, pak tvrdě, pak tvrdě po dobrym, pak tvrdě po zlym, ani jedno mnohdy nepomáhá. Ale okamžitý vyf*ckování pak už konečně jo.
Nezkoušel. Nemusel.
Když mě T-mobile otravovali, prostě jsem jim zavolal a dali pokoj. Po několika letech (když jsem přešel z tarifu na kartu), zase to zapli. Zavolal jsem jim a vypnul jsem to. Pokoušeli se mi volat kvůli internetu, slušně jsem odmítl. To je od nich asi tak všechno.
Pokud budou všichni na sebe jen řvát, nepomůže to. Ta stížnost má větší šanci. Podle mě. Pokud má někdo jiné zkušenosti, rád si o tom přečtu.
Tohle bohužel nepomáhá. Dokonce i slušný odmítnutí "děkuji, nemám zájem" přestává fungovat. Zrovna dneska mě otravovali z O2. Na otázku "proč?" jsem jim ještě vysvětlil, že za poslední roky neznám žádnou jejich nabídku, který by neměla podvodnej charakter. A stejně otravovala, že se mám setkat s jejich obch. zástupcem, že mě třeba přesvěčí o opaku.
Proto na tyhle otravný a čím dál otravnější praktiky bude asi opravdu je rovnou posílat tam, kam si zaslouží. (Jen doufám, že je zase na to nenaučí nějakou asertivní praktiku typu "tam už jsem dneska byla 100x a nechcete přece jen to zlevněný AžDSL?").
"Ne, děkuji, nemám zájem. Nashledanou. "
Když to skončíte takhle, otázka proč či další vysvětlování nepřijde na pořad dne.
"Jdi do prdele ty krávo blbá"
Je to asi tak stejně dlouhé, ale je tu jistá odlišnost ;-)
Pracoval jsem kdysi na Václaváku a tam jsem každý den potkal jednoho či dva "charitativní žebráky". Pokaždé když mě oslovili, slušně jsem je odmítl. Je to jen o slušnosti ...
ja jsem vyvinul zajimavou metodu, pouzivam ji nerad ale vzdy se pak pobavim tim jak z toho lidi jsou uplne v prdeli. Proste kdyz na obycejne odmitnuti nereaguji , zahrajte dementa, zacnete vydavat zvuky jako pripadne doprovdte posunky a poskakovanim kolem , pokud umite stekat jeste lepsi....nestacili by ste se divit jak mili nabizeci nechapou a ustupuji . (ano snizuju si tim hodnotu vlastni osoby ale sranda musi byt) a ma to i sve vyhody, ti kteri stoji na stejnem miste vas pak ani nepozdravi :D
Ja mam mnohem lepsi metodu, pokud je to osobni kontakt, tak zajiskrim ockama, nahnu se a reknu dotycnemu ze jsem rad ze jsem ho potkal, ze se urcite dohodneme, ale ze potrebuji pomoci, ze mam obstavene konto, ale ze nemam problem s hotovosti a ze on je ten pravy aby me pomohl ze ma jiste funkcni bankovni ucet. Nasledne ho zcela mimo tema tlacim do zcela a naprosto vyhodnych financnich operaci na kterych nemuze prodelat. Nekdy to zpestrim informaci ze jsem v podmince a nerad bych zase do neceho spadl ale ze mu verim.
Drive jsem to pouzival na financni poradce Partners, a nyni i na operatory co nabizi karty aj.
Když mě někdo zastaví na ulici nebo zavolá a je to bchodní nabídka, pošlu ho na nějaké sprosté místo a jdu dál / zavěsím. Je to vlastně taková služba zdarma, kde si člověk může beztrestně ulevit :)
Neřekl bych, je to každého věc ap odstatný je konečný efekt. Bylo-li cíle dosaženo, proč ne. A jako vedlejší efekt nelze pominout uvedení obtěžovatele do většího či menšího stresu, takže třeba bude napříště působit méně agrsivně nebo zvládne obtěžovat méně lidí.
Měl jsem u firmy T-Mobile zaplacený tarif. V průběhu jednoho měsíce mi asi 30 volal paní z jejich (externí?) firmy s nabídkou dalších služeb, pokaždé jsem ji odmítl. Nedala si ale říct a svoje úsilí stupňovala, začala mi volat i o víkendu. Po telefonátu v půl dvanácté v noci v neděli jsem vypěnil a přešel k jinému operátorovi.
