To vypada, ze tu nekdo ma celozivotni zkusenosti .... protoze to realitu popisuje velmi, ale opravdu velmi presne ...
Jen s tim zjednodusenim, ze dodavatel samozrejme nedodava web, ale "solusn", tudiz musi nejdriv "zanalajzovat" jestli to nenabori celkovej "luuk and feel" .... a ve finale tu desetiradkovou statickou stranku bude delat clovek v Indii, kterej na to dostane 100 strankovy zadani, ktery bude mesic cist.
Předělat hlášku na webu?
To musí nejprve manager pro vnější komunikaci (nejspíš někdo z marketingu) identifikovat potřebu. Svolá poradu teamu, kde si nadefinují cíle a nastaví očekávání.
Pak se to předá projektovému řízení. To osloví analytiky (teď nevím zda ty bussines nebo ty normální) a ti zjistí, které ze systémů je třeba upravit.
Pak projekťák vstoupí do jednání s dodavatelem a nechá si odhadnout náklady na implementaci. To vrátí zpět k vlastníkovi projektu, který vzhodnotí, zda má na to dostateřný budget a spočítá zda vychází bussines case.
Pokud to vyjde, tak se to předá analytikům, kteří vypracují detailní analýzu a zadání pro dodavatele.
Pak vstupuje do hry interní developer. To je člověk, který sice nic nevyvíjí, ale komunikuje s vývojářem dodavatele.
Stanoví se roadmapa, namaluje Gantův diagram a začnou se pořádat projektové meetingy.
Pokud se nic nezadrhlo, tak už máme nastavané procesy a definované zodpovědnosti.
Pro zjednodušení předpokládejme, že dodavatel je pružná firma a vývojář dodavatele je skutečným vývojářem aplikace.
Ten něco vyvine a pokud není z dálného východu, tak se to dá napodruhé nasadit na testovací prostředí. Jinak tak napopáté.
Po interních testech a opravách chyb se to nasadí na produkci a při troše štěstí se to aspoň vzdáleně podobá tomu co bylo požadováno.
Zbývá ještě uzavřít projekt a nezapomenout "lessons to learn". A může se jet na teambulding na motokáry.
http://www.t-mobile.cz:
Přijďte prosím v úterý 26. června.
Slibujeme, že to čekání bude stát za to!
Tak jsem zvědavý jak to "bude stát za to"...