Nechapu i cem ten clanek mel byt. Jako nejake zamysleni nebo co? V principy tam nebylo vubec nic napsano, jen jakysi sumar toho co uz je a jinak vubec nic celkove hodnoceni bych rekl zcela povrchni clanek.
Autor by si mel zjistit, kolik u ruznych serveru je uvadem podil e-commerce a reklamy na hrubem zisku a pak treba neco psat (doporucuji podivat se na business.com kde jsou casto uvadene podobne prehledy nebo treba i tiskovky uverejnene na nasdaq.com). Je to totiz uplna hloupost michat vedle sebe Amazon a pak zase Yahoo. A co treba Priceline? Kde je o nem zminka. Kdyz vezmu Amazon, tak tam podil reklamy je uplne zanedbatelky ve srovnani s obratem v prodeji. Zase jina vec je otazka hrubeho zisku, ktera je treba u Yahoo vyssi diky vyrazne vyssimu podilu reklamy a tim i nizsich nakladu (kdy Amazon jen preprodava a tim mu rostou naklady na nakup zbozi oproti Yahoo, kde je zisk generovat z "niceho").
A preci otazka neni vubec tak jednoducha. Staci se podat na to, ze tyhle firmy investuji do dalsich dcerinych firem, napr. nyni Yahoo investovala do jedne B2B spolecnosti, coz ji na nasdaq.com zvedlo cenu akcii asi o 1,2% (po zverejneni toho oznameni). To uz nepatri do zisku Yahoo?
Proste clanek je to o nicem a mrzi me, ze zrovna na Lupe se stale vice podobne clanky objevuji.
Děkuji za Váš názor, ač negativní a hlavně anonymní.
Čísel jsem se záměrně zdržel (nejen, že je to rubrika názorů), protože i když je občas velmi zábavné se v nich hrabat, nevypovídají v tomto případě o ničem - možná dokážou popsat minulé čtvrtletí, ale co bude za 2 roky?
V případě Yahoo se myslím dobře projevuje určitá "bezradnost" typická pro všechny - když už někdy před 2 roky koupili Viaweb, na kterém postavili svoje Shops, hřímali, kolik jim to bude vynášet. Dodnes se v kolonce výnosy objevuje u reklamy standardních 90% ...
Uvádět vedle sebe Amazon a právě Yahoo považuji za stejné jako dávat vedle sebe Microsoft a IBM.Ač jsou to naprosto jiné společnosti, hraje u nich rozhodující slovo jedině značka.
Rád bych se proto zeptal - kdy bude Yahoo mít stejné příjmy z obchodu jako reklamy, nebo bude muset ü reklamy zůstat navždy? (To nevylučuje, že bude svůj balík volných peněz cpát do dalších firem.)
K te anonymite.
Pod timhle nickname vystupuje vsude na Internetu a jsem pod nim znam. A kdybych napsal svoje jmeno, tak by to melo asi stejny efekt jako kdyz ho napisete vy. Neznam vas osobne a proto je to pro me jen neco nic nerikajiciho.
Za druhe si myslim, ze plati prislovi "ze zlato zustane vzdy zlatem, at je ma v ruce bohac nebo chudas" neboli pokud mate pravdu vy nebo ja je uplne jedno jak se jmenujeme. Pouze dnes si lide zvykli na berlicky divat se kolik ma kdo titulu a jeho jmeno misto SKUTECNE PREMYSLET nad jeho slovy a nazory. Takze proto se tu neprezentuji, stejne jako na jinych serverech, kam posilam i odborne clanky - mozna znate JavaWorld (reklbych ze pokud pracujete se Sunem tak ano) a i tam zverejnili nektere me odborne veci, i kdyz jsem pouzil nickname.
K te problematice. Podle me se zase mylite a hned napisi proc...
1) Srovnani IBM a Microsoftu pokulhava, ptz obe firmy jsou konkurenty, pokud mluvime o softu. Jinak asi tezko budete srovnavat CELKOVY prijem IBM dosahujici radove nekolik set miliard dolaru pokud pocitame VSECHNO, tedy zelezo, konzultace, specielni vladni partnerstvi s armadou USA (to generuje podle jejich sprav skoro kolem 36% obratu IBM) a to Microsoft nedela. Podle tohohle by IBM musela byt nejsilnejsi firmou a nikdo by se o nejaka voknous nemel zajimat, ptz je to minoritni trh v porovnani treba se zbrojnimi systemy. A to uznate by byla blbost, ale bbost zpusobena jen chybne zalozenym usudkem kdy se michaji jabka a hrusky.