Po rychlém shlédnutí internetu jsem zjistil, že jsem zdaleka nebyl jediný takto postižený zákazník T-Mobilu.
Mě takhle furt volala nějaká prostitutka - nějakej dobréj kámoš jí poslal mý číslo, že mám zájem. Nedala si to vymluvit, tak jsem si na její číslo nastavil v kontaktech, aby telefon nezvonil. A bylo hotovo...
nejlepsi je varianta kdy po nekolikatem polozeni blokator zavede rutinu pickup, wait 100ms (nebo podobnou dobu) a hned hangup....podle toho jak sem si to prohlizel v logu si to pak vetsina opruzovatelu rozmysli.
Povím vám, jak to vypadá z druhé strany. Pracoval jsem tam 5 let jako operátor v různých odděleních. Ze začátku to byla prima práce. Super kolektiv. Mohli jsme prodávat spousta služeb a tím si přivydělat, ale soustředili jsme se také, abychom zákazníka nadchli a přilákali tím další.
Pak přišel nadnárodní kolos, snížil nám výplaty, ubral nám portfolio služeb, takže jsme museli nabízet i např. datové služby důchodcům. Kdo nesplňuje, na něj dokonce křičí, straší to vyhazovem. Někdy musíte mít tak krátké hovory a mezi nimi nemáte pauzu, že musíte si to všechno psát a pak hodinu a půl být po směně neplaceně déle a dodělávat to. A s těmi informacemi? Je pravda, že Vám různí kolegové/šéfové/specialisti při různých situacích říkají protichůdné věci mj. i proto, že pravidla se mění někdy i každý den. Každý den něco nefunguje apod. Směny takové rozházené, že nemáte ani víkend.
Jak to dopadlo? Většina lidí tam nevydrží moc dlouho, protože vyšší pozice jsou většinou obsazené, tak tam jsou u telefonu čerství absolventi SŠ, kteří jsou rádi, že aspoň nějakou práci bez praxe mají. Na slušnější práce je totiž třeba praxe v oboru a operátoři to vědí a takhle ty pracovníky otročí.
Priznam se, ze uplne nechapu... Vsechno to je o lidech, takze pokud na Vas zamestnavatel krici:"pokud toho vice neprodate, tak letite", tak tam asi schopny clovek nema co dal pohledavat.... Myslim si, ze "pracovnik aktivniho telemarketingu" je asi to nejubozejsi, o cem se kdy v zivote slysel ...
Přesně tak. Paroubka na ně, na hnusné kapitalisty :-)
Ne, teď vážně. Práce v call centru je práce jako každá jiná. Je otravná, to ano, ale myslím si že její status (ne potřebnost) je pořád nad prací prodavačky v Tescu. No, a když se bez praxe a znalostí rozmýšlíte nad sociálkou, obchodním cestujícím, prodavačem v Tescu a nebo prací v aktivním telemarketingu, ledaskdy je ten telemarketing nejlepším možným řešením ze všech těchto katastrof.
Samozřejmě, kdyby byli chytří a schopní, jdou dělat něco kvalifikovanějšího. Kdybych my byly chytřejší a schopnější, nebudeme se bavit o těhle chudácích, ale o tom jestli je lepší strávit dovolenou na jachtě a nebo na ostrově v Malajsii ;-)
Jsem rád, že jste pochopil mou poentu. I když jsem nemluvil ani tak o aktivním telemarketingu.
V případě, že budu volat na infolinku specialistovi, aby mi s něčím poradil a on mi poradí, ale musí mi vecpat další služby, aby měl na výplatu, navíc nemá ani moc času se mi věnovat a řešit můj problém, jako klient bych moc spokojený nebyl. Jde přesně o tu pointu, že člověk jde bez praxe pracovat k operátorovi a pak po čase (třeba, kdy už je jakž tak zaškolený) zjistí, že má třeba navíc, tak odejde za lepším a protože se operátoři moc nezabývají tím, aby měli dobré podmínky pro stálé zaměstnance operátory, pak vaše požadavky řeší většinou ne moc motivovaní a zkušení zaměstnanci a z toho ten kocourkov... ;)
Pokud mne volaji,tak vyslechnu a rikam ze chci to co nabizej.Pak az chteji jmeno,prijmeni,adresu,tak reknete Napoleon Bonapart,ostrov Svate Heleny,ul.Pristavni,2.Nebo neco jineho.A je pokoj.