Mozna by nebylo spatne uvest do clanku i statistiku freemailu podle _aktivnich_ klientu, t.j. napriklad tech, kteri poslali za posledni tri mesice mail. A samozrejme zajimavy by mohl byt nejen prumer na ctenare, ale treba i histogram - kolik ctenaru posle vice jak mail denne, kolik mail za dva dny atp.
Programatori pandory zaslouzi vyklestit, aby se nesirili. Je neuveritelne, ze nekdo kdo nezna nejzakladanejsi RFC o emailu, ma odvahu psat takovyhle software.
Nejsou schopni generovat korektni chybu doruceni, nedokazi vyrobit MIME zpravu, HTML jim nic nerika. Hruza a des na kazdem radku.
presne tak, z mailu jsou odmazany hlavicky Received: zaznamenavajici cestu k pandore, prekodovava se kodovani, posla jsem mail v UTF-8 quoted printable a prisel v ISO-8859-2 8bit, nechci domejslet co by to udelalo se znaky, ktere nejsou pokryty v iso-8859-2. Proste takovedle zasahy do e-mailove zpravy jsou proste diletantismus nejvetsi, a to se jedna o 3. generaci systemu, tj. zadne detske chyby.
Archiv je naprosto nepouzitelny, vyhleda zpravy max. mesic stare.
Takze pokud pro nekohoho neni problem rozhrani v anglictine, mohu doporucit groups.yahoo.com. Pouzivam to uz pet let, puvodne se to jmenovalo eGroups, dvakrat to fuzovalo, takze se to melo tri ruzna relativne odlisna rozhrani, ale kazda z tech verzi byla nejmin o dve tridy lepsi nez Pandora, takze s chuti do toho.
Tak Yahoo bych rozhodne moc nedoporucoval. Na nas mailserver server chodi cca 5-10 tisic spamu denne. Protoze bezne antispamove prostredky nejsou moc spolehlive, posledni 3 mesice jsem mj. pracoval na projektu specialni antispamove filtrace a byl jsem nucen zkoumat velke mnozstvi spamu - co v nich je, odkud chodi, kam atd. Mimochodem jsem dosel k zajimavemu zjisteni - ackoliv Yahoo muze jakkoliv pusobit jako seriozni firma, sice nenapadne, zato ale celkem intenzivne podporuje spamery! Jednak zpravy z konferenci Yahoo jsou prokladany reklamami, ktere jsou vetsinou od firem, ktere v zebricku spameru mam na prvnich mistech. Neverim, ze Yahoo o tom nevi. Mnoho spameru take pouziva specialni sluzby Yahoo, napr. presmerovani (odkaz ve spamu je na Yahoo a tam dojde k presmerovani jinam), pocitadla, statistiky, databaze ... Vse je pouzivano ve znacnem mnozstvi, Yahoo o tom musi vedet. Trikrat jsem se na ne obratil s zadosti o jejich stanovisko, nedostal jsem ani jednu odpoved. Zda se, ze jim to nevadi, nic proti tomu nedelaji, takze tato firma u me ztratila jakoukoliv serioznost a duveryhodnost.
No, ja mam s pandorou takovou zkusenost, ze programatori zapomeli na zakladni osetreni tvz. automatickych odpovedi. Uz se nam to stalo, po jednom prispevku nasledovalo rozeslani na adresy, z jedne se vratila odpoved o nepritomnosti adresata, no a mila pandora to neprodlene vsem rozeslala, pochopitelne dostala zpet opet odpoved mailserveru, coz neopomela Pandora opet vsem oznamit.... a tak dokola, zkratka behem par minut nekolik tisicovek mailu a nebyt nahody, kdy si jeden z uzivatelu vcas vsiml a kontaktoval telefonicky spravce, aby to zastavil, mohlo to byt statisice:-) Autmaticke hlidani v pandore chybi, tedy treba ze pokud prijde behem minuty vic jak urcity pocet mailu, asi se jedna o nejakou chybu a do vyreseni tuto konferenci zastavi, rozeznani automaticky odpovedi atd.
Mate s timto druhem chyby nekdo nejake zkusenosti na Pandore?
To je to o cem mluvim. RFC presne popisuje, jak se generuje a jak vypada chybova zprava. Jednim z podstatnych ukazatelu je, ze ma prazdneho odesilatele v transportni obalce - aby na ni nejake pako automaticky nedpovedelo. Jenze kdys se potkaji dve skupiny pak, treba post a pandora, kde tohle nedodrzi ani jeden, mame nekonecny cyklus jako vino