2) To jak zminujete Viaweb tak to mi pripomina prislovi, ze po bitve je kazdy general. Pamatuji se na to, jak to Yahoo rozjidela a jak se treba na ZDNetu nebo na Wire.com psali clanky, jak Yahoo super-zainvestovala a NIKDO si tehdy nedovolil rici proti tomu jedine slovo. A hle, rok se s rokem sejde a je tu spousta lidi, co najednou tohle Yahoo omlacuje o hlavu a dela jako ze voni by do toho nikdy nesli. Proste a jednoduse, business se ukaze dobry az po nejake dobe a hraje v nem roli tolik faktoru, ze by se souhrne dali nazvat jako "stesti". Proto je to riziko a to k podnikaji patri. I vase firma ma vysoke riziko s vasim systemem.Sam jsem neco podobneho asi pred 4 roky rozjizdel, jednal s lidmi z EB, KB a ZB a vsude se ten system libil, ale pak jsme narazili na problemy pravni, jako, co na to rekne CNB? A co pak bude delat CSOB, kdyz budeme honit i kdyz zabezpecene transakce po Netu? Vzdyt to odporuje zakonu!....
Tohle vsechno vas ceka a ceka to kazdeho kdo podnika. Proste je MOOOOC faktoru, co nejsou ve vasich rukou a vy musite doufat ze to vyjde a kdyz ne, tak to je prirozeny jev v ekonomice, ze dochazi k bankrotu. Ale ja jako podnikatel tohle chci riskovat.
Asi nikdo z nas necetl business plany Yahoo nebo Amazonu, takze nemame do toho co mluvit, ale rekl bych, ze podobne clanky prave proto ze vari z vody NIKDY nebudou moci byt seriozni, ale budou patrit jen do oblasti internetove "science-fiction" zalozene na drobnych udajich na nichz se stavi, cela fikce.
odpovim Vam primerene dlouze, nebot bych Vam jiz radeji odepsal mailem. To se vztahuje k te anonymite, zde maji byt diskuze a my vedeme dialog (presneji 2 monology vedle sebe ;).
ad 1.) V tom se neshodneme, ale jsem rad, ze si drzite sve.
Zkuste si odpovedet, co znamena pro vetsinu lidi, co rozhoduji, IBM a Microsoft? Vyjmenoval jste presne oblasti, ve kterych se angazuji, jenze kolik z nas vi, ze IBM neni jen hardware a Microsoft Windows?
Kdyz jste uvadel, proc nepopisu vztah zisku Yahoo k jednotlivym oborum, kterymi se zabyva, povazuji to v tomto pripade za zbytecne. Docetete se to ve vsech analyzach, jenze ta cisla odpovidaji radove 3 mesicum nebo 1 roku zpatky a dopredu 1 ctvrtleti. Prijde mi to kratkozrake, nebot vsechny burzovni indexy a navratove veliciny Vam nereknou, kde bude spolecnost za 2 roky - myslim, ze tato cisla se velmi precenuji. Dnes se muzete docist, ze "miliony lidi prestavaji pouzivat Internet, protoze ten krachuje". Ve skutecnosti - ma rozdil od skluzavky na Nasdaqu - vznika stale vice projektu a nemyslim, ze by byl Internet na pokraji vyhynuti.
Psal jsem uvahu, tedy fikci. Stejne povazuji za fikci business plany a take pocitani v burzovnich cislech - "je to min nez mit cuch" (Ne ze bych ho mel, to jen cituji Druckera.)
ad 2.) Krok Yahoo s koupi technologie nekritizuji, povazuji jej za velmi dobry tah, naopak kritizuji velke oci, ktere vsichni na zacatku meli (a maji). Myslim, ze Yahoo ma nyni silu postavit se uspesne i do B2B proti Aribam a spol. (ale to se jiz vracim k prvni odpovedi.)
I LIKE Q - kdyz jsme se rozhodovali, zda se do toho vubec pustit, jednim z klicovych faktoru byli pravnici. Jsem rad, ze se nam podarilo sehnat ty nejlepsi u nas, i kdyz to nic nememi na tom, jak se na to muze tvarit napr. financni urad. Jen chci zduraznit, ze pod zakon o bankach se nedostavame.
Pokud byste mel zajem, napiste mi prosim na mail, jen mi nehraje, jak uvadite, ze jste pred 4 lety delal neco podobneho - EB byla v te dobe jako business plan, vyvoj zacal v polovine 1997, realny provoz 1998 ...