Přečtěte si článek, je to tam napsáno: "Hába si od novinky slibuje úspěch zejména v místech, kde mohou být problémy se sílou či kvalitou signálu mobilní sítě, jako jsou například suterénní restaurace, bary či hudební kluby, ocelové výrobní haly nebo sklady. "
Wifivoip je něco jiného ... hlavně nefunguje samo od sebe s číslem co máte na sim kartě.
Proč by to nemohlo mít úspěch?
Operátor prodává nemálo telefonů. Ty to časem budou podporovat automaticky, stejně jako VoLTE. Začne to nejvyššími modely a postupně se to dostane až k low-costům.
Časem se operátorské nastavení dostane i do standardního Androidu (snad, pokud Google dá).
Jablečná zařízení můžete mít koupena kdekoli a fungovat vám to bude taky (až se T-Mobile podaří projít Apple certifikací), protože v jablkách není firmware upravený na míru TM, ale jen nastavení služby. Apple ukazuje, že to jde i bez operátorských firmwarů - jen musí výrobci operačního systému a mobilů chtít a trochu se posnažit.
Laskave se proberte, a zjistete si, jak funguje mobilni sit. Zdaleka nejvetsi cast nakladu je prave ta posledni mile. A operator by byl stestim bez sebe, kdyby ji platit nemusel.
Ustrednou myslite nejake to 1U nekde v racku? To je totiz dnes asi tak vse, co k tomu treba.
Kudy myslite ze tecou hovory, kdyz se dostanou prave z te posledni mile? Ano, presne po tom hloupem internetu, protoze je to prakticky zadarmo. Jestli nekdo bude platit Gbit nebo 10 je v nakladech rozdil nula. Konektivita nestoji nic.
Propojovaci poplatek je zcela nezajimavy, protoze ten se tyka vyhradne nejakych pidioperatoru. Ostatni si to mezi sebou vyuctuji a 0 z 0 pojde.
Kolik lidi to asi vyuzije ?
celkem to umi : slovy JEDEN telefon (Samsung S6 Edge)
a jeste pouze se zkriplenym firmwarem od t-mobile, jinak smolik
Ne, služba je dostupná jen u telefonů zakoupených v distribuční síti T-Mobile, protože mají odlišný firmware než telefony z jiných distribucí
Citim v kostech, ze tohle bude mi masovy uspech..... BRAVO
Skvělé, ty vaše žádné náklady. Fixní náklady na telefonní hovor ve vlastní síti se odvíjí od technologie, přes kterou se připojujete, tyhle jediné odpadnou, ta poslední míle. Proč si myslíte, že v takovém případě hovor nejde přes ústřednu, ke které se navíc ještě musí nějak dostat, takže posílení spojení do internetu kvůli dalším datům navíc asi taky něco stojí?
Největší náklady, na které jste zapomněl, jsou propojovací poplatky, které účtuje operátor čísla, na které se volá. Ty tuším stanovuje regulátor.
A hlavně zrovna T-Mobile s jejich kvalitou sítě to dokrytí wi-fi potřebuje jak prase drbání.
Kdyby to rozjeli před rokem, mají o zákazníka více.
V místě kde žiji je mizerný signál a nikdy to asi lepší nebude. Ale mám zde internet a samozřejmě wi-fi. Zatím to řeším klasickým VOIP, ale nesedím furt doma takže mobil potřebuji také a v době neomezených paušálů je škoda platit cokoliv dvakrát....
"Operator se pak proste snazi vydelat prave na te nevedomosti..."
- v dnešní době, kdy už má spousta zákazníků flat (zvlášť v business sféře, pro kterou se teď služba spouští), na tom operátor jistě hodně vydělá ;-)
"Dobre totiz vi, ze jednoho krasneho dne nastane zlom..., kteremu zakaznik da tak ty 3 stokoruny a nic vic."
- vzhledem k tomu, že průměrné ARPU našich operátorů je kolem 250 Kč, tak už to očividně nastalo, ani jsme si toho nevšimli :-)
Jednoduse kdyz bude telefon na wifi, bude volat pres wifi, uzivatel nebude mit potuchy, operator bude mit naklady 0 a penizky se jen povali.
90% uzivatelu nema potuchy o tom, ze kdyz uz maji data, tak ze nepotrebuji platit zadny hlas. To procento sice klesa, ale zase nijak zavratnou rychlosti.
Operator se pak proste snazi vydelat prave na te nevedomosti a pak pochopitelne i na tom, ze defakto vydela treba prave na vasi free wifi, vasi konektivite, vasem HW ...
Dobre totiz vi, ze jednoho krasneho dne nastane zlom, uvedomeni si, a pak uz bude delat jen hloupeho ISP, kteremu zakaznik da tak ty 3 stokoruny a nic vic.