Tak ředitelka Markízy má co mluvit o tom, že moudřejší ustoupí. A kdopak to byl, kdo vyrukoval s Talentmánií a tvrdohlavě šel proti Talentu? Markíza s Novou. Takže tvrzení, že Markíza nechce diváky tlačit do volby je falešné a prostě se jim zrovna hodí, aby ospravedlnili vysílání Let's dance v pátek. A srovnávat sledovanost stejných pořadů na různých stanicích také nejde. Ve většině případů se projeví divácký návyk. Markíza byla v době slovenského Talentu neotřesitelnou jedničkou na trhu. Jednou se jim nepovedl Big Brother, ale to bylo asi tak všechno. Až poté se začala Jojka dotahovat.
Podobné je to i u nás. Když nějaký film běží premiérově na Primě, má sotva milion diváků. Po třech letech práva koupí Nova, film uvede a sledovanost je větší než byla úplná premiéra na Primě. Takže nějaké vytahování 60 % od Markízy je zbytečné a oni to moc dobře vědí, ale proč se nepochlubit a nepošpinit konkurenci, že? 33% je na Joj úspěch, jelikož ta TV málokdy přesáhne 30% v podílu.
A ten můj "falešný" komentář? Jistěže tu sledovanost čekala Prima větší, to dá rozum. Ale i podle slov generálníhop ředitele bude stačit, když se budou čísla pohybovat kolem 25 % na trhu a toho stále ještě mohou dosáhnout.
nejsledovanějším programem dne v 12-54 bylo semifinále reality show Farma, které dosáhlo více než 38% a trvalo více jak první polovinu vysílacího času Talentu
až pak Talent získal převahu
velmi pravdivé je i dnešní vyjádření ředitelky Markízy na otázku, proč se nevysílá Let´s Dance oproti Talentu:
Neřekla bych, že jsme upustili od vysílání v neděli. Asi jen novinářská obec to vnímá tak, že neděle je dnem pro velké show. Je pravda, že Markíza si tento slot vybudovala. Druhá věc je, že tak, jak bývá zvykem u naší milé konkurenční Joj, zvykne opakovat a má pocit, že když začne volit stejné prostředky jako my, bude to fungovat. Jak se ukázalo, nefunguje. U nás dělal Talent 60-procentní share a když s tím šla Jojka, měl 35% v průměru. Nemyslím si, že je to šťastná strategie. Řekli jsme si: ano, mohli jsme jít do souboje a nebála bych se, ale na druhé straně se mi nelíbí princip tlačit diváka do takové volby. Divák byl z neděle otrávený, protože obě televize šli s velkými šou a já věřím, že se naplní to, že kdo má zvítězit, zvítězí. Říká se, že moudřejší a větší ustoupí. Takže ano, možná to i beru trošku tak, že jsme ustoupili pro dobro diváka.
a taky by bylo fajn, kdyby se pan Potůček buď adekvátně informoval o sledovanosti slovenských TV, nebo nepsal nic
JOJka byla nucena Šéfku stáhnout po 2. díle, takže se nevysílala v konkurenci SuperStar a i v náhradním čase byla sledovanost velice špatná, jeden díl dokonce JOJka ani v prime time neodvysílala a do vysílaní jej zaradila jenom v sobotu před obědem