No nevím. Před FB tu byly i jiné a mnohem lepší sociální sítě. Dokonce třeba s hromadným videochatem v okně webového prohlížeče viz. Tiscali.cz chat před cca. 5-ti lety. Jak se mohl takový primitivní nedodělek jako FB tak celosvětově prosadit, že se i sám Mark diví ? Je to ve vlezlostí na bázi spamového šíření pozvánek ? No možná, ale já tu spíše vidím podporu jinou. Média jakoby přes noc spustila celosvětovou, masivní FB kampaň. Jaký na tom měli ti lidé v pozadí těch médií zájem ? FB je geniální šmírovací nástroj, který slouží nejen ke sledování jednotlivců a skupin ale je také velmi efektivní při psychologických operacích v různých zemích viz. Arabské jaro. Třeba jde o konspiraci ale podle mne tu je ještě jiné, ne tak viditelné pozadí.
Když v žádné jiné oblasti nezáleží na kvalitě, tak proč by mělo u sociálních sítí?
Copak si lidé kupují technologicky nejvyspělejší auta, mobily, domy, hamburgery?
Ne, lidé chtějí jednoduše to, co se jim líbí. Proto McDonalds prodá nejvíce burgerů a proto je nejpoužívanější Facebook...
Naopak pokud chce někdo vyvíjet cokoliv "nejvyspělejšího a nejlepšího", tak většinou velice rychle zkrachuje nebo jenom živoří.
V marketingu se pohybuji už řadu let a ač lidé tvrdí opak, tak na kvalitě jim vůbec nezáleží. Je totiž potřeba rozlišovat co lidé říkají a co skutečně dělají.
Kdyby lidem nejvíce záleželo na kvalitě, tak místní prodejce rychlého občerstvení, který používá velice kvalitní maso, málo tuku atd. by musel být milionář a místní pobočka McDonalds by se musela tak tak držet. Ovšem je to naopak :-)
Proc uspel Facebook? Proste proto, ze dal lidem to co chteji a to co potrebovali. Jeho koncept byl proste genialni a ve sve dobe prevratny. Jedina realna konkurence byl Myspace, ale Facebook mel propracovanejsi interakci a byl mene detinsky.
Zadne konspiracni pozadi bych zatim nehledal a zadna pres noc masivni FB kampan se nekonala, v dobe kdy se o FB zacala zajimat hromadne media mel uz potichu desitky az stovky milionu uzivatelu.
A nejake Arabske jaro uz bych do toho vubec netahal, to byla ciste spontanni akce, ktera nikomu nepomohla a mnohym uskodila, rozhodne nikdo na tom nemel zajem.
Ten koncept nebyl vůbec Zuckerbergův a nebyl vůbec nový. Sociální sítě tu byly již dříve a byly mnohem propracovanější. Nemluvím jen o MySpace ale o různých lokálních sítích typu např. lide.cz a spoustě dalších, které se soustředili jen na určitý omezený okruh uživatelů a neměly šanci, aby se z nich stala celosvětová síť. Zuckerberg k principu "sociální sítě" dodal jen jiné metody šíření. Ty metody, ač vlezlé, byly z hlediska účinku opravdu geniální. FB začal jako školní síť, jejímž základním motivem bylo sbalit osobu opačného pohlaví tj. zvýšení šance na .... Tam se vzali ti počáteční uživatelé. Rozhodně jich nebyly desítky či dokonce stovky miliónů. Tato čísla přišla až po celosvětové mediální podpoře. Bez ní by si nějakého FB nikdo ani nevšiml.
Myslet si, že Arabské jaro, byla spontánní akce mi přijde docela naivní. Někomu to určitě pomohlo a o lid těch zemí tu jde až v poslední řadě resp. o ně nejde vůbec. No Vaši iluzi Vám ale brát nebudu.
To také mohl být jeden z důvodů. I když .. FB a ani jiné sociální sítě dodnes nemají způsob jak spolehlivě ověřit identitu a to pravé jméno může tedy klidně být falešné jméno. Nicméně, dát někam na síť "pravé" jméno a fotky prsaté roztleskávačky .. to jistě může nalákat kvanta nadržených chlapců ze stejné školy kteří "likes it" a honem honem si vytvoří svůj vlastní účet ( a řeknou o tom kámošům) :-))
samozrejme ze boli v tej dobe sofistikovanejsie siete ako facebook, ale podstatnou mierou, ktora zapricinila rozmach fb nebola medialna masaz. O rozmach sa postaralo to, ze fb sa otvoril vyvojarom a ti zacali rozisrovat stavajuce moznosti. V tom je unikatnost konceptu. Jednoducho dali na jednej strane vyvojarom moznost dodavat rozne app/hry a ludom moznost najst si to svoje. Porovnat to mozno s googlom, ktory prostrednictvom adsense dal sancu ludom zarobit si a ti potom sluzbu tahali dalej kedze mohli na nej zarobit.
Je to jednoduche. Vytvorili platformu a nechali ju zit vlastnym zivotom. Samozrejme su zasahy z ich strany, ale podstata je tam stale povodna. Neriesit vsetko vo vlastnej rezii.
Facebook je jeden z nejcennějších pramenů izraelské špionáže a Zuckerberger jen nastrčený rádobypodnikatel. Tak se tam naivkové vysvlékají a předávají cenné informace o svém soukromí, kontaktech atd.
Podobně Google, který šmíruje své uživatele vyhledávače, g-mailu a Androidu, i jeho majitelé přišli do USA náležitě vyškolení z Izraele a jsou původem agenti KGB z bývalého Sovětského svazu.