Měl jsem tu čest s celou řadou amerických zákaznických linek, které místo zmáčknutí čísla volby chtěly toto číslo vyslovit, ale setkal jsem se i s diktováním zákaznického čísla či vyslovením zákaznického jména. Vrcholem pak byla automatická linka, která mě po přivítání vyzvala, abych vyslovil svůj požadavek, a poté mě přepojila na příslušné (a kupodivu i správné) oddělení. Podle mého názoru je rozpoznání angličtiny na velmi dobré úrovni, ovšem pouze pokud použijete správný (americký) přízvuk. V USA už není tak úplně neobvyklé, že místo vyťukávání textovky uživatel zprávu prostě nadiktuje (Android).
Převod hlasu na text u běžných frází funguje na 99% i v ČJ. Problém je spíše s telefony a kvalitou sítě. Ta s hlasovým vzorkem udělá neuvěřitelné věci. Pak nerozumím ani já, natož počítač. Navíc spousta lidí je, jaká je. A na tento druh komunikace si bude muset zvyknout. Za pár let se tomu budeme smát.