Měl jsem tu čest s celou řadou amerických zákaznických linek, které místo zmáčknutí čísla volby chtěly toto číslo vyslovit, ale setkal jsem se i s diktováním zákaznického čísla či vyslovením zákaznického jména. Vrcholem pak byla automatická linka, která mě po přivítání vyzvala, abych vyslovil svůj požadavek, a poté mě přepojila na příslušné (a kupodivu i správné) oddělení. Podle mého názoru je rozpoznání angličtiny na velmi dobré úrovni, ovšem pouze pokud použijete správný (americký) přízvuk. V USA už není tak úplně neobvyklé, že místo vyťukávání textovky uživatel zprávu prostě nadiktuje (Android).
Převod hlasu na text u běžných frází funguje na 99% i v ČJ. Problém je spíše s telefony a kvalitou sítě. Ta s hlasovým vzorkem udělá neuvěřitelné věci. Pak nerozumím ani já, natož počítač. Navíc spousta lidí je, jaká je. A na tento druh komunikace si bude muset zvyknout. Za pár let se tomu budeme smát.
Rozpoznávání řeči? Vzorkování hlasu? Umělá inteligence?
Začíná mi to vadit. Ono nestačí, že o vás má mobilní operátor velkou řadu soukromých dat, on se ještě bude navážet do vašeho soukromí a sbírat biometrické údaje?
To abych do prodejny chodil v igelitovém skafandru, aby si náhodou neodebrali vzorky a nezačali mi na základě analýzy DNA nabízet nějaké svoje produkty.
Zrovna v sobotu se můj otec snažil dovolat na T-Mobile operátora. Automat nestačil, protože měl velmi specifický dotaz. Bohužel dostat se na operátora přes automat je téměř nemožné. Kdysi bývalo zvykem, že když nevyhovovala nějaká volba, automat zahlásil nevybrali jsem žádnou volbu, budete přepojeni na operátora. Nyní si člověk musí vyslechnout kolečko voleb 2x a teprve pak mu je nabídnuta volba návodu jak se pohybovat v nabídkách automatu a tam se dozví, že po zadání určitého čísla a hvězdičky dojde k přepojení na operátora, jenže po zadání tohoto čísla vám je oznámeno, že je nutné toto číslo zadat z nějakého menu a tak člověk vleze do základního menu a tam se dozví, že se musí toto číslo zadat z podmenu, tak vlezete do podmenu a po zadání čísla a hvězdičky se nic nestane, tak vlezete do jiného menu a podmenu a zase nic... Nakonec jsem s tím sekl, ale můj otec je vytrvalejší a nějak se mu to podařilo...
Skutečně pro-zákaznický přístup. Kdybych neměl tak malou spotřebu a velký počet kreditů, už jsem dávno u jiného operátora...
To jestli mě automat pozná po hlase a bude na mě mluvit libozvučným hlasem je mi u konečníku. Mě zajímá, jak se ke mě dodavatel chová a jak ke mě přistupuje.
Všechny prodejny, zákaznické linky atd. jsou naprosto zbytečné a jenom prodražují služby!
Díky Internetu si dnes každý může veškeré informace zjistit sám. Nakonec na zákaznické lince Vás stejně čeká jenom "čtenář", který přečte informace - dost často z toho samého webu, který je pro zákazníka.
Pro nastavení služeb atd. je samoobsluha. Docela bych uvítal, kdyby se rozšířily možnosti samoobsluhy a pak se zrušily veškeré prodejny a drtivá většina všech operátorů linek. Aby člověk opravdu volal s jiným živým člověkem jenom, když je nějaká chyba, kterou nejde vyřešit v samoobsluze a pokud by se jednalo jenom o blbost, kterou si mohl zadat do Googlu a zjistit za 3 vteřiny (například jak zjistí výši kreditu), tak pěkně za hovor ZAPLATIT!
Prodejny pak, kromě distribuce SIM, naprosto ztratily smysl!
Já osobně jsem například v prodejně operátora byl naposledy před několika lety, když jsem potřeboval vyměnit SIM kartu. Jinak tam nemám důvod lozit, jelikož i pro firemní věci všechno vyřeším v samoobsluze a obchodní věci dohodnu po telefonu a e-mailem s obchoďákem.
