Pokud prodejce nastaví dobrou cenu, případně si vytvoří přímý systém stahování za poplatek (u hudby samozřejmě ve formátu flac), s radostí koupím! Co mě ale zaráží ještě více než tyto přemrštěné ceny, je logika studií/produkcí, které nedají premiéru filmu celosvětově... jako promiňte, ale pokud chci ten film vidět, ale musím na něj čekat půl roku až rok, až se uráčí udělat českou premiéru a mezitím najdu na internetu fullHD, není to trochu na hlavu?
akorát, že spousta lidí si už zvykla, že
- pro nový film nemusí ani vytáhnou paty z baráku
- a doma se jim postupem let nahromadily VHS kazety, DVDčka, teď BD pořád se stejnými tituly a už je to sběratelství nebaví, na 98% titulů jim vyhovuje systém 1x zhlédnout a smazat
Takže budoucnost bude on-line a placení za časově omezené zhlédnutí. Osobně také věřím (viz článek) že to zlomí až gigant typu Apple/Google který koupí studio s 5.000 filmy a nabídne je v rámci svých služeb za paušál nebo tak nízký tarif, že lidi přestane bavit pokoutně stahovat (viz hry na Android za 20-100 Kč na jedno kliknutí slaví úspěch)
Vysloveně neschvaluji stahování ("kradení") zadara (zvláště věcí jsou za pár korun na každém rohu!), na druhou stranu, často si za to mou distributoři sami, nesnaží se dost dostat své zboží k zákazníkovi za rozumnou cenu.
Pokud nějaký film či hudbu u nás nelze vůbec zakoupit či je to předražené, tak si to bez výčitek svědomí někde stáhnu. Rád bych si to koupil, ale nemám možnost. O složitém, leckdy i rizikovém objednávání a často nemožném objednání ze zahraničí neuvažuji.
Prostě zboží se neprodá samo, o zákazníka se musí bojovat, tak ať si nestěžujou, dinosauři a koukaj se přizpůsobit změně na trhu.
Ono už to v podstatě došlo tak daleko, že film se točí hlavně pro ty dotace a sponzoring od polostátních firem. Na to je nastavená celá produkce a zajistí to příjem všech zůčastněných. Případný příjem ze vstupného je už jen takový bonus navíc.
Vždyť si to stačí spočítat. Při návštěvnosti 100000 se při vstupném 150Kč vybere 15MKč. 1/3 z toho je daň, další část spotřebují kina a distribuce, no a ten zbytek jde tvůrcům filmu. Ovšem za 5MKč nikdo filmy netočí.
Na celé záležitosti mě vždy baví odhady způsobených škod. Přece sami "samozvaní ochránci autorských práv" nevěří, že by si VŠICHNI stahovači koupili placku a nebo zašli do kina, pokud by neexistoval warez?!? Internet je jen jedním z kanálů, kterými k nám proudí informace. A je jen věcí nadnárodních molochů, že nedokázali nabídnout funkční a hlavně legální model stahování audiovizuálního obsahu. Hold se našli amatéři, kteří je předběhli a nabídli obsah...zdarma. Osobně si stejně myslím, že za sledování a poslouchání 99% "uměleckých výtvorů" by měli tvůrci platit nám a ne naopak.
U kabelovek a společných antén je placení čirej nesmysl, protože žádnej provozovatel nevyužívá autorský dílo, ale pouze distribuuje nezměněný signál. Podobně jako když ti domů přijde montér nainstalovat satelit, tak taky neodvádí poplatek za to, že ti umožnil příjem. Navíc kabelovka platí poplatky samotným TV stanicím, takže z jakýho důvodu dostávají výpalný organizace typu OSA a Intergram, to se prostě vymyká zdravýmu rozumu. A tyto zlodějský a státem posvěcený privátní organizace ještě mají tu pravomoc, že si dokonce výši poplatku určují samy! Prostě otřes, co se v tomto státě děje :-(
Dotace z Ministerstva kultury na filmy jim nesmrdí, ale běda, jak se jim nedaří kasírovat výpalný v podobě autorských poplatků. A ty se mimochodem platí i za prázdný nosiče (HDD, CD, DVD), i když na nich má uživatel výhradně svoje věci, který autorským právům vůbec nepodléhají. Zrovna tak za každou kopii papíru, i kdybych si jenom kopíroval svůj vlastní text, dostává ta nenažraná havěť prebendy. Další prachy jim tečou třeba z kabelovek nebo společných antén, kde provozovatelé odvádí částky za počet účastníků a vůbec se nebere v potaz, že za autorský díla ve vysílání platí i samotný TV stanice - takže jedno dílo je defacto zpoplatněný 2x. Napřed by se mělo zatrhnout toto a pak ať se klidně starají o ulozto.cz apod.!