Je to stejný jako s "chytrýma" (bezpečnostně idotskýma) TV. Bastlí to kdovíkdo, kdovíjak, kdovíkde, a neaktualizuje to nikdy (příp. nedostatečně)...
Nepřipojovat k netu. Nejlíp kromě IT zařízení vůbec nic.
A jsem zvědav, kdo půjde do týdle "srandy": http://www.lupa.cz/clanky/fintech-revoluce-pokracuje-ve-jmenu-psd2-budou-muset-banky-otevrit-sva-api/, aby ušetřil 5 vteřin času...
Není nic snazšího, než si pořídit klávesnici rovnou od Google a nemuset řešit obskurní klávesnice od Samsungu a jiných výrobců. Je samostatně dostupná, na Redmi Note 3 jsme ji dal takřka okamžitě, na ničem jiném se nedalo skoro psát, na té od Google aspoň trochu. Když už nic jiného má podstatně rozumnější slovníky.
On se uživatel nerozhodl používat cloudovou službu, ale jen chtěl lepší klávesnici. Takže ta rada se mi zdá nesmyslná, protože v popisu aplikace Swift keyboard vůbec není zmínka o cloudu.
Problém vidím např. u služby Google Play. Ta u aplikací skrývá jejich požadavek na přístup k Internetu. Pokud uživatel nemá možnost si v permissions ověřit, co aplikace bude dělat, pak tohle musí dělat Google tím že ověřuje svůj repozitář a následně o tom informuje uživatele. Stejně jako reklamy v aplikaci, nákupy v aplikaci by tam bylo vaše data (stisky kláves) mohou být přeneseny do cloudu.
Ověřování svého repozitáře Google trochu dělá a trochu nedělá. Zodpovědnost Google ale má a měl by to dělat pořádně.
Připomnělo mi to nedávné vyjádření jednoho z poskytovatelů cloudových služeb: problém se projevil maximálně u 100% klientů. Bylo to takové... upřímné :-) Ale fungovalo to, ptal jsem se pár lidí, kteří potvrdili, že problém pár hodin měli, ale že to prý afektovalo jen necelou stovku zákazníků, takže o spolehlivosti služby nepochybují. Ten znak procenta mozek nějak vytěsnil.