Co se týče distribuce SIM a telefonů, tak ta jde vyřešit prostě tak, že operátor uzavře smlouvy např. s obchodními řetězci a na telefon dostanete slevový voucher a normálně si ho koupíte za dotovanou cenu. Zrovna tak SIM kartu - zaplatíte za ni na kase 50 Kč, naťukáte její číslo do samoobsluhy a systém změní číslo SIM a odečte z faktury (nebo přičte ke kreditu) 50 Kč. (Tím se zajistí, aby někdo jen tak nevybral celý stojan SIM, kdyby byly zdarma, když je nechce použít).
A kdo vyloženě POTŘEBUJE nějakou prodejnu nebo linku, tak bych tomu spíš říkal SERVISNÍ MÍSTO a jeho návštěvu, jako jakéhokoli jiného servisu, ať si zákazník zacáluje.
Protože takto je to "zdarma", ale cena za prodejny a linky je pak rozpuštěna do telefonních poplatků VŠEM. Takže, když nějaký dement, který neustále volá na linky, chodí otravovat na prodejny a provolá 20 Kč měsíčně, tak to jeho otravování mu musí zaplatit ostatní zákazníci. Protože pak jsou potřeba minimálně 2 zákazníci s neomezeným paušálem za 700 Kč, jenom aby se zaplatil plat zaměstnanců, kteří se věnují tomu otravovi.
Takový chytrý podnikatel a ugriloval se na takové blbosti. Nechat lidi něco pasivně vybrat, to jsou desítky (klidně i 80%) procent dolů, už jenom tím, že se baba na McDrive zeptá, jestli chceš kafe nebo buchtu zvedne tržbu tak, že jenom ten upsell zaplatí celý její plat včetně odvodů.
Toto jsou základy tak z roku 1920, dělá se AB testování skriptů, dvě prodavačky jedou podle různých skriptů, měří se to na desetiny procent a pak přijde pán a řekne že všechno aktivní do kopru, prej klikaná na webu....to je v rovině paní Pohlové... to zase žduch srpna asi.
A co by si asi tak vybírali? Předplacenka nebo tarif a KONEC :-)
Upsell vyřeší individuální nabídky posílané do e-mailů a SMS, jakmile se zákazník zařadí do cílové skupiny svým chováním. Jinak ono je třeba dbát hlavně na dlouhodobost zákaznického vztahu. Na upsell není třeba tlačit, protože firmy, které to dělají, mají velmi brzo "NO-SELL" :-D.
Typickým příkladem je ČTc, respektive jeho nástupce - O2. Z prakticky 100% podílu na trhu s Internetem to dopracovali během pár let ke stavu, kdy přišli o drtivou většinu všech zákazníků.
Zákazníci od nich dokonce utíkali, i když neměli kam a sami si svépomocí stavěli různé amatérské WiFi sítě, jenom, aby nemuseli využívat předražené a nepříliš prozákaznické služby velkého operátora - čímž se ČR stala WiFi velmocí.
Sám jsem v té době byl u zrodu lokálního ISP a dělali jsme to na profi úrovni a říkal jsem si, jak to bude fungovat... Ale bylo to tak, že sami lidi prosili, ať za něma jde obchoďák a v půlce předváděčky už nechtěli ani všechno znát a sami žádali rychle podepsat smlouvu, když ke smlouvě se zatím ještě ani nikdo v hovoru nedostal :-D. Nějaká reklama opravdu nebyla potřeba, protože kde se udělalo pokrytí, tam hned bylo zákazníků víc, než zvládala technologie :)
Takže nebojte, myslím, že kdyby nabízel nějaký operátor tarif jako mají v Polsku, že základní poplatek je 50 Kč a když voláte, SMSkujete a používáte Internet, tak se to platí k tomu, s tím, že maximální možná hranice je 350 Kč a nad to se už nic neúčtuje (tedy neomezeně), tak mu lidi urvou ruce :-).
Bože můj na nebesích, to je sociální inženýrství jak od Krakonoše. Srovnejte si do latě mozek, buďto je 80% lidí tak blbejch, že neví kde bydlí (tedy adresu) a neví že u pokladny v marketu bude platit, nebo budou vyjednávat po mailu, oboje nelze.
Je jenom pár věcí jistých až do konce světa, chlapi si rádi šáhnou na kozy, baby se budou strojit, děcka zlobit a to, že se musí do lidí prodej tlačit. To není diskuze co se asi stane s tržbama, když Svěrák dá na web film hned po natočení, na tom se dá namotat 300 stran diskuze. Toto je desítky let vyřešeno v přesných číslech a tisícce let podvědomě, aktivní prodej v drtivé většině komodit pro retaill je +-80% a ne 0%, protože si to "lidi nakliknou na webu". To funguje leda na zelenou kartu do USA.